IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Depressieve black metal Vorige pagina | Volgende pagina
R.
Usericon van R.
Posted 28-06-2010 16:48 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Mein Weg is ook geniaal, daarnaast enorm ondergewaardeerd.


LEchappee
Usericon van LEchappee
Posted 01-07-2010 21:19 by LEchappee Wijzig reactieProfiel van LEchappeeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/LEchappee

Silencer.



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-07-2010 21:26 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 1 juli 2010 21:19 schreef LEchappee het volgende:
Silencer.


Die was echt nog niet genoemd en enorm onbekend, bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 01-07-2010 21:27]


LEchappee
Usericon van LEchappee
Posted 01-07-2010 22:06 by LEchappee Wijzig reactieProfiel van LEchappeeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/LEchappee

quote:
Op 1 juli 2010 21:26 schreef Burzum het volgende:
Die was echt nog niet genoemd en enorm onbekend, bedankt!


Niet kvlt genoeg voor je zeker?



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-07-2010 22:07 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik vind het een geweldige band, maar als je het topic even door had genomen dan begrijp je wat ik bedoel.

Met je KVLT.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 01-07-2010 22:08]


LEchappee
Usericon van LEchappee
Posted 01-07-2010 22:16 by LEchappee Wijzig reactieProfiel van LEchappeeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/LEchappee

quote:
Op 1 juli 2010 22:07 schreef Burzum het volgende:
Ik vind het een geweldige band, maar als je het topic even door had genomen dan begrijp je wat ik bedoel.

Met je KVLT.


Alright.

Smorzando is hier nog niet genoemd denk ik.



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-07-2010 22:21 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ja ik reageerde wat overtrokken, maar ik ben geen kvlt type, integendeel


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 01-07-2010 22:26 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2010 20:52 schreef KHPLF het volgende:
Ik snap je huilsmilie niet.


Ik snap hem nog steeds niet


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-07-2010 23:50 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2010 22:16 schreef LEchappee het volgende:
Alright.

Smorzando is hier nog niet genoemd denk ik.
Smorzando is wel leuk, alleen de vocalen zijn af en toe nogal vervelend in mijn ogen. Geen idee waarom eigenlijk. Muzikaal is het verder mijns inziens goed in orde.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-07-2010 18:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Würm is ok


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2010 16:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Fear of Eternity
Bah

en dat zit dan op Moribund


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-11-2010 23:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



Van welk album komt dit nummer? Machtig vette productie (niet te slecht) en heerlijke vocalen. Il était une foret van Gris vind ik ook wel goed te doen. Iemand mij wat gelijkaardige albums kan geven?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 22-11-2010 23:42 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Brrr, niet echt mijn genre dit....wat dingen van geluisterd, maar doe me maar liever van die normale satanische black metal.


Zoveelste mentalkloon.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-11-2010 23:43 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 23:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Van welk album komt dit nummer? Machtig vette productie (niet te slecht) en heerlijke vocalen. Il était une foret van Gris vind ik ook wel goed te doen. Iemand mij wat gelijkaardige albums kan geven?
Die zijn vast nog niet genoemd en enorm onbekend, dus ik durf niks aan te bevelen.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-11-2010 23:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die zijn waarschijnlijk wel al vaak genoemd, maar ik heb geen zin om een stuk of vijftig namen te gaan youtube'n...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 22-11-2010 23:48 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Royaume De Glace van Sombres Forêts.

Verder komt het er op neer dat je talloze bands/cd's gewoon moet proberen; er zit heel veel bagger tussen maar ook muziek waar je keer op keer weer kippenvel van krijgt. In dit topic zijn in ieder geval al heel veel goede namen voorbij gekomen en LastFM is ook een prima medium


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-11-2010 23:50 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 23:40 schreef BenKnuckles het volgende:


Van welk album komt dit nummer? Machtig vette productie (niet te slecht) en heerlijke vocalen. Il était une foret van Gris vind ik ook wel goed te doen. Iemand mij wat gelijkaardige albums kan geven?
Van de Korium / Trist split. Beide bands één nummer.

Korium - Drowned in the Lake of Marble Crosses
Trist - Snění

Verder kan je veel werk van Trist ook uitgeproberen:

Gelijke sfeer:
Sebevražední andělé (album)
Hypothermia / Trist (split)
Trist / Kaxur / Holomráz (split)

De twee splits verdienen uitleg. Beide bevatten hetzelfde nummer (Noční Olomouc) maar de Hypothermia / Trist split is a). nooit uitgebracht en b). bevat een betere (!) versie van het nummer.

Verder van Trist:
Zrcadlení melancholie (albun)

Anderzijds:
Life is Pain - Bloody Melancholy
Through the Pain - Time Heals Nothing
Hypothermia - Veins
Wehmut - Promo 2007
Lustre - Serenity
Acedi - Askese







[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 22-11-2010 23:53]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-11-2010 23:51 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Check het lijstje van Mythics op de eerste pagina anders BenKnuckles.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-11-2010 23:53 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Wat andere aanraders:

Hypothermia - Köld
Hypothermia - Gråtoner *
Korium - The Pendulum of Sorrow
Make a Change… Kill Yourself - Make a Change… Kill Yourself
Lustre - Night Spirit
Nae'blis - Sketches of Reality
Défaillance - Contemplation Misanthropique de l'Humanité...
Les Fleurs du Mal - Schattenfeuer
Life Neglected - Bleeding Hope
Starless Night - Demo 2009 **
Hypothermia / Durthang - Lead Yourself to Failure
MRAK - Tiefe
Todessehnsucht - Stillstand
Nyktalgia - Nyktalgia
Wigrid - Die Asche eines Lebens
Wehmut - Wehmut
Kyla - Glory of Negativity
When Mine Eyes Blacken - When Mine Eyes Blacken
Through the Pain - Time Heals Nothing
Self-Inflicted Violence - A Perception of Matter and Energy ***
An Autumn for Crippled Children - Lost ***


* Heeft een betere geluidskwaliteit. Is eerder rustige en melancholische, doch wat minimalistische gitaargedreven muziek met de bekende vocalen van Kim Carlsson

** De demo bevat drie nummers, het gaat voornamelijk om het derde nummer.

*** Is meer depressive black metal / post-metal

-----------------

In ieder geval, ik kan je voldoende en (eigenlijk teveel) aanraden

Punt is, ik wil de lijst nog veel langer maken, maar dat wordt alleen maar vervelend

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 22-11-2010 23:59]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 22-11-2010 23:58 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 23:53 schreef Mythics het volgende:
Wat andere aanraders:

Hypothermia - Köld
Hypothermia - Gråtoner *
Korium - The Pendulum of Sorrow
Make a Change… Kill Yourself - Make a Change… Kill Yourself
Lustre - Night Spirit
Nae'blis - Sketches of Reality
Défaillance - Contemplation Misanthropique de l'Humanité...
Les Fleurs du Mal - Schattenfeuer
Life Neglected - Bleeding Hope
Starless Night - Demo 2009 **
Hypothermia / Durthang - Lead Yourself to Failure
MRAK - Tiefe
Todessehnsucht - Stillstand
Nyktalgia - Nyktalgia
Wigrid - Die Asche eines Lebens
Wehmut - Wehmut
Kyla - Glory of Negativity
When Mine Eyes Blacken - When Mine Eyes Blacken
Through the Pain - Time Heals Nothing
Self-Inflicted Violence - A Perception of Matter and Energy ***
An Autumn for Crippled Children - Lost ***


* Heeft een betere geluidskwaliteit. Is eerder rustige en melancholische, doch wat minimalistische gitaargedreven muziek met de bekende vocalen van Kim Carlsson

** De demo bevat drie nummers, het gaat voornamelijk om het derde nummer.

*** Is meer depressive black metal / post-metal
Veel hiervan ken ik al wel, maar ik zal morgen eens wat meer opzoeken.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-11-2010 23:59 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Als je wilt, ik kan je nog andere bands geven, als je een zekere richting aangeeft

owja






Deep-pression, Impavida, Saol ("Eerie Sceneries" demo), Svedhous, Triste en zeker Funeral Mourning (doom / depressive black metal) zijn ook aan te raden.

Funeral Mourning / Kilte split.

Trancelike Void ook trouwens. Blutklinge en Cheerful Depression.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 23-11-2010 0:01]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-11-2010 0:03 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Wow, indrukwekkend Ik ga wat selectief doen aangezien ik het genre toch niet veel beluister, maar momenteel ben ik hier wel een jaartje zoet mee. Bedankt!

(@MH22 ook voor Sombre Forets )

En een zekere richting: liefst niet te lo-fi en de vocalen mogen opvallen.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 23-11-2010 0:04]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-11-2010 0:16 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Check even de posts van Burzum en die van mij op de vorige pagina's. Samen met die van Mythics heb je dan alvast een mooie lijst van dingen die je gehoord moet hebben.

edit; wil je het wat meer de (funeral)doom kant op hebben, dat moet je ook zeker bands als Funeral Mourning, Elysian Blaze, When Mine Eyes Blacken, Abyssmal Sorrow (Lament ) en co opzoeken. Zit ook erg mooie muziek tussen.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 23-11-2010 0:21]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 23-11-2010 8:50 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

Jan heeft een een tijdje geleden (ik weet ook niet precies hoe lang, een weekje hoogstens...) een nieuwe sample online gezet op de myspace van Trist (Cz).
Hij werkt momenteel traag voort aan nieuw materiaal.

http://www.myspace.com/tristcz

=> Vabeni Pokojne Tmy



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-11-2010 8:54 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Leuk nummer inderdaad


Ook leuk --> http://www.myspace.com/elisabethfrank

Album schijnt eraan te komen. Ook leuk om even bij het 'fotoalbum' van de band te kijken


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen