IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Depressieve black metal Vorige pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 11-01-2011 19:31 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Die verschrikkelijke eenmans death en/of grind zolderkamer *zie mij eens een gaaf compleet onleesbaar logo hebben* bandjes niet te vergeten.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-01-2011 19:33 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 11 januari 2011 19:02 schreef kwelgeest het volgende:
Jij 'Acid Witch - Stoned' al gecheckt?


Nee, maar ik ken het wel van naam. Doom/death-achtige zooi met Hooded Menace leden, nietwaar? Moeite waard?

quote:
Op 11 januari 2011 19:26 schreef Bastet het volgende:
Kut eenmans projectjes heb je in ieder subgenre, denk maar aan het Belgische vuurdood.


Ken ik niet, maar alles wijst erop dat ik dat graag zo wens te houden.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2011 19:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2011 19:33 schreef Sonic Titan het volgende:
Nee, maar ik ken het wel van naam. Doom/death-achtige zooi met Hooded Menace leden, nietwaar? Moeite waard?

"Unique psychedelic heavy doom worshipping
Witchfinder General, Trouble and Winter!"

Doom/death en er zat ooit indd een 'Hooded Menace'-lid in.
Nee, ik vroeg me af jij het, al, kende.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-01-2011 19:38 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Afgezien van de naam nog niet dus, maar als ik dat zo lees gaat daar spoedig wel even verandering in komen.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 16-01-2011 1:12 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

ik heb een paar oude Nibdem nummers op youtube gezet

Desolation (vocalen: Herr Aids (sauron, planet aids, funeral goat))


Black Desert (vocalen: Herr Aids)


My Heart Bleeds Black (vocalen: Daniel Arvidsson (Draconian, Scorched))


[Dit bericht is gewijzigd door metalmook op 17-01-2011 21:02]


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 29-01-2011 13:21 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

Lifelover are searching for some additional musicians (drums, keyboard, guitar, bass) for their upcoming live activities. Please read here the band's petition:

Hi girls and boys,

Lifelover will have auditions for livemusicians in Stockholm between the 16th-23rd February. You who will come from different towns will have priority on the weekend. Auditions will mainly take place during the evenings, but there may be some during daytime if many applies, so we ask of you who contact us to give options on which days you can come so we can put together a schedule.

The songs that we will play is Nackskott, M/S Salmonella and Lethargy. The recordings of Nackskott and M/S Salmonella are made in E, Lethargy in D, we perform them all in D. We want you to be able to learn the songs by yourselves, at the auditions we will guide you through the songs if necessary.

Drums, keyboard, guitar and bass is what we search for live and you may apply for several positions if you feel you can. Percussion will be available on location but for other instruments we prefer if you bring your own instruments.

What we demand from a live-member is to be flexible and have the ability to travel when necessary, if you prefer a steady homelife and daily working-hours you may consider continuing with that.

More information about time and location for the auditions will be made public when applicants starts to come and auditions are closing in, you who have applied will of course get a confirmation about which day you will be welcome to audition.

Mail your request to audition@lifelover.se and tell something about yourselves and your view on things.

Kind regards,
Lifelover



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2011 1:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

blijkbaar is Isolation nu ook al van die depressieve rock gaan spelen... zucht


ach ja, geen groots verlies


signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 13-05-2011 9:23 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 1:05 schreef Hypnos het volgende:
blijkbaar is Isolation nu ook al van die depressieve rock gaan spelen... zucht


ach ja, geen groots verlies


Isolation is altijd al vrij matig geweest mijns inziens, de verandering in genre geeft dat in dit geval alleen maar aan eigenlijk...



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 13-05-2011 10:49 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

Nibdem klinkt erg goed!



Northward
Usericon van Northward
Posted 13-05-2011 18:54 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 1:05 schreef Hypnos het volgende:
blijkbaar is Isolation nu ook al van die depressieve rock gaan spelen... zucht

Hm, toch maar eens checken. Het nummer "Hier Am Ende Der Welt" is best geniaal. Trek het meeste werk echter niet super.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-09-2014 21:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 04-09-2014 10:46 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

Klinkt zeker goed. Heeft toch wat meer een eigen stijltje dan de tegenwoordige dsbm-bandjes die nog echt een beetje het oude geluid aanhouden (die nog geen rock of post-black metal zijn gaan spelen). Ik ben benieuwt naar de rest van het album.

Volgens mij is "lost inside"ook nog niet genoemd. Dit was ene band die aan het begin bijzonder koude nummers uitbracht. Later heeft het wat meer een shoegazing stijltje aangenomen. Band is gestopt omdat (naar horen) een boel materiaal verloren is gegaan door een kapotte computer of iets dergelijks.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 04-09-2014 12:32 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Lost Inside is opzich prima muziek, maar de hoeveelheid materiaal die er in korte tijd is uitgebracht is niet helemaal in verhouding met de (gemiddelde) kwaliteit mijns inziens. Albums als 'Cold Days' en 'Mourning Wept Beside Me' vind ik zelf wel prima opzich.

Overigens, 'Alone in the Wind' is met uitzondering van een enkel nummer volledig akoestisch. Niet echt interessant, hoewel een nummer als 'Life Lacking Substance' wel prima is. Echter, de "From Our Veins" split is dan weer totaal niet interessant.

Van de andere projecten waarin Kold actief is of was, geld eigenlijk alleen Means to an End als tip. De rest is erg matig allemaal. Overigens is het Means to an End album in z'n volledigheid op YouTube te vinden (klik)


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 04-09-2014 21:12 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Enkel Strid is echt.


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 05-09-2014 11:22 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2014 12:32 schreef Mythics het volgende:
Lost Inside is opzich prima muziek, maar de hoeveelheid materiaal die er in korte tijd is uitgebracht is niet helemaal in verhouding met de (gemiddelde) kwaliteit mijns inziens. Albums als 'Cold Days' en 'Mourning Wept Beside Me' vind ik zelf wel prima opzich.

Overigens, 'Alone in the Wind' is met uitzondering van een enkel nummer volledig akoestisch. Niet echt interessant, hoewel een nummer als 'Life Lacking Substance' wel prima is. Echter, de "From Our Veins" split is dan weer totaal niet interessant.

Van de andere projecten waarin Kold actief is of was, geld eigenlijk alleen Means to an End als tip. De rest is erg matig allemaal. Overigens is het Means to an End album in z'n volledigheid op YouTube te vinden (klik)
Daar ben ik het mee eens. De stroom van nieuw materiaal ging opeens zo snel dat het meer wat geforceerd begon te lijken. Daarbij had Kold minstens vier projecten waarin hij al het werk (op vocalen na) deed. Het lijkt me dat dat op een gegeven moment uitput. Ik hoop dat hij rustig aan doet en wellicht een van de oudere projecten weer een kans geeft, means to an end was inderdaad een topproject, heb de cd hier ook liggen.

Het project: "wilted" met A.morbid vind ik ook bijzonder. Het lijkt alleen een beetje dood te zijn. Verder is er ook weinig informatie over te vinden.




Mythics
Usericon van Mythics
Posted 05-09-2014 19:55 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2014 11:22 schreef Hanging garden het volgende:
Daar ben ik het mee eens. De stroom van nieuw materiaal ging opeens zo snel dat het meer wat geforceerd begon te lijken. Daarbij had Kold minstens vier projecten waarin hij al het werk (op vocalen na) deed. Het lijkt me dat dat op een gegeven moment uitput. Ik hoop dat hij rustig aan doet en wellicht een van de oudere projecten weer een kans geeft, means to an end was inderdaad een topproject, heb de cd hier ook liggen.

Het project: "wilted" met A.morbid vind ik ook bijzonder. Het lijkt alleen een beetje dood te zijn. Verder is er ook weinig informatie over te vinden.



Het probleem met al die projecten is ook dat het of te puberaal is, of vrijwel volledig hetzelfde als Lost Inside of een combinatie van beide factoren. Op dit moment heeft hij sowieso het bijltje er bij neer gegooid volgens mij, iets waar ik nu niet per se ontevreden over ben in alle eerlijkheid.

Wilted heb ik niet geluisterd, iets dat ik ook niet snel zal doen gezien de aanwezigheid van 'A. Morbid'.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 05-09-2014 20:01 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Overigens, heb je uit dit jaar al de 'Unjoy / Kalmankantaja' split beluisterd? Heb dit jaar nog niet echt daadwerkelijk veel depressive black metal beluisterd, maar deze split is wel degelijk opzich.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 07-09-2014 11:29 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

Bovendien is het hele genre een beetje vergiftigd geraakt met bandjes die allemaal hetzelfde klinken. Vrij zonde gezien er toch best wel wat pareltjes tussen zitten.
Deze heb ik overigens nog niet gehoord. Zal hem even opzoeken. Unjoy is een bandje met potentie; zeker hun eerste album liet dat al zien.
De split The "Great Depression II" is overigens ook een mooi stuk geworden. In jouw geval de Happy Days kant maar overslaan Maar de Kanashimi verraste me vooral. Ik had nog niet eerder van deze Japanse band gehoord. De muziek doet enigszins denken aan Xasthurs: 'subliminal genocide'.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-09-2014 23:30 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Enkel de eerste van Veil, Abyssic Hate, sommige stukken van Wigrid.
Eerste twee van Forgotten Tomb, Trist en Silencer.

Die ene van Lifelover is gestorven aan een overdosis, is dat nu true.


En nu gaan we vegen


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 09-09-2014 23:34 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Ja.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2014 23:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://obscurepropaganda.bandcamp.com/album/apiaceae-algae

eerder atmos dan depri, maar zeer lekker!


signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 27-10-2014 10:05 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2014 23:13 schreef Hypnos het volgende:
http://obscurepropaganda.bandcamp.com/album/apiaceae-algae

eerder atmos dan depri, maar zeer lekker!


Good stuff idd!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 17-05-2020 19:57 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2010 16:57 schreef Mythics het volgende:
Dichtgedrukt en '-' teken is aanrader


...
78424325
-Acedi (eerste demo)
All the Cold (oude werk)
Ancestral
Asche
Blutklinge
Brocken Moon
Canis Dirus
Cause of Death: Suicide
ColdWorld
Dead
-Deep-pression
-Défaillance
Depressive Years
Drained
Drown in Solitude
Durthang
Exiled from Light
Exitus Letalis
-Fornicatus
Freitod
From the Sunset, Forest and Grief
Funus (NL)
-Gris
Grisātre
Hypomanie
-Hypothermia
Idisenfluch
Impavida
Isa
Isarnheimr
Karg
Korium
Kyla
-Lamentations of the Ashen
-Life is Pain
Life Neglected
Lifetime Disgust
-Lustre
Make a Change... Kill Yourself
Managarm (US)
Mare Crisium (Svk)
MDP (Ukr)
MRAK
Nae’blis
Nostalgie
Nyktalgia
Oubliette (UK)
Rivière Du Nord
Saol
Schmerz
Schreie in der Ferne
Seclusion
Secretly in Pain
-Self Inflicted Violence
Selvmorrd
-Silencer (Swe)
Sombres Forêts
-Starless Night
Sterbeklang
Sterbend
Sterbenzeit
Sui Caedere
Suicidal Despair
Svedhous
-Through the Pain
Thy Light
-Todessehnsucht
-Trancelike Void
Trauer
-Trist (Cze)
Triste
Tyst
V Přítmí
Vargnatt
Voluntaria
-Wehmut
-When Mine Eyes Blacken
Wigrid
-Winter Depression
-Zahrady Ticha


Voor aanverwante funeral doom (of depressive black/funeral doom) en dus geen Ea toestanden:

Funeral of my Soul
Hanged by Neck
Krief de Soli
Mistress of the Dead


Voor aanverwante ambient / instrumentale muziek:

Bosse (US)
Diagnose: Lebensgefahr
Nihilum (Swe)
Owl Cave
Starlit




Laatste tijd aardig wat geluisterd naar Karg... heerlijk! Zeker een aanrader... Dornenvögel


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-05-2020 13:55 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Jeetje, die last is opeens een terugblik naar vroeger

Het nieuwe Karg album van dit jaar, Traktat, is geweldig ook mijns inziens!


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen