IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Hoe Joran v/d Sloot de komende 25 jaar zeepjes mag rapen in Sarita Colonia Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2010 15:13 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:09 schreef ZelThoR het volgende:
Lady Justice is a bitch.

Helaas weten wij allemaal niet wat de waarheid is en is het wel heel zot om van het in de media geschepte beeld uit te gaan. Hoewel ik die kerel sowieso niet vertrouw en ik het ook waarschijnlijk vind dat hij aan allerlei dingen schuldig is, heb ik daar nooit écht bewijs voor gezien.


+1

Ondanks dat het menselijk is om je emoties te laten spreken, is het niet eens bewezen dat ze uberhaupt dood is, laat staan wie daarvoor verantwoordelijk is.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 15:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:11 schreef Jenje het volgende:
Dat mag je vinden, maar om dan te roepen "verhuis dan" is beetje SBS6 niveau.

Hoewel die van OWW nog wat erger was, is "Gevolg van een zelfgemaakte keuze, zie niet in waarom ik die crimineel dan zielig moet vinden." roepen ook een beetje SBS6-niveau


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-06-2010 15:13 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 juni 2010 14:45 schreef Jenje het volgende:
Vind de omstandigheden iet wat extreem, laat dat duidelijk zijn. Maar goed, als jij drugs gaat smokkelen of moorden in dergelijke landen weet je dat je dergelijke gevangenissen kunt treffen. Gevolg van een zelfgemaakte keuze, zie niet in waarom ik die crimineel dan zielig moet vinden.


100% mee eens.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:13 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:11 schreef Jenje het volgende:
Dat mag je vinden, maar om dan te roepen "verhuis dan" is beetje SBS6 niveau.


Tsja, als je nou eens wat inhoudelijker zou ingaan op de discussie ipv slechts te roepen ik vind zus en zo dan kan ik wellicht ook een wat hoger niveau hanteren in mijn antwoorden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2010 15:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Tsja, als je nou eens wat inhoudelijker zou ingaan op de discussie ipv slechts te roepen ik vind zus en zo dan kan ik wellicht ook een wat hoger niveau hanteren in mijn antwoorden.
Zie mijn toevoeging .. enneuhm roepen "verhuis dan maar" dat is een voorbeeld van inhoudelijk reageren ..


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:15 schreef Jenje het volgende:
Zie mijn toevoeging .. enneuhm roepen "verhuis dan maar" dat is een voorbeeld van inhoudelijk reageren ..


Welke toevoeging?

En ik heb nooit beweerd dat mijn reactie op jou inhoudelijk was.

Het verschil is echter dat een dergelijke zwakke opmerking in een serieuze discussie van mijn kant een uitzondering is en bij jou is het schering en inslag heb ik zo langzamerhand het idee.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2010 15:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:11 schreef Jenje het volgende:
Dat mag je vinden, maar om dan te roepen "verhuis dan" is beetje SBS6 niveau.

Daarnaast zei ik in mijn eerste post niet dat ik het niet eens ben met de Nederlandse strafmaat, puur dat ALS je naar een land als dat gaat en je pleegt bewust een, voor dat land, een zwaar misdrijf, dan is dat mijns inziens je eigen keuze en moet je ook de gevolgen daarvan in dat land ondergaan.
Speciaal voor onweerwolf even schoppen ...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-06-2010 15:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Volgens mij voelt een paar jaar in de gevangenis zitten best als een lange tijd.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 07-06-2010 15:23 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 7 juni 2010 15:09 schreef ZelThoR het volgende:
Helaas weten wij allemaal niet wat de waarheid is en is het wel heel zot om van het in de media geschepte beeld uit te gaan.


Laten we wel wezen, dat beeld heeft hij toch vooral zelf gecreëerd door continue de media op te zoeken. Vanaf het begin in allerlei talkshows gaan zitten, boek erover schrijven etc. Vervolgens viel die door de mand. Hij heeft het helemaal over zichzelf afgeroepen.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:18 schreef Jenje het volgende:
Speciaal voor onweerwolf even schoppen ...


Dat had ik eerder niet gelezen. Ik kijk niet altijd terug of mensen toevallig later hun posts nog aanpassen.

quote:
Daarnaast zei ik in mijn eerste post niet dat ik het niet eens ben met de Nederlandse strafmaat, puur dat ALS je naar een land als dat gaat en je pleegt bewust een, voor dat land, een zwaar misdrijf, dan is dat mijns inziens je eigen keuze en moet je ook de gevolgen daarvan in dat land ondergaan.


Tsja, ik zie niet in waarom ik mijn mening moet gaan veranderen dat ik dergelijke dingen inhumaan vind puur en alleen omdat de gestrafte het van te voren had kunnen weten.

Dat er overheden zijn die er dergelijke praktijken op na houden is gewoon een slechte zaak.

En om nog eens een ander punt te belichten: het feit dat je in een dergelijk land zo zwaar gestraft wordt lijkt dus niet bepaald invloed te hebben op de vraag of je wel of niet je delict begaat, want de gevangenissen daar zitten overvol. Met andere woorden: het strenger straffen om meer misdrijven te voorkomen werkt dus niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 15:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:23 schreef flebbie het volgende:
Laten we wel wezen, dat beeld heeft hij toch vooral zelf gecreëerd door continue de media op te zoeken. Vanaf het begin in allerlei talkshows gaan zitten, boek erover schrijven etc. Vervolgens viel die door de mand. Hij heeft het helemaal over zichzelf afgeroepen.

Klopt niet helemaal, zonder de debiliteit van de media was het hem niet gelukt. Mag ook wel een keer een mediacode komen die in dit soort gevallen terughoudende berichtgeving verplicht. Dat kind wat haar zogenaamde ervaring met een loverboy overal uit de doeken mocht doen heeft ook alleen maar voor slechte dingen gezorgd. In het gebeuren rond Lucia de Berk had de media ook al een verkeerde invloed.

En dat iemand zich en public als mongool gedraagt, mede mogelijk gemaakt door de (staats)media, vind ik überhaupt geen argument om hem te straffen alsof hij een moordenaar is.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 07-06-2010 15:27]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2010 15:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is een gevangenis straf dan alleen om te voorkomen dat die persoon het niet meer doet. Of om te voorkomen dat hij het niet meer kan doen (door op te sluiten). Door welvaartverschil denken de westerse landen meer aan het eerste dan aan het laatste, daarbij, naar mijn mening, helaas het belang van de (potentiële) slachtoffers als minder belangrijk bestempelen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:26 schreef ZelThoR het volgende:
En dat iemand zich en public als mongool gedraagt, mede mogelijk gemaakt door de (staats)media, vind ik überhaupt geen argument om hem te straffen alsof hij een moordenaar is.


Het puur op feitelijke berichtgeving afgaan is voor 99% van de mensheid ont-zet-tend moeilijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:28 schreef Jenje het volgende:
Is een gevangenis straf dan alleen om te voorkomen dat die persoon het niet meer doet. Of om te voorkomen dat hij het niet meer kan doen (door op te sluiten). Door welvaartverschil denken de westerse landen meer aan het eerste dan aan het laatste, daarbij, naar mijn mening, helaas het belang van de (potentiële) slachtoffers als minder belangrijk bestempelen.


Vergelding is ook een doel van straf. En dat dient ook de strafmaat mede te bepalen.

Maar heropvoeding ook, en veel mensen vinden dat onzin. Naar mijn mening komt dat omdat de zaken waarin heropvoeding mislukt altijd sterk in het nieuws komen terwijl dat natuurlijk in lang niet alle gevallen zo is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 15:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:28 schreef Jenje het volgende:
Is een gevangenis straf dan alleen om te voorkomen dat die persoon het niet meer doet. Of om te voorkomen dat hij het niet meer kan doen (door op te sluiten). Door welvaartverschil denken de westerse landen meer aan het eerste dan aan het laatste, daarbij, naar mijn mening, helaas het belang van de (potentiële) slachtoffers als minder belangrijk bestempelen.

Dat eerste aspect is juist bedoeld om potentiële slachtoffers te ontzien.

Dat langer straffen tot minder (of meer) leed van de slachtoffers leidt is nooit bewezen. Het enige waar het tegen gaat helpen is het 'leed' van het verontwaardigde publiek.

Het enige waar het mij om gaat is dat na en tijds de straf die persoon zo'n klein mogelijk negatief effect op de maatschappij heeft. Als daar langere straffen voor nodig zijn, so be it.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2010 15:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Vergelding is ook een doel van straf. En dat dient ook de strafmaat mede te bepalen.

Maar heropvoeding ook, en veel mensen vinden dat onzin. Naar mijn mening komt dat omdat de zaken waarin heropvoeding mislukt altijd sterk in het nieuws komen terwijl dat natuurlijk in lang niet alle gevallen zo is.
Nha, je (de staat dus eigenlijk) moet een balans vinden tussen straf en 'heropvoeding', waarbij ook goed rekening gehouden moet worden met de emoties van (potentiële) slachtoffers. Er moet een gevoel van veiligheid gecreëerd worden voor de bevolking die zich niet misdraagt. Her opvoeding is daar een tool voor maar niet de enige en ik vind dat NL daarin iets te ver is doorgeschoten met de toch luxe cellen en doorlopende uitkeringen. Ik mis het strafelement teveel, laat ze desnoods vies werk doen waarvoor amper mensen te vinden zijn, 2 vliegen, 1 klap.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 15:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Vergelding is ook een doel van straf. En dat dient ook de strafmaat mede te bepalen.

Is misschien zo, maar dat mag geen taak van de staat zijn. De staat neemt geen wraak, de staat zorgt dat een crimineel minder narigheid kan uithalen (d.m.v. een straf en bepaalde boetes) en laat hem eventueel terugbetalen wat hij aangericht heeft (boetes e.d.).

De mate van vergelding die nodig is voor het daadwerkelijk slachtoffer is überhaupt sterk variabel en wordt ongelooflijk beïnvloed door mediaperikelen. Daar moet je je als staat niet aan wagen. Daarnaast helpt het het slachtoffer ook helemaal niet om zo wraakzuchtig te zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 07-06-2010 15:39 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 7 juni 2010 15:26 schreef ZelThoR het volgende:
Klopt niet helemaal, zonder de debiliteit van de media was het hem niet gelukt. Mag ook wel een keer een mediacode komen die in dit soort gevallen terughoudende berichtgeving verplicht. Dat kind wat haar zogenaamde ervaring met een loverboy overal uit de doeken mocht doen heeft ook alleen maar voor slechte dingen gezorgd. In het gebeuren rond Lucia de Berk had de media ook al een verkeerde invloed.


Je hebt hier wel een punt. De media creëert ook een platform voor dit soort types. Dat interview bij Fox TV (waar hij ook nog eens een ton voor ving) waarin Joran verkondigde dat Nathalee was verkocht als sexslaaf spande wat dat betreft de kroon.



[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 07-06-2010 15:40]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 15:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:39 schreef flebbie het volgende:
Je hebt hier wel een punt. De media creëert ook een platform voor dit soort types. Dat interview bij Fox TV (waar hij ook nog eens een ton voor ving) waarin Joran verkondigde dat Nathalee was verkocht als sexslaaf spande wat dat betreft de kroon.

Die laatste ken ik niet, blij toe.

Maar ja, als je als maatschappij het "behaviour" hebt om platformen te bieden voor gestoorde lui dan moet je ook maar de "consequence" aanvaarden dat die lui moorden gaan plegen omdat ze nog meer aandacht nodig hebben / geflipt zijn door de ellende die de originele aandacht met zich mee bracht


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:37 schreef Jenje het volgende:
Nha, je (de staat dus eigenlijk) moet een balans vinden tussen straf en 'heropvoeding', waarbij ook goed rekening gehouden moet worden met de emoties van (potentiële) slachtoffers. Er moet een gevoel van veiligheid gecreëerd worden voor de bevolking die zich niet misdraagt. Her opvoeding is daar een tool voor maar niet de enige en ik vind dat NL daarin iets te ver is doorgeschoten met de toch luxe cellen en doorlopende uitkeringen. Ik mis het strafelement teveel, laat ze desnoods vies werk doen waarvoor amper mensen te vinden zijn, 2 vliegen, 1 klap.


Ik ben het grotendeels met je eens. Ik denk echter dat vrijheidsbeneming een ernstige straf is die veel mensen nogal onderschatten. Luxe cellen of niet.

Ik ben het ook niet eens met je 2 vliegen, 1 klap, stelling. Daders straffen met werkzaamheden vind ik een goed te verkopen punt, maar niet omdat we toevallig vies werk hebben waar we toch al vanaf wilden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 15:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Het puur op feitelijke berichtgeving afgaan is voor 99% van de mensheid ont-zet-tend moeilijk.

Klopt. Ik vind het ook moeilijk, daarom onthoud ik me uiteindelijk van een oordeel over het al dan niet schuldig zijn van zulke mensen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2010 15:55 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 14:31 schreef ZelThoR het volgende:
Is "komt nooit meer goed ook" niet duidelijk genoeg?


komt het ooit goed met vd Sloot dan? Volgens mij zit er behoorlijk wat los in het hoofd van deze mediageile man...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:37 schreef ZelThoR het volgende:
Is misschien zo, maar dat mag geen taak van de staat zijn. De staat neemt geen wraak, de staat zorgt dat een crimineel minder narigheid kan uithalen (d.m.v. een straf en bepaalde boetes) en laat hem eventueel terugbetalen wat hij aangericht heeft (boetes e.d.).

De mate van vergelding die nodig is voor het daadwerkelijk slachtoffer is überhaupt sterk variabel en wordt ongelooflijk beïnvloed door mediaperikelen. Daar moet je je als staat niet aan wagen. Daarnaast helpt het het slachtoffer ook helemaal niet om zo wraakzuchtig te zijn.


Toch is vergelding een wezenlijke pijler van ook ons strafstelsel and rightfully so. Er moet echter natuurlijk wel sprake zijn van evenredigheid. Zoals het nu is wordt de mate van straf qua boven en benedengrens bepaald door datgene wat 'de staat' ziet als evenredig. De daadwerkelijke straf daarbinnen wordt bepaald door factoren als preventie (recidive an afschrikking).


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 15:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:55 schreef Spirit In Black het volgende:
komt het ooit goed met vd Sloot dan? Volgens mij zit er behoorlijk wat los in het hoofd van deze mediageile man...


Zo van: "hij is toch al niet goed bij z'n hoofd, dus kunnen we hem net zo goed laten wegrotten in zo'n Peruviaanse gevangenis"?

Vrij kansloze mentaliteit heb je dan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 16:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 15:55 schreef Spirit In Black het volgende:
komt het ooit goed met vd Sloot dan? Volgens mij zit er behoorlijk wat los in het hoofd van deze mediageile man...

Wordt dat minder of meer als hij X jaar verkracht wordt in een Peruaanse cel?
quote:
Op 7 juni 2010 15:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Toch is vergelding een wezenlijke pijler van ook ons strafstelsel and rightfully so. Er moet echter natuurlijk wel sprake zijn van evenredigheid. Zoals het nu is wordt de mate van straf qua boven en benedengrens bepaald door datgene wat 'de staat' ziet als evenredig. De daadwerkelijke straf daarbinnen wordt bepaald door factoren als preventie (recidive an afschrikking).

Klopt ook wel, ja.

Maar door er zo de nadruk op te leggen krijg je elke keer wat dat gezeik over dat straffen langer moeten. Vergelding is toch nooit genoeg, helpt het slachtoffer niet en dient derhalve maar beperkt als doel te dienen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen