|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Godskolere, als de teksten en de boodschap zo belangrijk zijn, koop dan een stel cd-boekjes ... |
|
quote: Heb ik hier liggen en vandeweek herontdekt. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Ik hoor bij ER wel eens wat van die bands, maar ik vind er weinig leuks tussen zitten... ...maar goed, het percentage leuke bands ligt bij christelijke metal niet per definitie lager dan bij niet-christelijke metal. Ik ben in ieder geval niet iemand die 99% van een genre waardeert, eerder andersom. Dat heeft dan weer niets met christelijk of niet-christelijk te maken. |
|
Meer met gebrek aan smaak. Muziek luisteren vanwege de boodschap is imho een uitmuntend teken dat men absoluut geen enkele benul heeft van muzikale beleving of enige vorm van smaak. Gaat nergens over .. |
|
When your people matter, menstrual health matters |
|
Als het me om de teksten gaat lees ik wel een boek. Beuken mot het She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Amen, hehe... |
|
quote: Voor mij persoonlijk gaat het om de combi van teksten en de muziek, dat maakt de muzikale beleving tot wat hij is. De teksten vormen in dit geval de boodschap, dus zeer zeker wel belangrijk. Ik denk dat het heel persoonlijk is waar men de nadruk op wil leggen, muziek, teksten, boodschap(pen) of combinaties daarvan. Er zijn idd genoeg mensen, zoals mijn vriendin bijv., die alleen voor het muzikale gedeelte naar metal luisteren en dus geen bal om tekst of boodschap geven. Zoals ik al zei, voor mij ligt dat toch net effe iets anders, ik lees graag ook dingen over de thematiek en wat een band beweegt om juist over dat soort onderwerpen te zingen, vertellen, grunten, screamen, whatever. You get my point? an evil incarnation of DEATH! |
|
Nee. Rossen met die handel She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:Jenje is nog niet zo ontwikkeld . Een hele dikke +1. Christelijke metal een -1 haha. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Kunnen jullie eens een nummer posten waar jullie dan ook helemaal weg van zijn vanwege de tekst? Ik neem aan dat dat ook niet bijvoorbeeld Rompeprop - Pelikanenlul is of iets dergelijks... |
|
quote: En dat is dan weer een +1 |
|
@ Audio: Christelijk of gewoon een willekeurige tekst? [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-11-2007 21:02] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote:En toch heeft dat nummer best een geinige tekst In januari en februari gaan ze in Mexico spelen. Ben benieuwd of die Mexianen snappen waar het over gaat |
|
quote: Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar anti-christelijk sentiment (of iets van gelijke strekking), zoals men dat zo mooi kan noemen Ik heb in ieder geval totaal niets met christelijke metal. Kan me nog goed herinneren dat ik Extol zag in het voorprogramma van Opeth (meen ik), al die tegen elkaar gedrukte "amen-handjes", het leek godverdomme wel een kerkelijk gebeuren i.p.v. een metalconcert Maar goed. Misschien kwalitatief redelijk tot aardige muziek, maar de hele boodschap/feeling is totaal misplaatst binnen metal, maar goed dat is slecht mijn eigen mening. an evil incarnation of DEATH! |
|
quote:Is dat zo onmogelijk soms? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Leren interpreteren domme aap. Ik heb het over boodschap boven de muziek stellen, en gast heeft het over een combinatie van teksten en muziek. Tamelijk verschil ... |
|
scheld Audiophile liever uit! hij is de gristen hier Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:sja zo erger ik me de tering aan al die zogenaamde satanisten binnen de metal... Fuck the world and fuck you |
|
quote: Juistem, lekker belangrijk, die teksten in de metal. Ook ik zie de "stem" als een instrument. 99.000 van de 100.000 teksten zijn zowiezo om te janken, vaak slechter als wat ik hier normaliter op ZM uitkraam. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
quote: Willekeurig, en voor de rest, vanuit pure interesse, ik ben gewoon benieuwd wat teksten mensen dan in het algemeen aanspreekt. |
|
quote: Ga toch met je drumcomputertje spelen |
|
quote: Voorbeeldje Bol Thrower- IV Crusade Mortified by the lack of conscience, Our sanctity bears no relevance. Insignificance is our existence, Hear the litany of life's persistence. Our pleas for mercy fall upon unhearing ears, Take my life, my soul, wipe away these bitter tears. Vanquished in the name of your god, One of the same to whom we all pray. Vanquished in the name of your god, One of the same to whom we onced prayed Try to close my mind - From the screams I hear, Repentance is denied, the conformation of my fear. Lethe van DT is ook erg vet, en Agalloch heeft ook nog wat lyrics die ik interessant vind. [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-11-2007 22:20] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Wat is daar zo christelijk aan dan? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |