|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat was sarcastisch, en verder graag ergens anders dus. |
|
Daar heb jij waarschijnlijk gelijk in, maar het is oa daarom dat ik dit topic gestart heb. Enne, wat iedereen uit het oog verloren is, dat lijstje met redactie enzo, dat ging over n online zine. [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 22-09-2002 22:38] |
|
quote:Paul Ik hoop dat paul zich blijft bezig houden met de site. Want Hoofdredacteur doe je er niet bij in je vrije tijd naast een website onderhouden. En wat bedoel je met "website:" |
|
Met website bedoel ik simpelweg het ADRES! Dus net zoals we forum.zwaremetalen hebben ofzo. |
|
ik heb niet alles gelezen . ik denk dat een blad erbij kan als het iets toevoegt aan ZM wat met een website moeilijk of niet mogelijk is . bijvoorbeeld grote posters en foto's en beelden . deze leveren moeilijkheden op bij het downloaden . een blad met een cdrom zou uitkomst bieden . (bijvoorbeeld beelden van festivals . ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 22-09-2002 22:38] |
|
quote:Hier zeg ik 1 ding op www.zwaremetalen.com ! |
|
quote: Hmm .. word je dan niet juist een concurrent van ZM ??? |
|
HUH??? NEE ZEG!! Moet ik nu alles tot op de letter uitleggen??? IK BEDOEL DUS BIJVOORBEELD: zine.zwaremetalen.com JEZUS!! Trek jullie plan, ik heb allang geen zin meer. |
|
Pff .. Het is maar een vraag hoor. Maar als je dus een webpagina voor die gedrukte maakt NAAST de frontpage, dan doe je het OF dubbel op OF je bent een concurrent. |
|
quote:Nee, maar we hadden gehoopt dat je wat meer concrete plannen had, met wat je wilt niet alleen een rijtje met mensen die mee willen werken aan lay-out. Je hebt namelijk geld nodig. En je moet voldoende info hebben om er op te gooien. Ik zie die info liever terug op de front page. |
|
Ik zie eerlijk gezegd ook geen verschil tussen een aparte e-zine en de huidige frontpage. Misschien alleen het feit dat een e-zine om de paar weken wordt bijgewerkt. Ik houdt het liever dynamisch zoals het nu is. |
|
Zo kom je er al helemaal niet, de handdoek in de ring gooien voordat er ook maar een plan is. 1. Het gaat tijd, zeer veel tijd....erg veel tijd kosten. 2. Het gaat geld, zeer veel geld...erg veel geld kosten. 3. Je krijgt tegenslagen, zeer veel tegenslagen...erg veel tegenslagen!!! je hebt een financier nodig, zeker de 1e keer, daarna kan het met a4-advertenties van labels de kosten omlaag drukken. Maar een financier vinden voor iets wat nog uitgebracht moet worden is zeer moeilijk. Je kan in samenwerking met een label werken (zoals From Beyond zine, wordt gefinancierd door Red Stream Records) maar die heeft wel eerst 5 uitgaves uitgebracht voordat Red Stream zich ermee ging bemoeien. Daarnaast kan een label invloed uitoefenen terwijl dat echt niet de bedoeling is (denkend aan het ophemelen van (eigen) bands, interviews met bands die jij er niet in wil). Wil je het old school doen, kom je in de xeroxed-zine gedeelte, of terwijl rennen naar de copy-shop. Nadeel: 1. Je komt er niet echt ver mee 2. Is de content Nederlands, dan al helemaal niet. 3. Zo kom je niet in de Bruna (als dat de bedoeling zou zijn) 4. Labels gaan dat niet echt supporten (i.s.m punt 2) Let wel, support kan men van Vampire Magazine's kant altijd verwachten, ik wil het wel effe realistisch brengen. ik koop zelf nogal wat fanzines over de gehele wereld en heb zelf geprinte versies uitgebracht dus ik heb een beetje ervaring. Het is leuk om te zien dat er naast de Aardschok iets extra's kom. Ik heb al dingen gezien als Rock Tribune en Headache. Rock Tribune zag er aardig uit, maar niet helemaal mijn genre's daarin (naast een geweldige Exodus krijg je ook Led Zeppelin) en Headache wil ik niet bekritiseren op content, maar wel qua lay-out. Als je dat niet kan verbeteren dan raad ik aan om het gehele plan te vergeten. Ik ken fanzines met veel betere lay-out. Je moet medewerkers hebben met veel kennis, schrijfervaring en de mogelijkheid voor veel interviews (telefonische in 90% van de gevallen). Iemand met een papiertje bij de telefoon kunnen gewoonweg niet. kort samengevat; nogmaals succes ermee, maar als je gezeik krijgt, niet meteen de handdoek in de ring gooien...gewoon doorvechten. En waarom meteen professioneel beginnen, breng eerst eens 4 uitgaven als fanzine uit, en kijk dan verder...meteen professioneel is gedoemd om te mislukken!! http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Dit was mijn post: quote: Hier de reactie van Mislyd: quote: Dussuh -- zijn er meer mensen die dit een goed idee vinden en er evt. aan mee zouden willen werken? Zo niet -- ik ben op ICQ te bereiken Mislyd: #28264223 Ik meen me trouwens ook te herinneren dat Paul in een topic geroepen heeft dat als iemand een vers ontwerp voor de frontpage wil maken hij daar open voor staat.. |
|
Maar Snaack, verlies met je met een ezine niet de dynamiek van de huidige frontpage ? (zoals Paul ook al eerder opmerkte) Een restyling is idd ook een optie |
|
quote: alweer helemaal mee eens als er zoveel tijd en energie is voor een extra site misschien moet die dan gewoon in ZM gestopt worden Want een andere lay out voor de front page kan geen kwaad denk ik......om maar wat te roepen. |
|
oeps eerst lezen dan posten ...sorry ben niet de enige die vind dat er een nieuwe lay out moet komen dus..... |
|
quote: Ik wil best meehelpen, maar ik vind het omgooien van de layout wel ok, maar niet een nieuw design, dat zou heel jammer zijn (ik weet niet of je dat bedoelde hoor) Maar goed ik wil wel meehelpen (dat zal in de avonden worden,ik heb zo, uur per avond niet veel helaas en dan in de weekenden wat uurtjes) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
ik heb het meer over hoe het nieuws en de intervieuws gepresenteerd worden |
|
quote: Idd, zo'n interview in stukjes geknipt leest nogal moeilijk vind ik... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Hmm daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zo'n interview in een grote lange lap tekst is ook geen porum... Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: Mij lijkt het meest leesbare een lap tekst die af en toe onderbroken wordt door een foto.. Van de artiest of van de hoes van de nieuwste cd ofzo.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Misschien handig om er een printversie bij te zetten ? |
|
quote: Da's een goed idee!!!! Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Moet vrij makkelijk kunnen, gewoon zo'n printericoontje onderaan ergens. Koppelen aan een word-bestand. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |