IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Dicussiëer hier over het nut van benefiet concerten voor Japan. Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-04-2011 10:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 10:45 schreef Ralph het volgende:
Waarom voor het ene drama wel een benefiet en voor het andere niet. Da's (misschien heel stom) een van de redenen dat ik eigenlijk nergens aan geef. Omdat ik niet vind dat ik die keuze kan en moet maken, en omdat er meer dan genoeg geld en hulp heengaat, mede doordat de overheid mijn belastinggeld investeert in dat soort doelen.

Dat vind ik inderdaad echt een heel stom argument. Zelf weten, hoor
quote:
Op 5 april 2011 10:47 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik ben niet zo van het uitwringen uit schuldgevoel ding, zij houden ook geen benefiet als wij komen te verzuipen

:')

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-04-2011 10:49]

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Brani
Usericon van Brani
Posted 05-04-2011 10:49 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 10:47 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik ben niet zo van het uitwringen uit schuldgevoel ding, zij houden ook geen benefiet als wij komen te verzuipen

Weet je waarom niet? Omdat wij ook te egoïstisch zijn om de eerste stap te zetten (behalve degenen die leuk meewerken aan de benefieten dan).

Leuk die circulaire redeneringen, maar dan is er altijd een excuus om nooit wie dan ook te helpen... bovendien heb ik het zo opgezet dat zowel de bands als de concertzalen en de sponsoren er ook echt iets aan hebben.

Mocht het geld niet welkom zijn doneer ik het aan het rode kruis, die hebben voorzieningen ingericht om te regelen dat het geld dan ook echt aan hulp aan Japan besteedt wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 05-04-2011 10:52]

Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-04-2011 10:50 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:

En, lekker egoïstisch: met meer dan duizend miljardairs in de wereld vind kan ik mijn geld persoonlijk wel beter gebruiken, aangezien anderen er kennelijk in zwemmen.

Eh, dat is juist geen argument, want met die reden zou jij je geld moeten geven aan al die arme lui uit de derde wereld die vrijwel niks hebben en waarmee vergeleken jij zwemt in het geld. Relatief, he. Ik denk niet dat je helemaal goed waardeert hoe fijn 'wij' het hebben.

Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-04-2011 10:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
... aangezien anderen er kennelijk in zwemmen.

Je kan beter daar in zwemmen, dan in de zee bij Japan

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 05-04-2011 10:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 10:49 schreef Brani het volgende:
Weet je waarom niet? Omdat wij ook te egoïstisch zijn om de eerste stap te zetten (behalve degenen die leuk meewerken aan de benefieten dan).

:') Waarom meegaan in die onzinnige redenering? Waarom ook mensen van egoïsme beschuldigen als ze hier niet aan mee willen doen?

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 05-04-2011 10:52 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 10:49 schreef Brani het volgende:

Tuurlijk, want die hollanders geven nooit een rooie cent aan wat voor een goed doel dan ook, en alles dat wordt opgehaald met bijv. giro 555 wordt ook nooit door de overheid verdubbeld ofzo

Want we hebben hier gelukkig ook helemaal geen problemen, en er zijn hier gelukkig geen mensen die krom moeten om de rekeningen te kunnen betalen

Black seeds of bunny!

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 05-04-2011 10:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 10:52 schreef Nyghtslave het volgende:
Tuurlijk, want die hollanders geven nooit een rooie cent aan wat voor een goed doel dan ook, en alles dat wordt opgehaald met bijv. giro 555 wordt ook nooit door de overheid verdubbeld ofzo

Want we hebben hier gelukkig ook helemaal geen problemen, en er zijn hier gelukkig geen mensen die krom moeten om de rekeningen te kunnen betalen

:')

Lekkere discussie, jongens, ga zo door

Brani
Usericon van Brani
Posted 05-04-2011 10:53 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:

En wat dacht je van deze:"Whoopdiefokkingdoo... leuk feessie en het gaat andere mensen nog eens helpen ook!"

De problemen die we hier hebben, ja leuk... maar de gemiddelde zwerver krijgt een uitkering, en dus compleet geen stimulans om nog van zijn luie alcoholistische reet te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 05-04-2011 10:54]

Gemene Lepel
Posted 05-04-2011 10:57 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:

'Ja, maar hier zijn ook problemen'. Als je gaat relativeren moet je wel weten in welke context dit een goed argument is. Hier haalt het namelijk je visie onderuit: het vergelijken van 'Hollanders' die hun rekeningen moeten betalen en dakloze Japanners is toch vrij ridicuul als je er eens goed over nadenkt (hint).

Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-04-2011 11:00 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 april 2011 10:50 schreef Gemene Lepel het volgende:
Eh, dat is juist geen argument, want met die reden zou jij je geld moeten geven aan al die arme lui uit de derde wereld die vrijwel niks hebben en waarmee vergeleken jij zwemt in het geld. Relatief, he. Ik denk niet dat je helemaal goed waardeert hoe fijn 'wij' het hebben.

Is inderdaad relatief en we hebben het hier over het algemeen inderdaad prima. Ik sta er alleen niet achter om te doneren. Helemaal niet als Japan die boot zelf al afhoudt, maar dat is weer een andere discussie.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Brani
Usericon van Brani
Posted 05-04-2011 11:02 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

Anders dan maken we er geen donatie van, maar dan eisen we dat ze in ruil voor het geld regelmatig nederlandse bands naar Japan halen om te touren... zo, zijn ze niet gekrenkt in hun trots, hebben wij metalheads er ook nog wat aan

Gemene Lepel
Posted 05-04-2011 11:05 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 11:00 schreef Ralph het volgende:
Is inderdaad relatief en we hebben het hier over het algemeen inderdaad prima. Ik sta er alleen niet achter om te doneren. Helemaal niet als Japan die boot zelf al afhoudt, maar dat is weer een andere discussie.

Ja, vind ik prima hoor, heb zelf ook niks overgemaakt. Maar ik vond 't argument gewoon slecht.

attila_de_hun
Posted 05-04-2011 11:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Hoeveel hebben de kernenergieindustrie en de bijbehorende lobbyisten al gedoneerd?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-04-2011 11:14]

attila_de_hun
Posted 05-04-2011 11:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

oeps, dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-04-2011 11:09]

Brani
Usericon van Brani
Posted 05-04-2011 11:09 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 11:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoeveel hebben de kernenergieindustrie en de lobbyisten hiervoor al gedoneerd?

Lol, ik ga ze eens aanschrijven!

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-04-2011 11:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 april 2011 10:35 schreef Brani het volgende:
Als jullie de discussie zo graag openen ga ik er graag op in:

- 28000 vermisten die vermoedelijk overleden zijn
- wegen en de Tsunami-wering die aan gort liggen
- talloze huizen die weggespoeld zijn
- ze zijn altijd meer dan vriendelijk geweest voor tourende bands

Al het geld dat er nu omgaat wordt gebruikt om de economie in stand te houden, dus qua wederopbouw kunnen ze wel degelijk een steuntje in de rug gebruiken. Daarnaast helpt het misschien als er gewerkt wordt aan opruimen van de schade aan het milieu.

Jah emotioneel of financieel? ik vind dat je daar wel duidelijk in mag zijn.

quote:
De opmerking dat het niet nodig is is onzin... spijt me dat ik het zeg, maar er zijn niet voor niets zo veel hulporganisaties naar toe gegaan om bij te dragen, hoe lang denk je dat die dat volhouden als er niet ook geld ingezameld wordt in het buitenland.

Maar goed, iedereen die niets wil doen hoeft niet, zal mij echt niet dwars zitten.

Voor de acute hulp is het natuurlijk logisch dat Japan daar om hulp vraagt. Als die organisaties daar nu geld voor vragen is dat geen verkeerd idee maar maak dat duidelijk. Maar structure langdurige hulp zoals bij tsunami in 2004 is echt veel minder noodzakelijk (zelfs toen is er enorm veel geld overgebleven). En is het zo dat Japan die hulp wel waardeert? in 1995 bij Kobe zijn is zelfs acute hulp uit het buitenland geweerd. (al hebben ze daar wel kritiek voor ontvangen)

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 05-04-2011 11:11 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Zolang japanners nog walvissen en dolfijnen vangen, zoeken ze het maar zelf uit

Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-04-2011 11:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 april 2011 11:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoeveel hebben de kernenergieindustrie en de lobbyisten hiervoor al gedoneerd?

Hehe, maar even niet uit het oog verliezen dat de tsunami velen malen erger is dan die kernramp en dat het eigenlijk een beetje krom is om alleen daar nu naar te kijken. Natuurlijk een spannende situatie die nauwlettend gevolgd moet worden maar het is lang niet de ergste gebeurtennis.

Pas als ze besluiten te gaan blussen met levende mensen kun je de kernramp op gelijke hoogte gaan zien met die tsunami. Uit deze situatie heb je hooguit 100 doden en een gebied wat geisoleerd moet blijven. Vergeleken met de + 20 000 doden van de tsunami is dit niet zoveel.

♀<o(((>< <o(((><

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-04-2011 11:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 april 2011 11:11 schreef irritante klootzak het volgende:

Zij zijn dan ook eigenlijk de oorzaak:

Orka’s maken golven om prooi te vangen’
Uitgegeven: 4 april 2011 10:38
Laatst gewijzigd: 4 april 2011 14:58
AMSTERDAM – Sommige orka’s maken gezamenlijk golven in zee om zeehonden te vangen. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers ontdekt.
© Thinkstock

Orka’s die rondom het Antarctisch schiereiland leven, verzamelen zich bij hun jacht op zeehonden in groepen om gezamenlijk golven te maken in zee.

Als gevolg daarvan breken de ijsschotsen waarop de zeehonden zich schuil houden en vallen de dieren in het water. De orka's hebben het voornamelijk gemunt op zogenaamde Wedellzeehonden.

Dat meldt nieuwssite New Scientist op basis van onderzoek van de National Oceanic and Atmospheric Administration in Californie.

Voorkeur

De wetenschappers zijn tot hun bevindingen gekomen door jagende orka’s te bestuderen ten westen van het Antarctisch schiereiland. De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Marine Mammal Science.

De voorkeur van orka’s voor Wedellzeehonden is overduidelijk. “De orka’s die wij volgden, gingen vrijwel alleen op jacht naar Weddellzeehonden en dat terwijl die soort maar vijftien procent van de complete populatie zeehonden vormt,” verklaart onderzoeker Robert Pitman.

Flippers

De orka’s zijn over het algemeen ongeveer dertig minuten bezig om een zeehond te vangen. In die tijd produceren ze gemiddeld vier golven.

Soms verzamelen ze zich in groepen van zeven individuen. Als de zeehond eenmaal in het water is gevallen, wordt het dier opgejaagd en aan zijn flippers naar beneden getrokken.

Genetisch onderzoek heeft volgens de Amerikaanse wetenschappers uitgewezen dat de orka’s die op Wedellzeehonden jagen, tot een aparte soort behoren. De meeste orka’s voeden zich uitsluitend met vissen en dwergvinvissen.

♀<o(((>< <o(((><

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2011 11:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 11:11 schreef irritante klootzak het volgende:
Dolfijnen en walvissen, dat zijn pas stomme beesten! Een beetje jezelf op het strand manouvreren en ontploffen, of vastzwemmen in netten van tonijnen. Nee, die beesten vragen er zelf om, als de Jappen ze niet afmaken plegen ze wel harakiri op eigen initiatief.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-04-2011 11:23 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 april 2011 11:21 schreef bastianus het volgende:
Dolfijnen en walvissen, dat zijn pas stomme beesten! Een beetje jezelf op het strand manouvreren en ontploffen, of vastzwemmen in netten van tonijnen. Nee, die beesten vragen er zelf om, als de Jappen ze niet afmaken plegen ze wel harakiri op eigen initiatief.

Zo makkelijk inkoppen dit soort jennerij.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 05-04-2011 11:30 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 10:57 schreef Gemene Lepel het volgende:
'Ja, maar hier zijn ook problemen'. Als je gaat relativeren moet je wel weten in welke context dit een goed argument is. Hier haalt het namelijk je visie onderuit: het vergelijken van 'Hollanders' die hun rekeningen moeten betalen en dakloze Japanners is toch vrij ridicuul als je er eens goed over nadenkt (hint).

Snap ik ook wel, maar af en toe een beetje happen moet kunnen

Black seeds of bunny!

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-04-2011 11:34 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Happen werkt andersom toch?

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2011 11:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 11:34 schreef Ralph het volgende:
Happen werkt andersom toch?
Krekwakkokdach.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 05-04-2011 11:45 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik wist niet dat kont tegen de krib gooien niet als happen mocht tellen

Black seeds of bunny!

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com