|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Huilehuile. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Daar heb je een punt, maar vlug een recensie lezen duurt wat minder lang en is minder moeite, imo. En dat zeg ik niet omdat ik zelf recensies schrijf Ik merk gewoon zelf dat ik eerder geneigd ben een stukje tekst te lezen dan ergens een nummer te beluisteren. quote: Gelukkig maar dat je een eigen conclusie trekt, want een review komt uiteindelijk ook maar van één persoon. Zo zijn er genoeg bands die in Aardschok of Lords of Metal (of The New Review en dergelijke, om er ook maar wat andere zines bij te betrekken) hard afgekraakt worden terwijl ik het zelf formidabel vind. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 07-06-2011 13:33] "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: Los van welk medium, maar zo kan ik niet begrijpen waarom er massa's mensen genieten van een Alestorm of Korpiklaani... Mening van een reviewer is overigens vooral interessant lijkt me als je de band totaal nog niet kent en niet al te veel tijd hebt kansloos alle sites af te struinen op nieuwe onontdekte bands. Een review is en blijft altijd een mening, zo is het wel... Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
soms komen bepaalde platen ook niet bij de juiste personen terecht en bepaald dat direct de score, dat voorkom je toch niet. |
|
quote: meid, heb je ergens problemen mee? |
|
Ja met je gejank. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
volgens mij is dit een topic nagenoeg geheel gevuld door janktrutjes |
|
quote:Inderdaad vergeten je hier welkom te heten: welkom! Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
geen dank |
|
quote: Als je daar aanstoot aan neemt raad ik je aan om zo spoedig mogelijk te vertrekken van ZM, voor je eigen bestwil. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Hoho, daarvan zijn er ongeveer 15.999.999 al te druk met voetbalcoach zijn. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Lords of Metal, wat een kutzine. [/olie op het vuur] Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Even lief zijn tegen olie op het vuur.......... Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
soms is het zo hard duidelijk waarom het genre onder de titel staan. Omdat je er anders compleet geen idee van hebt over welk soort muziek het überhaupt gaat. ook de duidelijke promoblaadjes knip/plak toestanden in de eerste paragrafen zijn meer paginavulling dan wat anders. Meestal gaat het ook al niet verder dan twee paragrafen, wat bijzonder jammer is. Dikwijls is de introductie ook 2 keer zo groot als de rest. Goed voor de info-eters, minder voor de muziekzoekers Ook het manko aan beschrijving van de muziek in plaats van het constant vergelijken met andere bands. Op zich wel handig maar soms wil je een beeld krijgen van de muziek. ook dat je niet kan reageren, al is het maar om te helpen, en neen, ik heb geen tijd om een gastendinges in te vullen die niet op de pagina staat daarom blijven zaken als (hoewel label Earache al een proces aan de broek heeft gekregen van http://www.soullessdomain.com " target=_blank>Amerikaanse naamgenoten) staan Het Engels valt goed mee, al zijn te letterlijk vertaalde Nederlandse uitdrukkingen soms een beetje bij het haar getrokken. Maar dat kan erger. Vreemd ook om te zien hoe bepaalde releases van bands die op grote labels zitten laar niet in Europa uitgebracht of verdeeld worden toch steevast reviews hebben. De Metallica-bonus heerscht nog steeds. Een grote groep bekritiseren mag, maar met behoud van punten. Kan natuurlijk, afhankelijk van je doelgroep. Ook het ontbreken van "volgens mij" , "ik vind" en "naar mijn gevoel" wat dikwijls verandert in: "dit is" kwestie van stijl en zo, zijn natuurlijk ook goeie stukken grootste "misser" vind ik wel de review die bestaat uit 2/3 intro en geschiedenis van een band en dan twee regeltjes klank en het gebrek aan beeldvorming, wat bij Aardschok natuurlijk nog veel erger is. nuja, kwestie van keuzes maken, al heb ik soms het gevoel dat het net het omgekeerde van het diepgaand naar muzikaal gevoel gravende Vampire Mag is. signature |
|
Hey Hypnos, ik "heb het gevoel" dat je 'n beetje aan het generaliseren bent... |
|
quote: Sukkel. quote: Ja, precies, daarom wil ik een mening. Welk ander nut heeft een recensie anders? Weten dat een plaat bestaat van een band die ik toch al ken en dat de recensent het promopraatje van het label na kan blaten? Serieus, het enige nut wat een recensie heeft is dat er een mening in verkondigt wordt en dat deze goed onderbouwd wordt. Ongeacht of jouw mening erbij aansluit kun je dan zien wat voor vlees er in de kuip ligt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Hey AG volgens mij pas jij juist heel erg goed bij LoM, we hebben nog vacatures hoor: http://lordsofmetal.nl/jobs.php |
|
ZM is keihard bezig met zich nog meer in de markt te plaatsen, op deze manier komen we misschien wel in het voorwoord van Dhr. Horst. Maar goed, zm frontpage nieuws en 90% van de reviews zijn veel te laat en ook gruwelijk kut! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Ik vrees echter dat het hem niet gaat worden, hoe leuk een stapel different metal-CD's per maand ook is Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: als je niet een beetje generaliseert, dan denk ik dat je weinig mening kunt geven. Wellicht is dat je probleem het feit dat ik met het woord "soms" begon zegt je wellicht ook weinig [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-06-2011 19:36] signature |
|
quote: Verdorie, dat waren nog eens tijden :p |
|
quote: Tof dat er nog zo over VM gedacht wordt, mijn zeer welgemeende dank hiervoor! http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
signature |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |