IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Over de aanslag in Noorwegen.... Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 25-07-2011 12:42 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Sociale controle is tot daar aan toe, maar ik denk dat de Poldertaliban toch hele andere ideeën hebben wat dat betreft. Ik woon dan niet in of aan de bible belt maar hier in Utrecht heb je ook een stel gristen fundi's, maar waar zij zich mee bezig houden is alles behalve sociale controle.


Against God and Government


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 25-07-2011 13:41 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik vraag me af of er, in een geval als dit, niet, net zoals in Amerika, 92 aanklachten van moord met voorbedachte rade ten laste gelegd kunnen worden, waarmee de straf verlengd kan worden door ze stuk voor stuk uit te zitten (Wat in Amerika zaken als 3 keer levenslang kan opleveren...), waardoor hij ook zijn kans op vervroegde vrijlating verspeelt...

?


Black seeds of bunny!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-07-2011 15:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Dit is echt veel te gek in wat voor opzicht dan ook, bizar dat zoiets gebeurd in Noorwegen.

Maar het geeft, ondanks dat het een complete gek is die dit doet, ook wel aan tot in hoeverre men gefrustreerd begint te raken met de oprukkende Islam en de failing multiculturele samenleving die langzaam in, hoe die fucked up blaadjes en blogs van behring het uitleggen: uitmonding in een Eurabia.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-07-2011 15:16 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2011 15:05 schreef jbassist het volgende:
ook wel aan tot in hoeverre men gefrustreerd begint te raken met de oprukkende Islam en de failing multiculturele samenleving die langzaam in, hoe die fucked up blaadjes en blogs van behring het uitleggen: uitmonding in een Eurabia.


Dus de dood van deze 90 mensen vertolkt een algemene ontevredenheid onder de 'autochtone' bevolking over de oprukkende Islam? Dan zouden dergelijke acties dus regelmatig moeten gaan voorkomen, aangezien ze dus niet zozeer voortkomt uit het feit dat één persoon simpelweg gek is, maar vanuit structurele oorzaken die volgens jou alleen maar ergens zullen worden ('Eurabia').

Toch goed om te horen dat het uiteindelijk indirect toch de schuld is van de oprukkende Islam, ik voel me weer veilig.



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-07-2011 15:22 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2011 15:05 schreef jbassist het volgende:
Maar het geeft, ondanks dat het een complete gek is die dit doet, ook wel aan tot in hoeverre men gefrustreerd begint te raken met de oprukkende Islam en de failing multiculturele samenleving die langzaam in, hoe die fucked up blaadjes en blogs van behring het uitleggen: uitmonding in een Eurabia.




LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-07-2011 15:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2011 15:16 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dus de dood van deze 90 mensen vertolkt een algemene ontevredenheid onder de 'autochtone' bevolking over de oprukkende Islam? Dan zouden dergelijke acties dus regelmatig moeten gaan voorkomen, aangezien ze dus niet zozeer voortkomt uit het feit dat één persoon simpelweg gek is, maar vanuit structurele oorzaken die volgens jou alleen maar ergens zullen worden ('Eurabia').

Toch goed om te horen dat het uiteindelijk indirect toch de schuld is van de oprukkende Islam, ik voel me weer veilig.


Algemene ontevredenheid, nee, maar wel een tegenbeweging. Alhoewel niet gericht tegen de moslims is de Islam wel een relevante aanwezige voor de verdachte.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-07-2011 15:46 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Hendrik verwoord het even iets beter.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-07-2011 15:52 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 25 juli 2011 15:16 schreef Gemene Lepel het volgende:
oprukkende Islam,


het afrukkende Christendom is thee aan het drinken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-07-2011 15:55 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2011 15:36 schreef Jenje het volgende:
Algemene ontevredenheid, nee, maar wel een tegenbeweging. Alhoewel niet gericht tegen de moslims is de Islam wel een relevante aanwezige voor de verdachte.


Juist, de verdachte zelf. Maar JB verbindt deze daad expliciet aan een 'grotere' beweging: om JB te citeren, 'men', begint immers, 'gefrustreerd te raken met de oprukkende Islam en de failing multiculturele samenleving die langzaam in, hoe die fucked up blaadjes en blogs van behring het uitleggen: uitmonding in een Eurabia.'

Kan je een dergelijk persoon zoals Breivik verbinden met iemand die PVV stemt, en dus past in het beeld van de gefrustreerde autochtoon die anti-Islamitisch is? Ik vind van niet, net zoals je een willekeurige moslim niet met Osama Bin Laden kan verenigen. Er is een groot verschil tussen gefrustreerd zijn en 90 mensen in koele bloede vermoorden.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 25-07-2011 15:58]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-07-2011 16:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

PVV is ook niet de oorzaak natuurlijk, alhoewel ik een Fortuyn en Wilders (en Hirshi Ali) wel aan de wieg van de populistische politiek in West Europa vind staan. Ze hebben daardoor wel een bepaalde rol in dit hele gebeuren.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-07-2011 16:31 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

De issue's die Behring aankaart zijn opgeblazen versie's van de frustratie die ik bij wel (opvallend veel) meer mensen wereldwijd spreek (o.a een berg noren ook).

Dat de eerste verwijtende vingers onterecht ook meteen die kant opgingen wereldwijd, hoe onnozel ook, is opvallend.

Ik ga hier dus ook niet staan verkondigen dat de islam toch indirect verantwoordelijk is, verre van.
Haatzaaiers als de PVV hebben hier dan evenveel schuld zo niet meer aan gezien Behrings verwijzing aan hen.

Maar ik vind het niet onterecht om te denken dat dit wel eens vaker kan gebeuren.
Het idee is niet voor niets in dat kopje onstaan.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 25-07-2011 16:36]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-07-2011 17:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

er is een groot draagvlak voor dergelijke mening, alleen niet voor zo'n expliciete actie

alleen is het nog maar eens graan op de molen van de hyppie linkse negatie-partijen die deze gevoelens gaan asociëren met haat en frustratie.
Nee, je kunt helemaal geen nationalist zijn of VOOR cultureel protectionisme zijn, je bent gewoon TEGEN de rest...

Breivik heeft dus veel mensen in de zak gezet, die een stuk van zijn mening delen. En nog niet in het minst door nu ook knuffelfans te krijgen die zich in het nauw gedreven zullen voelen en de behoefte voelen om "een kant te kiezen"





signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-07-2011 17:22 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik denk dat dit een kwestie is van oorzaak/gevolg, die niet te beantwoorden is tenzij de dader volledig kon worden doorgrond. Wat ik wil zeggen is dat ideologie niet een doorslaggevende factor hoeft te zijn in een dergelijke actie, en in die zin is de schuld, ook al is het maar een gedeelte, naar de PVV schuiven het wegstrepen van andere mogelijkheden. Immers: hoeveel mensen hebben zulke denkbeelden als de dader? En hoeveel zijn daadwerkelijk bereid een dergelijke terroristische aanslag uit te voeren? Er zijn dus waarschijnlijk talloze factoren buiten 'ideologie' die iemand tot een dergelijk actie brengen. Zolang dergelijk acties niet structureel gebeuren in grote aantallen is het geven van doorslaggevende verklaringen die op grotere maatschappelijke thema's aansluiten gewoon de toekomst proberen te voorspellen dmv een glazen bol.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-07-2011 17:38 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Naar mijn mening heeft de polarisatie door het populisme een schijn-onbehagen gecreëerd die niet overeenkomt met de realiteit. Dit is ook door media versterkt.

Dat wil overigens niet zeggen dat het populisme er de schuld van moet krijgen, maar als ik bijvoorbeeld deze column lees http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/308176/Was-Noorse-schutter-een-geisoleerde-psychopaat.htm dat is het toch wel frappant dat de islam de schuld krijgt of minstens gelieerd wordt aan de dader zijn daden.

Best ziek eigenlijk.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-07-2011 17:44 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Maar dat is dan ook de Elsevier. Lees die reacties eens, ik vraag me af wat die Ellian nou vindt van al dat plebs dat lovend commentaar op z'n columns geeft.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-07-2011 17:56 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 juli 2011 17:44 schreef Gemene Lepel het volgende:
Maar dat is dan ook de Elsevier. Lees die reacties eens, ik vraag me af wat die Ellian nou vindt van al dat plebs dat lovend commentaar op z'n columns geeft.


Ja, het is de Elsevier, het is media, het is beeldvorming.

Ik geef niet de media de schuld van wat er gebeurt is, maar de media voedt een irreëel beeld die op onbehagen gestoeld is. Dat is ook de voedingsbodem voor o.a. de PVV.


Boeiender


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-07-2011 19:05 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 juli 2011 9:47 schreef Hub de Gallier het volgende:
Noorwegen ken geen doodstraf nee en de maximum straf is 21 jaar welke na 14 jaar bij goed gedrag is voldaan.
Hetzelfde als in NL helaas dat men bij goed gedrag na ongeveer 2/3de van de tijd weer vrij is.


En iets van tbs daarna?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-07-2011 19:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 juli 2011 19:05 schreef De Tegenpartij het volgende:
En iets van tbs daarna?


Had ik wel voorbij horen komen.


Boeiender


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-07-2011 19:20 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En dat kan levenslang, maar ook in Noorwegen?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-07-2011 19:34 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

En wat heb je daar aan als het TBS met voorwaarden is?
Dan loopt ie gewoon door de straat hoor met alle bijbehorende risico's.


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-07-2011 19:36 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 juli 2011 19:20 schreef De Tegenpartij het volgende:
En dat kan levenslang, maar ook in Noorwegen?


Geen idee. Maar wellicht voldoet de dader niet aan de voorwaarden voor TBS, hij lijkt alles weloverwogen uitgevoerd en gepland te hebben.


Boeiender


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-07-2011 20:22 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Geen idee hoe het met TBS zit een gevalletje 'Narcissistic personality disorder' lijkt het me wel.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-07-2011 20:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Tsja, als het met TBS net zo werkt in NL dan is het heel simpel: als verdachte ervoor kiest ervoor om niet mee te werken aan een psychologisch onderzoek dan kan er geen tbs opgelegd worden, hoe gek de man ook is of schijnt te zijn, is 21 jaar de max gevangenisstraf (noorwegen) en staat 'ie bij normaal gedrag zo rond 2025 gegarandeerd weer op straat.

cynische modus: Wellicht nog met betaalde bewaking vanuit de overheid ook, omdat er een constante dreiging is voor terreuractie tegen de man ..


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-07-2011 21:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2011 20:22 schreef rotor het volgende:
Geen idee hoe het met TBS zit een gevalletje 'Narcissistic personality disorder' lijkt het me wel.


en een godcomplex


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-07-2011 6:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Waar is Kwellie in deze discussie?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen