IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Nocturnus AD Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2002 3:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

NOCTURNUS split-up again

Veteran Florida metallers NOCTURNUS have reportedly disbanded once again following the departure of guitarist Mike Davis and bassist/vocalist Emo Mowery due to unspecified "differences". At the time of the group's split, NOCTURNUS had just completed work on a new demo and were preparing to record a new studio album. Emo and Mike are expected to form a new project together, which will reportedly be "much more aggressive and versatile" than NOCTURNUS, according to Mowery

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-04-2019 0:31]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 10-05-2002 3:32 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2002 3:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wel ongelofelijk kut dat ze weer gesplit zijn want de nieuwe plaat beloofde een terugkeer naar de oude stijl.

Ben natuurlijk wel zeer benieuwd naar hun nieuwe werk en vraag me af wat Sean mcNenny gaat doen.

Ik zat te twijfelen of deze onder het topic 'meest onderschatte bands' moest vallen maar als eerbetoon toch maar een eigen topic.

Na het vertrek van toetsenist Louis Panzer en de maandenlange stilte hing de split ook wel in de lucht.

Zijn hier eigenlijk mensen bekend met Nocturnus? Ik lees er nl. niemand over!

Eigenlijk zou deze band net zo bekend moeten zijn als Morbid Angel, niet alleen omdat de oprichter, ex-Morbid Angel drummer/vocalist Mike Browning erin zat en Mike Davis, de gitarist waar Trey Azagthoth ooit nog het instrumentale projekt 'Chewing inc.'mee wilde opstarten, erin zat (samen met Sean mc Nenny een geweldige gitaartandem), maar ook omdat ze absoluut grensverleggend waren en eigenlijk nog zijn met hun Satanische science fiction deathmetal.

Ze zijn ook absoluut een cultband; ze zijn de eerste technische deathmetal band van een ontzaggelijk hoog niveau die toch keihard en keisnel bleef met spetterende solo's en die keyboards in deathmetal introduceerde; niet als sfeermakertje, maar als volwaardig instrument met op Thresholds zelf geweldige hoorspeleffekten.

Hun eerste 2 albums The Key & Thresholds blijven pareltjes in mijn verzameling; oneindig goed!!!!!!!!!!!!

COMMAND_MISSION_DESTROY_PLANET_THREE_FROM_THEIR_SUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-05-2002 4:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2002 3:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hier nog Emo Mowery van de Nocturnus site:

Ok to all who may come to this shitty website of ours. HAHA! Now I am going to get on a more serious note. Nocturnus has once again disbanded. Mike Davis, Emo Mowery, and Chris Bieniek(drums)are staying together and going to assume under a new name. The name has not been chosen yet. I assure you there will be no more holds barred in our new music. The reason we are not keeping the name is because of trademark rights from ex-members. This site will stay around for a while and we will be putting a link to the new band's site somewhere on here. Keep your eyes peeled. Thanks to all the fans of the band! We hope you stick with us through these rough times.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-05-2002 9:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmm jammer van Nocturnus inderdaad. Ik heb alleen 'The Key' maar dat is echt een ontzettend goed album... Nieuwe materiaal ken ik niet.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-05-2002 9:46 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

jammer


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-08-2002 17:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Frappant dat oprichter Mike Browning (ook mede oprichter vasn Morbid Angel) zelf wel onder andere in een band speelt in de Nocturnus stijl.

www.afterdeath666.com


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


maupie
Usericon van maupie
Posted 05-08-2002 17:04 by maupie Wijzig reactieProfiel van maupieQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 17:00 schreef Mutilator het volgende:
Frappant dat oprichter Mike Browning (ook mede oprichter vasn Morbid Angel) zelf wel onder andere in een band speelt in de Nocturnus stijl.

www.afterdeath666.com



He joh, hoe gaat ie met je scriptie


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 05-08-2002 17:09 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

ik rouw er niet om, de laatste plaat is gewoon slecht... geef mij maar de sleutel, das beter gereutel


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 17:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 17:09 schreef humanator het volgende:
ik rouw er niet om, de laatste plaat is gewoon slecht... geef mij maar de sleutel, das beter gereutel
Ik heb nog met de nieuwe in m'n handen gestaan op Wacken... 'The Key' is vet idd, hoe is die plaat daarna? (ben de titel vergeten...)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-08-2002 17:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 augustus 2002 17:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik heb nog met de nieuwe in m'n handen gestaan op Wacken... 'The Key' is vet idd, hoe is die plaat daarna? (ben de titel vergeten...)


Thresholds is vet! Ethereal tomb is idd stukken minder (vooral langzamer), maar ze waren alweer voor een album daarna aan het schrijven en dat zou weer The key elementen hebben.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-08-2002 18:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ow ow ik ken iemand die nu erg erg erg niet blij gaat zijn


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 05-08-2002 18:02 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 18:01 schreef ghoulliette het volgende:
ow ow ik ken iemand die nu erg erg erg niet blij gaat zijn


ruud?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-08-2002 18:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 18:02 schreef Shredhead het volgende:
ruud?


yep


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 05-08-2002 18:10 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

die gaat gillen...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-08-2002 18:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 18:10 schreef Shredhead het volgende:
die gaat gillen...


er gaat een wc sneuvelen denk ik


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-08-2002 18:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat nocternus klonk trouwens verekte lekker, heb het welleens gehoord toen ik bij ruud was.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 18:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

'The Key' is in feite wel een must-have ja. Technische death metal met flink origineel gebruik van keyboards. Als je eenmaal door een aantal flink stupide lyrics (de eerste paar songs) en de enigszins casio-keyboardsound heen bent hou je een technisch hoogstaand death METAL album over met allemaal knallers van songs.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 05-08-2002 19:00 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Yep, 'k had ook al gehoord dat ze weer uiteen waren.......


quote:
Op 10 mei 2002 3:29 schreef Mutilator het volgende:
Emo and Mike are expected to form a new project together, which will reportedly be "much more aggressive and versatile" than NOCTURNUS, according to Mowery
Klingt veelbelovend

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 05-08-2002 19:06]



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 05-08-2002 19:01 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 5 augustus 2002 18:15 schreef ghoulliette het volgende:
er gaat een wc sneuvelen denk ik

Er brand dan op zijn minst wat af hahahahaha


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 29-10-2002 11:34 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik heb alleen The Key en die BLAAST!!
Had ik gekocht nadat ik een teepje van de Earache Grindcrusher compilatie had gekocht in 1992 (waar BC/AD op stond).
Trouwens, echt belachelijk vind ik de teksten niet. Iets van bijv. Sinister of zelfs Pestilence vind ik vele malen infantieler en doellozer.
Begrijp ik het nou goed, is The Key de 2de CD geweest??


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-10-2002 12:17 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 29 oktober 2002 11:34 schreef MBMarduk het volgende:
...een teepje van de Earache Grindcrusher compilatie had gekocht in 1992...
Begrijp ik het nou goed, is The Key de 2de CD geweest??


Waaah Kult-verzamelaar, die grindcrusher!!!
Maareuh, Noctornus discografie:

Science of Horror (demo) (1988)
The Key (1991)
Thresholds (1992)
Nocturnus (minicd) (1993)
Ethereal Tomb (2000)

zie http://www.zenial.nl/html/nocturnu.htm voor songtitels, lyrics, covers, etc...


Zenial


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 29-10-2002 16:11 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

ik vindt Nocturnus geweldig! ben zelf bezig met een nummer te schrijven in die stijl.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 29-10-2002 17:02 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Nocturnus: Tresholds =wereld album!!!!!

Is inderdaad vet balen dat ze uit elkaar zijn



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 29-10-2002 17:05 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

fuck, heb het altijd een vette band gevonden


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-10-2002 17:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

dat nieuwe album van hun is ruk maar dat ouwe spul heerst wel. Met name thresholds vind ik bijzonder goed.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen