|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja, nogal. Maar dat is ook niet wat hij zoekt Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Begrijp ik dat Garageband er alleen voor Mac is ? Ik heb een windows laptop. |
|
quote: Psies, ProTools is ongelofelijk slecht in vergelijk met de concurrentie, maar wel industry standard. Het is de Microsoft Office onder de DAWs. Ik ben zelf voor mixen een jaar terug 100% op Reaper overgestapt voor mixen met een license, voorheen deed ik dat allemaal in Reason (hoezo buitenbeentje), en dat gebruik ik nog steeds om zelf om te schrijven, maar mixen doe ik daar niet meer in. Reaper kan veel meer aan, heeft geweldige workflow door de folders en flexibele routing, iets wat ik veel gebruik. [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-03-2021 14:05] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: ah, ok. Ja dat namen we even aan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: En ik dacht dat het niet belangrijk genoeg was om te melden |
|
quote: "If you are staying home and would like to use REAPER, you can download a temporary REAPER license. One small ask: please wear a mask! Thank you." Tot april nog gratis ^^ "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Nog maar een keer dan Met als toevoeging dat ik op windows draai. |
|
Reaper dus? When your people matter, menstrual health matters |
|
ah sorry eerste lezen Hmmm ik denk dat alle DAWs best vergelijkaar zijn. Denk dat er in de high level niet veel onderlinge verschillen zijn. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Als er simpeler voor iets was wat je beschrijft was dat wel voorbij gekomen. Denk dat je gewoon reaper even moet gaan snappen als je wat wil nu. Je neemt 8 sporen drums op en niet 1 kanaal uit een Axe of Kemper ofzo, dus het drummer zijn valt weer gewoon even tegen ivm gitarist zijn Ivm File management: https://www.instagram.com/p/B_dEDSolq-Y/ (overigens sowieso de moeite waard even doorheen te bladeren die insta) https://www.youtube.com/watch?v=y7rPJ5Q40lg Ivm edits (vooral om even te demonstreren hoe je je eigen drums vrij makkelijk kan corrigeren mits nodig.) Even een paar uur short cuts en functionaliteit doornemen en dan is reaper absoluut geen brain surgery "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Psies. En de meeste DAWs zijn zoals ik al zei toch in beginsel hetzelfde. Dus kun je net zo goed voor Reaper kiezen. OVerigens is drums opnemen (Vooral bij een akoestische kit) en mixen wel flink ingewikkeld. Bij een gitaar DI via een amp /cab modeller hoef je eigenlijk weinig te doen hehe When your people matter, menstrual health matters |
|
Vraagje, wat heb ik nodig/hoe krijg ik het voor elkaar om live met een click track te spelen, en de sample die meeloopt zonder click de zaal ingaat, maar ik 'm wel op m'n koptelefoon krijg? |
|
Gewoon een 4 track solid state recordertje, lijkt me ? lampje |
|
Als de backing track mono mag zijn kun je die op L en de click op R zetten en dan alleen L de PA in. Handige shortcut When your people matter, menstrual health matters |
|
Dat zal tegenvallen. Veel apparaten lekken toch signaal van links naar rechts en andersom idem dito. En juist een click sijpelt snel door. En als je dat dan nog eens versterkt middels een P.A....... Ik denk niet dat dat gaat werken, maar aan de andere kant - je kan het proberen. Niet geschoten, altijd mis. lampje |
|
Het ligt er een beetje aan wat je precies voor elkaar wil krijgen. Als er af en toe een sample moet spelen waar je mee wilt syncen zou ik (als drummer) met een metronoom meespelen (een Tama Rhythm Watch bijvoorbeeld) en een triggerpad gebruiken om het afspelen van een sample te kunnen triggeren. Zo'n ding bijvoorbeeld: https://www.djstunter.nl/alesis-sample-pad-pro-8-pad-percussie-en-sample-triggering-instrument.html Lijkt me sterk dat je een hele set lang constant allerlei samples mee hebt spelen. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-11-2021 16:05] |
|
quote:Meen je dat nou? Als je gewoon een stero in aanbiedt, en zelf de track op L en de click op R hebt gemixt, zonder enige bleed, dat moet toch goed gaan? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Nee, dat valt in de praktijk helaas vaak tegen. Clicks zijn bijzonder penetrante signalen, erger nog dan SMPTE. Die ellende gaat makkelijk over ground storen. Ik merk het zelfs bij mijn 24 kanaals interface. En alles met een stereo output heeft daar sneller last van. Maar het kan zijn dat sommige apparaten daar beter mee om gaan dan andere. lampje |
|
Hhhhm okay When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: In het verleden ook mee zitten klooien - toen we met Next Waste Dimension nog repeteerden met mp3-speler (live met multitrack harddisk recorder). De oplossing toen was om eerst het click- en het backing-spoor mono te bouncen en daarna te importeren (naam van software die ik gebruikte, weet ik even niet meer) en gepande stereo track van te bakken. Minimale overspraak die met de band eroverheen niet hoorbaar was. |
|
Ik dacht meteen al, als iemand het weet ben jij het wel Precies zo deden wij het ook, die paar keer dat we een drummer hadden dan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
en de software was natuurlijk CoolEdit! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Je kunt beter een Amiga met FastTracker gebruiken When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Haha, ja veel mee aangeklooid. Het begon ermee dat de Roland MC-505 vier uitgangen had, waardoor we op het idee kwamen om met klik te spelen. En inderdaad, Cool Edit Pro, legendary! |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |