IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 5] Vorige pagina | Volgende pagina
Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 15-03-2021 13:47 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2021 13:44 schreef jbassist het volgende:
maar Reaper is gratis


De proefperiode van 19827 dagen . Plus je kan heel veel plug ins voor drums gewoon toevoegen. Genoeg kwaliteitspacks beschikbaar in de markt.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-03-2021 14:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2021 13:45 schreef jbassist het volgende:
Is export in Garage band niet beperkt? Could be wrong.


Ja, nogal. Maar dat is ook niet wat hij zoekt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 15-03-2021 14:04 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Begrijp ik dat Garageband er alleen voor Mac is ? Ik heb een windows laptop.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-03-2021 14:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2021 13:44 schreef jbassist het volgende:
Ik stem reaper.

Even bedenken wat je er van wil, aan de hand daarvan even de relevante handigheidjes leren en kennen en wellicht de manual eens checken en je bent kloar.

Reaper kan idd heel veel! Je kan eindeloos kutten.
Heel chill als je al lekker nerdy je metadata wil toevoegen bij exports
Maar op eerste gezicht, als je amper nog weet waar de record knop zit bijwijzen van , is het even gemakkelijk als pakweg een cubase of logic (ik ga protools niet eens noemen, wat een kut programma imo )
+ je kan de skins veranderen zodat t op zowel Steinberg/Avid of Logic lijkt :v

Als Cubase/Steinberg endorsee moet ik eigenlijk natuurlijk eerst dat aanraden, maar Reaper is gratis, en ondanks dat ik liever muziek schrijf in cubase (Midi is veel sneller), is in dit geval reaper wel genoeg denk ik



Psies, ProTools is ongelofelijk slecht in vergelijk met de concurrentie, maar wel industry standard. Het is de Microsoft Office onder de DAWs.

Ik ben zelf voor mixen een jaar terug 100% op Reaper overgestapt voor mixen met een license, voorheen deed ik dat allemaal in Reason (hoezo buitenbeentje), en dat gebruik ik nog steeds om zelf om te schrijven, maar mixen doe ik daar niet meer in.

Reaper kan veel meer aan, heeft geweldige workflow door de folders en flexibele routing, iets wat ik veel gebruik.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-03-2021 14:05]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-03-2021 14:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2021 14:04 schreef BongoBongo het volgende:
Begrijp ik dat Garageband er alleen voor Mac is ? Ik heb een windows laptop.


ah, ok. Ja dat namen we even aan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 15-03-2021 14:07 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2021 14:05 schreef spectre het volgende:
ah, ok. Ja dat namen we even aan


En ik dacht dat het niet belangrijk genoeg was om te melden


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2021 14:11 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2021 13:47 schreef Dypfrys het volgende:
De proefperiode van 19827 dagen . Plus je kan heel veel plug ins voor drums gewoon toevoegen. Genoeg kwaliteitspacks beschikbaar in de markt.


"If you are staying home and would like to use REAPER, you can download a temporary REAPER license.
One small ask: please wear a mask! Thank you."

Tot april nog gratis ^^


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 16-03-2021 9:21 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 11:21 schreef BongoBongo het volgende:
Iemand tips voor een simpele DAW ? Wat ik wil is eenvoudig wat drums opnemen en klein beetje bewerken, niet teveel meer als ruwe werkopname, 8 sporen,dat wel

Gebruik een focusrite scarlett 18i20 als interface.

Reaper heb ik geinstalleerd maar dat kan, voor wat ik nu wil teveel en vind ik vrij onoverzichtelijk qua opslag etc.



Nog maar een keer dan

Met als toevoeging dat ik op windows draai.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2021 9:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Reaper dus?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2021 9:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

ah sorry eerste lezen

Hmmm ik denk dat alle DAWs best vergelijkaar zijn. Denk dat er in de high level niet veel onderlinge verschillen zijn.


When your people matter, menstrual health matters


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-03-2021 9:50 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2021 9:21 schreef BongoBongo het volgende:
Nog maar een keer dan

Met als toevoeging dat ik op windows draai.


Als er simpeler voor iets was wat je beschrijft was dat wel voorbij gekomen.
Denk dat je gewoon reaper even moet gaan snappen als je wat wil nu.

Je neemt 8 sporen drums op en niet 1 kanaal uit een Axe of Kemper ofzo, dus het drummer zijn valt weer gewoon even tegen ivm gitarist zijn

Ivm File management:
https://www.instagram.com/p/B_dEDSolq-Y/
(overigens sowieso de moeite waard even doorheen te bladeren die insta)

https://www.youtube.com/watch?v=y7rPJ5Q40lg

Ivm edits (vooral om even te demonstreren hoe je je eigen drums vrij makkelijk kan corrigeren mits nodig.)

Even een paar uur short cuts en functionaliteit doornemen en dan is reaper absoluut geen brain surgery



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-03-2021 9:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Psies. En de meeste DAWs zijn zoals ik al zei toch in beginsel hetzelfde. Dus kun je net zo goed voor Reaper kiezen.

OVerigens is drums opnemen (Vooral bij een akoestische kit) en mixen wel flink ingewikkeld. Bij een gitaar DI via een amp /cab modeller hoef je eigenlijk weinig te doen hehe


When your people matter, menstrual health matters


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 03-11-2021 22:33 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Vraagje, wat heb ik nodig/hoe krijg ik het voor elkaar om live met een click track te spelen, en de sample die meeloopt zonder click de zaal ingaat, maar ik 'm wel op m'n koptelefoon krijg?


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-11-2021 10:57 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Gewoon een 4 track solid state recordertje, lijkt me ?


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-11-2021 14:07 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Als de backing track mono mag zijn kun je die op L en de click op R zetten en dan alleen L de PA in. Handige shortcut


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-11-2021 15:42 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Dat zal tegenvallen. Veel apparaten lekken toch signaal van links naar rechts en andersom idem dito. En juist een click sijpelt snel door. En als je dat dan nog eens versterkt middels een P.A....... Ik denk niet dat dat gaat werken, maar aan de andere kant - je kan het proberen. Niet geschoten, altijd mis.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-11-2021 16:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Het ligt er een beetje aan wat je precies voor elkaar wil krijgen. Als er af en toe een sample moet spelen waar je mee wilt syncen zou ik (als drummer) met een metronoom meespelen (een Tama Rhythm Watch bijvoorbeeld) en een triggerpad gebruiken om het afspelen van een sample te kunnen triggeren. Zo'n ding bijvoorbeeld: https://www.djstunter.nl/alesis-sample-pad-pro-8-pad-percussie-en-sample-triggering-instrument.html

Lijkt me sterk dat je een hele set lang constant allerlei samples mee hebt spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-11-2021 16:05]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-11-2021 16:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 november 2021 15:42 schreef Lampje het volgende:
Dat zal tegenvallen. Veel apparaten lekken toch signaal van links naar rechts en andersom idem dito. En juist een click sijpelt snel door. En als je dat dan nog eens versterkt middels een P.A....... Ik denk niet dat dat gaat werken, maar aan de andere kant - je kan het proberen. Niet geschoten, altijd mis.
Meen je dat nou? Als je gewoon een stero in aanbiedt, en zelf de track op L en de click op R hebt gemixt, zonder enige bleed, dat moet toch goed gaan?


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-11-2021 18:16 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2021 16:13 schreef Fusion het volgende:
Meen je dat nou? Als je gewoon een stero in aanbiedt, en zelf de track op L en de click op R hebt gemixt, zonder enige bleed, dat moet toch goed gaan?


Nee, dat valt in de praktijk helaas vaak tegen. Clicks zijn bijzonder penetrante signalen, erger nog dan SMPTE. Die ellende gaat makkelijk over ground storen. Ik merk het zelfs bij mijn 24 kanaals interface. En alles met een stereo output heeft daar sneller last van. Maar het kan zijn dat sommige apparaten daar beter mee om gaan dan andere.


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-11-2021 19:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Hhhhm okay


When your people matter, menstrual health matters


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 05-11-2021 13:08 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

quote:
Op 4 november 2021 18:16 schreef Lampje het volgende:
Nee, dat valt in de praktijk helaas vaak tegen. Clicks zijn bijzonder penetrante signalen, erger nog dan SMPTE. Die ellende gaat makkelijk over ground storen. Ik merk het zelfs bij mijn 24 kanaals interface. En alles met een stereo output heeft daar sneller last van. Maar het kan zijn dat sommige apparaten daar beter mee om gaan dan andere.


In het verleden ook mee zitten klooien - toen we met Next Waste Dimension nog repeteerden met mp3-speler (live met multitrack harddisk recorder). De oplossing toen was om eerst het click- en het backing-spoor mono te bouncen en daarna te importeren (naam van software die ik gebruikte, weet ik even niet meer) en gepande stereo track van te bakken. Minimale overspraak die met de band eroverheen niet hoorbaar was.


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-11-2021 15:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik dacht meteen al, als iemand het weet ben jij het wel

Precies zo deden wij het ook, die paar keer dat we een drummer hadden dan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-11-2021 15:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

en de software was natuurlijk CoolEdit!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-11-2021 15:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Je kunt beter een Amiga met FastTracker gebruiken


When your people matter, menstrual health matters


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 08-11-2021 11:51 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2021 15:02 schreef spectre het volgende:
Ik dacht meteen al, als iemand het weet ben jij het wel

Precies zo deden wij het ook, die paar keer dat we een drummer hadden dan


Haha, ja veel mee aangeklooid. Het begon ermee dat de Roland MC-505 vier uitgangen had, waardoor we op het idee kwamen om met klik te spelen.

En inderdaad, Cool Edit Pro, legendary!



Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen