|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Neppert! Protracker of OctaMED! Met je pc! [Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 08-11-2021 13:24] "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Oh ka haal t door elkaar haha. Ik val door de mand When your people matter, menstrual health matters |
|
Dat hoeft niet persé aan de microfoons te liggen, je oren pikken natuurlijk niet hetzelfde geluid op als een microfoon. Welke plaatsing gebruik je? Indien van toepassing, probeer het eens met XY-plaatsing. Goede bron: https://www.dpamicrophones.com/mic-university/stereo-recording-techniques-and-setups#:~:text=XY%20stereo%20recording%20uses%20a,slightly%20above%20each%20other%20(fig. En verder, waar gaat het signaal in? Staat de preamp niet te clippen? Dat kan het geluid enorm comprimeren met alle gevolgen van dien. Due hoe zien je wavevorms er uit? Als die afgevlakt zijn, de gain van de pres flink terugdraaien. Hoe gaat het signaal je DAW in? Hoe speel je het af in je DAW? Staan de signalen wel gepanned? Zijn ze niet in tegenfase? |
|
Gaan via een focusrite scarlett 18i20 naar reaper. Piek tussen de -18 en -12 db. En dat is an ook alles wat ik weet Die microfoons staan 20 cm bij mijn hoofd vandaan op oor hoogte. Niet dat ik perse zo wil opnemen maar als het geluid goed is waar ik zit waarom zou ik dan de microfoon ergens anders neerzetten. |
|
Misschien denk ik wel te simpel hoor, ik ben geen studio en heb ook geen ambitie die te beginnen, maar als ik thuis een acceptabele demo opname kan produceren vind ik het goed. Vroeger in de oefenruimte met zo'n draagbare cassetterecorder klonk het vaak verrassend goed (meestal niet ) |
|
quote: De karakteristiek van je oren is niet hetzelfde als de karakteristiek van je microfoons, daarom |
|
quote: Hou op met mij |
|
Zal morgen eens een sm57 proberen |
|
Die C2's zijn prima man. Probeer het eens met XY. Daar kun je fantastische resultaten mee behalen. Positioneer ze zo dat de bass en snare gecentreerd klinken. Je zou daarbij een SM57 kunnen gebruiken om de bass of snare te close miken. Voor een bass dan op de kloppers richten voor de attack. Dus niet in de trommel plaatsen maar voor het slagvel. |
|
Je moet op die microfoon gaan zitten. When your people matter, menstrual health matters |
|
Even een test gedaan met 5 microfoons Shure sm87 condensor samson groot membraan condensor T-bone condensor C-2 condensor Shure sm58 De c2 heeft het minste overall bereik (wat mijn probleem al een beetje verklaart) De sm58 heeft het meest volle geluid maar mist wat hoog. De combinatie sm58 en de c2 geven het beste resultaat Een goede tweede is de combinatie t-bone en c2 alleen mis ik dan het laag van de sm58. |
|
Voor de lieve productiemensen die de Kontakt Sample Player gebruiken hier heeft mijn broer weer mooie kerstaanbiedingen op de webshop! https://www.sonokinetic.net/sale/ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Ah tof, Kontakt libraries maken is leuk werk "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Sample library nerds unite When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |