|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
De voorbije 2 weken was het ook redelijk druk op folkgebied, eindelijk een paar bands voor de eerste keer gezien, nl: Op Folkwoods: Rapalje: heerschend optreden Garmarna: Zweedse soms erg up tempo folk Wat verlangde ik om deze band live te zien, en ze heerschten heel erg Op Deerlycke: Urban Trad:Belgische folk in een nieuw jasje, eindigden tweede op het eurosongfestival 2003 met het nummer Sanomi, prachtband live, van iedere seconde genoten Soldat Louis: de meesters van de Bretoense folkrock, wilde ze al jaren en jaren eens live zien en wat waren ze prachtig, na de andro wel een ietwat verdwaald geraakt tussen het publiek , maar het optreden was zalig Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Iemand bekent met "prog" folk bands als Spirogyra en Comus? .. |
|
Momenteel is de Finse folkband Värttinä niet uit m'n cd-speler te krijgen met hun CD " Oi Dai" [Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 18-03-2006 16:54] Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
Die vind ik ook erg goed ja. "I find your lack of faith disturbing." |
|
Nu spelend Pekel - Mannen Van De Maas. Klinkt behoorlijk gaaf tot nu toe. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: Värttinä is super, kwebbel, kwebbel, heerlijk , ook een heerlijke live band Een vriend van me heeft nog iets gehad met één van die meiden van Värttinä Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Maar ff wat folk liedjes gedownjood voor de vakantie in Ierland straks Iemand nog wat bands die je zou moeten kennen? (dubliners, pogues, chieftains etc ken ik al wel, misschien nog andere aanraders?) I am the 1%. |
|
flogging molly? Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Dropkick Murphys (als we toch zoals Flogging Molly) commerciële dingen voorstellen Faustian Spirit of the Earth |
|
haha ja beide niet genoemd, maar goed.. zal wel overbodig zijn Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Flogging Molly is net zo commercieel als de band van jouw icoon. Lul niet zo slap. |
|
quote: en over die band of dat genre gaat het dus helemaal NIET edit: heb toch ook niet gezegd dat DM of commerciële bands per sé slecht zijn ofzo? [Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 04-08-2006 3:18] Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: -planxty -the bothy band -altan Ik blijf ze tot in de eeuwigheid aanprijzen deze bands! [Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 28-11-2006 17:15] Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Ik denk dat Stoomfiets al terug is van zijn vakantie. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Je hoeft er niet naar te luisteren... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Idem Dervish blijf ik ook aanprijzen, live zijn ze ook super [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 28-11-2006 17:24] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Wat mij betreft mag dit topic wel weer omhooggeschopt worden! Lúnasa - Otherworld. Wat mij betreft hun beste cd. Geweldige Ierse folk, geen refrein/couplet kroegmuziek, maar instrumentale meesterschap met uitgedachte arrangementen. Kevin Crawford Planxty - Planxty, hier staan wat geweldige nummers op als The Blacksmith, Follow Me Up to Carlow en Raggle Taggle Gypsy. Váli - Forlatt (een beetje in de stijl van Kveldssanger) Polanska - Medieval & Renaissance Harp, meer klassiek maar in die tijd was het verschil toch niet zo groot Overigens zijn er ook een aantal zeer fraaie stukjes (middeleeuwse) Belgische/Nederlandse volksmuziek bewaard gebleven. Bands als Rum, Slagh ende Stoot en Folkcorn. Als iemand nog (betere) Nederlandse bands kent die de oude liedjes spelen hoor ik het graag! |
|
Deze mag hier van mij ook wel bij, van de Faröer eilanden: http://www.myspace.com/eivorpalsdottir Vooral dat eerste nummer. Wat een stem www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Ik moet zeggen dat ik de folk covers van Týr (de nummers zelf, de uitvoering niet zo) erg lekker vind, ook uit de Faeroëreilanden, best aparte melodieën, harmonie en ritmes. www.thesession.org voor al uw ierse folkzaken |
|
Clannad uit Ierland is ook goede volkmuziek. http://youtube.com/watch?v=AdT30LK7cA4&feature=related edit: Betere link. [Dit bericht is gewijzigd door R. op 03-01-2008 15:12] |
|
|
|
Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Clannad heerscht gewoon, geweldige folkband Maire (Moya) (die trouwens de zus is van Enya en de rest van Clannad) live is ook heerlijk maar wat minder folky http://www.youtube.com/watch?v=gnjP57cic70 http://www.youtube.com/watch?v=9iJwiGEZZto&feature=related Hier is Altans versie van Dulaman, heerlijke traditional http://youtube.com/watch?v=eImseMxKV5c en een heerlijke liveband ook [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 03-01-2008 18:10] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |