|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Handig dat je daarvoor eerst een account moet aanmaken. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Onlangs besloten om nog eens naar folkDranouter te gaan, het is wel geen folkfestival meer maar aangezien Loreena McKennitt er staat moet ik er gewoon nog eens zijn Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Was een beetje teveel moeite voor mij om alle directe links naar te plaatsen. Maar ik neem aan dat jullie het de moeite waard vinden om er even een profiel voor aan te maken |
|
quote: Hehe, zo'n idee had ik al ja. Zal straks even kijken, zal allicht iets interessants tussen staan. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
signature |
|
Folk Dranouter, een verslagje: Vrijdag: De Dolfijntjes XXL: Tja, zoals we de Dolfijntjes kennen, feestmuziek Värttinä: heerlijk concert, een er zat weer vuur in de 3 Finse zangeressen Tori Amos: Eerste keer dat ik haar zag en wat een stem heeft die zangeres zeg Zaterdag: Na een nachtje feesten de ochtendstijfheid uit de benen gedanst op tijdens +/- 2.5 uur Transpiradansa, de jigs, tovercirkels, bourrees, polka's, scottishes, walzen, hand-dro's, andro's vlogen uit de instrumenten, heerlijk Wovan Hand: Super concert Zjef Vanuytsel: Leuk om deze man eens aan het werk te zien, De Zotte Morgen was zalig "'S Morgens word ik wakker met houten kop" wat ook klopte Suzanne Vega: De klasiekers als Toms Diner, Lula en %Marlena on the Wall voor de eerste keer live gehoord, geweldig gewoon. Zondag: Eerst wederom de ochtendstijfheid uit de benen gedanst. Martha Wainwright: De dochter van één van de McGarriglezusjes (Complainte pour Sainte Caterine), klonk verre van slecht. Boudewijn de Groot: Kort samengevat, overheerlijk, alle klasiekers gespeeld (buiten Meesrter Prikkebeen en Mijnheer de president) goede sfeer, super Loreena McKennitt: HET concert van Dranouter, van begin tot einde kippenvel, genieten in zijn puurste soort was het er zijn gewoon geen woorden voor dit concert, het was gewoon te goed Tijdens Loreena gingen de hemelsluizen zwaar open (wat soms wel paste en zeker bij van origine Ierse nummers ) Voor de rest heel veel metaltshirts gezien op de weide (het wordt eens tijd dat ze daar een folkmetalband zetten ) veel Guinness gezien en gedronken Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Mijn bandje binnekort als ik een drummer vind. ( we hebben nog geen naam maar ik laat het weten! ) |
|
signature |
|
iemand? signature |
|
Paratiisin Pojat, redelijk standaard Fins-Amerikaanse folk maar dan alle truttige bullshit eromheen. De CD is echt tof en ondanks hun succes bijven zo down-to-earth als hier: http://www.youtube.com/watch?v=0munZOvaKs4&feature=related Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Mijn hemel wat is dit toch f*kking geniaal! Waarschijnlijk de beste Ierse folk-band aller tijden (planxty natuurlijk) speelt één van hun beste nummers! Kijk vooral het hele nummer, heel belangrijk! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Zeg maar één van de beste allertijden Planxty is geweldig NP Planxty - The Blacksmith Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Korpiklaani Deze komen uit finland |
|
Dat is hele andere koek en off topic. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Nog even 2 favorieten van me. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Korpiklaani is wannabe folkmetal met de klemtoon op wannabe. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Folk Stone - Ze komen uit Italië, het is even wennen aan de taal die er wordt gezongen, maar het is geweldig. Het is een absolute aanrader als je van Folk houd. |
|
Nick Drake! Weer eens iets anders dan geitenwollen-sokken folk [Dit bericht is gewijzigd door R. op 13-12-2008 22:10] |
|
Voor de folk/ambient liefhebber : Wardruna Zit wat gorgorothmensen in, maar laat je dat niet afschrikken |
|
quote: Het zit je echt dwars he, al die nieuwe folkmetalbands . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje een bullshit opmerking als je na gaat dat de band in 1999 onder de naam Shaman een vrij originele aanpak van folk metal laat zien. |
|
Wie kent Eona? Franse act, maar kan nergens samples vinden ... http://www.theomegaorder.com/s.nl/it.A/id.12547/.f [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 30-01-2009 14:28] |
|
quote: IS dit weer van die zweverige synthesizer ellende die dan folk heet? Of wordt er gewoon strikt op echt middeleeuwse instrumenten gespeeld. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
.. als ik een sample had gevonden zou ik je dat kunnen vertellen .. De link naar Tenhi interesseert me, die band heerst de mandolines uit je broek |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |