IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : punk/punkrock Vorige pagina | Volgende pagina
XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-07-2003 17:22 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 21 juli 2003 17:18 schreef Kots het volgende:
Alhoewel ik denk dat een metalhead zen levenstijl nooit kan passen met een punkrocker...alhoewel die hier ook niet zullen zitten (toch niet degene die weten hoe het zit en niet zit)...Enige groep,zou punk kunnen genoemd worden ,geef ik niet om is : MISFITS.


waar heb je't over dude?


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-07-2003 17:49 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey Kots, ben je de'r nog? care to explain?


Kots
Usericon van Kots
Posted 21-07-2003 18:19 by Kots Wijzig reactieProfiel van KotsQuote dit bericht

Kort uitgelegd:

Punkers en Metalheads..Beide in extreme vorm zijn eigenlijk een soort van tegenovergestelde.

Nuja,ik heb meer punkvrienden als wat ma luister er daarom nog niet naar.Ik zou KUNNEN luisteren naar bijvoorbeeld "Blitz Babiez" en daarna naar "Forgotten Tomb"...Gewoon muzikaal zou dat kunnen en heb ik er niets op tegen...Maar qua gedachten en dan kledijstijl enzo.. ,liefst geen comprimisen.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-07-2003 18:27 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 21 juli 2003 18:19 schreef Kots het volgende:
Kort uitgelegd:

Punkers en Metalheads..Beide in extreme vorm zijn eigenlijk een soort van tegenovergestelde.




hmm, vroeger misschien ja.

nu is/zijn er zo veel verschillende soorten punk en/of metal bands met verschillende ('extreme' ideeen)

wil je wat voorbeelden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2003 18:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2003 18:19 schreef Kots het volgende:
Kort uitgelegd:

Punkers en Metalheads..Beide in extreme vorm zijn eigenlijk een soort van tegenovergestelde.

Nuja,ik heb meer punkvrienden als wat ma luister er daarom nog niet naar.Ik zou KUNNEN luisteren naar bijvoorbeeld "Blitz Babiez" en daarna naar "Forgotten Tomb"...Gewoon muzikaal zou dat kunnen en heb ik er niets op tegen...Maar qua gedachten en dan kledijstijl enzo.. ,liefst geen comprimisen.


ja, misschien in extreme vorm. maar zulke extremen kom je nooit tegen. Scene's zijn niet typisch. Je hebt ook rechtse punks(bij ons in het oefengebouw zitten er minstens twee) en groenlinks bangers en alle mengvormen die er maar zijn. gelukkig trouwens.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-07-2003 18:36 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit



haha rechtse punks moet ik altijd om lachen... die snappen er dus geen fuck van /


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2003 18:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2003 18:36 schreef XPositiveX het volgende:


haha rechtse punks moet ik altijd om lachen... die snappen er dus geen fuck van /


ja, strikt genomen zijn het natuurlijk geen punks maar ze zien er wel zo uit. Toen ik die gasten voor het eerst zag dacht dat het de "echte"punks waren (met exploited t-shirts aan . hanekammen, kisten gescheurde kledij etc. etc. ). maar het eerst waar ze tegen mij over begonnen waren die, en ik citeer nu, &%&*^%&^% buitenlanders). toen viel ik wel stijl achterover.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-07-2003 18:47]


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 21-07-2003 19:47 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

X-Ray Spex!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 06-10-2003 19:52 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Stomme discussie met iemand over Good Charlotte.

Volgens hem is GC punk rock en volgens mij is het het zoveelste pop rock bandje met een 'punk attiude '.

GC was vroeger misschien punk maar nu..nee.


dood


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-10-2003 19:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2003 18:36 schreef XPositiveX het volgende:


haha rechtse punks moet ik altijd om lachen... die snappen er dus geen fuck van /

Lijkt me wel gaaf, een keer een stel goed rechtse punks die vijftig euro entree vragen voor een concert, met dresscode (krijtstreep) en die al sigaar rokend en whiskey drinkend op het podium oreren over het klootjesvolk dat niets van politiek begrijpt. En dan tussendoor een lekkere pot liberale punk die de glorie van de vrije markt bezingt.

*idee*

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-10-2003 19:57]


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 23-02-2004 21:49 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hoe geniaal zijn:
-Screeching Weasel
-The Teen Idols
-Riverdales
-The Queers!

en nog meer van dat soort Ramones-achtige punkrock? ik hou de'r verschrikkelijk veel van


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 23-02-2004 21:51 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 6 oktober 2003 19:56 schreef Dwaallicht het volgende:
Lijkt me wel gaaf, een keer een stel goed rechtse punks die vijftig euro entree vragen voor een concert, met dresscode (krijtstreep) en die al sigaar rokend en whiskey drinkend op het podium oreren over het klootjesvolk dat niets van politiek begrijpt. En dan tussendoor een lekkere pot liberale punk die de glorie van de vrije markt bezingt.

*idee*


hahaha.. je zit redelijk in de buurt van nazi-Oi bands enzo, denk ik.

(trouwens)...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 24-02-2004 12:23 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2003 18:19 schreef Kots het volgende:

Nuja,ik heb meer punkvrienden als wat ma luister er daarom nog niet naar.Ik zou KUNNEN luisteren naar bijvoorbeeld "Blitz Babiez" en daarna naar "Forgotten Tomb"...Gewoon muzikaal zou dat kunnen en heb ik er niets op tegen...Maar qua gedachten en dan kledijstijl enzo.. ,liefst geen comprimisen.


Kolere gast, je lijkt wel een christen; je redenatie komt op mij als volgt over: 'eigenlijk vind ik het wel cool en zou het best kunnen, maar de regeltjes verbieden het me.'

Droevig.


We don't take it, we just fake it...


Darkfantasy
Usericon van Darkfantasy
Posted 24-02-2004 12:26 by Darkfantasy Wijzig reactieProfiel van DarkfantasyQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_natasja

NOFX, Bad Religion vind ik altijd goeie PunkRock bands. Verder klinken The Sex Pistols ook goed ! En post-punk zoals de Cure in zijn beginjaren


Speak no more lies, It 's your turn to die.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 24-02-2004 12:31 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm..punk heeft me nog nooit echt kunnen raken..de muziek zit te simpel in elkaar om me lang te kunnen boeien. En met de punkboodschap heb ik normaliter weinig op. Prefereer liever hardcore


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 24-02-2004 21:43 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Hmm, met de oude punk à la The Exploited, Conflict, Cock Sparrer, The Business, The Ramones, enz. ben ik opgegroeid. Mijn 'muzikale horizonten' ( ) zijn ondertussen verlegd, maar sommige groepen blijf ik wel goed vinden, de sound is er zowat ingebakken bij mij.
Vorige zondag trouwens nog een optreden van The UK Subs gezien. Heersch!


"I find your lack of faith disturbing."


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 24-02-2004 21:49 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Black Flag
en
the Bad brains


And my marlboro light


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-02-2004 21:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 21:43 schreef Curunír het volgende:
Hmm, met de oude punk à la The Exploited, Conflict, Cock Sparrer, The Business, (...)



Is Cock Sparrer geen Oi! band?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 24-02-2004 22:19 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Black Flag en de Bad Brains zijn wellicht de belangrijkste Amerikaanse HARDCORE-bands ooit.


We don't take it, we just fake it...


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 24-02-2004 22:21 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Yep. Gemakkelijkheidshalve heb ik het ook maar punk genoemd (en oi! is daar toch een subgenre van).
The Business is trouwens ook Oi!


"I find your lack of faith disturbing."


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 26-02-2004 10:42 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

The Apers


zombie
Usericon van zombie
Posted 26-02-2004 11:34 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 22:19 schreef VivaHate het volgende:
Black Flag en de Bad Brains zijn wellicht de belangrijkste Amerikaanse HARDCORE-bands ooit.


Hmmm, ik vind de Dead Kennedys meer relevant dan Bad Brains ooit was. Black Flag ben ik mee eens, zeker het oude werk ('Damaged' en 'My war') wat qua teksten en intensiteit eigenlijk nooit overtroffen is.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 26-02-2004 12:34 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 10:42 schreef Vintersorg het volgende:
The Apers


pfff het zoveelste, lokale, overschatte slecht de ramones imiterende, POPpunk bandje.


And my marlboro light


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 26-02-2004 12:35 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 11:34 schreef zombie het volgende:
Hmmm, ik vind de Dead Kennedys meer relevant dan Bad Brains ooit was. Black Flag ben ik mee eens, zeker het oude werk ('Damaged' en 'My war') wat qua teksten en intensiteit eigenlijk nooit overtroffen is.


Waarom; beargumenteer dit aub.
Zelf denk ik dat de Bad Brains muzikaal gezien misschien wel het meest invloedrijk zijn geweest t.o.v. Dead Kennedys. m.b.t. Black Flag ben ik niet zo zeker.


And my marlboro light


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 26-02-2004 17:34 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 12:34 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
pfff het zoveelste, lokale, overschatte slecht de ramones imiterende, POPpunk bandje.


Ik hou nou eenmaal van lokale, overschatte slecht de ramones imiterende, POPpunk bandjes.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen