![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Heel obscure neo-folkisch/martial ambient. Twee demotapes en een 7" uitgebracht. Inmiddels alweer meer dan twintig jaar geleden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: ![]() Van Traanstaal. Zulke ellende. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Met je Dro(o)l.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Even wat beter haakjes zetten om de grap te maken, jongeman. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ik zou zeggen dat het qua sound meer richting Kreuzweg Ost is dan Von Thronsthal. Maar het is hetzelfde genre min of meer natuurlijk. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Oh, ik was alleen aan het afgeven op Van Traanstaal; verder geen enkelijke inhoudelijke inbreng bedoeld ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Jaaa... Kom dan eens met inhoudelijk inbreng man ![]() I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Mensen klagen altijd als ik teveel inbreng, dus ik ben terughoudend... No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: https://www.qobuz.com/ca-en/album/durch-eisen-kerzenlichtglanz/pw29hkxg5ptia Kwam dit jaar uit, wel meer richting neo-klassiek I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Ik denk dat ik een midlife crisis ga beginnen. Even een serieuze vraag, ik wil gitaar leren spelen, wat is een fatsoenlijk model om mee te beginnen? Gewoon akoestisch. Waar moet ik op letten vooral. Hafgufa ![]() |
|
Nylon of stalen snaren? Denk dat je als beginner gewoon een goedkoop tweedehandsje in de buurt op marktplaats moet zoeken. Vooral even kijken of de actie niet te laag is afgesteld, want dan rammelen de snaren tegen de fret, maar bij akoestische gitaren is deze eerder te hoog dan te laag. Ik begon met een afgeragde spaanse en dat was prima. Enige nadeel is dat ik met mijn botte techniek niet hoger dan de twaalfde fret kan spelen op dat ding. Misschien dat een westerngitaar met cutaway dan meer uitkomst zou bieden. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 17-05-2025 19:36] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
3/4 van je post zegt me niks, maar dat ligt aan mij. Gewoon een 2e hands van marktplaats dan maar eerst. Hafgufa ![]() |
|
Haha, en dat terwijl ik echt geen muzikant ben. ![]() Misschien hebben andere mensen een andere mening hoor, maar ik zou gewoon voor een paar tientje een tweedehandsje opsnorren. Kijken of het bevalt en dan kun je hem altijd weer van de hand doen voor min of meer hetzelfde bedrag en iets kopen dat echt jouw smaak is. Actie is de hoogte van de snaren ten opzichte van de hals. Hoe groter de afstand tussen die twee, hoe hoger de actie. En hoe verder je de snaren moet indrukken om de noten te spelen die je wilt. Als die afstand te klein is, rammelen de snaren tegen de fret en krijg je allemaal extra geluid dat je niet wilt. Een klassieke (spaanse) gitaar heeft nylon snaren en een symmetrische vorm. Bij een cutaway model is hij assymmetrisch waardoor je verder op de hals ook makkelijk bij de snaren kan. ![]() versus ![]() Overigens hebben de grote muziekhandels vaak uitgebreide info voor beginners. Bijvoorbeeld: https://www.bax-shop.nl/keuzehulp/gitaar-startersets Koop vooral niet te veel randzooi. Stemmen kan bijvoorbeeld ook met een gratis app op je telefoon. Voor het naspelen van liedjes met open akkoorden is het misschien wel handig om een capo te hebben, maar dat kun je altijd kopen zodra je merkt dat dat je dat wilt kopen. Nylonsnaren zijn wat minder hard dan stalen. Daarom wordt beginners vaak aangeraden met een klassieke gitaar te beginnen. Dan kun je altijd switchen als je vingers er een beetje aan gewend zijn. Verder zou ik van begin af aan of online filmpjes kijken of misschien een docent zoeken om je te helpen met hoe je handen/vingers plaatst etc. Ik heb mijzelf dat voor sommige akkoorden fout aangeleerd en heb soms moeite met vloeiende overgangen naar het volgende akkoord, omdat ik mijn vingers te veel van positie moet wisselen. Tot slot zou ik ook gewoon lekker veel aanklooien. Zorg dat je een handjevol basisakkoorden leert zodat je een paar simpele liedjes kunt spelen. Dan voel je je al veel meer als een gitarist dan wanneer je alleen voorzichtig toonladdertjes oefent. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Dankjewel voor de uitgebreide reactie ![]() Hafgufa ![]() |
|
quote: ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Gewoon bas gaan spelen, veel makkelijker; scheelt heel veel frustratie! No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Darm. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Ik vraag me daar altijd bij af of dat ook leuk is om liedjes op te spelen in de slaapkamer. Bij gitaar heb ik toch het idee dat ik echt een liedje speel en bij basgitaar je maar een klein onderdeel van een liedje speelt. Al beheers ik gitaar zo beroerd dat ik vaak net zoveel nootjes als een bassist speel ipv tremolo picking.. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Herinner me eraan dat ik hier iets over schrijf, als non-expert qua bas. Je hebt grosso modo gelijk in ieder geval, hoe het met rock/metal gaat dan. No dogs, no masters. ![]() |
|
Ja, had het vooral over rock en metal. Bij funk/soul en zelfs sommige postpunk is de bas veel belangrijker voor hoe een liedje uiteindelijk klinkt. Al kom je binnen metal met alleen bas bij iets als Electric Wizard nog wel een flink eind. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik heb letterlijk voor een paar tientjes een gitaar gehaald. Mocht iemand een kat horen huilen, dan is de kans aanwezig dat ik het ben. Hafgufa ![]() |
|
Wel van een goed merk hoop ik? ![]() Goed bezig! Een klassieke? Goede eerste oefening: de intro van Freezing Moon en daarna het doomy middenstuk. Voor de intro een E-mineur (je vingers op de tweede fret van de A en D snaar) en dan de bovenste dikste drie (dus de laagste drie qua stemming) aanslaan. En dan vanaf onder af een voor een de vier snaren open aanslaan. Et voila. En voor het middenstuk die eerste positie afgewisseld met je vingers op de eerste fret van E-snaar en derde fret A-snaar e——— B——— G——— D-2—- A-2—3 E-0—1 one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Stiekem toch interesse van labels de afgelopen maanden en denk een eentje gevonden te hebben waar alles bij klikt. Leuk, klein label met paar goede bands. Nog paar vragen heen en weer pingen en dan volgende week tekenen als t goed is. Toch leuk ze hebben op een aantal platformen zo rond de 30k to 40k vaste subscribers dus hopelijk gaan de verkopen dan op gang komen When your people matter, menstrual health matters ![]() |
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |