IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het Edda-topic Vorige pagina | Volgende pagina
elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 21-07-2002 14:56 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote van Kramy:

quote:
Wie is er hier geintreseerd in de noorse mytholgie, en heeft iemand misschien een goed boek of een goede site erover voor mij?


quote van Witchking:

quote:
Ik ben er ook zeer geintresseerd in.

En wat een site betreft kijk eens op http://noorse-mythologie.boogolinks.nl



Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 23-07-2002 1:09 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

De Edda was toch oorspronkelijk in IJsland en de daar gesproken taal gebundeld door Christelijken of heb ik dat mis?

Leuk is, dat veel volkssages in de Edda later een soortgelijke vorm kregen in het Christendom terwijl Christelijke standpunten totaal niet overeenkomen met die van het Odinisme.


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 23-07-2002 1:10 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 1:09 schreef Ulfhednir het volgende:
De Edda was toch oorspronkelijk in IJsland en de daar gesproken taal gebundeld door Christelijken of heb ik dat mis?

Leuk is, dat veel volkssages in de Edda later een soortgelijke vorm kregen in het Christendom terwijl Christelijke standpunten totaal niet overeenkomen met die van het Odinisme.


jij hier ook?


No meat is sweater


Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 23-07-2002 1:20 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 1:10 schreef Infaustus het volgende:
jij hier ook?


off-topic schijt :D

;-)

ave


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 23-07-2002 1:21 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

heil


No meat is sweater


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 23-07-2002 1:24 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Niet slowchatten.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 23-07-2002 8:32 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 1:09 schreef Ulfhednir het volgende:
De Edda was toch oorspronkelijk in IJsland en de daar gesproken taal gebundeld door Christelijken of heb ik dat mis?

Leuk is, dat veel volkssages in de Edda later een soortgelijke vorm kregen in het Christendom terwijl Christelijke standpunten totaal niet overeenkomen met die van het Odinisme.


Dat is zowat het enige wat het christendom ooit goed heeft gedaan voor heidense culturen: Het optekenen van de sagen, gebruiken enz... In de Noorse en Keltische cultuur werd dat naar verluid vermeden om de 'het gewone volk' niet te wijs te maken.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 23-07-2002 12:34 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 8:32 schreef Gunman het volgende:
Dat is zowat het enige wat het christendom ooit goed heeft gedaan voor heidense culturen: Het optekenen van de sagen, gebruiken enz... In de Noorse en Keltische cultuur werd dat naar verluid vermeden om de 'het gewone volk' niet te wijs te maken.


Waarom zou dat?


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 23-07-2002 13:32 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 12:34 schreef Ulfhednir het volgende:
Waarom zou dat?


Wat ik ervan weet: de druides en consoorten ( ???? ) tekenden liever niets op zodat zij de kennis binnen hun elite konden houden.
Als dat wel zo was, had achteraf niemand de moeite moeten doen om alle verspreide kennis bij elkaar te sprokkelen.

---eigenlijk slaat dit niet meer op dit topic, slaat meer op keltische cultuur---

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 23-07-2002 13:50]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-07-2002 16:53 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 8:32 schreef Gunman het volgende:
Dat is zowat het enige wat het christendom ooit goed heeft gedaan voor heidense culturen: Het optekenen van de sagen, gebruiken enz... In de Noorse en Keltische cultuur werd dat naar verluid vermeden om de 'het gewone volk' niet te wijs te maken.


Ze hadden gewoon alle wouden moeten volhangen met die christenen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-07-2002 16:54 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik moet hem nodig eens lezen. Volgens mij schreef ik dat een half jaar geleden of zo ook al.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-07-2002 16:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Je mag hem best van me lenen, als je wil.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-07-2002 16:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik heb hem zelf.



FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 23-07-2002 21:21 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

http://www.geocities.com/Athens/Cyprus/7875/goden1.htm


Deze site kan sommigen misschien ook nog wel van pas komen.


Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 23-07-2002 22:28 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2002 16:53 schreef Heiden het volgende:
Ze hadden gewoon alle wouden moeten volhangen met die christenen.


Horizon van bloedstaken ;-)

Ben ik het mee eens, zooo onwetend en zoooo bekrompen in hun visies/standpunten waarmee ze toen rond 1100 Christelijkheid hebben geforceerd op Europa.


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2002 14:32 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

ik wil nog een edda boek kopen.
Hoe kom je hier aan?
Ik heb al een diverse boekenwinkels gekeken maar niks gevonden.
Gewoon bestellen zeker?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 14:33 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 14:32 schreef wladimir het volgende:
ik wil nog een edda boek kopen.
Hoe kom je hier aan?
Ik heb al een diverse boekenwinkels gekeken maar niks gevonden.
Gewoon bestellen zeker?


In amsterdam is zo'n winkel met 3 verdiepingen aan allerhande boeken. Zelfs bijbels uit de middeleeuwen.


Ulfhednir
Wotanskind
Usericon van Ulfhednir
Posted 25-07-2002 14:35 by Ulfhednir Wijzig reactieProfiel van UlfhednirQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 14:33 schreef Slechtheid het volgende:
In amsterdam is zo'n winkel met 3 verdiepingen aan allerhande boeken. Zelfs bijbels uit de middeleeuwen.


Waar zit die?


Heil uw heengaan! Heil uw terugkeer! Heil u op heel uw tocht!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 14:36 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 14:35 schreef Ulfhednir het volgende:
Waar zit die?


Amsterdam!
Vraag me niet waar in Amsterdam, ben zelf een kerkdorper dus zie Amsterdam als doolhof.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2002 14:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

geef is een naam


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 14:48 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 14:40 schreef wladimir het volgende:
geef is een naam


Luie zak!
Met internet kan je tegenwoordig alles vinden, dus leef je uit.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2002 15:03 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 14:48 schreef Slechtheid het volgende:
Luie zak!
Met internet kan je tegenwoordig alles vinden, dus leef je uit.

dan ben ik maar lui!
Laatst nog een boek gekocht Toen drakkars uitvoeren zeer goed boek.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-07-2002 19:39 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 14:32 schreef wladimir het volgende:
ik wil nog een edda boek kopen.
Hoe kom je hier aan?
Ik heb al een diverse boekenwinkels gekeken maar niks gevonden.
Gewoon bestellen zeker?
Bij proxis (www.proxis.nl) hebben ze er een paar.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-07-2002 1:18 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Gewoon bij Bol, moet je die van Jan de Vries bestellen, die andere 2 boeken wat je daar kunt bestellen lijken me niks.
Anders moet je eens naar uitg. Ankh-Hermes zoeken op I-net. Allemaal boeken over Heidendom, Wicca, usw, usw.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-07-2002 1:29 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2002 1:18 schreef Heiden het volgende:
Gewoon bij Bol, moet je die van Jan de Vries bestellen, die andere 2 boeken wat je daar kunt bestellen lijken me niks.
Anders moet je eens naar uitg. Ankh-Hermes zoeken op I-net. Allemaal boeken over Heidendom, Wicca, usw, usw.

bedankt ik zal is kijken


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen