IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Metal. Gaat het mainstream worden??? Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-06-2002 0:43 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 juni 2002 22:03 schreef DimmuChild het volgende:
Nu-metal is geen metal.
Ik snap niet dat mensen het beestje een naam geven dat het helemaal niet verdient.

Jeukterm.

Ja dat blijft mij ook enorm irriteren... Die rommel moesten ze maar voor eens en altijd in een ander hokje duwen..

Mede dankzij die misgekozen term 'nu-metal' zijn die mensen zich ook gaan interesseren in andere dingen die op -metal eindigen.. En daarom is er nu zo'n kleine commerciële metal-trend. Waait wel weer snel over.. hoop ik..

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-06-2002 0:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 0:43 schreef mislyd het volgende:
En daarom is er nu zo'n kleine commerciële metal-trend. Waait wel weer snel over.. hoop ik..

Je geeft zelf je antwoord al .. trend ..
Als men zich er niet druk om maakt en het gewoon negeert verdwijnt vanzelf.

Trotz
Usericon van Trotz
Posted 05-06-2002 0:48 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Gaat het mainstream worden?? Ja, maar tijdelijk. Nu is ff nu-metal "in", en gothic-metal ook. ("he kijk daar loopt een gottik!" ) Over 1-2 jaar dan is het weer uit. Het is weer zo'n trend volgens mij.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-06-2002 0:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hmmm ik wou toevoegen dat ik denk dat de sprookjesmetal sinds Within Temptation een aardig populaire trend wordt/is.

Powermetal kan ook nog wel eens populair gaan worden, zolang het niet te technisch is.

Metal met hiphop groove bestaat al, dus metal met club/house zal wel een nieuwe trend gaan worden. (Weet niet of het bestaat)

Lijkt me héééél sterk dat metal met zgn negatieve tekstuele onderwerpen als satanisme, en extreme horror en metal met screaming vocals of diepe grunten ooit mainstream worden...

Misschien als het als abstractere kunst wordt gebracht zoals die nummers van Tool...?

Nee zoals het nu is zal het alleen weggelegd zijn voor the selected few.

De muziekindustrie richt zich qua clips toch op -jonge- pubers en niet op 20-ers of 30-ers. Zolang dat niet verandert zie ik muziek die verder gaat niet snel gemeengoed worden.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-06-2002 0:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Waar ik eigenlijk 'bang' voor ben (klinkt sterker dan het is) is dat ideeën uit de extreme metal in de mainstream gebracht worden en vervolgens collectief verkeerd begrepen worden waardoor je instroom in de underground krijgt van allemaal DOMME individuen. Zie bv. ook de plaag die 'eBay' heet.

Verdunning van 'de underground' is een constant proces, en iets dat je dus constant tegen moet gaan, denk ik.

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 0:58 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Gewoon uitroeien. Allemaal...

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-06-2002 14:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Veel mensen beweren dat als een band bekend is, de band mainstream is.
Neem nou een band als Darkthrone, ze worden steeds bekender, maar worden niet mainstream, aangezien hun geluid in grote lijnen hetzelfde blijft.
Er zijn dus gewoon meer mensen die erachter komen dat Darkthrone bestaat.
Pas als een band de muziek veranderd om een groter publiek aan te spreken, spreek je van een mainstream band.
Grote voorbeeld: Cradle of filth.
Commercieel is hier ook op zijn plaats, maar dat is weer iets anders.

Terugkomend op de vraag: Metal, gaat het mainstream worden?
Ik denk van niet, aangezien NU-metal een goeie bufferzone is om de schapen buiten de echte metalscene te houden.
Verder [zoals al vaker gezegd], is metal te extreem om een groot publiek aan te spreken.

Misschien dat er meer intresse gaat komen in BM, aangezien dat [te vaak] geassocieerd word met extreem rechts, en nederland zit nu in een ver-rechtsing.

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 05-06-2002 14:26 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Nu-metal is over het algemeen een totaal verkeerde benaming. Naar mijn mening borduren die groepjes veel meer voort op de alternatieve, grungy stijl van de jaren negentig. Al hebben sommigen wel bepaalde metal invloeden en kantjes..

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-06-2002 14:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nu-rock, of nu-grunge haha jump-rock wie verzint een nieuwe stomme maar betere naam voor nu-not quite-metal

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-06-2002 14:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik zag ergens 'mallcore' staan, dat vond ik wel een goede.
Zelf denk ik aan iets met 'rock' erin, voor mijn part thrashrock. Het moet wel een coole naam zijn zodat de nu-metal crowd hem ook daadwerkelijk overneemt en wij metalheads van het gezeik af zijn.

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 05-06-2002 14:40 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Trashrock is iid wel een goeie... Ik vrees alleen dat nu-metal al zo ingeburgerd is...

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 05-06-2002 14:40]

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-06-2002 14:54 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Eh, ik geloof dat Trashrock al bestaat: En da's heel wat anders dan nu-metal. Kent iemand El Guapo Stuntteam?

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-06-2002 14:58 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Rap-core
NU-rock

darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 05-06-2002 15:25 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

cof doet een behoorlijk gooi richting mainstream, ik hoorde t een tijd gelede als achtegrond muziek bijtmf

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-06-2002 15:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 15:25 schreef darkscar het volgende:
cof doet een behoorlijk gooi richting mainstream, ik hoorde t een tijd gelede als achtegrond muziek bijtmf

Alvast gefeliciteerd!

Cof is mainstream & commercieel tegelijk.
Worse case scenario.

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-06-2002 15:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik geloof nooit dat echte metal mainstream wordt, daar is het gewoon te muzikaal voor.

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 05-06-2002 16:40 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 15:53 schreef Misanthrope het volgende:
Ik geloof nooit dat echte metal mainstream wordt, daar is het gewoon te muzikaal voor.

---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-06-2002 17:34 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 juni 2002 15:53 schreef Misanthrope het volgende:

En gelijk heb je

the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 05-06-2002 18:06 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

helemaal mee eens!!!
metal is in de regel niet erg toegankelijk.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 05-06-2002 20:23 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

inderdaad metal word nooit mainstream
ik heb het nu over metal dus niet met da nu ervoor

Metal heeft teveel mooie achtergronden..
het publiek van tegenwoordig wil muziek zonder geen enkele achtergrond hebben..
zoals trance...

metal is ge evolueerd..
Hiphop is juist het omgekeerde..de muziek die zwarte mensen eerst maken zat tenminste nog muziek in..
Maar hetelfde kan je van trance zeggen..maar wij hebben nog metal!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-06-2002 20:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

als ik nou eens zou zeggen dat metal al mainstream is???????

ik bedoel maar: bathory en terrorizer staan wel gewoon bij de free recordshop. hoe underground is dat?

the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 05-06-2002 20:49 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

hmmn daar zeg je wat, het is natuurlijk wel populair maar niet top 40 populair, en dat zal het meeste nooit worden ook, de massa wil nu eenmaal niet geconcentreerd luisteren, maar gewoon meteen meezingen tijdens het klussen ofzo...

Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 05-06-2002 20:55 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Metal zal niet mainstream worden. Sommige metalbands misschien, maar de gehele muziekstroming? Denk het niet, gelukkig

MuayThaigerrr!!

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 05-06-2002 20:56 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 20:42 schreef attila_de_hun het volgende:
als ik nou eens zou zeggen dat metal al mainstream is???????

ik bedoel maar: bathory en terrorizer staan wel gewoon bij de free recordshop. hoe underground is dat?

En weet je hoe vaak die daar verkocht worden?
Eén keer, namelijk als ze in de uitverkoop gaan.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-06-2002 20:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 juni 2002 20:56 schreef McDoom het volgende:
En weet je hoe vaak die daar verkocht worden?
Eén keer, namelijk als ze in de uitverkoop gaan.

Valt me op dat die cd's juist peperduur blijven.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com