|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Je geeft zelf je antwoord al .. trend .. Als men zich er niet druk om maakt en het gewoon negeert verdwijnt vanzelf. |
|
Gaat het mainstream worden?? Ja, maar tijdelijk. Nu is ff nu-metal "in", en gothic-metal ook. ("he kijk daar loopt een gottik!" ) Over 1-2 jaar dan is het weer uit. Het is weer zo'n trend volgens mij. |
|
Hmmm ik wou toevoegen dat ik denk dat de sprookjesmetal sinds Within Temptation een aardig populaire trend wordt/is. Powermetal kan ook nog wel eens populair gaan worden, zolang het niet te technisch is. Metal met hiphop groove bestaat al, dus metal met club/house zal wel een nieuwe trend gaan worden. (Weet niet of het bestaat) Lijkt me héééél sterk dat metal met zgn negatieve tekstuele onderwerpen als satanisme, en extreme horror en metal met screaming vocals of diepe grunten ooit mainstream worden... Misschien als het als abstractere kunst wordt gebracht zoals die nummers van Tool...? Nee zoals het nu is zal het alleen weggelegd zijn voor the selected few. De muziekindustrie richt zich qua clips toch op -jonge- pubers en niet op 20-ers of 30-ers. Zolang dat niet verandert zie ik muziek die verder gaat niet snel gemeengoed worden. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Waar ik eigenlijk 'bang' voor ben (klinkt sterker dan het is) is dat ideeën uit de extreme metal in de mainstream gebracht worden en vervolgens collectief verkeerd begrepen worden waardoor je instroom in de underground krijgt van allemaal DOMME individuen. Zie bv. ook de plaag die 'eBay' heet. Verdunning van 'de underground' is een constant proces, en iets dat je dus constant tegen moet gaan, denk ik. |
|
Gewoon uitroeien. Allemaal... |
|
Veel mensen beweren dat als een band bekend is, de band mainstream is. Neem nou een band als Darkthrone, ze worden steeds bekender, maar worden niet mainstream, aangezien hun geluid in grote lijnen hetzelfde blijft. Er zijn dus gewoon meer mensen die erachter komen dat Darkthrone bestaat. Pas als een band de muziek veranderd om een groter publiek aan te spreken, spreek je van een mainstream band. Grote voorbeeld: Cradle of filth. Commercieel is hier ook op zijn plaats, maar dat is weer iets anders. Terugkomend op de vraag: Metal, gaat het mainstream worden? Ik denk van niet, aangezien NU-metal een goeie bufferzone is om de schapen buiten de echte metalscene te houden. Verder [zoals al vaker gezegd], is metal te extreem om een groot publiek aan te spreken. Misschien dat er meer intresse gaat komen in BM, aangezien dat [te vaak] geassocieerd word met extreem rechts, en nederland zit nu in een ver-rechtsing. |
|
Nu-metal is over het algemeen een totaal verkeerde benaming. Naar mijn mening borduren die groepjes veel meer voort op de alternatieve, grungy stijl van de jaren negentig. Al hebben sommigen wel bepaalde metal invloeden en kantjes.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
nu-rock, of nu-grunge haha jump-rock wie verzint een nieuwe stomme maar betere naam voor nu-not quite-metal |
|
Ik zag ergens 'mallcore' staan, dat vond ik wel een goede. Zelf denk ik aan iets met 'rock' erin, voor mijn part thrashrock. Het moet wel een coole naam zijn zodat de nu-metal crowd hem ook daadwerkelijk overneemt en wij metalheads van het gezeik af zijn. |
|
Trashrock is iid wel een goeie... Ik vrees alleen dat nu-metal al zo ingeburgerd is... [Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 05-06-2002 14:40] Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Eh, ik geloof dat Trashrock al bestaat: En da's heel wat anders dan nu-metal. Kent iemand El Guapo Stuntteam? I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Rap-core NU-rock |
|
cof doet een behoorlijk gooi richting mainstream, ik hoorde t een tijd gelede als achtegrond muziek bijtmf |
|
quote: Alvast gefeliciteerd! Cof is mainstream & commercieel tegelijk. Worse case scenario. |
|
Ik geloof nooit dat echte metal mainstream wordt, daar is het gewoon te muzikaal voor. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: ---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero--- |
|
quote: En gelijk heb je Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
helemaal mee eens!!! metal is in de regel niet erg toegankelijk. |
|
inderdaad metal word nooit mainstream ik heb het nu over metal dus niet met da nu ervoor Metal heeft teveel mooie achtergronden.. het publiek van tegenwoordig wil muziek zonder geen enkele achtergrond hebben.. zoals trance... metal is ge evolueerd.. Hiphop is juist het omgekeerde..de muziek die zwarte mensen eerst maken zat tenminste nog muziek in.. Maar hetelfde kan je van trance zeggen..maar wij hebben nog metal! |
|
als ik nou eens zou zeggen dat metal al mainstream is??????? ik bedoel maar: bathory en terrorizer staan wel gewoon bij de free recordshop. hoe underground is dat? |
|
hmmn daar zeg je wat, het is natuurlijk wel populair maar niet top 40 populair, en dat zal het meeste nooit worden ook, de massa wil nu eenmaal niet geconcentreerd luisteren, maar gewoon meteen meezingen tijdens het klussen ofzo... |
|
Metal zal niet mainstream worden. Sommige metalbands misschien, maar de gehele muziekstroming? Denk het niet, gelukkig MuayThaigerrr!! |
|
quote: En weet je hoe vaak die daar verkocht worden? Eén keer, namelijk als ze in de uitverkoop gaan. |
|
quote: Valt me op dat die cd's juist peperduur blijven. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |