|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
of de BMM lukt het om alle andere genre beluisteraars te elimineren ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Wel mainstream, geen mainstream... Nou en? Zo lang ik het maar om aan te horen vind boeit het me geen kloot. |
|
quote: Helemaal +1 overigens. |
|
Metal is veel te divers om helemaal mainstream te worden, bepaalde stijlen zullen nooit populair worden bij het grote publiek. Toch is het belangrijk dat er ook een mainstream-gedeelte is in de scene, die zorgen weer voor nieuwe mensen en nieuwe mensen zorgen ervoor dat bands kunnen blijven bestaan. Bands als Metallica hebben er wel voor gezorgt dat de scene nog winstgevend is. Het is erg leuk om 15-jarge metal-kleuters uit te lachen, maar het is beter dan uitsterven! |
|
quote: Mja, daar heb je een punt. Nieuwkomers moeten natuurlijk wel erin kunnen komen, muziek kunnen vinden en dan zijn mainstream bands in de metalwereld zelf natuurlijk wel handig, want zelfs die breken wel door tot de "normale" bevolking. Maar zelf denk ik ook niet echt dat bekende bands in genres als black metal echt op de radio te horen zullen zijn... oudere genres misschien wel ooit, omdat dat lang niet meer zo "heavy" klinkt als zooi die je tegenwoordig ook kan krijgen. Verder is gothic metal bijvoorbeeld een genre dat wel mainstream is geworden, dat kan ook een eerste stap zijn. |
|
quote: Juist! Ooit zijn wij namelijk ook 12/13/14/etc. jarige metal-kleuters geweest! (En sommige van ons zijn dat nog steeds. ) ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: *fluit* Na, ik word ook al bijna 17 [Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 22-03-2007 23:20] |
|
Agossie! *knijpt in wangetjes* ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Net als m'n broertje ja. Hoewel je dan wel weer een gavere muzieksmaak hebt |
|
quote: Yay! Nee je hebt gelijk, ik zal het nooit leren ... maar ach, wie wel? [/offtopicheid] |
|
quote: Eh, wat precies zal je niet leren? ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Ehhh, ja... +1 |
|
Mainstream metal is wel een mooie kans om kennis te maken met het genre, het is redelijk toegankelijk in vergelijking met bijvoorbeeld deathmetal. Beginnen met een Korn, Metallica of een Slipknot brengt je in de gelegheid om meer bands en stijlen te leren kennen. Mijn eerste metal cd die ik kocht was Slipknot, was in 1999, en dat na het zien van Wait And Bleed op Mtv. Daarna Slayer en Sepultura leren kennen en vanuit die bands doorgehobbeld naar death, black en grind. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: SlIpKnOt IeS gEeN mEtToL jOnGeUh!(*&^^(*ê&*(^()& Anyway, mijn eerste 'metal' cd's waren van Machine Head, Sepultura, Amorphis, Within Temptation en Maiden. Daarvoor misschien inderdaad het toegankelijkere spul als Dog Eat Dog, Tool, Guns n' Roses en Bush (Tja, ik was toen ook 12/13). ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: WelLus. quote: Ik was toen 15/16. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Ik overtref je toch Ik was 17 en begonnen met Rammstein, Korn en Metallica Faustian Spirit of the Earth |
|
Het leuke van metalfans is dat ze veel meer betrokken zijn met de muziek. Hoeveel muzikanten staan er gemiddeld wel niet bij een concert in de zaal? Zijn er heel wat, zeker in tegenstelling tot het aantal dj's dat staat te dansen op een dance-feestje of het aantal rappers in een r&b club. Bij metal gaat het vaak wat verder dan de muziek wel aardig vinden en dat is voor het mainstream-publiek meestal een stap te ver. |
|
quote: He weet je dat? Oh...rap en r&b zijn twee verschillende dingen. quote: Heerlijk, domme teksten spuien zonder enige onderbouwing en verankering in de realiteit. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
En waar heb je die kennis vandaan? Edit: Chel was me al voor.. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-03-2007 9:19] |
|
Metalconcerten zijn kut, per definitie ... |
|
Dat vinden metalconcerten ook van jou jenje |
|
Mooi, wederzijdse haat is cool |
|
Echt mainstream zal het volgens mij nooit worden. Toch zie ik dat het bij de puberende jeugd veel populairder wordt dan toen ik een snotaap was (ik kan mij vergissen natuurlijk). Bands als children of bodom, iron maiden, cradle of filth, ... worden dan wel wat meer mainstream bij de pubers. Een geluk dat een deel van hen later uitgroeid tot rasecht metalvolk die ook de minder toegankelijke bands beluisteren. Ik heb het niet meegemaakt jammer genoeg, want ben pas metal beginnen luisteren toen ik 18 was. Bands als hammerfall , iron maiden en slayer hebben mij toen geïntroduceerd. Ben alleszins blij dat ik niet met slipknot of korn begonnen ben. |
|
Hehe zoals deze: quote: Zenial |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |