IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Roadburn 2016 Vorige pagina | Volgende pagina
Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 18-04-2016 9:29 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 8:18 schreef ColdheartMinor het volgende:



Huh? Leven we al in mei 2016?


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 18-04-2016 12:39 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Je zou denken dat de tijd voor Skepticism laanzamer zou gaan, niet sneller...



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 18-04-2016 17:30 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 9:26 schreef Ralph het volgende:
Diamanda Galás mooi gemist door één of andere oelewapper die zich tussen Utrecht en Den Bosch voor een trein gesmeten heeft. Op Utrecht CS de trein maar weer teruggepakt, had het met die snelbussen waarschijnlijk toch niet meer op tijd gered. Geen seconde Roadburn meegemaakt dus, jammer.


Dus al de andere bands die er die dag speelden, waren de moeite niet meer om te gaan?



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-04-2016 18:49 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Hoogtepunten: Der blutharsch (veel beter live dan op plaat), wat ik van Black Mountain gezien heb, Nibiru, Alkerdeel, Yodok III, Astrosoniq, Beastmaker, Atomikylä, Neurosis ( vooral op zondag ), Amenra en Buried at Sea, seitantentje ook.

Ook goed: Cult of Occult, Hexvessel (al was het wel minder dan de vorige keer dat ik ze zag en de nieuwe nummers zijn wel 3fm-rijp), The Body, Hell, CHRCH, Galas, With the dead( al blijft die zanger tekstueel nogal jammer), Dark Buddha Rising, Pentagram, Chaos Echoes, Galley Beggar.

Dieptepunt: de rij voor Oranssi Pazuzu, die hadden op het hoofdpodium gemoeten ipv vergane glorie als The Skull en zo.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-04-2016 18:49 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 17:30 schreef williamblake het volgende:
Dus al de andere bands die er die dag speelden, waren de moeite niet meer om te gaan?
Die stonden niet op zijn bucketlijst.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-04-2016 20:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 18:49 schreef bokkie666 het volgende:
Hoogtepunten: Der blutharsch (veel beter live dan op plaat)


Ik ben daar meteen bij weggelopen zodra ik De Patronaat inliep, wat een kattengejank.

quote:
Dieptepunt: de rij voor Oranssi Pazuzu, die hadden op het hoofdpodium gemoeten ipv vergane glorie als The Skull en zo.


Het geluid bij Oranssi Pazuzu was de eerste twintig minuten erg onplesant: hard en scherp. Ik vond het geheel daarna vrij warrig en onstrak overkomen, ben na 40 minuten weer weggelopen.

Volgens mij zag ik je op zaterdag nog ergens lopen, maar wist het niet zeker!

Mijn AsIce verslag:

+++++++++++++++ (...) +++++++++++++++
Converge (Jane Doe)
Converge (Blood Moon)

Wat een twee legendarische sets waren dat. Geweldig om een groot gedeelte van Jane Doe eens te horen met twee gitaren (met Stephen Brodsky van Cave In, Mutoid Man, en Converge ten tijde van When Forever Comes Crashing). Perfect geluid, ontzettend strak gespeeld. Werkelijkwaar adembenemend.

Blood Moon ook heel gaaf. Qua setlist precies de nummers die nooit voorbij komen (zelfs Steve von Till op het podium). De toevoeging van Chelsea Wolfe was zeer aangenaam, evenals nogmaals de aanwezigheid van Stephen Brodsky.

Ongetwijfeld de twee beste Converge-shows die ik gezien heb, en dat zijn er inmiddels best een aantal.

+++
Cult of Luna (Somewhere Along The Highway)
The Body (gruwelijk hard)
Misthyrming (op de zaterdag)
Amenra (wát een vette show)

++
Usnea
Dead To A Dying World
De eerste 30 minuten en laatste 30 minuten van Neurosis op zaterdag en zondag (zoals op zondag openen met To Crawl Under One's Skin)
Jakob

+
Hell
Chaos Echoes (Transient)
Kontinuum
De middenstukken van Neurosis op zaterdag en zondag: net te weinig show om het geheel voor twee uur lang interessant te houden

-
Oranssi Pazuzu (wat mij betreft een vrij slecht optreden, terwijl ik het op plaat wel vet vind)
Full Of Hell (ik vond ze vóór die noisy meuk stukken beter)

------ (...) ----
De verschrikkelijke treinsituatie, zelden zoveel in een trein gezeten in vier dagen.

Ontzettend gaaf festival. Leuk om een keer mee te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 18-04-2016 20:14]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 18-04-2016 21:00 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Mijn verslagje:

Woensdag:
1 nummer van Bang gekeken, dan naar de voetbal gaan kijken in een ander café. The skull was OK, maar niet echt mijn ding. Jucifer was goed, maar zoals reeds gezegd is het jammer dat ze enkel focussen op hun rauwer materiaal live.

Donderdag:
Stukje The poisoned glass gekeken. Projecties waren sfeervol en het klonk ook goed (heb me de cd naderhand aangeschaft), alleen jammer dat het patronaat op dat moment baadde in het zonlicht, met gevolg dat het qua sfeer niet echt overkwam. Dit had op een later tijdstip geprogrammeerd moeten staan. Dan maar naar Cult of luna gegaan, die een OK show deden, maar ook niet meer dan dat. Was bij momenten een beetje steriel. De show in Gent op de Somewhere along the highway tour destijds waar ze dat album ook zo goed als integraal gespeeld hebben was tientallen keren beter dan dit. Wel goed dat ze 10 minuten voor tijd gestopt zijn, want daardoor heb ik nog een heel stuk Inverloch kunnen meepikken. Toch nog bijna 4 nummers gezien en die waren goed. Dan Usnea gekeken voor een paar nummers, maar dat viel me enorm tegen. Saaie grunt. Ik had er toch meer van verwacht. Hexvessel was goed, maar ik volg bokkie wat het nieuw materiaal betreft. Oranssi pazuzu spijtig genoeg gemist wegens te veel volk. De Converge Jane doe set was goed en gelukkig was ie goed bij stem (dat vaak een probleem is bij Converge shows). Ik ben wel niet tot het einde gebleven om nu wel op tijd in het patronaat binnen te geraken en dat was de juiste keuze want dat nieuw materiaal van Misþyrming klonk zeer vet. En dan het hoogtepunt van de avond met Paradise lost. Pure nostalgie om die nummers te horen. Ik had Abyssion ook nog aangestipt, maar heb die uiteindelijk geskipt om energie te sparen voor de komende dagen...

Vrijdag:
Hexvessel & Arktau eos was goed, vooral omdat de focus hier op het ouder Hexvessel werk lag. Daarna nog wat Diamanda Galas meegepikt, maar eigenlijk was ik beter in het patronaat blijven staan, want ik vond er geen zak aan en uiteindelijk niet meer binnengeraakt bij Steve Von Till. Dan maar naar Sinistro gaan kijken (had die ook aangestipt). Mooie stem, maar helaas muzikaal typische 13 in een dozijn postmetal. Heeft me dus niet kunnen overtuigen. Stukje Repulsion meegepikt dat OK was. Scott Kelly was ik wel tijdig binnen. Degelijke show (alhoewel ik liever Steve Von Till had gezien). With the dead was ook OK. G.I.S.M. was leuk voor 20 minuten, dan had ik het wel gehad. Lychgate was OK, maar die muziek komt niet echt over live (ondanks het feit dat ik beide albums zeer goed vind). Dan wat zitten lullen met mensen die ik al lang niet meer gezien had en uiteindelijk Ulfsmessa nog meegepikt dat wat op en af kabbelde qua kwaliteit (afhankelijk van op welke band de focus lag in de set).

Zaterdag:
Naðra was goed, maar mist de power die Misþyrming wel heeft. Chaos echoes vond ik wat aan de saaie kant. Ik had er meer van verwacht. Dan naar die Alkerdeel luistersessie geweest in de kelder. Was wel lachen. Tijdig op post bij Misþyrming dat weer zeer sterk was. Wel de hele set deze keer niet uitgekeken omdat ik ze met die set al in Arnhem had gezien (waar het toen weliswaar tegenviel wegens minder geluid) en ik de Blood moon set van Converge wou zien. Op zich was het eerste deel daarvan niet echt speciaal (buiten het feit dat ze trage nummers speelden). Het was vooral dankzij de bijdrages van Steve Von Till en Chelsea Wolfe dat het magistraal werd. Zeer sterk 2de deel. Dan Grimmsons gaan kijken dat ik als uit te checken had aangeduid en die bliezen me echt omver. Vette show. Blijkbaar kunnen ze in Antwerpen ook goeie muziek maken... Paar nummertjes Amen ra gekeken en dan uiteindelijk de volledige Neurosis show gekeken, die OK was, maar niet meer dan dat. Setlist viel me wat tegen en ik mis ook wel de visuals, maar dat hebben ze de dag erna meer dan goed gemaakt.

Zondag:
Stukje Mirrors of psychic warfare gekeken alvorens naar Green carnation te gaan kijken en ik was beter gebleven, want Green carnation viel me echt tegen. Ik ben sowieso maar fan van hun eerste 2 albums (daarna wordt het te cheesy), maar aangezien ze hun tweede album integraal speelden dacht ik dat ik het wel goed ging vinden. Helaas was er van de guest vocals (oude zanger In the woods en oude zangeres Tristania) geen spoor en dit leek me toch een goeie gelegenheid om die ook bij de show te betrekken aangezien die een aanzienlijk deel van het album zingen). Jakob was goed. Blij dat ik ze eindelijk eens gezien heb. Ik had wel meer van die visuals verwacht omdat die VJ specifiek vermeld werd. Gewoon wat natuurshots... En tenslotte wegens vermoeidheid enkel nog de Neurosis show meegepikt die nu wel bonk erop was.

Leuke editie, zij het wel jammer van de drukte in de kleinere zalen bij momenten. Op naar volgend jaar.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-04-2016 21:01 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 20:14 schreef iPim het volgende:
Ik ben daar meteen bij weggelopen zodra ik De Patronaat inliep, wat een kattengejank.
Je snapt er niks van!



quote:
Het geluid bij Oranssi Pazuzu was de eerste twintig minuten erg onplesant: hard en scherp. Ik vond het geheel daarna vrij warrig en onstrak overkomen, ben na 40 minuten weer weggelopen.
OP hoort live ook hard en scherp wel.

quote:
Volgens mij zag ik je op zaterdag nog ergens lopen, maar wist het niet zeker!


quote:
Mijn AsIce verslag:

+++++++++++++++ (...) +++++++++++++++
Converge (Jane Doe)
Converge (Blood Moon)

Wat een twee legendarische sets waren dat. Geweldig om een groot gedeelte van Jane Doe eens te horen met twee gitaren (met Stephen Brodsky van Cave In, Mutoid Man, en Converge ten tijde van When Forever Comes Crashing). Perfect geluid, ontzettend strak gespeeld. Werkelijkwaar adembenemend.

Blood Moon ook heel gaaf. Qua setlist precies de nummers die nooit voorbij komen (zelfs Steve von Till op het podium). De toevoeging van Chelsea Wolfe was zeer aangenaam, evenals nogmaals de aanwezigheid van Stephen Brodsky.

Ongetwijfeld de twee beste Converge-shows die ik gezien heb, en dat zijn er inmiddels best een aantal.

Ik vond het niet super eigenlijk. Met die tweede gitarist er bij was het wel beter dan met eentje. Ik vind die zanger niks en het podium was ook wat te groot voor hun uitstraling.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-04-2016 21:17 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 21:01 schreef bokkie666 het volgende:
Je snapt er niks van!


Dat snap ik!



quote:
OP hoort live ook hard en scherp wel.


Ah, OK. Mij beviel het helaas niet.


quote:
het podium was ook wat te groot voor hun uitstraling.


Ik vond juist dat de band verbazingwekkend goed overkwam op zo'n groot podium. Dat had ik bij Amenra overigens ook. Tijdens Netherlands Deathfest was ik niet zo'n fan van de nieuwe grote zaal van de 013, maar tijdens Roadburn ben ik hem echt enorm gaan waarderen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 18-04-2016 21:20 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Zo, dat was dat weer. Over het algemeen weer een zeer geslaagde editie van dit mooie festival. Ook weer grotendeels niet aan mijn geplande route gehouden. Vooral halverwege de vrijdag het opgegeven om de Extase en Cul de Sac proberen binnen te komen. Daardoor wel wat toffe dingen gemist, maar helaas.

Sfeer was ook weer optimaal. Heel veel bekenden, lekker eten, (soms iets te) veel biertjes en dus nu alweer zin in volgend jaar.

Een klein overzichtje:

Vrijdag:

Inverloch - Dikke prima! Jammer dat de zanger last minute de tour moest afzeggen. Maar al met al prima opgelost lijkt me.
Usnea - Kan me er weinig van herrineren, heeft weinig indruk op me gemaakt. Vermakelijk voor even, niet meer dan dat.
Oranssi Pazuzu - Geluid was inderdaad niet optimaal, maar het was af en toe wel genieten met oude nummertjes.
Arktau Eos - Band van de dag. Wat een sfeer, wat een ritueel. Heel jammer dat ik de volgende dag net te laat was om ze nog in het Patronaat wat Hexvessel te zien.
Mysferming - Dikke prima, nieuwe nummers klinken gaaf. Benieuwd naar de nieuwe plaat. Wel jammer dat ze in het Patornaat niet de hele plaat hebben gespeeld, want op de zaterdag in de kleine zaal was het niet te doen om nog binnen te komen, ook al was je op tijd.
Hell - Ook heel erg gaaf. Helaas begonnen de vele biertjes in combinatie met vermoeidheid hun tol te eisen waardoor ik niet optimaal in de show zat, jammer. Maar ik hoop zeker dat ik ze nog een keer live kan meemaken.
Abyssion - Had er veel van verwacht, maar vond het maar matig. Het klonk voor mij een beetje als een slechte Urfaust kloon, jammer. Halverwege richting de kelder gegaan om af te pilsen.

Divamanda Galas - Helemaal niet aan mij besteed. Het zal best een innovatieve en grensdoorbrekende artiest zijn geweest in haar hoogtijdagen, maar mede door haar divagedrag besloten om na het eerste rechtsomkeer te maken.
Steve Von Till - Heel mooi. Kreeg een beetje dezelfde vibe als toen King Dude vorig jaar in het Patronaat speelde. Hij toverde de zaal heel mooi om in een klein ingetogen bruin café. Knap!
Repulsion - Band van de dag! Hele gave set en gewoon lekker om even volle bak te beuken.
With the Dead - Maar een stukje van kunnen zien, maar het klonk gaaf. Toch eens wat vaker de plaat luisteren.
G.I.S.M - Vrij komisch. Verder heb ik er niet zo veel mee.
Of the Wand and the Moon - Show in z'n eentje op Incubate was al gaaf, maar nu met volle bezetting was het zo veel gaver. Genoten!
Lychgate - Volgens mij waren er aardig wat problemen met het geluid. Was lastig om er goed van de kunnen genieten. Niet lang volgehouden helaas.
Pentagram - Had het niet verwacht, maar vrij gaaf! Heb niks met de muziek maar het was zeer vermakelijk om naar te kijken met een biertje in de hand.
Ulfsmessa - Waarschijnlijk hét ding van het festival. Wat ontzettend intens, goed uitgevoerd en gaaf. Anderhalf uur lang compleet uit m'n plaat gegaan. Heerlijk!

Skepticism - Hele leuke setlist. Het geluid was niet altijd optimaal maar dat maakte niet heel veel uit. Goed begin van de dag!
Brothers of Touching Cloth - De mensen waar ik mee stond de bieren aan de bar vonden het te gek. Ik kon er vrij weinig mee helaas.
Converge - Deze band is (op Jane Doe na) gewoon niet aan mij besteed. Jammer.
Dead to a Dying World - Muzikaal van genoten. Vocaal was het toch een heel ander verhaal. Pfoeh.
Amenra (akoestisch) - Gemengde gevoels aan overgehouden. Logisch dat het in de grote zaal stond, maar het deed de sfeer niet ten goede. Veel te veel geluidsoverlast vanuit de zaal. Vooral mensen die hun stemvolume niet aan passen aan het geluid van de band vond ik vrij storend. Geloof me, normaal vind ik praten tijdens een show totaal niet storend maar het moet niet ver boven het volume van de band zelf uitstijgen. Dan vraag ik me echt af wat je daar doet. In ieder geval de live CD gekocht. Hopelijk brengt die meer plezier. De cover van 'Het Dorp' was gaaf.
La Muerte - Wel tof, alleen de vocals waren een beetje jammer.
Kenn Nardi - Niet mijn ding. Maar bij gebrek aan bier en gezelligheid aan de bar toch maar uitgezeten.

Zondag:

Jakob - Heel gaaf! Lekkere muziek om lekker in op te gaan. Maakte het missen van "Mirrors Of Psychic Warfare" wel goed.
Amenra - Wat blijft deze band toch vette shows leveren, verdomme! Ook al is de set vrij standaard, het blijft elke keer weer een stormwals die over je heen komt. Vooral het einde is altijd weer tof, die complete ontlading met daarna de plotselinge stop en ijzingwekkende stilte. Elke keer weer kippenvel.
Neurosis - Ik heb eerlijk gezegd vrij weinig met deze band. Het kan me op plaat maar niet vasthouden, maar live was dat niet het geval. Heel vermakelijk! Uiteindelijk wel na anderhalfuur genoeg ervan gehad. Maar verder niks mis mee!
Gentlemens Pistols - Kwam er uiteindelijk terecht toen wat vrienden er naartoe gingen. Mee gegaan en wat biertjes gedaan. Muziek bleef niet echt hangen.
Buried at Sea - Verrassing van het festival. Heerlijk nog een keertje lekker hard losgegaan. Heerlijke mix tussen Toner Low en Triptykon. Gaaf!



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-04-2016 21:23 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 21:17 schreef iPim het volgende:
Ah, OK. Mij beviel het helaas niet.
De keyboards moeten dwars door je hoofd heen zagen! Ik was twee jaar geleden in Brussel mijn oordoppen vergeten, goed spijt van gehad, maar wat een geweld.




quote:
Ik vond juist dat de band verbazingwekkend goed overkwam op zo'n groot podium. Dat had ik bij Amenra overigens ook. Tijdens Netherlands Deathfest was ik niet zo'n fan van de nieuwe grote zaal van de 013, maar tijdens Roadburn ben ik hem echt enorm gaan waarderen.
Ja, maar jij stonde natuurlijk vooraan met je neus er bovenop, vanop het balkon was het toch wat leeg.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-04-2016 21:32 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 21:23 schreef bokkie666 het volgende:
Ja, maar jij stonde natuurlijk vooraan met je neus er bovenop


Goed geraden


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-04-2016 23:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Oranssi Pazuz was mijn hoogtepunt dit jaar. Dat knalde er inderdaad goed op.

Verder veel gezien en genoten van Converge, Pentagram, Paradise Lost, Chaos Echoes, New Keepers of the Water Towers, Blood Ceremony, With The Dead, Misþyrming, Sinistro, Mondo Drag, Lychgate, Astrosoniq en dan vergeet ik nog dingen. Enige tegenvaller was CHRCH, vnl door het geluid. Zeer consistente kwaliteit dit jaar.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 19-04-2016 0:18 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Mijn drie buitenlandse gasten die alle drie grote Converge fans zijn, vinden beide sets heel erg slecht en vooral op zanggebied. En op een of andere manier geloof ik hen meer dan fanboy extraordinaire iPim


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-04-2016 6:46 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

En dat maakt uiteraard geen zak uit, gezien de beleving van zoiets heel subjectief is.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 19-04-2016 7:43 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 23:06 schreef M. het volgende:
Enige tegenvaller was CHRCH, vnl door het geluid. Zeer consistente kwaliteit dit jaar.


Ik stond vooraan en vond het geluid prima daar. Een van mijn hoogtepunten. Verder enorm genoten van Misþyrming (op de donderdag), Pentagram (daardoor wel Úlfsmessa moeten missen ), Skepticism en Green Carnation.

Verder vond ik Dool, Death Alley, With the Dead en Blood Ceremony erg leuk.

Oranssi Pazuzu en Paradise Lost waren voor mij de tegenvallers.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 19-04-2016 8:20 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Hoogtepunten waren beide Death Alley shows, Mr Peter Hayden, Atomikylä, Dark Buddha Rising en Mirror Dawn.

Verder erg genoten van de losse Hexvessel en Arktau Eos shows, tweede Neurosis set, der Blutharsch, Astrosoniq, Skepticism, Black Mountain, Dead to a Dying World, Zone Six, Hills, Steve von Till, Amenra (2e set), Cult of Luna, Mooie Nel IPA en de seitankapsalons.

Luidste show was Mirrors for Psychic Warfare.

Tegenvallers: de Ulfsmessa, Tau Cross, Brothers of the Sonic Cloth, de rij voor Oranssi Pazuzu, het geluid bij Lychgate, mijn energieniveau bij de eerste Neurosis show.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-04-2016 8:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 april 2016 17:30 schreef williamblake het volgende:
Dus al de andere bands die er die dag speelden, waren de moeite niet meer om te gaan?


Vond ik persoonlijk inderdaad de moeite niet. Zitten prima bands tussen hoor, maar niets wat ik thuis opzet en/of waarvoor ik specifiek naar Tilburg op en neer zou gaan. Ik heb mijn kaartje dan ook puur voor Galás gekocht. Doet verder niets af aan de kwaliteit van de rest van het programma.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-04-2016 9:14 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik zou gewoon gegaan zijn, al was het maar voor de sfeer. En om legio nieuwe bands te ontdekken. Je weet gewoonweg nooit wat je tegenkomt! Maar to each his own.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-04-2016 10:56 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Oh, maar ik weet wel wat er speelde hoor. Grotendeels gewoon niet mijn cup of tea, en niet iets waarvoor ik de extra moeite doe om met allerlei omwegen toch in Tilburg te komen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-04-2016 10:59 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik redeneer meer in de trend van: als men bereid is om naar ongelooflijk beroerde muziek te luisteren in een overvolle kroeg... Dan is dit toch even een stukje fijner. En natuurlijk gewoon jammer, anders hadden we even een pilsie gedaan haha.



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 19-04-2016 11:05 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Viel Tau Cross tegen??


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-04-2016 11:29 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Mij wel. Twee nummertjes gehoord vanaf de gang. Pure punk bijna. Heel anders dan ik had verwacht. Maar vanuit de gang is het toch altijd lastig inschatten.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-04-2016 11:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2016 21:20 schreef ColdheartMinor het volgende:
Zo, dat was dat weer. Over het algemeen weer een zeer geslaagde editie van dit mooie festival. Ook weer grotendeels niet aan mijn geplande route gehouden. Vooral halverwege de vrijdag het opgegeven om de Extase en Cul de Sac proberen binnen te komen. Daardoor wel wat toffe dingen gemist, maar helaas.

Sfeer was ook weer optimaal. Heel veel bekenden, lekker eten, (soms iets te) veel biertjes en dus nu alweer zin in volgend jaar.

Een klein overzichtje:

Vrijdag:

Inverloch - Dikke prima! Jammer dat de zanger last minute de tour moest afzeggen. Maar al met al prima opgelost lijkt me.
Usnea - Kan me er weinig van herrineren, heeft weinig indruk op me gemaakt. Vermakelijk voor even, niet meer dan dat.
Oranssi Pazuzu - Geluid was inderdaad niet optimaal, maar het was af en toe wel genieten met oude nummertjes.
Arktau Eos - Band van de dag. Wat een sfeer, wat een ritueel. Heel jammer dat ik de volgende dag net te laat was om ze nog in het Patronaat wat Hexvessel te zien.
Mysferming - Dikke prima, nieuwe nummers klinken gaaf. Benieuwd naar de nieuwe plaat. Wel jammer dat ze in het Patornaat niet de hele plaat hebben gespeeld, want op de zaterdag in de kleine zaal was het niet te doen om nog binnen te komen, ook al was je op tijd.
Hell - Ook heel erg gaaf. Helaas begonnen de vele biertjes in combinatie met vermoeidheid hun tol te eisen waardoor ik niet optimaal in de show zat, jammer. Maar ik hoop zeker dat ik ze nog een keer live kan meemaken.
Abyssion - Had er veel van verwacht, maar vond het maar matig. Het klonk voor mij een beetje als een slechte Urfaust kloon, jammer. Halverwege richting de kelder gegaan om af te pilsen.

Divamanda Galas - Helemaal niet aan mij besteed. Het zal best een innovatieve en grensdoorbrekende artiest zijn geweest in haar hoogtijdagen, maar mede door haar divagedrag besloten om na het eerste rechtsomkeer te maken.
Steve Von Till - Heel mooi. Kreeg een beetje dezelfde vibe als toen King Dude vorig jaar in het Patronaat speelde. Hij toverde de zaal heel mooi om in een klein ingetogen bruin café. Knap!
Repulsion - Band van de dag! Hele gave set en gewoon lekker om even volle bak te beuken.
With the Dead - Maar een stukje van kunnen zien, maar het klonk gaaf. Toch eens wat vaker de plaat luisteren.
G.I.S.M - Vrij komisch. Verder heb ik er niet zo veel mee.
Of the Wand and the Moon - Show in z'n eentje op Incubate was al gaaf, maar nu met volle bezetting was het zo veel gaver. Genoten!
Lychgate - Volgens mij waren er aardig wat problemen met het geluid. Was lastig om er goed van de kunnen genieten. Niet lang volgehouden helaas.
Pentagram - Had het niet verwacht, maar vrij gaaf! Heb niks met de muziek maar het was zeer vermakelijk om naar te kijken met een biertje in de hand.
Ulfsmessa - Waarschijnlijk hét ding van het festival. Wat ontzettend intens, goed uitgevoerd en gaaf. Anderhalf uur lang compleet uit m'n plaat gegaan. Heerlijk!

Skepticism - Hele leuke setlist. Het geluid was niet altijd optimaal maar dat maakte niet heel veel uit. Goed begin van de dag!
Brothers of Touching Cloth - De mensen waar ik mee stond de bieren aan de bar vonden het te gek. Ik kon er vrij weinig mee helaas.
Converge - Deze band is (op Jane Doe na) gewoon niet aan mij besteed. Jammer.
Dead to a Dying World - Muzikaal van genoten. Vocaal was het toch een heel ander verhaal. Pfoeh.
Amenra (akoestisch) - Gemengde gevoels aan overgehouden. Logisch dat het in de grote zaal stond, maar het deed de sfeer niet ten goede. Veel te veel geluidsoverlast vanuit de zaal. Vooral mensen die hun stemvolume niet aan passen aan het geluid van de band vond ik vrij storend. Geloof me, normaal vind ik praten tijdens een show totaal niet storend maar het moet niet ver boven het volume van de band zelf uitstijgen. Dan vraag ik me echt af wat je daar doet. In ieder geval de live CD gekocht. Hopelijk brengt die meer plezier. De cover van 'Het Dorp' was gaaf.
La Muerte - Wel tof, alleen de vocals waren een beetje jammer.
Kenn Nardi - Niet mijn ding. Maar bij gebrek aan bier en gezelligheid aan de bar toch maar uitgezeten.

Zondag:

Jakob - Heel gaaf! Lekkere muziek om lekker in op te gaan. Maakte het missen van "Mirrors Of Psychic Warfare" wel goed.
Amenra - Wat blijft deze band toch vette shows leveren, verdomme! Ook al is de set vrij standaard, het blijft elke keer weer een stormwals die over je heen komt. Vooral het einde is altijd weer tof, die complete ontlading met daarna de plotselinge stop en ijzingwekkende stilte. Elke keer weer kippenvel.
Neurosis - Ik heb eerlijk gezegd vrij weinig met deze band. Het kan me op plaat maar niet vasthouden, maar live was dat niet het geval. Heel vermakelijk! Uiteindelijk wel na anderhalfuur genoeg ervan gehad. Maar verder niks mis mee!
Gentlemens Pistols - Kwam er uiteindelijk terecht toen wat vrienden er naartoe gingen. Mee gegaan en wat biertjes gedaan. Muziek bleef niet echt hangen.
Buried at Sea - Verrassing van het festival. Heerlijk nog een keertje lekker hard losgegaan. Heerlijke mix tussen Toner Low en Triptykon. Gaaf!




Lekker verslagje hoor, chef!



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 19-04-2016 12:27 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Maar evengoed nog een keer erover napilsen binnenkort!


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen