IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Roadburn 2016 Vorige pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-04-2016 12:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat staat buiten kijf.



Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 19-04-2016 13:01 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Superfijn weer.

Hoogtepunten: Der Blutharsch, Cult of Occult, Alkerdeel ft. GTT, With The Dead, Atomikylä, Chaos Echoes (zondag), Amenra (zondag), Buried at Sea

Ook heel leuk: Hexvessel, The Body, Behold! The Monolith, Black Mountain, Diamanda Galás, Pentagram, Dark Buddha Rising, Skepticism, Brothers of the Sonic Cloth, Astrosoniq, Tau Cross, Lugubrum, Neurosis

Gewoon leuk: nog een heleboel. Constant heen en weer gerend.

Tegenvallers: Grafir, Abyssion, Dead to a Dying World

Niet gezien wegens te lange rij / geen plaats: New Keepers of the Water Towers, Oranssi Pazuzu, Steve Von Till


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-04-2016 14:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Te weinig gekletst met jullie! Volgende keer meer.



Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 19-04-2016 15:39 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Komt goed.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-04-2016 15:40 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Als ik het zo lees ben ik echt ontzettend blij dat ik ruim op tijd bij Oranssi Pazuzu was, vooral omdat ik alleen op de donderdag ben gegaan. Dat vond ik toch wel het beste optreden van de dag, daardoor wel een groot gedeelte van Converge gemist, maar daar heb ik de fenomenale titeltrack van Jane Doe nog van gezien.

Hell was mijn ontdekking van dit jaar. Prachtige sludgy doommetal, mooi samenspel van de gitaren en de viool en heerlijke dreunende riffs.

Cult of Luna was ook erg goed, The Body was indrukwekkend. De helft van Hexvessel was een aangenaam rustpunt, Usnea was gewoon goed, maar ging richting het eind een beetje vervelen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 19-04-2016 15:42]



tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 20-04-2016 11:15 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Donderdag:
Cult of luna was leuk maar nooit echt sterk pakkend. Fijn om ze eindelijk gezien te hebben.
Der Blutharsch was een positieve verrassing al begrijp ik de klachten om de zang wel maar vind ik ze bij de muziek passen.
Epitaph was erg leuk met de leukste frontman van de hele festival. Ik had al verwacht dat ze live beter zouden zijn dan op de plaat en dat maakten zo ook echt waar. Echte mooie klassieke italiaanse doom.
Van Converge het begin gezien maar net zoals op de plaat voelde ik em niet echt en ging daarom ook na een paar nummers weg.
Gomer Pyle was echt goed, stoner rock/metal zoals het hoort.
Zone Six stelde zeker ook niet teleur, Sula Bassana is toch een soort van legende aan het worden van de stoner/kraut rock.
Abyssion was een erg vreemde eend. Een soort garage rock take op darkthrone met bas synth en nog iemand die aan knopjes zat de draaien. Leuk maar vooral om een keer zoiets mee te maken.

Vrijdag:
Diamanda Galas heeft zon bijzondere reputatie dat ik gewoon wel moest gaan. Ik wist in eerste instantie niet of ik het heel gaaf vond of juist helemaal niet maar hoe langer ik bleef staan hoe gaver ik het vond.
Repulsion was erg goed. Die ouwe magrudergrind drummer heeft hun spel wat strakker gemaakt en de grind gevoel versterkt. Erg mooie Motorhead cover ook. Zeker beter dan op neurotic deathfest een paar jaar terug toen ze eigenlijk ook al vrij sterk waren.
Om een of andere reden bij cocaine piss terecht gekomen. Soort van hipster violence ofzo met vocalen die regelrecht uit een tekenfilm lijken te komen. Vermakelijke 15 min dat wel.
With the Dead maar een stukje van mee gekregen maar klonk leuk.
GISM was een van de 2 absolute hoogtepunten voor mij. Ze klonken wat minder vreemd dan op plaat maar voor de rest een echte verwoestende hardcore show. Lekker meegeschreeuwd en gedansd in de pit.

Zaterdag:
Skepticism was erg gaaf. Vond de tempoversnelling gegeven moment geweldig. Nog steeds allesbehalve snel maar alsnog waren die drums als pletwalsen.
Chaos Echoes vond ik best goed al vind ik optredens met zo veel dynamiek al vrij snel leuk.
Tau Cross was ook best goed al had ik graag er nog een Amebix cover bij gehad. Het past echter helaas wel in het straatje van dat ik hun materiaal elke keer dat ik het hoor iets minder goed ga vinden.
Dead to a Dying world vond ik een beetje matig. Te voorspelbaar, niet crusty genoeg en te veel non riffs.
Van Amenra was ik van plan om alleen de acoustische show te bekijken en heb hiervan ook een aantal nummers gezien. Vond het eigenlijk totaal niet goed vallen in zon grote zaal. Verder was het iets te veel Amenra op fluisterstand en niet genoeg echt iets proberen het juist apart te maken ICM met unplugged spelen.
Atomikyla was erg goed. Lekker harde spacey shit.
Neurosis was een van de eerste extreme metal bands die ik ooit ontdekte maar had ze nog nooit eerder live gezien. Gezien ik ook nog eens een erg grote fan ben keek ik er ook echt naar uit. Ik ben ook geen moment teleurgesteld geweest. De alsmaar oplopende spanning zorgde voor dat ik het echt niet meer hield bij through silver and blood en begonnen volgens mij wild om me heen te meppen ofzo ik weet het niet eens meer. Ik vond hun werk al misschien het meest intense muziek dat ooit gemaakt was en live zeker ook.

Zondag:
Green Carnation vond ik te zoetsappig. Het was soort van leuk maar veelste voorspelbaar uiteindelijk. Was niet verbaasd want eigenlijk speelden ze wel redelijk trouw de album live.
Over Blind Idiot God hoef ik maar 1 ding te zeggen satanische reggae, een erg goede optreden.
Ecstatic vision pakte ik niet helemaal goed. De saxafoon stond te zacht en had eigenlijk niet zo veel zin in psychedelische rock op dat moment.
Witch Trail klonk best goed. Iets wat vreemde take op black/thrash live op eerste instantie wat minder het gevoel van nieuwere darkthrone en wat meer post punk misschien, ik kan het niet helemaal plaatsen.
Neurosis gaf de 2de dag opnieuw een dijk van een show maar deze keer was de spanning van te voren een beetje er af na hun zaterdag al gezien te hebben. Ik was ook nog eens echt moe aan het worden.
Ik vond het een beetje jammer voor Buried at Sea dat ze na Neurosis gepland waren want eigenlijk speelden ze een heel goede set dat in het verlengde staat van een gedeelte van Neurosis.
Death Alley klonk als afsluiter best leuk al was ik op dit punt al een beetje heen vooral door de vermoeing. Dat ze lekker ook nog eens een kwartier langer dan geplant doorspeelden met 2 covers was wel erg leuk.



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen