![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben momenteel erg gecharmeerd van Pynchon, al valt z'n werk niet mee om te verteren. ![]() |
|
Daar heb ik The Crying of Lot 49 van gelezen, inderdaad pittige kost maar toch vermakelijk! ![]() |
|
Winnie de Poeh ![]() ~ By the fallen one I shall arise ~ ![]() |
|
Louis Couperus, A. Roland Holst, Umberto Eco, Terry Pratchett O'er the surging flood of sea my spirit flies... ![]() |
|
Nu ben ik het Parfum aan't lezen(Patrick Süskind) Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... ![]() |
|
Jostein Gaarder (met name De Vreemde Vogel) Harry Mulisch Goethe ![]() |
|
Midas Dekkers ![]() Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. ![]() |
|
is dat niet die van "ga maar 't water in!" van Kopspijkers? ![]() ![]() |
|
WF Hermans Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. ![]() |
|
Douglas Adams (The Hitch Hikers' Guide To The Galaxy). Machtige engelse humor. "Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn." ![]() |
|
HP lovercraft & edgar allen poe ![]() |
|
Na 6 jaar vwo vind ik W.F. Hermans de beste schrijver van Nederlandse bodem. Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... ![]() |
|
Ik vind Poppy z. Brite een goeie schrijver, van o.a. Lost souls (verloren zielen) En als dichster Sylvia Plath On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. ![]() |
|
quote: ![]() quote: Is idd. een goede schrijfster, alleen vind ik het wel jammer dat haar boeken redelijk moeilijk te vinden zijn. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Curunír op 09-04-2004 21:03] "I find your lack of faith disturbing." ![]() |
|
Weis & Hickman Stephen Donaldson Jack Vance Joey Kuipers ![]() |
|
Nog altijd R.A. Salvatore. ![]() ![]() En Mervyn Peake met Gormenghast. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip ![]() |
|
![]() ![]() Waag eens een dansje! ![]() |
|
Siegfried vond ik niet een al te best boek. Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) ![]() |
|
Mulisch (heb slechts de Ontdekking van de Hemel en de Elementen gelezen , maar die waren al briljant. Ga zeer zeker wel meer lezen) Feist (1e 2 delen van de Keizerrijk-triologie gelezen. Erg goed. Ga meer lezen) Tolkien (Silmarillion bijna uit. Ga LotR nog lezen. En verder alles wat die man ooit geschreven heeft ![]() Auel (Het eerste deel van De Aardkinderen [nmlk De Stam van de Holebeer] was erg goed. Maar zeker vanaf het 4e vind ik de rest van de serie eigenlijk best wel bagger) Irvine (Nieuw in mijn leven ![]() Beckman (Heb ik van m'n 5e/6e tot mn 10e/11e veel gelezen. Tis dan mss geen echte literatuur, maar haar boeken zijn fijn om te lezen) Van Goodkind moet ik t allemaal nog lezen. Gaat weer ff kosten, maar ik heb het er voor over, natuurlijk. Schijnt erg goed te zijn. Verder lees ik veel oude mythen en sagen en ook het Oude Testament was erg interessant. De Phaedo van Plato heb ik ook gelezen. Hij heeft af en toe goede punten en het zet je zeer zeker wel aan het denken, maar sommige dingen zijn ronduit onzin. Argumenten vallen dan zo onderuit te halen. En die eeuwige generalisering vind ik irritant. Wat ik echt vaag vond was dat stuk dat Socrates het had over dat tegenovergestelde dingen uit elkaar voort komen. Iets wat mooier is, moet eerst lelijker zijn geweest; iets wat sneller is, moet eerst langzamer zijn geweest. Tot dan toe ist logisch. Maar dan komtie met "iets wat dood is moet dus eerst levend zijn geweest" (om t maar ff bot samen te vatten). NEE! Iets wat levendER is, moet eerst dodER zijn geweest! DAT klopt wel. Maar als ie dan zn punt duidelijk wil maken, valt zn overtreffende trap weg! Ja, stik! Nou wil ik niet zeggen dat ik slimmer ben dan Socrates ofzo, maar ben ik nou gek of.. ? ![]() A careful man tries to dodge the bullets while a happy man takes a walk. And maybe it's time to live... ![]() |
|
Zo! En wij gaan ook 'ns posten ![]() A careful man tries to dodge the bullets while a happy man takes a walk. And maybe it's time to live... ![]() |
|
Leuk, het gaat over boeken. Ik houd van boeken. Het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb is We have always lived in the Castle van Shirley Jackson. Ik geloof niet dat het vertaald is, maar als je makkelijk engels leest dan wil ik je dit boek zeker aanraden. En voor mijn verjaardag heb ik Hercules van Gerrit Komrij gekregen. Ik ben dol op zijn non-fictie en zijn gedichten, maar ik heb nog nooit een roman van hem gelezen, dus ik ben benieuwd. Het valt mij trouwens als nieuweling op dat jullie allemaal vrij kort reageren op de topics. Maar dat is zeker offtopic, of niet? “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” ![]() |
|
quote: Dat(Dolende zielen trouwens) is ook Ida's favoriete boek en ik wil hem heel graag een keer lezen. Geef je hem nog eens terug???? How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today ![]() |
|
Mijn beste schrijver? ik heb geen schrijvers, dat moet ik zelf doen. Of gaat het over pennen? Nou, ik heb een Lamy en die schrijft wel goed ja... Maar mijn Parker schrijft ook best leuk... WF Hermans.. Van welk merk is dat? ![]() |
|
quote: ![]() Heb je Mir iets geleend?!? Je wéét hoe dat afloopt! ![]() What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
![]() |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |