|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Het klonk interessant genoeg om op de lijst te zetten iig. |
|
quote: Kan niet slecht zijn! The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Weer heel, heel erg goed. Wel een maand over gedaan nog, zijn geen pageturners die boeken van Pynchon. Favo schrijver op dit moment, wel. Nu bezig in: Deep South van Theroux, dus. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Is dat Pynchon een beetje te lezen? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Nou.... nee, niet echt. Het is een heel indrukwekkende schrijver, ik heb twee boeken van hem gelezen nu, "I love them to bits", mijn denken is er door beïnvloed, echt een verrijking van mijn leven. Zeker. Maar je moet er wel wat voor doen, tering jantje hey. Buitengewoon verdicht proza, extreem veel inhoud, er wordt een enorme partij kennis verondersteld, hij legt niets uit, etc. Gewoon lezen dus een monument in de postmoderne literatuur en in de 20e eeuw. (Gravity's Rainbow kostte me drie pogingen, Mason & Dixon twee) Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik had Mason and Dixon op de lijst inderdaad, vanwege de wat kortere lengte. Heb geen moed nog om 750 bladzijdes van hem te lezen. Ik zal me er binnenkort eens aan wagen. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Dit weekend dit magistrale boek uitgelezen. Hoe vet! Meteen ook maar weer mijn kennis van Wittgenstein's Tractatus bijgeschaafd met behulp van een paar opgenomen colleges op YouTube van Amerikaanse professoren. Al begrijp ik nog geen fractie van alles wat er in de Tractatus staat, toch heb ik het gevoel te begrijpen hoe het relateert aan Wittgenstein's Mistress. Het heeft in ieder geval mijn waardering voor het boek verdiept. Nu The Petty Demon van Sologub, zoals aangeraden in een eerder boektopic! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: quote: Ik heb V. gelezen en daar zal het ook bij blijven. Je moet ervan houden. Het is me qua stijl gewoon te druk, teveel info in beperkte blokken. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Net "Onze man in Teheran" van Thomas Erdbrink voltooid. Aardige verhaaltjes. Maar niet meer dan dat. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Hier moest ik in het begin toch even doorworstelen. De eerste hoofdstukken is het alsof een arrogante docent je met een belerend vingertje allerlei willekeurige wijsheden door je strot wil rammen. Pas nadien krijgt het verhaal een meer natuurlijke flow. Interessant ook wel om te lezen hoe het was als jongere in een fascistisch land. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote:Had deel 3 inmiddels ook gelezen. Nu "The Heart Goes Last" van wederom Margaret Atwood. Een soort thriller/liefdesroman/sf, onderhoudend. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik vind het sowieso de minste van zijn fictie-werken, zij het dat ik 'numero zero' nog moet lezen. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Leuk, grappig sci-fi boekje er tussen, deed me een beetje denken aan Dr. Strangelove. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
"I Am Pilgrim" van Terry Hayes. Hmmm... hij trekt veel registers open, de proza is oke, maar t landt nog niet echt. Heeft ook zeer gemengede Goodread reviews When your people matter, menstrual health matters |
|
Net "De heilige Rita" van Tommy Wierenga uit. Geweldig boek, met een ietwat onbevredigende afloop. Prachtige beschrijvingen van het platteland, herkenbaar ook voor mij, het slag volk ook. Nu bezig in "Thuis mag ik niet meer zeuren" van Sylvia Witteman. Wat een geweldige columniste, ik vind haar net zo goed als Carmiggelt. Af en toe gewoon hardop in de lach schieten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
"Lord of the flies" eindelijk eens gelezen. Best goed, onderhoudend geschreven. Bizar wel dat er op dat eiland enkel plek is voor jongens, en niet voor meisjes. Had het geheel allicht nog veel ingewikkelder gemaakt [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 01-01-2018 1:02] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Ja die was wel tof. Grappig ook dat hij een boek wilde schrijven over "hoe kinderen echt zijn" ipv "hoe volwassenen willen dat kinderen zijn". Net gelezen: Waarin Chomsky 10 principes uitlegt waarmee je de democratie kunt controleren en naar je hand zetten. Deprimerend. Er schijnt ook een Netflix-docu van te zijn. Nu bezig in: Tot nu toe heel, heel, heel gaaf. Maar het is een enorm dikke pil en behoorlijk verdicht (en meesterlijk) proza. En voor de studie: + Voordeel van studeren is dat je iets leert, nadeel is dat het vrijetijdslezen er wat bij inschiet. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Welke studie doe je? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Algemene cultuurwetenschappen, aan de OU in deeltijd. Anderhalf jaar nu, van de zomer hopelijk de propedeuse binnen! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Tof! Ik zit te twijfelen om ook weer te gaan studeren en ook aan de OU. Studeren is leuk I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote:Ik vond hem ook goed. Wel ook weer dingen uit 'Ga niet naar zee' die terugkwamen net zoals bij andere boeken die ik van hem las. Ik heb nu 'Dit zijn de namen' van hem klaar liggen. |
|
Een plezier om in het Engels te lezen, ook al blijft het een niet al te spectaculair horror-verhaal. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Wilde moet je sowieso gewoon in het Engels lezen, niet in een andere taal. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Ben nu bezig in de extra lange versie, inclusief nawoord, van "De brug" van Geert Mak. Moeilijk om in het verhaal te blijven, de constructie van handelaars op de brug, en hun familie, gekoppeld aan de geschiedenis van Turkije vanaf de Ottomanen tot en met Erdo doet een beetje gekunsteld aan. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |