|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Gewoon een mening. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Bijna uit: "Het pad van de gele slippers" van Kader Abdolah. Niet alleen een prachtig verhaal, maar ook nog eens een schat van informatie over zowel het vroegere als het huidige Iran. Met name de rol van de VS tijdens het bewind van de Sjah wordt duidelijk toegelicht. Het feit dat ze nu Iran als aartsvijand nummer 1 beschouwen toont in elk geval aan dat Trump en zijn makkers een slecht historisch besef hebben. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Bijna uit: De Tranen Der Acacia's van Willem Frederik Hermans. Tussendoor: The Peace of Wild Things, een poëziebundel van Wendell Berry. En net begonnen in Hermann Hesse's Narziss en Goldmund. |
|
quote:Prachtboek! Prachtkerel ook, die Hermans. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Voor de tweede keer aan "Dead Sleep" van Greg Iles begonnen. Spannend. Intelligente thrillers. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik weet eigenlijk maar weinig van Hermans, maar afgaande op zijn boeken lijkt het me een onaangename man. |
|
quote:Zeker waar. Maar saai was hij niet. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Dus eigenlijk ben ik de Hermans van ZM When your people matter, menstrual health matters |
|
Nee. Want de argumenten in de polemieken van Hermans zijn vaak wel messcherp. Ik kan het verhaal “De laatste roker” aan iedereeen adviseren. Speelt in 2021, ik denk dat het bewaarheid gaat worden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Eén van Bukowski's mooiste (verzamel)werken. Zeker de gedichten zijn van een grote schoonheid. Wat een serieuze tour de force is, gezien de miserabele onderwerpen. Maar evengoed erg mooie schrijfsels over aanvaarding, over iemand die zijn einde zag aankomen en vond dat alles goed was zoals het was. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Net "Salem's Lot" uit van Stephen King. Beter dan verwacht. Best goed eigenlijk. Nu zijn een na laatste "Outsider" begint lekker. When your people matter, menstrual health matters |
|
"The Road" van Cormac McCarthy binnen en tevens 3 King/Bachman boeken "The Long Walk", "Roadwork", en "The Running Man". Die laatste had ik nog nooit gelezen (wel gezien uiteraard, "What happened to Buzzsaw?" "He had to split" mwuahaha) When your people matter, menstrual health matters |
|
Vermakelijke vertelsels, een aaneenschakeling van mini-biografieën van de grote vedettes uit de Hollywoodgeschiedenis. Je kan je vragen stellen bij de keuze van de auteur, alsook zijn persoonlijke meningen (het blijft een criticus), maar als luchtig vermaak (vakantieliteratuur) is dit zeker een aanrader (voor filmfans). The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
nu aan het lezen: Het antwoord op al je vragen is dit moment, zoals het is. Toch mooi om te weten ... hoe de hazen lopen ... |
|
Het minste wat al ik van Philip. K. Dick gelezen heb. Moeten doorbijten bij momenten, wat me bij elk ander verhaal van hem nooit heeft overvallen. Komt er van als je voor de rest alleen maar kwaliteit ten top aflevert. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Iemand bekend met Thomas Olde Heuvelt? Simpel gezegd: de Nederlandse Stephen King. Aanrader. Ik heb 2 boeken van hem gelezen. Een kort verhaal: Dolores Dolly Poppedijn. En Hex. Horror wat zich afspeelt in Gelderland! Beiden vond ik erg tof en leest lekker weg. Ik ben nu met zijn laatste bezig op de e-reader: Echo. Tot nu toe erg goed. bub |
|
quote: Ik zit halverwege Echo. Erg sterk tot nu toe. Hex ook gelezen en die vond erg vermakelijk en origineel. De bundel Om nooit te vergeten was wat traditioneler, maar prima te verhapstukken. [Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 20-09-2019 13:45] When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Nope, nu wel, waarvoor duizendmaal dank! Eikel |
|
Niet kapot van Echo. Is Hex anders (lees: beter)? |
|
"Speaks the Nightbird" van Robert McCammon. Verhaal over een van hekserij beschuldigde vrouw, een magistraat en zijn klerk die met de rechtszaak belast zijn, en dat allemaal in 1699. Tot nu toe erg onderhoudend. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik zit m'n tanden stuk te bijten op deze. Het begon nochtans goed, maar ergens halverwege wordt het me te oninteressant, en nu moet ik echt moeite doen om enkele pagina's per keer te lezen. Hetzelfde heb ik voor met deze verzameling kortverhalen, o.a. 'Johnny Mnemonic' (ik heb de film nog niet gezien). Als sci-fi-schrijver is het toch belangrijk om je lezer een duidelijk beeld te geven van de futuristische wereld waarin het verhaal zich afspeelt, maar bij deze blijft het allemaal te abstract om mee te kunnen zijn. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Onlangs de laatste van David Icke uit, zestig procent herhaling van zetten, herfomulering van eerdere beweringen en veel maar dan ook veel aannames. Goed boek verder. TW |
|
Aan begonnen uit interesse vanwege Akercocke, die hun bandnaam en de inspiratie voor hun teksten van hun eerste album te danken hebben aan dit boek. Het leest ook erg vlot, goed geschreven, grappig, geil, enfin, prima verteerbaar dus. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |