IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Beste Iron Maiden CD ever Vorige pagina | Volgende pagina
testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 22-03-2004 17:10 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

hmm
uit de 1e periode iron maiden s/t
2e periode 7th son
en de blaze periode X factor

allertijden 7th son denk ik

zzz

Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 22-03-2004 17:23 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Ik weet het niet... ik vind bijna alle albums wel een bepaalde charme hebben... maar, Number of the Beast, Piece of Mind en Powerslave zijn imho toch echt de beste albums

FREEZE

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 22-03-2004 19:45 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Piece of Mind
Brave New World (mijn eerste metalplaat, nostalgie! Ook een erg goed album. )

Jullie zijn allemaal negers!

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 22-03-2004 20:05 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Ik ga voor Powerslave maar ook Brave new world vind ik extreem goed.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 22-03-2004 20:05 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 17:23 schreef Phantom Lord het volgende:
Ik weet het niet... ik vind bijna alle albums wel een bepaalde charme hebben... maar, Number of the Beast, Piece of Mind en Powerslave zijn imho toch echt de beste albums

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 22-03-2004 20:09 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Killers is anders ook zwaar o.k. Onmogelijk onderwerp zeg!

Phantom Lord
Blaat
Posted 22-03-2004 20:11 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 20:09 schreef GRAFTAK het volgende:
Killers is anders ook zwaar o.k. Onmogelijk onderwerp zeg!
Killers is ook erg o.k., maar toch net iets minder dan de door mij genoemde bands IMHO

Zoals je zelf al zei; onmogelijk onderwerp aangezien iedereen een eigen smaak heeft, er is dus geen goed of slecht

FREEZE

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 22-03-2004 20:13 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
maar ook Brave new world vind ik extreem goed.

Had niet verwacht dat zoveel mensen dat een goed album vonden.
De meesten zweren altijd bij de albums t/m Seventh Son, en vinden het werk van daarna kut.
Hoe dan ook, ik vind BNW nog steeds een topplaat.

THE THIN LIIIIIIIIIIIINNNEEEE....BETWEEN LOOOHOOOVE AAAND HAAAAAAAATE!!

Jullie zijn allemaal negers!

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-03-2004 20:14 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Beste Iron Maiden CD ever: Virtual XI hahahah

eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit gehoord

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 22-03-2004 20:39 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 20:13 schreef Meltdown het volgende:
Had niet verwacht dat zoveel mensen dat een goed album vonden.
De meesten zweren altijd bij de albums t/m Seventh Son, en vinden het werk van daarna kut.
Hoe dan ook, ik vind BNW nog steeds een topplaat.

THE THIN LIIIIIIIIIIIINNNEEEE....BETWEEN LOOOHOOOVE AAAND HAAAAAAAATE!!

Ik vind de platen met Blaze op zang zelfs erg goed.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

invictis
Usericon van invictis
Posted 22-03-2004 20:40 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

hmmmz doe mij maar Powerslave en op de 2e plaats Piece of mind

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Curunír
Usericon van Curunír
Posted 22-03-2004 20:45 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

1) Piece Of Mind
2) Fear Of The dark
3) Killers
4) Iron Maiden
5) Powerslave

"I find your lack of faith disturbing."

Phantom Lord
Blaat
Posted 22-03-2004 21:28 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 20:39 schreef Verval het volgende:
Ik vind de platen met Blaze op zang zelfs erg goed.
Dat vind ik dus ook, het is anders, maar nog steeds Iron Maiden

FREEZE

venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 22-03-2004 22:17 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Het beste Iron Maiden album? Ligt eraan in welke stemming ik ben, de ene keer Somewhere in Time dan weer Killers , maar op dit moment luister ik Iron Maiden(het album) het nummer Powler ,wow geweldig Paul Di'Anno Perfecte Zanger voor dat album ,als ik Bruce dat nummer hoor zingen heeft het toch niet het zelfde effect maar ja. De albums met Blaze vind ik niet zo veel aan (behalve natuurlijk The Clansman.. )solo is hij wel goed."The B'sides" (de covers,The Zoo en Docktor Docktor enz) vind ik maar niks . Maiden Rules

..

Tormentor_horst.
Usericon van Tormentor_horst.
Posted 23-03-2004 22:18 by Tormentor_horst. Wijzig reactieProfiel van Tormentor_horst.Quote dit bericht

Die vraag is moeilijk te beantwoorden
Iron maiden heeft meer vette cd's.
number of the beast, of dan powerslave
allemaal prachtig

Or you children of today are Children of the Grave.

Aquila Chrysaetos
Axemeister M.
Usericon van Aquila Chrysaetos
Posted 24-05-2008 14:16 by Aquila Chrysaetos Wijzig reactieProfiel van Aquila ChrysaetosQuote dit berichthttp://www.sevenwaters.nl

Vandaag had ik Iron Maiden Rock The Ring 2003 opstaan en daardoor begon ik eens kritisch na te denken welke albums ik nu echt gaaf vind van hen en welke niet.
Ik ben al meer dan 15 jaar een fan en ken hun muziek door en door.
Ondanks dit vind ik dat het na Brave New World bergafwaarts is gegaan met Iron Maiden vooral qua songwriting. Eindeloos dezelfde structuren en progressies.
Ik zal hieronder een opsomming geven van de albums in de volgorde van gaaf naar minder gaaf, met uitleg.

1. Seventh Son Of A Seventh Son
Ik twijfelde altijd tussen deze plaat en Somewhere... De reden waarom ik 7th kies is omdat dat voor mij de enige plaat is waar geen zwak moment op is te ontdekken.

2. Somewhere In Time
Fantastische plaat met fantastisch gitaarspel en mooi geluid. Een van de weinige albums van hen die experimenteel klinkt. Enige minpunt vind ik Heaven Can Wait. Alexander The Great vind ik een van Maidens beste nummers.

3. Powerslave
Zeer sterk album met goede nummers en zeer geinspireerd spel. Daarnaast een tour die voor mij de beste liveplaat ooit opleverde: Live After Death.
Alles waar Iron Maiden voor staat komt goed naar voren in dit album.

4. Piece Of Mind
Eerste plaat met Nicko. Fantastische nummers zoals Where Eagles Dare, Revelations en Flight Of Icarus. Gave hoes ook

5. Iron Maiden
Veel Maiden fans zullen deze plaat veel hoger in hun lijstje zetten denk ik. Ik ben zelf altijd meer van de synthesizer periode geweest. Ik vond dat echt wat toevoegen in de muziek.
Niettemin vind ik dit album de beste van de eerste 3, alleen al door nummers als Phantom Of The Opera en Prowler. Wat een energie!

6. The Number Of The Beast
Een klassieker, meer hoef ik er niet over te zeggen. Veel goede nummers maar Invaders en Gangland schaar ik toch echt onder de minste nummers van Maiden!! Hadden ze Total Eclipse er maar op gezet!

7. Killers
Vette energie op deze plaat en wederom krachtige en veelzeggende nummers zoals Killers en Murders In The Rue Morgue. Het intro vind ik ook geweldig!

8. Fear Of The Dark
Hiermee begon het allemaal voor mij in 1992. Ik zag op tv de liveclip van Fear Of The Dark (Monsters Of Rock) en was meteen verkocht. The Apparition vind ik alleen niet erg geslaagd.
Volgens mij is dit tevens het album met de eerste echte ballad, met name de tekst: Wasting Love.

9. The X Factor
Laat ik beginnen met te zeggen dat wat mij betreft Blaze een slechte keus is geweest na het vertrek van Bruce. Niet om zijn stem op zich, maar kennelijk heeft niemand zich echt bezig gehouden met hoe hij de oude nummers zou vertolken. Live trok hij zeer regelmatig een aantal nummers niet.
Niettemin moet ik zeggen dat ik The X Factor zeer goed te pruimen vind. Dit komt in de eerste plaats door de duistere sfeer die neergezet wordt met de nummers. Het is een sfeer die daarvoor nooit eerder is voorgekomen. De nummers klinken zwartgallig en Blaze zijn stem past daar goed bij.

10. No Prayer For The Dying.
Ik vind het rauwe geluid op dit album wel wat hebben. Daarnaast staan er erg goede nummers op die nooit live zijn gespeeld: Fates Warning en Mother Russia bijvoorbeeld.

11. Brave New World
Een verademing dat Bruce weer terug was op het oude nest. Misschien mede daarom dat ik deze plaat toch best goed vind. Nummers als Brave New World, Dream Of Mirrors maar vooral Ghost Of The Navigator zijn erg goede nummers. Ondanks dit alles begint het hier al duidelijk te worden dat Maiden moeite heeft met originaliteit en wel erg veel terug valt op oude structuren en progressies.

12. Dance Of Death
Hier heb ik definitief afgehaakt voor wat betreft Maiden. Er zijn wel een paar goede nummers te vinden maar als ik dan weer een nummer hoor dat begint met de rustige arpeggiotjes van Steve, waarna hetzelfde wordt herhaald alleen harder, denk ik: daar gaan we weer...
Journeyman vind ik totaal niet op de plaat passen.

13. A Matter Of Life And Death
Deze plaat heb ik weinig geluisterd, vooral omdat het weer meer van hetzelfde voor mij is en daarom totaal niet meer boeiend.

14. Virtual XI
Ronduit een slechte plaat. Slechte nummers, soms waardeloze teksten. Dit album klopt gewoon van geen kant.

Wellicht dat jullie je lijstje ook willen delen?
Misschien kritiek om mijn keuze?

axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 24-05-2008 15:55 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

De eerste 5 vind ik persoonlik op rij klassiekers, dan 2 synth. guitar platen, ook nog goed.
Dan begint de afbrokkeling, met als dieptepunt inderdaad Vitual 11, maar 1 redelijk nummer in vorm van The Clansman.
Dan kan de volgende plaat allen maar beter zijn, waardoor Brave new World ogenschijnlijk beter wordt dan deze plaat is.
Ik houd het bij Powerslave.

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-05-2008 16:07 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

1. Piece Of Mind
2. Killers
3. Iron Maiden
4. The Number Of The Beast
5. Powerslave
6. No Prayer For The Dying
7. Brave New World
8. Somewhere In Time
9. Seventh Son Of A Seventh Son
10. Fear Of The Dark
11. Dance Of Death
12. Virtual XI
13. A Matter Of Life And Death
14. The X-Factor

Bareuh...

Aquila Chrysaetos
Axemeister M.
Usericon van Aquila Chrysaetos
Posted 24-05-2008 17:14 by Aquila Chrysaetos Wijzig reactieProfiel van Aquila ChrysaetosQuote dit berichthttp://www.sevenwaters.nl

Interessant, waarom vind je VXI minder slecht dan X?

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-05-2008 17:19 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 17:14 schreef Aquila Chrysaetos het volgende:
Interessant, waarom vind je VXI minder slecht dan X?

Op Virtual XI staan meer goede composities (Futureal, The Clansman, Como Estais Amigos), alleen gezongen door de verkeerde zanger.
Op X-factor staat maar één nummer dat een beetje te pruimen is (Man On The Edge).

Vind ik dan.

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik Virtual XI, A Matter.. en X-Factor niet (meer) in bezit heb.

Bareuh...

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-05-2008 17:24 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

01. Seventh Son Of A Seventh Son
02. Somewhere In Time
03. Killers
04. The Number Of The Beast
05. Piece of Mind
06. Powerslave
07. Brave New World
08. Iron Maiden
09. Fear Of The Dark
10. Dance Of Death
11. A Matter Of Life And Death
12. No Prayer For The Dying
13. The X-Factor
14. Virtual XI

spectre
Usericon van spectre
Posted 24-05-2008 17:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Potver zeg. Lord of the Flies dan, of het fantastische openingsnummer?

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-05-2008 17:32 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 17:26 schreef spectre het volgende:
Potver zeg. Lord of the Flies dan, of het fantastische openingsnummer?

Nee sorry. Lord Of The Flies vind ik een niemendalletje, en Sign Of The Cross erg lang zonder dat het me één moment 'pakt'.

Bareuh...

spectre
Usericon van spectre
Posted 24-05-2008 17:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hmmm

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Beginning of Sorrow
Usericon van Beginning of Sorrow
Posted 25-05-2008 17:31 by Beginning of Sorrow Wijzig reactieProfiel van Beginning of SorrowQuote dit bericht

Killers!

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com