IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Je wordt ouder papa [ouder worden feels topic] Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-01-2020 15:10 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Sowieso! Zomer rules! (reactie op post van M.) Heeft ook niet per se met oud worden te maken, toch? Als veertiger voel ik me (mede dankzij m'n co-ouderschap) de helft van de week nog als een twintiger die kan doen waar hij goesting in heeft. Enkel het lange termijn-denken is er wat uit gegaan, leef meer van dag tot dag en de relativeringskunde is er ook sterk op vooruit gegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 29-01-2020 15:12]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-01-2020 15:11 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 29 januari 2020 15:01 schreef spectre het volgende:
Maar Wim, ik dacht dat je een onstoken dingus in je hoofd had, dat is aangepast naar een Tia? Fak man..


Lol @ liegen om haar!

Ja, opgewaardeerd van evenwichtsorgaan wat niet goed was naar hersenschade. Ach ja, ik ben al lang blij dat alles het nog doet. Dit in tegenstelling tot de oudere patienten die bij me op de afdeling lagen, Iedereen had uitgevallen ledematen. Ik kan alles nog, donder alleen de hele tijd om. Als ik me nergens aan vasthoud. Dronken zonder drank. En de helft van mijn gezicht en lichaam gevoelloos. Maar dat begint heel langzaam te verbeteren. Ik voel alweer prikkels in m'n hand en been etc. Gaaf dat andere hersencellen dingen overnemen.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 29-01-2020 15:13]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-01-2020 15:12 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:08 schreef faalhaas het volgende:
Dat was ook een continue gevecht. Elke dag weer. Meestal een uurtje of 2 per dag werken en dan weer bek af buiten op een stretcher naar de vogeltjes liggen luisteren. Geen doelen stellen want die haalde ik toch nooit en dat werkt frustrerend. Ik zei altijd tegen mezelf: ik ga nu een uurtje doen wat ik kan, en het resultaat is niet belangrijk, ik doe gewoon wat ik kan en daarna mag ik chillen. Dat werkte wel bevrijdend. En de fysiek echt zware klussen zoals het dak en de fundering gelukkig hulp van vrienden gekregen.

Klinkt meer als burn out gerelateerd eerlijk gezegd!

Sterkte.

En Wim ook! Heftig man.... pfffff


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2020 15:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

@ WIm
Mooi dat je verbetering voelt. Ik zou idd wel de shag laten staan. Ik kan op het moment de dikke toeters nog niet weerstaan, maar verders rook ik niet dus.. opzich

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-01-2020 15:14]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-01-2020 15:15 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 29 januari 2020 15:14 schreef spectre het volgende:
@ WIm
Mooi dat je verbetering voelt. Ik zou idd wel de shag laten staan. Ik kan op het moment de dikke toeters nog niet weerstaan, maar verders rook ik niet dus.. opzich


Ja, dat was wel een dingetje. Vandaar een verdamper gekocht.

https://www.zamnesia.nl/vaporizer-draagbaar/4352-boundless-cfv-v2.html





[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 29-01-2020 15:19]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2020 15:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:12 schreef M. het volgende:
Klinkt meer als burn out gerelateerd eerlijk gezegd!



Ja, maar dat heeft ook heel veel raakvlakken met depressie, heb ik me laten vertellen

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-01-2020 15:16]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2020 15:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:15 schreef F.Jacobse het volgende:
Ja, dat was wel een dingetje. Vandaar een verdamper gekocht.





Ik heb er ook 1, maar op 1 of andere manier wordt ik er kneiter para van, dus ik laat hem maar eventjes liggen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 15:19 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:10 schreef PandroidJack het volgende:
Sowieso! Zomer rules! (reactie op post van M.) Heeft ook niet per se met oud worden te maken, toch? Als veertiger voel ik me (mede dankzij m'n co-ouderschap) de helft van de week nog als een twintiger die kan doen waar hij goesting in heeft. Enkel het lange termijn-denken is er wat uit gegaan, leef meer van dag tot dag en de relativeringskunde is er ook sterk op vooruit gegaan.
Dag tot dag leven werkt wel een stuk beter dan in je hoofd 65 zijn en op een wit strand + cocktail liggen. Godweet ben je tegen die tijd harstikke deaud of erger. Je gaat het sowieso niet overleven, en dat werkt behoorlijk relativerend inderdaad.

@Faalbaas: voor de somatiek al naar den doktoor geweest? Pas wel op met pijnstillers, die dingen zijn lekker op verkeerde momenten en verslavend.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 15:22 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:15 schreef F.Jacobse het volgende:
Ja, dat was wel een dingetje. Vandaar een verdamper gekocht.

https://www.zamnesia.nl/vaporizer-draagbaar/4352-boundless-cfv-v2.html




Hier verkopen de shops het niet, maar spacecake is echt wel the way to go. Niks gerook, geen asbak, geen peuken, niks. En op een halve plak al kneiterhard gaan. Ik denk dat de lichtere roker genoeg zou hebben met een kwart plak.

Je slaapt er wel anders door, een stuk vaster.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-01-2020 15:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 29 januari 2020 15:17 schreef spectre het volgende:
Ik heb er ook 1, maar op 1 of andere manier wordt ik er kneiter para van, dus ik laat hem maar eventjes liggen


Gelukkig geen last van. Hier alleen wiet, dus ja. Misschien dat dat scheelt. Je krijgt het zo wel puur binnen. Tabak remt de werking, heb ik wel eens gelezen. Geloof ik, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-01-2020 15:25 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:12 schreef M. het volgende:
Klinkt meer als burn out gerelateerd eerlijk gezegd!

Sterkte.


Achja wat voor naam moet je het beestje geven, het zal er vast wel raakvlakken mee hebben ja.

Maar thanx , ik red me er wel mee, ik kan goed relativeren en heb geleerd dat zelfmedelijden me niks brengt. Gewoon doen wat je kunt, en ja nu is dat wat minder, maar je hebt er mee te dealen he, is ook wel weer leerzaam waar je grenzen liggen.


... hoe de hazen lopen ...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-01-2020 15:26 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:16 schreef spectre het volgende:
Ja, maar dat heeft ook heel veel raakvlakken met depressie, heb ik me laten vertellen

Ik heb er 1 gehad (burn out) en het is in ieder geval super kut. Depressie lijkt me nog erger.

Sowieso, lijkt mij, als ik faalhaas lees denk ik alleen maar: hulp zoeken dude!! Hulp zoeken!

En sterkte nogmaals.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 29-01-2020 15:27]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-01-2020 15:42 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:19 schreef Zwelglichaam het volgende:
@Faalbaas: voor de somatiek al naar den doktoor geweest?


Ja zo vaak, ook onderzoeken in ziekenhuis etc. komt nooit wat concreets uit. Mijn huisarts vermoedt wel Lyme omdat ik heel vaak ben gebeten door teken afgelopen jaren, maar uit tests komt dan ook weer niets. En echt veel kunnen ze er niet aan doen als ik het echt zou hebben, antibiotica is dan al te laat en zul je zelf langzaam weer moeten aansterken door heel gezond te leven, wat ik ook zoveel mogelijk doe.

Maargoed geen duidelijke diagnose dus en dan moet je het accepteren. Of alternatieve geneeswijzen maar dat wordt me al snel te zweverig.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 29-01-2020 15:42]


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-01-2020 15:56 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:26 schreef M. het volgende:
Ik heb er 1 gehad (burn out) en het is in ieder geval super kut. Depressie lijkt me nog erger.


Mooi dat je er weer van af bent.


quote:
Op 29 januari 2020 15:26 schreef M. het volgende:
Sowieso, lijkt mij, als ik faalhaas lees denk ik alleen maar: hulp zoeken dude!! Hulp zoeken!


Ja ja ik probeer echt wel van alles, maar the magic bullet zat er nog niet bij. En de reguliere zorg bleek een doodlopend pad voor mij.


... hoe de hazen lopen ...


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 29-01-2020 16:29 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

- nog meer schijt aan wat alles en iedereen van me vind
- meer medeleven voor van alles en nog wat

klinkt tegenstrijdig maar in de praktijk werkt het.
Nu ben ik nog geen 40+ maar ben wel stuk meer in evenwicht dan 10 jaar geleden, fysiek en mentaal.


Eikel


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 16:40 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 16:29 schreef GinaG het volgende:
- nog meer schijt aan wat alles en iedereen van me vind
- meer medeleven voor van alles en nog wat

klinkt tegenstrijdig maar in de praktijk werkt het.
Nu ben ik nog geen 40+ maar ben wel stuk meer in evenwicht dan 10 jaar geleden, fysiek en mentaal.
Veels te positief allemaal.

Vertel eens over de aftakeling van de westerse vrouw zowel fysiek als mentaal? In het algemeen.

Edit:

[Dit bericht is gewijzigd door Zwelglichaam op 29-01-2020 16:40]


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 16:44 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 14:25 schreef spectre het volgende:
of een scheet? Ik dat laatste


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2020 16:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Als ik buk, gebeurd dat gewoon

Vaders laten scheten

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-01-2020 16:55]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 16:57 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Ok, dan bedoel ik "the dad sound" of iets dergelijks. Lichtelijk gesteun/gekreun.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 29-01-2020 17:07 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

- Ik snap vloggers niet
- Ik kan kleine lettertjes niet meer goed lezen


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-01-2020 17:16 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Oja, ik snap de lol van Instagram niet. Ik gebruikte het, vond er geen reet aan, heb een online 65+ cursusje gedaan en wat bleek? Ik snapte wel hoe het werkte, maar vond het gewoon niet leuk. Twitter bleek eerder al niet voor mij te zijn en Snapchat en toktok(??), daar begin ik niet eens meer aan.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 17:48 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Dat is meer 'gezond verstand' dan ouderdom. Hoewel wijsheid natuurlijk wel met de jaren komt.

Alle social media zijn uiteindelijk homosueel ende overrated. Je mist niets, en als je op een verjaardag komt waar mensen zijn met wie je geen social media online contact hebt, dan kan je elkaar nog eens echt iets nieuws en interessants vertellen, in plaats van verhalen over hypotheekrenteaftrek en dergelijk gedoe.

Sinds teh interwebs commercieel is geworden zijn veel diensten ruk, en enkel in dienst van zichzelf. Stop met die meuk en ga fysiek bij mensen langs.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-01-2020 18:10 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ja man, weg met die fora.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 18:16 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2020 15:26 schreef M. het volgende:...

Voorheen deed ik wel eens flauw over je fietspraktijken ["haha, ouwe lul"], maar inmiddels ben ik al een paar maanden aan het sparen voor een semi degelijke "toer" fiets. Cruisen door akker landschap, ik ga er hard op.

Wat doe je tegenwoordig nog aan gefiets?

[Dit bericht is gewijzigd door Zwelglichaam op 29-01-2020 18:19]


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2020 18:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Keb sinds gister een heuse racefiets


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen