![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Sublime Cadaveric Decomposition Winter is coming ![]() |
|
quote: Nog eens goed geluisterd en ik blijf bij mijn punt. Lange, uitgesponnen nummers, een gelijkaardige rasp qua stem, agressieve riffs, maar geen 'evil' geluid. En het grootste deel van de tijd voorwaarts mars. Luister eens naar Prowl en daarna naar Cheiron. Voor mij voelt dat hetzelfde, hetgeen niet betekent dat ze helemaal hetzelfde klinken of zijn. Maar ik heb ze mentaal altijd in één of andere gelijkaardige categorie gestoken. Het feit dat ze beiden qua thematieken ook geen doorsnee black metal topics aansnijden, is daar ook niet vreemd aan denk ik. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 24-02-2025 21:31] ![]() |
|
quote: Deafheaven is gewooon black metal, en wie anders vindt is een snowflake. Je kan niet vanaf jaar 0 een ondergedefinieerd genre zijn en dan jaren later lopen zeiken. No dogs, no masters. ![]() |
|
Scheitan Het klinkt gewoon niet aanlokkelijk. Winter is coming ![]() |
|
quote: 't Is vrijdag dus ik moest hardop lachen. Travelling in ancient times is niet slecht, maar ontstijgt de middelmaat niet. The Everdawn, één van de andere bandjes van Pierre Törnkvist, vind ik veel leuker. Top melo-death met genoeg furie en net niet te veel 'melo' ![]() [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 28-02-2025 15:52] ![]() |
|
Kwam gister iets langs van de Tattooed Love Boys. Dan denk ik, wat bezielt je om zo'n naam te kiezen. Als je plaatjes wil verkopen, doe dan iets wat tenminste op je doelgroep aansluit. Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
quote: The Everdawn! Damn... die heb ik ook, het (ene?) album in ieder geval. Nét aan de goede kant, al durf het ik het nu niet te luisteren om dat te bevestigen. No dogs, no masters. ![]() |
|
Wolves in the Throne Room Heb er wel eens naar geluisterd vond het niet echt wat. Maar het is vooral de naam die mij weerhoudt om het eens echt een kans te geven. Edit: oh die hadden wel al gehad. Edit2: Warmoon Lord. Wat een beroerde naam [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 28-02-2025 20:48] I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Geen bandnaam, maar ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om aan te geven dat ik de album titel "The blablabla and Extacy of Watain" echt SU.PER G.AY vind. Winter is coming ![]() |
|
quote: Ik heb het gisteren geluisterd, echt zeer strak geproduceerd en het ene fijne riffje na het andere. Ik blijf het goed vinden ![]() ![]() |
|
quote:Stond mij ook heel erg tegen, maar geweldige band. quote:Watain is dan ook gewoon supergay. En zwaar overschat. Paar jaar geleden was er zo'n door henzelf gerunde fanclub met een geheim forum, waar je dat exclusieve patches met rangen e.d. kon kopen. Voor als iemand nog twijfelde over dat het eigenlijk een stel kastnichten zijn. Niet dat er iets mis is met (kast)nichten, maar toch, maar toch... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Hahaha, echt? Wtf.... ![]() Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote:Ja, exact weet ik het niet, want nooit toegang tot die club verworven. Watain heeft een paar degelijke albums en een paar echt verschrikkelijk goede (losse) nummers, maar ook veel matigheid. Dus echt fan ben ik niet. Maar volgens mij was het idee een soort Kiss Army/Turbojugend/No Surrender, maar dan rondom Watain opzetten. Ohwja, dit was het: https://templeofwataindisciples.com/ Rabiate paalzitterij. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Ik vind Sworn to the Dark van Watain echt een heel goed album. Het album wat daarna kwam, en erg populair was vond ik een stuk minder. Hun debuut heeft 2-3 sterke nummers. De rest ken ik niet. Winter is coming ![]() |
|
quote: Rabid Death's Curse, hun debuut, was een gevarieerde, veelbelovende schijf. Klinkt nog steeds goed. Daarna kwam voor mij hun beste, Casus Luciferi. Wel veel De Mysteriis...-vibes, maar zeer goed gebracht. Ik zag ze een drietal keer live en dat was ook een ervaring, met rottende duiven en ander naars die op het podium hingen en daarna in het publiek werden gegooid. Je had nog wat het gevoel dat er iets gevaarlijks te gebeuren stond. Daarna is het allemaal wat ingezakt in my humble opinion. Meningen, meningen,... ![]() ![]() |
|
quote: Holy shit haha ![]() I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Casus Luciferi inderdaad. Sworn to the Dark was al te lief, maar nog wel om aan te horen. En ja, theatrale pisvlekken. Lijken me ook goed opgefokte idioten, met veel te veel verkeerd gerichte geldingsdrang. No dogs, no masters. ![]() |
|
Het intro van hun DVD (?)! Daar is het woord cringe voor uitgevonden ![]() edit: https://www.youtube.com/watch?v=EprFtWWOzio van 0:30 tot 03:25 plaatsvervangende schaamte galore Hafgufa ![]() |
|
quote: Hafgufa ![]() |
|
. Hafgufa ![]() |
|
quote:Rabid Death's Curse is een totale The Somberlain worship/rip-off. The Limb Crucifix en On Horns Impaled zijn aardige tracks, maar eigenlijk biedt dat album niets nieuws. The Essence of Black Purity is echter een van de allerbeste nummers ooit geschreven, en My Fists Are Him is ook erg sterk. Devil's Blood is een machtig nummer, maar de rest van Casus Luciferi haalt het niet. Sworn to the Dark is een natte scheet. Lawless Darkness en The Wild Hunt zijn twee sterke albums. Alhoewel ze beide ook echt wel fillers bevatten, staan er sterke nummers op, goede ideeën en verfrissende afslagen. Dit zijn beide albums die langer dan één/twee nummers boeiend en interessant blijven. Hierna begon het geclown ondraagbaar te worden, en ben ik gestopt met de band te volgen. Geen idee hoe het werk daarna heet of klinkt. Ik heb ze in hun beginperiode meerdere malen live gezien. In kleine zaaltjes als Goudvishal, dat ze hoogstens een paar honderd man trokken. Op het internationale hoogtepunt van clownen en krijgen. Dat waren wel intense live-shows, dat wel.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Eens. Live best gaaf in die tijd. Zag ze rond het debuut in Baroeg. Maar platen zijn saai. Devil’s Blood een heel goed nummer. Wild Hunt ook eens in huis gehad, maar was hem toch niet. Ik heb volgens mij een van de eerste twee eens met jou geruild. Uit mijn hoofd voor de True Kings of Norway compilatie. Geen idee wie dan welke kreeg, want ik heb ze allemaal niet meer. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik heb die compilatie indd van jou. Draai ik nog met regelmaat. Lekker rauwe opnames, maar wel echt díé jaren'90-Noorwegen-sound. #genieten Van Rabid Death's Curse heb ik inmiddels de Season of Mist-re-release. Daar staat The Essence of Black Purity op. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Interessant dat Sworn to the Dark zo on-gewaardeerd wordt. Ik vond dat een sterk album nadat ik ze na hun debut een beetje uit het oog was verloren. Ik vond hun debuut slechts met vlagen sterk. Dan doel ik dus op Rabid Death's Curse. Sworn to the Dark gaf destijds een nieuw soort stijl binnen de black metal die ik nog niet ergens anders had gevonden. Een epos achtige stijl met onderwijl toch strikt black metal te blijven. Lawless Darkness vond ikzelf daarop weer meer van hetzelfde, en ook niet zo veel toevoegen. Het viel me destijds wel op dat iedereen lyrisch was over Lawless Darkness, maar het waarom is me nooit zo opgevallen. Ik vond het altijd een heroefening, en meer van Sworn of the Dark. Misschien was Lawless Darkness op wat punten wel wat beter, maar had niet het baanbrekende meer voor mij. Winter is coming ![]() |
![]() |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |