IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Mix beoordelen Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-03-2021 11:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Speaking of mixen beoordelen enzo.... wat vinden jullie van deze mix?

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14203683

Krijg goede beoordelingen tot nu toe, maar heb zelf nog wel best een lijst met punten. Ben beniwued wat jullie er van vinden!


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-03-2021 11:23 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

De hihat doet raar op 0:47.

Verder is het natuurlijk maar net wat je zelf wil. Alles is helder en duidelijk.

Maar waarom de bassdrum de plaats van de zanger heeft ingenomen is mij niet duidelijk


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 09-03-2021 10:36 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Voor zover mijn mening iets waard is; klinkt . Toffe keyboards ook wel. Jij doet alles zelf?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-03-2021 10:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dank heren. Ja doe alles zelf.

Wat is er mis met de hihat daar Bongo?


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-03-2021 10:24 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Ik weet niet, klinkt meer als een hapering in het geluid dan als een hihat dingetje.


Ed
Usericon van Ed
Posted 10-03-2021 17:34 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Je mist nog een beetje de glue tussen de verschillende instrumenten. Als je daar op zoekt in youtube vind je denk ik wel genoeg tips waar ik zelf niet aan kan tippen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2021 11:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Kudo's voor de muzikale ideeën, alhoewel jouw vingers soms hoorbaar moeite hebben met de uitvoering. Ik vind de compositie voor dergelijke techy shit verder nogal voorspelbaar en repetitief.

Ook snap niet zo goed waarom je vraagt de "mix" te beoordelen. Er is geen mix. Elke debiel kan een drumcomputer aanzetten, gitaar opnemen en voor een redelijke balans zorgen. Dit is een demo.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 11:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Blijft het instrumentaal Fusion?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2021 13:53 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Ed: thanks, ja dat is het moeilijke. De volgende stap. Ik heb/had al moeite genoeg de instrumenten allemaal duidelijk hoorbaar en in balans te krijgen

@Snaeck: harde maar compleet terechte kritiek. OVerigens wijst de link naar een nieuwe versie waarin een aantal riffs opnieuw zijn ingespeeld dus dat zou zeker beter en strakker moeten overkomen. Over het demo-karakter heb je gelijk. Een beetje in t verlengde van wat Ed zegt denk ik. Dat is denk ik iets dat ik zelf niet kan bewerkstelligen. Het zal altijd demo-kwaliteit blijven. Maar ik streef binnen dat kwaliteitskader wel voor t maximale

@spectre: nee, Ktulu van dit forum (Koen) gaat schreeuwen en ik ga wat Cynic-achtige vocoder lijnen inzingen


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 14:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

oe tof! Nou, daarna wil ik wel wat beoordelen dan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 14:20 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Sla je mij nou over ?

Ik was serieus over die hihat, ik kan het niet plaatsen namelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 11-03-2021 14:26]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2021 14:21 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 13:53 schreef Fusion het volgende:
vocoder lijnen inzingen


Gaaf.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2021 14:23 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 14:20 schreef BongoBongo het volgende:
Ik was serieus over die hihat, ik kan het niet plaatsen namelijk.


Even geluisterd, klinkt idd wat ongepast daar.


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2021 14:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Bongo ik heb nog even geluiserd. En het klinkt vreemd ja. Het rare is dat als ik de drum track solo afspeel t goed klinkt. Wellicht iets raars met frequenties, of misschien zit ik right-hand en left-hand samples niet goed te gebruiken (die choken elkaar namelijk) en als ik een mix bounce dat er dan wat mis gaat Geen idee. Scherp gevonden en ik ga er nog even naar kijken, dank!


When your people matter, menstrual health matters


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-03-2021 14:24 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

De mix is heel vlak. De drums vind ik veel te aanwezig en gebalanceerd. Alles klinkt ongeveer even luid, waardoor het heel ondynamisch overkomt.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2021 14:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Spectre en Faal dank!


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2021 14:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 maart 2021 14:24 schreef Dypfrys het volgende:
De mix is heel vlak. De drums vind ik veel te aanwezig en gebalanceerd. Alles klinkt ongeveer even luid, waardoor het heel ondynamisch overkomt.
Hmmmm ja, misschien. Zou je één of twee concrete voorbeelden geven wat je anders zou willen zien (horen)?


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 14:31 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 14:25 schreef Fusion het volgende:
Hmmmm ja, misschien. Zou je één of twee concrete voorbeelden geven wat je anders zou willen zien (horen)?


Ik denk dat de bassdrum wel wat meer leven kan gebruiken elke klap is even hard.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2021 14:35 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 14:23 schreef Fusion het volgende:
@Bongo ik heb nog even geluiserd. En het klinkt vreemd ja. Het rare is dat als ik de drum track solo afspeel t goed klinkt. Wellicht iets raars met frequenties, of misschien zit ik right-hand en left-hand samples niet goed te gebruiken (die choken elkaar namelijk) en als ik een mix bounce dat er dan wat mis gaat Geen idee. Scherp gevonden en ik ga er nog even naar kijken, dank!


Hij klinkt te hard en wat vervormd (clipping?). Misschien omdat er op dat moment even weinig andere sporen zijn en dat het in de mix dan automatisch harder gaat?

Ik zou tijdens die break de volume van specifiek de hi-hat wat verlagen of helemaal weglaten. Kijken wat er dan gebeurt.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 11-03-2021 14:37]


... hoe de hazen lopen ...


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-03-2021 14:36 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

- Het volume van de kicks op 0:07 (te overheersend)
- Het volume van de open/closed Hi-hat op 0:27 (veel te hard)
- Cymbalen op 0:30 (kakofonisch, schakelen elkaar uit)
- Cymbalen 0:40 (zelfde cymbaal maar twee oren?)
- De half gesloten hi-hat op 0:48 (staat te hard, te genormaliseerd)
- China op 1:50 klinkt alsof hij op dezelfde hoogte als de bassdrum staat

Zo een paar dingen die mij opvallen.

Wel leuk geschreven overigens

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 11-03-2021 14:37]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2021 15:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 13:53 schreef Fusion het volgende:
@Snaeck: harde maar compleet terechte kritiek.


Ik vind het niveau van het materiaal overigens zeer behoorlijk! Een goed geproduceerd album van deze shizzle zou ik thuis zeker aanslingeren.

quote:
Over het demo-karakter heb je gelijk. Een beetje in t verlengde van wat Ed zegt denk ik. Dat is denk ik iets dat ik zelf niet kan bewerkstelligen. Het zal altijd demo-kwaliteit blijven. Maar ik streef binnen dat kwaliteitskader wel voor t maximale


Nou ja, daar kies je zelf voor he. Ik weet niet hoeveel materiaal je hebt, maar waarom schakel je geen remote drummer/ zanger in en laat je het profi afmixen?

En dan noem je het project Jesus' Rotting Carrot wat dan een knipoog is naar je quasi-religieuze overtuigingen en opportunistische vegetarische dieet, en natuurlijk je kleine lul.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 15:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

JA JIJ WILDE NIET INDRUMMEN! komaan zeg


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2021 16:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Willen? Kunnen. Ik ben maar een eenvoudige boerenkoolvretende Rotterdammert. Ik speel alleen maar boem-tsjak, met een straaltje kwijl druipend uit mijn linker mondhoek.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-03-2021 16:52]


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 16:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

weet ik toch was grapje


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2021 16:57 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 11 maart 2021 16:52 schreef Snaack het volgende:
Willen? Kunnen. Ik ben maar een eenvoudige boerenkoolvretende Rotterdammert. Ik speel alleen maar boem-tsjak, met een straaltje kwijl druipend uit mijn linker mondhoek.


Waterpas stellen dan komt er kwijl uit beide mondhoeken.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 16:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

wacht eens even.. boerenkool?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen