IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Mix beoordelen Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 21-01-2022 13:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

daar staat geen gelogen woord tussen..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-01-2022 11:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Grappig, die nummers zijn vrijwel allemaal zo enorm compressed dat ik er enorm lastig naar kan luisteren, mijn oren houden het gewoon niet vol. Vooral die 'Bleed from Within' track,


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-02-2022 13:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Het nummer is qua compositie af. Zijn er drummers die het aankunnen? Dan kan ik mijn energie nu op de ZM metal ballad richten hehe

Overigens zit er nu wat meer bas frequenties in, en ook meer basgitaar.

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14385431

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 06-02-2022 13:41]


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-02-2022 15:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Blijft het instrumentaal?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-02-2022 16:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nee zou wel zang willen. Maar ja. Misschien paar tientjes op Fiver tegen aan smijten.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-02-2022 9:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Goede gitaarsound, man! Toffe riffs ook.

Maar laag? Waar dan? De bas zit in hetzelfde frequentiegebied als de gitaren. Het lijkt fucking And Justice For All wel.


Ed
Usericon van Ed
Posted 07-02-2022 13:33 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2022 13:41 schreef Fusion het volgende:
Het nummer is qua compositie af. Zijn er drummers die het aankunnen? Dan kan ik mijn energie nu op de ZM metal ballad richten hehe

Overigens zit er nu wat meer bas frequenties in, en ook meer basgitaar.

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14385431


idd bas is niet heel erg laag, vind het gitaargeluid ook nog wat boxig klinken en qua drums klinkt ook nog wat dunnetjes. Qua compositie vind ik hem wel heel goed, gebeurd genoeg in!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2022 15:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dank heren! Ik weet even niet hoe het te fixen, anders dan uitbesteden en dat wil ik niet ik wil het leren. Enige laatste ding dat ik nog wil uitproberen (alhoewel ik me niet kan voorstellen dat dat het is), is alles opnieuw inspelen met een ander gitaar met een andere houtsoort en meer laag.

Of bedoelen jullie dat de 'baspartijen' geen laag hebben? Of geldt jullie kritiek ook voor de gitaren?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-02-2022 16:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Je moet met je tengels van de gitaarsound afblijven, die is nu echt hartstikke mooi!!

Maar in de mix als geheel zit gewoon geen laag. Het lijkt wel alsof er een high-pass op de masterbus staat die alles onder de 300hz er uit filtert. Serieus.

Dus, gooi nou eens een keer een berg (sub)laag op de basgitaar, kick en toms.

Of maak bounces van al je tracks en stuur dat via wetransfer naar mij toe, dan kan ik wel kijken of ik je kan laten horen wat ik bedoel.

Edit: de drums dan als multitrack a.u.b. want anders kan ik er niets mee.

Edit2: het valt me op dat de drums ook een erg smal stereobeeld hebben, het lijkt wel een gecentreerde monotrack.

Edit3: drums als MIDI, nog beter. Weet niet welke DAW je gebruikt maar in dat geval is een export van je tempotrack onmisbaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 07-02-2022 16:20]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-02-2022 16:32 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Misschien zit het probleem wel in de afluistering en klinkt het bij Fusion thuis super laag en denkt ie: waar hebben jullie het over


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2022 16:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik heb hem allang verteld dat je niet kan mixen als je mixruimte niet optimaal is ingericht, maar hij blijft maar updates posten. no offense

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 07-02-2022 16:56]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-02-2022 16:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2022 16:39 schreef spectre het volgende:
Ik heb hem allang verteld dat je niet kan mixen als je mixruimte niet optimaal is ingericht, maar hij blijft maar updates posten


Dat dat op professioneel niveau nagenoeg onmogelijk is, maar natuurlijk. Maar dat speelt hier niet, want dit is een demotrack. Dat kan prima gemixt worden met een crappy koptelefoon van 15 jaar oud.

Echter, Fusion heeft al problemen om de balans voor elkaar te krijgen. Daarom denk ik dat het probleem Fusion zelf is.

Immers, als je niet hoort wat het probleem is en niet weet waar het naar toe moet, dat is als een blinde vragen met de kaart in de auto te navigeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 07-02-2022 16:45]


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2022 16:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Goed, ik schat echt in dat hij staande basfrequenties hoort op 1 of andere manier en dus alles eruit draait.

Of het is smaak

//

Ik bied nogmaals een leuke mix aan van de huidige opname.

Dat doe ik dan met alleen maar gratis tools zodat je de sessie dan zelf kunt openen en kijken wat ik heb gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 07-02-2022 17:04]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2022 17:29 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 februari 2022 16:49 schreef spectre het volgende:
Goed, ik schat echt in dat hij staande basfrequenties hoort op 1 of andere manier en dus alles eruit draait.

Of het is smaak

//

Ik bied nogmaals een leuke mix aan van de huidige opname.

Dat doe ik dan met alleen maar gratis tools zodat je de sessie dan zelf kunt openen en kijken wat ik heb gedaan.
Wauw dat zou ik echt fantastisch vinden Speccie! Heel graag! Zal ik de gitaarpartijen opnieuw inspelen (nog niet strak genoeg) en dan alle losse sporen unprocessed sturen? Kost wel paar weken nog ben ik bang. Niet veel tijd.

@Snaeck: kan je ook zeker de MIDI sturen. Gebruik de drum mapping zoals in EZdrummer II gebruikt wordt.

Echt ontzettend gaaf heren!!


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2022 17:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Stuur me wat je nu hebt. Als je echt daarna nog een gitaarpartij wilt herzien, is dat makkelijk te vervangen in de mix.

Ik wil graag alle losse tracks zonder processing ontvangen, en als je het hebt ook erg graag de DI’s van de (bas)gitaren en MIDI’s van de drums. Mocht je een plug-in amp hebben gebruikt voor de basgitaar of de gitaren dan mag je dat graag wel meebakken in de export


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-02-2022 18:06 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2022 16:32 schreef BongoBongo het volgende:
Misschien zit het probleem wel in de afluistering en klinkt het bij Fusion thuis super laag en denkt ie: waar hebben jullie het over


Kan het me niet voorstellen, heb het zojuist geluisterd met als referentie de nieuwe track van Meshuggah er bij, en dan is er in de mix van Fusion inderdaad geen laag te bekennen. Ik neem aan dat Fusion zelf ook wel referentietracks in zijn collectie heeft om zoiets op zijn minst subjectief te toetsen.




Ed
Usericon van Ed
Posted 07-02-2022 18:06 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2022 15:40 schreef Fusion het volgende:
Dank heren! Ik weet even niet hoe het te fixen, anders dan uitbesteden en dat wil ik niet ik wil het leren. Enige laatste ding dat ik nog wil uitproberen (alhoewel ik me niet kan voorstellen dat dat het is), is alles opnieuw inspelen met een ander gitaar met een andere houtsoort en meer laag.

Of bedoelen jullie dat de 'baspartijen' geen laag hebben? Of geldt jullie kritiek ook voor de gitaren?


ik ben zelf geen expert maar ik heb het zelf ook geleerd door veel uitproberen en het gaat me steeds beter af. Je drums moet je in losse tracks mixen (losse track voor basdrum, losse track voor snare, etc). Enige wat je echt daar nodig voor hebt is EQ en compressor en ik gebruik een klein beetje widener voor dingen als toms en bekkens. Fabfilter heeft bv als standaard mix EQ voor bv basdrum.

Gitaar EQ'en moet je heel voorzichtig zijn heb ik gemerkt, daar verknal je heel snel het geluid, mixen daarvan moet je vooral op je versterker doen.

Houtsoorten maakt geen bal uit, er gaat nu een leuk filmpje van een gast rond die een gitaar zonder hout had gemaakt om te vergelijken en je hoort echt geen verschil.

Hopelijk heb je wat aan de tips!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2022 18:33 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 februari 2022 17:38 schreef spectre het volgende:
Stuur me wat je nu hebt. Als je echt daarna nog een gitaarpartij wilt herzien, is dat makkelijk te vervangen in de mix.

Ik wil graag alle losse tracks zonder processing ontvangen, en als je het hebt ook erg graag de DI’s van de (bas)gitaren en MIDI’s van de drums. Mocht je een plug-in amp hebben gebruikt voor de basgitaar of de gitaren dan mag je dat graag wel meebakken in de export
ik stuur je

* Losse, unprocessed gitaartracks (liever niet de DIs want met mijn Helix Native plugin moet ik t toch echt doen. Als jij thuis tot de conclusie komt dat t daar alia gaat stuur ik je de DIs is dat wat?)

* Losse, unprocessed nep-bas

* Losse MIDI van de nep-bas (pitch range is -2 +2, zitten wat harmonics op de hogere MIDI noten)

* Losse, bijna unprocessed EZDrummer tracks. Zit al wat pre-processing in de gekozen kit. Daar kan ik weinig aan veranderen. Eventueel kan ik een iets minder processed drum kit kiezen?

* Losse MIDI van de drums

* Losse, unprocessed audio van alle synths

* Losse MIDI van alle synths

* Tempo track heb je niet nodig maar stiekem toch wel handig? Ik heb Cubase 11 Artist. Et tu, Spectrus?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2022 18:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 februari 2022 18:06 schreef Negatieveling het volgende:
Kan het me niet voorstellen, heb het zojuist geluisterd met als referentie de nieuwe track van Meshuggah er bij, en dan is er in de mix van Fusion inderdaad geen laag te bekennen. Ik neem aan dat Fusion zelf ook wel referentietracks in zijn collectie heeft om zoiets op zijn minst subjectief te toetsen.


ik moet nog steeds referentie tracks gaan gebruiken op de DAW ja. De mix kinky idd op mijn systeem wel aardig. Misschien klinkt Meshuggah wel véél te zwaar daar. Spectre heeft idd aangeraden de opname/mix ruimte te behandelen. Dat lukt even niet. Ik zal wel met hoofdtelefoon en referenties moeten gaan mixen ja. Misschien komende weekend proberen


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2022 18:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind je voorstel goed, je hoeft geen ander drumgeluid te kiezen. Ik trek wel aan de bel als er iets onwerkbaar is.

Ik werk met Reaper, die DAW kun je zelf ook voor niks installeren en de sessie in terug luisteren. Elke DAW klinkt hetzelfde, maar omdat ik Cubase niet ken en ook niet heb kan ik je het niet aanbieden als Cubase sessie

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 07-02-2022 18:44]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2022 21:31 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik gebruik liever CuBase. Maar als je VSTs gebruikt kun je volgens gewoon per VST de instellingen saven. En zaken uit een Reaper strip channel zoals EQ ofzo, screenshotje? Of idd met losse EQ VST werken?

Is dat wat? Want uiteindelijk moet t toch in Cubase weer komen?

Of als je zin hebt in een dagje bij mij, volgens mij zit jij best dicht bij? Uiteraar met uitgebreide lunch en koffie en een kratje bier voor mee terug? Of ik kom bij jou kijken? En neem dan gesavede VST presets en bewerkte tracks en aantekeningen mee terug?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2022 22:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2022 21:31 schreef Fusion het volgende:
Ik gebruik liever CuBase. Maar als je VSTs gebruikt kun je volgens gewoon per VST de instellingen saven. En zaken uit een Reaper strip channel zoals EQ ofzo, screenshotje? Of idd met losse EQ VST werken?

Is dat wat? Want uiteindelijk moet t toch in Cubase weer komen?

Of als je zin hebt in een dagje bij mij, volgens mij zit jij best dicht bij? Uiteraar met uitgebreide lunch en koffie en een kratje bier voor mee terug? Of ik kom bij jou kijken? En neem dan gesavede VST presets en bewerkte tracks en aantekeningen mee terug?


Nou, wat ik je voorstelde was een mix met een DAW en een setje plugins die iedereen, ook jij, voor nop middels een paar downloadjes kunt terug luisteren op je eigen systeem. Ik probeer een oplossing te vinden.

Ik kan natuurlijk niet bij jou komen, maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik kan niet mixen op monitoren die ik niet ken, met een DAW die ik niet ken in een ruimte die niet geschikt is voor mixen. Dat kan geen enkele mix-engineer.

Wat dat andere betreft, ik snap heel goed dat je denkt dat het zo werkt, want ik dacht 15 jaar geleden ook dat ik met presets en screenshots super kon mixen, maar zo werkt dat niet.

Ik ga even kijken of ik een trial aan de gang krijg van Cubase.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-02-2022 0:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Oke snap ik. Ik stuur je wel toe wat ik net allemaal liste, en dan hoop ik dat ik t kan reproduceren idd met dezelfde freeware plugins? Thanks!


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-02-2022 9:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2022 18:33 schreef Fusion het volgende:
ik stuur je

* Losse, unprocessed gitaartracks
* Losse, unprocessed nep-bas
* Losse, bijna unprocessed EZDrummer tracks.
* Losse MIDI van de drums
* Losse, unprocessed audio van alle synths

* Tempo track heb je niet nodig maar stiekem toch wel handig?


Dit is voor mij genoeg.

quote:

* Losse MIDI van alle synths



Kan ik niets mee tenzij ik dezelfde VST synth ga installeren.

Ik werk ook met Cubase dus ik zou mijn project file met je kunnen delen, maar ik weet nog niet welke plugs ik ga gebruiken.


[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 08-02-2022 9:33]


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2022 9:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2022 0:41 schreef Fusion het volgende:
Oke snap ik. Ik stuur je wel toe wat ik net allemaal liste, en dan hoop ik dat ik t kan reproduceren idd met dezelfde freeware plugins? Thanks!



Dat is wel mijn bedoeling


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen