IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Mix beoordelen Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2022 14:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik gebruik GGD maar komt goed.

Enne, bang voor de gain-knop? Heb ff snel de audiofiles gecheckt, veel zit er zelfs onder de -12dB


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-02-2022 14:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Meen je dat nou? Op de master bus zit een soort van Maximizer/Brick Wall ding, en die squasht e.e.a. een beetje en als ik dit dan omhoog zou tillen dan gaat ie clippen?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 14:45 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2022 14:38 schreef Snaack het volgende:
Ik gebruik GGD maar komt goed.

Enne, bang voor de gain-knop? Heb ff snel de audiofiles gecheckt, veel zit er zelfs onder de -12dB


Ja, ik heb ook veel moeten normalizen, maar dat komt omdat Fusion ook de fader in de stems heeft ingebakken. Het orgel heeft lelijke digitale distortion trouwens, maar opgelost met RX.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-02-2022 14:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ja die orgel overstuurt was me al opgevallen, kan ik zelf nog fixen. Ah bedoel je dat als in de mix een track heel zacht staat, hij op de aparte wav ook heel zacht staat? Kut, foutje

Bedoel jij dat ook Snaeck?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-02-2022 14:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Kan een nieuwe RAR sturen hoor waarbij alles op nul staat qua fader?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 14:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zelfs de hihat, ik dacht eerst dat er geen audio in zat, werd met normalisatie gewoon een goed bruikbare track, geen tot weinig noise.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 14:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je moet eens weten wat ik soms krijg aangeleverd, clicks, clipped, distortion, hele slechte edits bv. Gelukkig is met een beetje RX veel op te lossen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2022 15:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2022 14:49 schreef Fusion het volgende:
Ja die orgel overstuurt was me al opgevallen, kan ik zelf nog fixen. Ah bedoel je dat als in de mix een track heel zacht staat, hij op de aparte wav ook heel zacht staat? Kut, foutje

Bedoel jij dat ook Snaeck?


Misschien. Je kunt het ook heel zacht opgenomen hebben. Maar ik denk eerder dat je master volume erg laag staat, omdat je geen aparte volumeregeling voor je monitors hebt of iets dergelijks.

Zorg dat die net onder de 0dB staat en dat de boel niet clipt, verder afblijven met je tengels. Als het te hard over je mons of koptelefoon is moet je dat op een andere manier oplossen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-02-2022 16:21 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik heb even getsjekt, alle losse sporen zijn aangeleverd in t volume dat ze in de mix zitten. My bad. Moet ik ze opnieuw sturen?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2022 16:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Check je mastervolume. Die schuif staat waarschijnlijk veel te laag.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 16:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2022 16:21 schreef Fusion het volgende:
Ik heb even getsjekt, alle losse sporen zijn aangeleverd in t volume dat ze in de mix zitten. My bad. Moet ik ze opnieuw sturen?


ik hoef ze niet hoor, geen meerwaarde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-02-2022 17:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Snaeck: volgens Spectre zit de tempo/maatsoort info toch echt in de MIDI track, hij kan ze zien


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2022 17:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wellicht ligt dat aan de DAW. In Cubase werkt dat niet iig. En ik kan deze dus ook niet importeren in de versie die ik gebruik (Elements).


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2022 17:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Kende dit niet maar dat was handig. Ik kan je partijen nu iig afspellen over mijn libs. Alleen klopt er geen tering van zonder tempo track.

https://www.midiremap.com/


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 17:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

https://forums.steinberg.net/t/importing-midi-track-with-tempo-and-time-changes/647164

Hier bespreken ze hetzelfde euvel, misschien heb je er iets aan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-02-2022 17:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Bo bo bo! Wagwan! Nattin iry man, da white man tryin ta dis game mon!

Raar. Ik stuur t anders wel even in een emailtje of de losse tempo track in cubase format als dat al bestaat, en anders omschijf ik t wel


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 17:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2022 17:37 schreef Snaack het volgende:
https://www.midiremap.com/


handig!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2022 18:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2022 17:39 schreef Fusion het volgende:
Bo bo bo! Wagwan! Nattin iry man, da white man tryin ta dis game mon!

Raar. Ik stuur t anders wel even in een emailtje of de losse tempo track in cubase format als dat al bestaat, en anders omschijf ik t wel


Die mag je in Essentials niet inlezen helaas.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2022 18:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Lekker bezig geweest ook met de velocity van de drums, alles vol gas gewoon.

Het scheelt al enorm als je daar wat variatie in brengt en nooit, maar dan ook echt nooit voluit gaat.

Echte drummers, behalve Thomas Lang, spelen nooit zo constant en of hard. Dus geprogrammeerde drums klinken al veel natuurlijker als er meer variatie in de hardheid van de aanslagen zit.


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 16-02-2022 18:35 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2022 18:21 schreef Snaack het volgende:
Lekker bezig geweest ook met de velocity van de drums, alles vol gas gewoon.

Het scheelt al enorm als je daar wat variatie in brengt en nooit, maar dan ook echt nooit voluit gaat.

Echte drummers, behalve Thomas Lang, spelen nooit zo constant en of hard. Dus geprogrammeerde drums klinken al veel natuurlijker als er meer variatie in de hardheid van de aanslagen zit.


Hebben de meeste drum plugins een knop voor, om in te stellen hoe 'menselijk' je het wil hebben. Dat is vaak velocity randomizen binnen bepaalde bandbreedte. En dan handmatig nog wat zaken aanpassen, zoals leidende hand edits e.d. Is ook een preset voor in Cubase, waarbij je zelf die bandbreedte instelt.

In de tijd voor de uitgebreide midi libraries deed ik vaak ook randomizen van quantizen. Ticks heet dat geloof ik, in Cubase. Bij elkaar opgeteld best aardig resultaat.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 18:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja je kunt je er lelijk in verliezen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 16-02-2022 19:19 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

Haha ja. Kost nu veel minder tijd, maar dat tweaken is nog steeds leuk.

Aan het begin ook met drummer (van NWD) samen gezeten om door te nemen hoe we zijn spel zo natuurlijk mogelijk konden nabootsen voor demo's - pre digikit tijd. Veel aan gehad.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 19:24 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik heb voor mijn nieuwe band nou eindelijk een drummer Ook wel eens fijn. Control Human Delete was nooit van de natuurlijke drums, maar het was toch veel werk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 16-02-2022 19:32 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2022 19:24 schreef spectre het volgende:
Ik heb voor mijn nieuwe band nou eindelijk een drummer Ook wel eens fijn. Control Human Delete was nooit van de natuurlijke drums, maar het was toch veel werk


CHD was qua drums juist daardoor veel werk, kan ik me voorstellen.

Wat voor soort muziek maakt je nieuwe band?


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-02-2022 19:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

goeie muziek!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen