|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Je ziet het toch niet helemaal helder. Er zijn meer herbivoren die problemen hebben met omnivoren/carnivoren omdat die laatste vlees eten ipv dat die laatsten problemen hebben met de herbies. Dat die herbies daarom door omnivoren/carnivoren op de hak genomen worden is wat anders, maar geen afkeer. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Je benoemt niks, je doet stoer dat je twee keer zoveel vlees gaat eten omdat iemand anders erover jankt dat ze geen vlees eten. Dan ben je gewoon een snowflake. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: In mijn ervaring janken de vleeseters een stuk meer dan de vegetariërs/vegans. Zie dit topic bijv. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik geloof overigens best dat vegetariers/vegans meer problemen hebben met vleeseters (nou ja, het vleeseten) en uiteraard met reden (dierenleed, opwarming aarde, stikstof etc). Welke groep meer klaagt overal elkaar, daar is denk ik weinig over te zeggen, en zegt waarschijnlijk voor wat over je eigen bubble, je bias etc etc. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik kan dat wel zeggen. Niet alleen vleeseters, maar elke groep die geconfronteerd wordt met een mening die hun gedrag afkeurt. Zulke fragiele ego's, zulke ondiepe meningen; meteen in de stress als iemand hun gedrag in twijfel trekt. Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Op zich is dat denk ik wel weer te verklaren door het internet wat de laatste zoveel jaren vooral ook individuele en groepsmeningen broadcast. Je wordt dus ook steeds meer geconfronteerd met meningen dan vroeger. Dus ik snap best dat de irritatie bij eenieder omhoog gaat. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ohja, daar heb je denk ik gelijk in. Maar het is wel een teken van zwakte als je over de zeik raakt als iemand anders je gedrag in twijfel trekt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
ALhoewel ik de term zwakte wellicht te negatief vind (komt omdat ik in een zweverige fase zit, je kunt t negeren), we zijn immers allemaal zwak (zie je nou wel?), ben ik het wel met je eens. Maar ik ben niet genoeg bekend met onderzoek naar de werking van bijv klimaatonkenners etc. Snappen ze wel dat de huidige vleesconsumptie te veel druk zet op de planeet? En negeren ze het gewoon, of zetten ze t bewust aan de kant? Of zit er een soort mechanisme in hun hersenen dat het al voor ze het uberhaupt kunnen snappen als labelt en wegstopt als 'WEF wil mijn biefstukkie afpakken' gezever? Wat me ook opvalt is hoeveel moeite mensen vaak hebben met kritiek en dan gelijk de (vermeende) hypocrisiekaart gaan opzoeken. Natuurlijk kan een zekere do as I say not as I do threshold zeker terechte verwijten van hypocrisie triggeren, maar als men iemand erop wijst dat het totaalpakket van gedrag van een individu als onderdeel van de grote massa meedraagt aan de negatieve impact die die gedragingen hebben op het milieu, zoals dat dus voor een ieder individu geldt, inclusief de brenger van de kritiek, gaat men gelijk over de scheef, neemt het persoonlijk en pakt het vergrootglas "JA MAAR JIJ DRAAGT LEREN SCHOENEN EN HEBT 2 JAAR GELEDEN GEVLOGEN!!1!!" Een normale discussie waarbij beide partijen de problematiek kunnen erkennen, transparant zijn over hun eigen gedrag en waar verbeterd kan worden, of zelfs van elkaar leren, zit er vaak niet in. When your people matter, menstrual health matters |
|
Omdat iedereen vindt dat hij/zij gelijk heeft en niet van plan is om van standpunt te veranderen, ongeacht andere meningen die eventueel gestaafd worden met bewijzen. Hup, die hakken in het zand. Fuck you! [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 29-08-2024 15:10] Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: We zijn inderdaad allemaal zwak. quote: Volgens mij is daar wel onderzoek naar gedaan, niet per se op dit gebied, maar iha over hoe mensen omgaan met kritiek op hun gedrag. Moet ik even nazoeken. Denk zelf dat men wel weet dat ze fout zitten, maar dat niet voor zichzelf laat staan anderen durven toe te geven. Dus in de verdediging schieten, en allerlei rookgordijnen opwerpen (anderen van hypocrisie beschuldigen, samenzweringstheoriën, stoerdoenerij over extra veel vlees eten). quote: Heeft Jezus ons geleerd, iets met balken en splinters ;-) Ben het helemaal met je eens! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nee, fuck jou! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Kijk die Calimero. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: Uhm, ik denk dat je je vergist bij welke van die twee groepen ik hoor. Maar dat geeft niet, par for the course. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Maakt in jouw geval niet uit. Je zit in een Calimero flow. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Orinoco Flow, dat heb ik lang niet meer gehoord... En nu zit het vast in m'n hoofd. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Precies dat! Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote:I won't do what you told me!!! (Tuphus nummer wat ik vroeger veel te vaak moest aanhoren, belichaamt alles wat ik haat aan metal/rock) When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Leg eens uit! Ben benieuwd. Bedoel, het is geen filosofisch tractaat, maar het doet effectief wat het wil zijn (kwaad en opstandig). Zoveel assen waarop het goed/slecht beoordeeld kan worden. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ga je het nou met me eens lopen zijn? Nog erger Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: RATM? Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: Ik ben het heel vaak eens met mensen, maar laat dat zo goed als nooit blijken. Ik héb al zo weinig scene points. Nee, hoor, dat is niet waar. Dat eerste. Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: Oh, ja, ging ik vanuit dat Fusion dat bedoelde. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
NIET WAAR! NOOIT GEBEURD!!! Nee, wacht... Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: Haha, ja, met meer conflict krijg je meer scene points. In die scene. Niet als mens. Dus goed dat je die scene points laat liggen Je bent een goede gast, denk ik, maar heb je, denk ik, nooit IRL gezien dus... Minder scene points voor jou! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |