IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Schoenen van wortelleer en een jas met appelmoesbont [vegan] Vorige pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 02-01-2025 9:46 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Grappig dat vleeseters altijd zo bezorgd zijn als het aankomt op veganistisch eten, maar zich nooit druk maken of de omnivore buurman wel dagelijks zijn benodigde twee ons groenten binnenkrijgt, niet te weinig vezels eet of te vaak uit een pakje eet..

quote:
Op 1 januari 2025 23:46 schreef DuncanMcDane het volgende: En ze zijn ook zo gezellig aan tafel of om lekker mee uit eten te gaan.

Ik maak dit in gezelschappen van welke samenstelling dan ook nooit mee. En jij ook niet. Meestal beginnen vleeseters raar te doen, omdat ze zich impliciet aangesproken voelen. Toevallig las ik afgelopen week dit artikel.

https://www.groene.nl/artikel/de-bedreiging-van-de-deuger

quote:
[Benoît Monin]onderzocht hoe vegetariërs naar vleeseters kijken en hoe vleeseters denken dat vegetariërs naar hen kijken. In werkelijkheid zijn de plantaardige ‘moraalridders’ vaak een stuk milder voor de carnivore ‘zondaars’ dan die laatste groep vermoedt, waardoor de vleeseter al in het defensief schiet nog voordat er een aantijging is geuit. ‘We zijn zo voorbereid op de afwijzing van de ander, dat we de vlucht naar voren nemen’, zegt Cramwinckel.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 02-01-2025 10:08 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ik vind vegetariërs vaak om op te eten. Maar dat is dus niet de bedoeling.

Leerling aan de school der losbandigheid.

DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 02-01-2025 14:24 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Sater, met "vleeseters" hoef je geen rekening te houden als het om eten gaat. Het gezeik, dat is het probleem. "Oh, maar dat eet ik niet. Oh, maar het moet wel... etc."
Prima hoor, maar val mij er niet mee lastig, met je zelfopgelegde tegennatuurlijke beperking. En het is ook een welvaartsziekte he, hang jij maar eens de vegan uit in een land waar ze blij zijn met alles wat eetbaar is. En leg het ze maar eens uit als ze hun laatste schrale "kip" voor je geslacht hebben op je backkackrondreis door de 3e wereld. Verwend gedrag.
Overigens komen vleeseters voornamelijk voor in de dierentuin achter hekken omdat dat levensgevaarlijke roofdieren zijn. De mens is een omnivoor. Maar dat hele vegetarische geneuzel en spelletje met woorden gaat precies dezelfde kant op als wokegezeik over gender en afkomst. Nee, ik ben geen cis-man. Ik ben hetero. Nee, ik ben gewoon Nederlander, willekeurig waar mijn ouders/grootouders vandaan kwamen.
Wat betreft vezels, probeer jij maar eens normaal te poepen met je vleesjesdieet zonder groente, fruit en volkorengranen. Gaat je echt niet lukken.
Mijn punt, veganisme valt bij mij onder de categorie automutilatie en verdient een plek op DSM-V ( of zitten we tegenwoordig al op VI? )

Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 02-01-2025 14:56 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Het wordt wel duidelijk hoe ze aan witte mensen gekomen zijn. Die vegans zien vaak lijkbleek wit.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-01-2025 15:31 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 januari 2025 14:24 schreef DuncanMcDane het volgende:
Prima hoor, maar val mij er niet mee lastig, met je zelfopgelegde tegennatuurlijke beperking.
Wat zijn precies de criteria voor 'natuurlijk'? Want het moeten koken of grillen of stoven etc lijkt me ook niet echt natuurlijk. De hoeveelheden vlees die de meeste mensen tegenwoordig eten lijken me ook niet natuurlijk. Evenzo de grote hoeveelheden geconserveerd vlees. Evenzo de bizarre vleesindustrie met haar dierenleed. Evenzo de substantiele bijdrage aan het broeikaseffect, de verkwanseling van schoon water, de enorme bijdrage aan ontbossing, het stikstofprobleem etc. Evenzo de ca 30% van het vlees dat de mensheid per jaar als afval verkwanselt (dus van iedere koe gooien we ruim een kwart tot bijna één derde weg, best wel sneu als zo'n beest al een kutleven heeft gehad). Mag men je daar wel over lastig vallen? Of mogen alleen vleeseters dat? Wanneer is iets lastig vallen?

When your people matter, menstrual health matters

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-01-2025 15:45 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Hoeveel (geconserveerd) vlees eten de meeste mensen dan volgens jou? Kom eens met wetenschappelijke cijfers?

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 02-01-2025 16:05 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2025 15:31 schreef Fusion het volgende:
Wat zijn precies de criteria voor 'natuurlijk'? Want het moeten koken of grillen of stoven etc lijkt me ook niet echt natuurlijk. De hoeveelheden vlees die de meeste mensen tegenwoordig eten lijken me ook niet natuurlijk. Evenzo de grote hoeveelheden geconserveerd vlees. Evenzo de bizarre vleesindustrie met haar dierenleed. Evenzo de substantiele bijdrage aan het broeikaseffect, de verkwanseling van schoon water, de enorme bijdrage aan ontbossing, het stikstofprobleem etc. Evenzo de ca 30% van het vlees dat de mensheid per jaar als afval verkwanselt (dus van iedere koe gooien we ruim een kwart tot bijna één derde weg, best wel sneu als zo'n beest al een kutleven heeft gehad). Mag men je daar wel over lastig vallen? Of mogen alleen vleeseters dat? Wanneer is iets lastig vallen?

Nou, een hoop vragen, uiteraard geheel selectief uit mijn hele epistel bij elkaar gegrasduind ( ) en er de standaard riedel weer bijgehaald waarmee je je laatste 3 vragen zelf ah hebt beantwoord.
Koken is niet natuurlijk? Ok, prima, dan vreet je vanaf nu alles maar rauw. Kun je je die uitzending van een jaar of wat terug nog herinneren, een moeder die haar zoontje alleen maar rauwe groente gaf? Het kind viel van ellende bijna uit elkaar.
Processed foods zijn uiteraard ongezeond, geldt voor vlees, vleesrwaen, vegetarische troep en eigenlijk alles in de supermarkt waarvan je niet meteen kunt zien wat het is. Daarom etiketten lezen.
Ontbossing, opwarming en waterverspuilling? Sja, kun je ook van de tofu- en palmolieindustrie zeggen. En dan dat vervoer over zee vanuit verre continenten, wat daarvoor allemaal wel niet opgestookt en opgewarmd wordt...
Overigens, van de aardappel, de aubergine, de stokslaboontjes, de suikerbiet? Hoeveel gooi je daar eigenlijk wel niet van weg wat je niet opvreet?
Sorry hoor, maar dit soort riedeltjes zijn grijzer gedraaid dan mijn oude Maiden lp's.
Overigens ben ik een "foodie" in de zin dat ik wel gezond eet, weinig rood vlees, geen vleeswaren, niet snoep, snack of frituur, zo min mogelijk processed foods eet en zoveel mogelijk verse groente en alleen maar vers fruit naar binnen tik. Waarom? Niet vanwege ideologische idioterie of om me superieur aan de medemens te voelen maar omdat ik van lekker eten houd en zelf graag de smaak, samenstelling en hoeveelheden van mijn voedsel bepaal. En je voelt je er ook veel beter en fitter door en van zelf koken kun je eten wat je wilt zonder aan te komen.
Maar ik val er de medemens niet mee lastig als ze wel die zak drop of chips, hamburger of bietenbiefstuk, frisdrank of energydrank naar binnen tikken, ze gaan hun gang maar.
Laat mij dan ook gewoon lekker mijn hapjes naar binnen tikken zonder gezeik.

Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-01-2025 16:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Selectief? Ehm... ja dat is toch duidelijk? Ik selecteerde dat stukje omdat ik dat interessant vond. Mijn vraag over natuurlijk is serieus bedoeld. Is koken natuurlijk? Ik weet nog steeds niet wat je ermee bedoelt helaas.

Overignes, de de meeste soya en bijbehorende ontbossing gaat toch echt op conto van dierenvleesproductie, niet naar hipster vegans. Een koe heeft een food conversion ratio van 10:1 uit mijn hoofd. De ecologische voetafdruk van vegans is echt vele malen lager dan die van omnivoren. Verschillende studies komen tot Verschillende factoren, want smoeilijk ratificeren, maar toch. Denk minimaal 2x zo goed voor milieu.

When your people matter, menstrual health matters

Natural Disaster
The Dude
Posted 02-01-2025 17:10 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

De soja fabel uitgelegd door Rummenie.

https://x.com/i/status/1805609406827995406

Doe er je voordeel mee.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 02-01-2025 17:31 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Fjoesjon de forum clown.

"Nederland importeert in totaal 0.5% van de wereldproductie van soja."

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 02-01-2025 18:59 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

De meeste groente wordt ook gekookt, en mocht je dat niet doen dan veel plezier met je rauwe spruiten en bloemkool.

Staat tegenover dat je vlees ook rauw kan eten. Alle apen eten vlees of op zijn minst het overgrote deel, en de mens kan ook rauw vlees eten.

Dus het hele punt is eigenlijk nul.
Minder dan nul zelfs, want bij veel ongekookte groente, waaronder paprika, kost het zoveel moeite en dus energie om het te verteren dat er bijna niks overblijft qua verbrandingswaarde, en koken zou dan beter zijn.
Daarom zitten die magere kantoormeisjes ook altijd paprika te knagen, dit is gewoon algemene kennis.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 02-01-2025 19:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rauwe bloemkool is niks mis mee.

Sater
Usericon van Sater
Posted 02-01-2025 21:33 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Sater, met "vleeseters" hoef je geen rekening te houden als het om eten gaat. Het gezeik, dat is het probleem.

Ah, ja. Als je zo snel gekrenkt bent, snap ik dat het niet gezellig is bij jou aan tafel.

quote:
En het is ook een welvaartsziekte he, hang jij maar eens de vegan uit in een land waar ze blij zijn met alles wat eetbaar is. En leg het ze maar eens uit als ze hun laatste schrale "kip" voor je geslacht hebben op je backkackrondreis door de 3e wereld. Verwend gedrag.

We zijn niet in zo'n land dus dit lijkt me niet relevant.

quote:
Nee, ik ben geen cis-man. Ik ben hetero. Nee, ik ben gewoon Nederlander, willekeurig waar mijn ouders/grootouders vandaan kwamen.

Gast... wat heeft dit met de discussie te maken. Je lijkt Freduk wel met dat uitwaaieren.

quote:
Mijn punt, veganisme valt bij mij onder de categorie automutilatie en verdient een plek op DSM-V ( of zitten we tegenwoordig al op VI? )

Ok, whatever.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-01-2025 22:27 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Sater, met "vleeseters" hoef je geen rekening te houden als het om eten gaat. Het gezeik, dat is het probleem. "Oh, maar dat eet ik niet. Oh, maar het moet wel... etc."
Prima hoor, maar val mij er niet mee lastig, met je zelfopgelegde tegennatuurlijke beperking. En het is ook een welvaartsziekte he, hang jij maar eens de vegan uit in een land waar ze blij zijn met alles wat eetbaar is. En leg het ze maar eens uit als ze hun laatste schrale "kip" voor je geslacht hebben op je backkackrondreis door de 3e wereld. Verwend gedrag.
Overigens komen vleeseters voornamelijk voor in de dierentuin achter hekken omdat dat levensgevaarlijke roofdieren zijn. De mens is een omnivoor. Maar dat hele vegetarische geneuzel en spelletje met woorden gaat precies dezelfde kant op als wokegezeik over gender en afkomst. Nee, ik ben geen cis-man. Ik ben hetero. Nee, ik ben gewoon Nederlander, willekeurig waar mijn ouders/grootouders vandaan kwamen.
Wat betreft vezels, probeer jij maar eens normaal te poepen met je vleesjesdieet zonder groente, fruit en volkorengranen. Gaat je echt niet lukken.

Case in point wel voor deze quote:
quote:
In werkelijkheid zijn de plantaardige ‘moraalridders’ vaak een stuk milder voor de carnivore ‘zondaars’ dan die laatste groep vermoedt, waardoor de vleeseter al in het defensief schiet nog voordat er een aantijging is geuit

Veel rood vlees eten is slecht voor het hart, baas.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-01-2025 2:38 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Overdaad schaadt!

Winter is coming

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com