|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik dacht er even aan om een apart topic over wandelen te lanceren, maar omdat er misschien niet genoeg animo is, pleur ik het hier neer: zijn er frequente wandelaars (anders dan van je bureau naar de koffiemachine en terug) op dit forum? Mijn partner en ik gaan regelmatig naar de Ardennen voor een wandeling (meestal tussen de 12 en 14 km, met occasionele uitschieters). Maar ook Müllerthal en de Lee-trail in Luxemburg behoren tot onze favorieten. In de zomervakantie zouden we ons met onze kinderen aan een 5 - daagse huttentocht in Oostenrijk willen wagen: https://www.asadventure.com/nl/expertise-tips/walking/de-mooiste-huttentocht-in-oostenrijk.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=ASA-BENL-PERF-ONG-NB-TXT-ALL&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAgJa6BhCOARIsAMiL7V8Q-890S2MD5wnQFUhqLMzbMFGJ8uoFP86GjCqpr5Eg662Yv1HTWkkaAs6MEALw_wcB Ik trek elke wandeling op Komoot, vind ik een erg handige app. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2109897/1? Onlangs voor het eerst met de kinderen een meerdaagse wandelvakantie gedaan. We hebben voor hen altijd de regel 'je kunt je leeftijd in kilometers afleggen' aangehouden en vaak gaan we daar wel iets overheen, dus ze zijn wel gewend om te lopen. Dit vond ik echter toch nog wel spannend; de laatste etappe was ruim 15km en dat is meer dan het dubbele. Maar ging zeer goed, was een mooi avontuur. Zij droegen een rugzakje met een knuffel, water, pyjama en tandenborstel, wij sjouwden de rest. We kunnen het langzaamaan wel wat uitbreiden. Zo'n tocht in de bergen zie ik op termijn ook wel zitten. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 26-11-2024 16:00] |
|
quote: Ik ben dit jaar flink bezig geweest met afvallen (inmiddels 25 kilo kwijt) en een belangrijk onderdeel was elke dag 10.000 stappen zetten. Inmiddels loop ik voor m'n plezier veel Klompenpaden en zit ik er aan te denken om te gaan oefenen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Ik loop nu met gemak 35 kilometer op een dag en vind het nog best leuk eigenlijk. Komende zomer hoop ik ook wat meer hoogtemeters te maken in bergachtige gebieden. Afgelopen zomer heb ik ook in het Müllerthal gewandeld. Erg geslaagde en toegankelijke kennismaking met wat hoogtemeters. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik wandel ook met enige regelmaat. Door de bergen is wel ff heel anders. Ik heb een week gehiked door de Montserrat (berggebied in Spanje), dagelijks liep ik zo'n 35 km. Erg gaaf, maar na een week waren mijn benen gewoon kapot, beide achillespezen zwaar overbelast, ik kon geen 5 meter meer lopen Ben nog wel verzorgd door een leuke Spaanse toen Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Goed van je, Pim. Ik loop best veel, ook regelmatig Trage Tochten, NS-wandelingen etc. De tocht die ik hierboven noemde waren een paar aaneengesloten etappes van het Pieterpad. Over de jaren inmiddels best wat van die route gelopen. Veel langer dan 20, 25 km hoeft voor mij niet zo, weet ook niet of ik 35km red, zeker niet meerdere dagen op rij. Een Vierdaagse lijkt me, nog afgezien van de drukte, dan ook helemaal niks. |
|
Lekker bezig mannen. Ik ben zelf een notoire struiner. Meestal in het bos tot ik mijn auto eindelijk terugvind. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Ik gebruik de app AllTrails voor onze wandelingen, werking zal vergelijkbaar zijn. Zeker in combinatie met een smartwatch, waar de route opstaat, erg handig. Vorig jaar begonnen met een aantal etappes van het Pieterpad en ik moet zeggen dat ik een afstand van 20 - 25 km ook meer dan genoeg vind. Ik zelf loop liever 10 -15 km met wat hoogtemeters. |
|
Dit weekend nog eens in Müllerthal gaan stappen, een extra route die vertrekt vanuit het pittoreske Larochette (waar we in de jeugdherberg verbleven). Uiteindelijk klopten we af op net geen 27 km (met 600 hoogtemeters). Er zat wel wat asfalt tussen, maar evengoed feeërieke bossen (zeker met dat vriesdeken) en de spectaculaire rotsformaties die zo kenmerkend zijn voor die streek. Luxemburg is toch echt een heel mooi land, waar we nog lang niet zijn uitgewandeld. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 02-12-2024 7:24] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Ik ken het woord feeërieke niet. Jammer. Wat zou het betekenen? Feeërieke bossen. We hebben niet echt veel om mee te werken. Ik gok natuurgetrouw/onaangetast. Winter is coming |
|
The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Een beetje interpretatie geeft toch al aan wat feeëriek ongeveer betekent? Zelfstandig naamwoord + een gebruikelijke suffix om het een bepaald soort bijvoeglijk naamwoord te maken. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ja inderdaad AG, maar toen had ik alles al getypt en op post gedrukt. Toch was ik ook daar aangekomen toen ik er even overheen las. Op Twitter en andere MSM brol (er is tegenwoordig ook eoa planktongeile tegenhanger van Twitter, weet de naam effe niet) geldt dat je heel goed moet oppassen en overdenken voordat je wat typt, omdat er dan gevolgen zijn als iemand grote huilie-huilie heeft. Maar hier geldt dat gelukkig niet. Denk ik. Forums zijn toch anders, gewoon typen en go. Toch? Winter is coming |
|
Goede cross van Marie Schreiber. Verdient gewonnen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |