I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath
Het Noorse Vestindien begon in 2009 als hardcore punk band, maar in 2012 hield de band het al voor bekeken. Enkele jaren later besloten ze de band nieuw leven in te blazen...
En in dat nieuwe leven schakelde de band om naar een mix van black metal en punk, aangelengd met invloeden uit rock 'n roll, elektronica, post-rock en krautrock. Of dat laatste genre er daadwerkelijk in verwerkt zit kan ik niet zeggen want ben er niet echt bekend mee.
Deze 'Null', hun eerste langspeler, bevat heel wat variatie. De plaat is gehuld in somberheid en melancholie. Best wel een aanrader!
Tot mijn grote verbazing is er zowel op de frontpage als op het forum van ZM niks terug te vinden over deze band. Ook op het forum van Metal Archives levert de zoekterm 'Vestindien' 0 resultaten op.
Ik was duidelijk in de mood voor sombere muziek. Dan zit je met de melancholische gothic metal van het Britse Light of the Morning Star zeker goed.
KwelgeestIV
Posted 24-10-2025 22:33 by KwelgeestIV
Zou best kunnen dat mijn vriendin er een keer een CD van van Assie heeft gekregen.