![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
![]() |
|
Ik twijfel een beetje, maar denk dat dit toch wel mijn favoriete nummer van hem is. Staat oorspronkelijk op een MCD, die later als bonus is toegevoegd aan Death of the West. Verder ook een goed album. ![]() |
|
Dit is één van mijn favorieten, machtig album ook! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ik heb The Hill Of Crosses ooit uit een goedkoopbal getrokken. Jaren niet meer gehoord, maar viel me wat tegen destijds. Welk album is een aanrader? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Np: ![]() Secrets of the Moon - Stronghold of the Inviolables Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Deze mag ook direct het kippenvel-topic in... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Na een nieuwe luisterbeurt begint het kwartje stilaan te vallen bij Doedsmaghird's Omniverse Consciousness. Ik blijf wel een probleem hebben met de productie, al verschilt deze precies van nummer tot nummer. Er zit gewoonweg weinig punch in de sound. Verderop wel een vet schijfje. Uniek in zijn soort, wat ook niet zo verwonderlijk is aangezien dit ook weer ontsproten is uit het brein van DHG's mastermind Vicotnik. ![]() |
|
quote: De twee albums van de nummers die ik hier net postte (Thrones en In the Rain) vind ik heel goed. Hill of Crosses heb ik ook op vinyl, tevens mijn eerste kennismaking. Bij mij viel het kwartje wel direct toen. Dat zijn wel allemaal zuivere accoustische platen, terwijl ouder werk als Against The Modern World en The Killing Tide (er zijn nog veel releases, maar dit zijn de twee die ik zelf heb) ook soms elektrische gitaar en wat keyboard en/of digitale percussie hebben en dus wat rauwer en killer van sound zijn. De liveplaat In Europa is ook een aanrader als je ineens met nummers uit de verschillende periodes wil kennismaken. [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 15-09-2025 21:51] ![]() |
|
In the Rain, ja! Daarnaast is de suggestie om te beginnen met een liveplaat ook een goede. Dat geeft dan voldoende aanknopingspunten om gerichter verder te luisteren. Ik grijp altijd naar Brugge, die is prachtig. Ik zou In Europa nog eens moeten draaien om iets te kunnen zeggen over hoe die zich tot elkaar verhouden. ![]() |
|
Thuis aan het schrijven dus nog eens cd's uit de kast halen voor tijdens de arbeid. Dit genre wazige, dromerige black is een tijdje populair geweest met heel wat rommel tot gevolg. Deze demo heb ik wel altijd tof gevonden en ik moet zeggen dat het toch de tand des tijds heeft doorstaan in mijn oren. ![]() Necktarium - Dreamblur [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 16-09-2025 9:55] ![]() |
|
Absu - Abzu ![]() |
|
Volahn - Popol Vuh (2025) I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
Saturnalia Temple - To the Other one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Zaterdag eindelijk weer eens live zien! ![]() |
|
Leuk! Ik ken alleen deze plaat. Staan een aantal heel goede nummers op, maar ook wat mindere en die blijven dan maar door emmeren. Earth - Hex one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Funeral Mist - Salvation one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |