![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Er mIssen nog een paar tips van bovenaan de pagina. Staan onder het Marduk-linkje. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Volgens mij is er een Botulistum misbaksel onder de naam "LUCHTALARM", maar ik kan het niet vinden op Youtube. |
|||||||||
|
quote: Gaat dat nog door dan? Winter is coming |
|||||||||
|
Haal Erik over. |
|||||||||
|
quote: Niet dat stuk geloei rond 50 seconden? Onder mijn post ook nog een Satyricon nummer dat mist volgens Mij. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Ik zal het morgen nog eens checken. Voor mezelf ook de notitie om de band Second to Sun eens te checken. Winter is coming |
|||||||||
|
Stukje geschiedenis dat ik nog niet wist: Hafgufa |
|||||||||
|
Fuk it. Zelfpromotie. |
|||||||||
|
Doet me een beetje denken aan het betere werk van Peste Noire. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
oeh thanks! |
|||||||||
|
quote: Ik denk dat hij het over zijn eigen linkje had Betreffende jouw linkje: Peste Noire hoor ik er niet in, maar wel een zeer sfeervol, naargeestig en origineel werkstuk. Benieuwd naar de volledige plaat! [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 16-06-2026 14:44] |
|||||||||
|
Haha ook goed! Zal 'm een dezer dagen even in het geheel op bandcamp knallen. |
|||||||||
|
Ook wel benieuwd waar het op lijkt haha. De intentie was Beherit/Hellhammer, maar ik functioneer niet, dus moet het weer vol met Swans en Twin Peaks referenties haha. Ik heb de plaat in 1 week bedacht en opgenomen, dat scheelt ook. |
|||||||||
|
quote: Goedgekeurd! Heerlijk eigenwijs drumwerk op sommige stukken ook, hou ik altijd van. En als je Fritz Lang's Die Nibelungen nog niet gezien hebt: doen. Kost je slechts een kleine vijf uur, maar wel een echt geweldige filmervaring. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
quote: Sfeervol is het alleszins = ik kom met een eindoordeel als ik de volledige plaat heb gehoord |
|||||||||
|
quote: I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
quote:Filth heeft ergens wel raakvlakken met Hellhammer. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Ik zat zo eens te denken. De black metal die mij de laatste 5 jaar het meest aanspreekt is niet bepaald "rauw" te noemen. Dit jaar Mayhem en Misotheist, en daarvoor o.a. Ofermod, Bloodline, Merrimack, Coldborn, Akhlys, Uada, Ruïm, Marduk, Aara, Wiegedood...om er maar even een paar te noemen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen in Warmoon lord, Afsky, Luciferian rites, Krieg en Den Saakaldte. Die zijn allemaal wat aan de rauwere kant. Maar ik ga nog steeds heel hard op oudere raw-black metal albums van Burzum, Manes (Under ein blodraud maane), Abigor, Mütiilation, Weakling, Lunar aurora, Judas Iscariot en Sargeist, etc. Als ik naar black metal luister dan zoek ik naar een uitlaatklep voor negatieve emoties, een unheimlich gevoel, grimmig en haatvol of duister en melancholiek. De "rauwe" tak van het genre klinkt imho de laatste jaren vaak koddig. Met een vibe die eerder opbeurend aandoet met dansbare d-beat stukjes. Heb ik gelijk of is mijn muzikale zoekgebeid domweg te klein? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote: Ik snap je punt, ik ga net heel hard en goed op de meer epische, triomfantelijke en ritualistische black die niet zoetsappig klinkt. Denk aan Black Cilice, de magistrale Wergild-bandjes (Iron Firmament), Flaming Ouroboros (hard, bevlogen en melancholisch). Ook de mix met vuige punk kan ik vaak heel goed smaken (denk aan de talloze Russische Horrible Room bandjes). Er zijn ook vandaag de dag nog tig Judas Iscariot, Sargeist, Mutiilation,... klonen, maar die vind ik dan weer minder interessant. Er zijn een aantal interessante Youtube-kanalen waar er constant nieuwe releases worden gespuid, daar zitten ongetwijfeld zaken tussen die je meer zou kunnen smaken: Rites of Pestilence, https://www.youtube.com/@gangraena.aurea.raptus en No Gleaming Light volg ik op. Je spreekt van Aara, maar het Oostenrijkse Ara is veel beter. Check eens hun debuutplaat - dat is voor mij een toonvoorbeeld van vuige, negatieve black. Op hun latere releases zit er soms wat veel 'opvulling' met sfeerstukken en bewust apathisch spel, maar toch één van de uniekere bands van vandaag de dag. Er komt ook nog heel wat nihilistische, negatieve black uit die dicht aanleunt bij de noise. Mythics is daar jouw man voor, ik mis daar soms wat concrete riffs en aanknopingspunten. |
|||||||||
|
Ik ben niet echt geïnteresseerd in punky black metal, black 'n roll of black-noise. (No offense natuurlijk) Mij gaat het puur om black metal as-is. Maar Ara zal ik sowieso even gaan checken I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote: Voor black metal à la Judas Iscariot en aanverwanten kan ik je doorverwijzen naar Taurus, een Amerikaans heerschap dat tal van bandjes en projecten heeft die rond deze sound draaien. Arbor, Fellwinter, Atheosophia, Gauntlet Ring,... om er maar een paar te noemen. Deze compilatie biedt alvast een mooi overzicht van 's mans werkjes |
|||||||||
|
Ara |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
quote:"Raw Black Metal" is tegenwoordig juist echt een ding. Een subcategorie die Metal-Archives erkent. Mikkasscar, Mythics, en Grafzerk. posten met regelmaat dergelijk spul. Al vind ik het niet altijd écht rauw. Bij rauw denk ik aan punky black metal als Ildjarn, of black noise als Occulted Death Stance. Maar tegenwoordig vallen veel "vampiryc" black metal bands blijkbaar (ook) onder "raw", terwijl het daarbij voor mij juist om een bepaalde romantische sfeer gaat. Paar moderne namen die mij nu zo tebinnenschieten die geen punk of noise zijn: Harvest, Azathoths Dream, Black Cilice, Candelabrum, Sanguine Relic, Vampirska, Wampyric Rites, Conifère. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 21-06-2026 10:20] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
| Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
| Index / Heavy Metal |