![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote:Ik wil niet te pedant en bink klinken, maar de enige naam hiervan die ik "rauw" zou willen noemen, is Mütiilation. Misschien Weakling, maar daar ben ik wegens omstandighedem niet echt mee bekend. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 21-06-2026 10:21] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote:Op basis van Neggie's beschrijving en de bands die hij noemt, denk ik dat veel van die dingen teveel punk bevatten. Zo niet, dan moet Neggie eens ernstig aan de Ildjarn. quote:Sargeist hoor ik in genoeg bands terug. Spectral Wound, Sanguine Relic, Noirsuaire. Ik kan daar zeer zeker van genieten, een goede Sargeist-kloon. Maar bands die écht de sacrale kvlt van Judas Iscariot of Mütiilation kunnen neerzetten, die ken ik eigenlijk niet. quote:Ik vind dat dus veel teveel Urfaust, Ara. Dan liever Aara. Maar als iets gééén raw black metal is... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
De riffs en ritmes van Sargeist, met de vocalen, geluid en sfeer van Seigneur Voland. En de volgende komen allemaal van New Era, en heb ik ook alledrie al wel eens eerder gepost, maar in het licht van hierboven kan een herhaling geen kwaad: Ouderwetse black metal zonder poespas. Wel licht iets van Judas Iscariot. Hard en koud. Wellicht iets teveel punk/Ildjarn, maar wie weet.. Echt geen "raw" black metal, maar misschien wel de jaren'90-sound waar Neggie naar op zoek is. Zware oude-Gehenna-worship. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote:Dat; maar er schijnt een repress aan te komen. Maar zo'n 20 jaar geleden waren het vooral types met een semi-erotische DSBM-fetisj die ermee liepen te dwepen. Daarom destijds links laten liggen, en nu indd onbereikbaar. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Udegste is wel fijn ja, heb de tape hier ook liggen. Kastijder is ook prima. [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 21-06-2026 12:36] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
quote: Als jullie het gekocht topique goed hadden opgevolgd, hadden jullie gezien dat de vinyl repress al uit is. Gekocht bij His Wounds voor een zeer schappelijke prijs, mooie uitgave van toch wel een magistraal album. Ik had de cd al lang liggen, indertijd gekocht bij Aquarius Records in de States, die gaat inderdaad hard op Discogs. |
|||||||||
|
quote: Je weet dat die heruitgave gewoon een Asrar bootleg is waar de band zelf ook al aandacht aan besteedt heeft? I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
quote: Ik wist dat het een bootleg was, maar kon deze kans toch niet laten liggen. Als dit de band motiveert om nu eindelijk wel eens een echte re-release te doen, des te beter toch? |
|||||||||
|
quote:Echte mannen gaan voor een CD-versie. En ik dacht begrepen te hebben dat er (mogelijk) een niet-bootlegg aankomt. Niet dat in gevallen als deze iets tegen bootlegs heb, maar als de band zelf aangeeft dat ze al met een betere re-release bezig zijn, dan kan ik wel wachten. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Echte mannen kopen de cd wanneer hij uitkomt |
|||||||||
|
quote: Ik denk dat daar de verwarring ook is ontstaan. "Raw-black metal" is blijkbaar een genre. Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde gewoon black metal met een rauw geluid. Inderdaad die jaren 90-sound. Ik zal je tips binnenkort even gaan beluisteren. Heb toch vakantie vanaf volgende week dus dat kan mooi I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Zowel Satanic Warmaster als Black Cilice ns gecheckt. heel vet. |
|||||||||
|
quote: Absoluut! Ik heb het hier al een paar keer gemeld, maar voor Black Cilice op de top van zijn kunnen moet je Banished From Time hebben uit 2017 - wat een schijf! |
|||||||||
|
quote: Het demowerk blijf fenomenaal ook! I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
quote:Fimbulwinter is echt geweldig. Niets origineels of eigens, maar (jaren'90-)black metal perfect uitgevoerd. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Toevallig is dat ook de BC plaat die ik heb gecheckt. Heerlijke sound ook vooral. Toffe ontdekkingen. Ik ga sowieso die tape van SW nog even beluisteren. Wat ik daarvan hoorde zorgde ervoor dat ik het op heb gezocht. |
|||||||||
|
quote:Dat album is nog onderweg. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Probeer Rainha Cólera eens I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
Black Cilice doet me aan Ash Borer denken (en een heel klein beetje aan Yellow Eyes). Satanic Warmaster doet me aan Hate Forest denken. |
|||||||||
|
quote: Interessante constatering. Voor mijn gevoel zijn dat twee totaal andere bands, maar dat heeft misschien meer met teksten/imago/concept/geografie en andere randzaken te maken, want ik snap qua geluid wel wat je bedoelt. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Ik hoor de vergelijkingen ook niet. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Ash Borer en Yellow Eyes overigens wel. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
| Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
| Index / Heavy Metal |