IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Evolution of the kvlt (Black metal-topic) Vorige pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-06-2026 10:04 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 20 juni 2026 10:19 schreef XnegativeX het volgende:



Natuurlijk zijn er uitzonderingen in Warmoon lord, Afsky, Luciferian rites, Krieg en Den Saakaldte. Die zijn allemaal wat aan de rauwere kant.

Maar ik ga nog steeds heel hard op oudere raw-black metal albums van Burzum, Manes (Under ein blodraud maane), Abigor, Mütiilation, Weakling, Lunar aurora, Judas Iscariot en Sargeist, etc.


Ik wil niet te pedant en bink klinken, maar de enige naam hiervan die ik "rauw" zou willen noemen, is Mütiilation. Misschien Weakling, maar daar ben ik wegens omstandighedem niet echt mee bekend.

[Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 21-06-2026 10:21]


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-06-2026 10:33 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 20 juni 2026 11:17 schreef mikkasscar het volgende:
Ik snap je punt, ik ga net heel hard en goed op de meer epische, triomfantelijke en ritualistische black die niet zoetsappig klinkt. Denk aan Black Cilice, de magistrale Wergild-bandjes (Iron Firmament), Flaming Ouroboros (hard, bevlogen en melancholisch). Ook de mix met vuige punk kan ik vaak heel goed smaken (denk aan de talloze Russische Horrible Room bandjes).
Op basis van Neggie's beschrijving en de bands die hij noemt, denk ik dat veel van die dingen teveel punk bevatten. Zo niet, dan moet Neggie eens ernstig aan de Ildjarn.


quote:
Er zijn ook vandaag de dag nog tig Judas Iscariot, Sargeist, Mutiilation,... klonen, maar die vind ik dan weer minder interessant.
Sargeist hoor ik in genoeg bands terug. Spectral Wound, Sanguine Relic, Noirsuaire. Ik kan daar zeer zeker van genieten, een goede Sargeist-kloon. Maar bands die écht de sacrale kvlt van Judas Iscariot of Mütiilation kunnen neerzetten, die ken ik eigenlijk niet.

quote:
Je spreekt van Aara, maar het Oostenrijkse Ara is veel beter. Check eens hun debuutplaat - dat is voor mij een toonvoorbeeld van vuige, negatieve black. Op hun latere releases zit er soms wat veel 'opvulling' met sfeerstukken en bewust apathisch spel, maar toch één van de uniekere bands van vandaag de dag.

Ik vind dat dus veel teveel Urfaust, Ara. Dan liever Aara. Maar als iets gééén raw black metal is...


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-06-2026 10:45 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie



De riffs en ritmes van Sargeist, met de vocalen, geluid en sfeer van Seigneur Voland.

En de volgende komen allemaal van New Era, en heb ik ook alledrie al wel eens eerder gepost, maar in het licht van hierboven kan een herhaling geen kwaad:


Ouderwetse black metal zonder poespas. Wel licht iets van Judas Iscariot.


Hard en koud. Wellicht iets teveel punk/Ildjarn, maar wie weet..


Echt geen "raw" black metal, maar misschien wel de jaren'90-sound waar Neggie naar op zoek is. Zware oude-Gehenna-worship.



Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Sater
Usericon van Sater
Posted 21-06-2026 12:05 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2026 10:04 schreef KwelgeestIV het volgende:
Weakling, maar daar ben ik wegens omstandighedem niet echt mee bekend.


Nee, die is mij ook net iets te duur op discogs.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-06-2026 12:29 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 juni 2026 12:05 schreef Sater het volgende:
Nee, die is mij ook net iets te duur op discogs.
Dat; maar er schijnt een repress aan te komen.
Maar zo'n 20 jaar geleden waren het vooral types met een semi-erotische DSBM-fetisj die ermee liepen te dwepen. Daarom destijds links laten liggen, en nu indd onbereikbaar.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 21-06-2026 12:36 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Udegste is wel fijn ja, heb de tape hier ook liggen. Kastijder is ook prima.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 21-06-2026 12:36]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-06-2026 13:31 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2026 12:29 schreef KwelgeestIV het volgende:
Dat; maar er schijnt een repress aan te komen.
Maar zo'n 20 jaar geleden waren het vooral types met een semi-erotische DSBM-fetisj die ermee liepen te dwepen. Daarom destijds links laten liggen, en nu indd onbereikbaar.


Als jullie het gekocht topique goed hadden opgevolgd, hadden jullie gezien dat de vinyl repress al uit is. Gekocht bij His Wounds voor een zeer schappelijke prijs, mooie uitgave van toch wel een magistraal album. Ik had de cd al lang liggen, indertijd gekocht bij Aquarius Records in de States, die gaat inderdaad hard op Discogs.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 21-06-2026 13:48 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2026 13:31 schreef mikkasscar het volgende:
Als jullie het gekocht topique goed hadden opgevolgd, hadden jullie gezien dat de vinyl repress al uit is. Gekocht bij His Wounds voor een zeer schappelijke prijs, mooie uitgave van toch wel een magistraal album. Ik had de cd al lang liggen, indertijd gekocht bij Aquarius Records in de States, die gaat inderdaad hard op Discogs.


Je weet dat die heruitgave gewoon een Asrar bootleg is waar de band zelf ook al aandacht aan besteedt heeft?


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-06-2026 14:08 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2026 13:48 schreef Mythics het volgende:
Je weet dat die heruitgave gewoon een Asrar bootleg is waar de band zelf ook al aandacht aan besteedt heeft?


Ik wist dat het een bootleg was, maar kon deze kans toch niet laten liggen. Als dit de band motiveert om nu eindelijk wel eens een echte re-release te doen, des te beter toch?


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-06-2026 14:22 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 juni 2026 13:31 schreef mikkasscar het volgende:
Als jullie het gekocht topique goed hadden opgevolgd, hadden jullie gezien dat de vinyl repress al uit is. Gekocht bij His Wounds voor een zeer schappelijke prijs, mooie uitgave van toch wel een magistraal album. Ik had de cd al lang liggen, indertijd gekocht bij Aquarius Records in de States, die gaat inderdaad hard op Discogs.
Echte mannen gaan voor een CD-versie. En ik dacht begrepen te hebben dat er (mogelijk) een niet-bootlegg aankomt. Niet dat in gevallen als deze iets tegen bootlegs heb, maar als de band zelf aangeeft dat ze al met een betere re-release bezig zijn, dan kan ik wel wachten.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-06-2026 14:32 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2026 14:22 schreef KwelgeestIV het volgende:
Echte mannen gaan voor een CD-versie. En ik dacht begrepen te hebben dat er (mogelijk) een niet-bootlegg aankomt. Niet dat in gevallen als deze iets tegen bootlegs heb, maar als de band zelf aangeeft dat ze al met een betere re-release bezig zijn, dan kan ik wel wachten.


Echte mannen kopen de cd wanneer hij uitkomt


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-06-2026 11:49 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 21 juni 2026 10:45 schreef KwelgeestIV het volgende:
Echt geen "raw" black metal, maar misschien wel de jaren'90-sound waar Neggie naar op zoek is. Zware oude-Gehenna-worship.




Ik denk dat daar de verwarring ook is ontstaan. "Raw-black metal" is blijkbaar een genre. Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde gewoon black metal met een rauw geluid. Inderdaad die jaren 90-sound.

Ik zal je tips binnenkort even gaan beluisteren. Heb toch vakantie vanaf volgende week dus dat kan mooi


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-06-2026 13:22 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zowel Satanic Warmaster als Black Cilice ns gecheckt. heel vet.



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 23-06-2026 14:13 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2026 13:22 schreef Dirge for november het volgende:
Zowel Satanic Warmaster als Black Cilice ns gecheckt. heel vet.


Absoluut!

Ik heb het hier al een paar keer gemeld, maar voor Black Cilice op de top van zijn kunnen moet je Banished From Time hebben uit 2017 - wat een schijf!



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-06-2026 14:22 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2026 14:13 schreef mikkasscar het volgende:
Absoluut!

Ik heb het hier al een paar keer gemeld, maar voor Black Cilice op de top van zijn kunnen moet je Banished From Time hebben uit 2017 - wat een schijf!






Het demowerk blijf fenomenaal ook!


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 23-06-2026 14:33 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 23 juni 2026 13:22 schreef Dirge for november het volgende:
Satanic Warmaster ns gecheckt.
Fimbulwinter is echt geweldig. Niets origineels of eigens, maar (jaren'90-)black metal perfect uitgevoerd.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-06-2026 14:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Toevallig is dat ook de BC plaat die ik heb gecheckt. Heerlijke sound ook vooral. Toffe ontdekkingen. Ik ga sowieso die tape van SW nog even beluisteren. Wat ik daarvan hoorde zorgde ervoor dat ik het op heb gezocht.



KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 23-06-2026 14:59 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 23 juni 2026 14:53 schreef Dirge for november het volgende:
Toevallig is dat ook de BC plaat die ik heb gecheckt. Heerlijke sound ook vooral. Toffe ontdekkingen. Ik ga sowieso die tape van SW nog even beluisteren. Wat ik daarvan hoorde zorgde ervoor dat ik het op heb gezocht.
Dat album is nog onderweg.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-06-2026 16:44 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2026 9:53 schreef KwelgeestIV het volgende:
"Raw Black Metal" is tegenwoordig juist echt een ding. Een subcategorie die Metal-Archives erkent. Mikkasscar, Mythics, en Grafzerk. posten met regelmaat dergelijk spul. Al vind ik het niet altijd écht rauw. Bij rauw denk ik aan punky black metal als Ildjarn, of black noise als Occulted Death Stance. Maar tegenwoordig vallen veel "vampiryc" black metal bands blijkbaar (ook) onder "raw", terwijl het daarbij voor mij juist om een bepaalde romantische sfeer gaat.
Paar moderne namen die mij nu zo tebinnenschieten die geen punk of noise zijn: Harvest, Azathoths Dream, Black Cilice, Candelabrum, Sanguine Relic, Vampirska, Wampyric Rites, Conifère.


Probeer Rainha Cólera eens


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-06-2026 19:11 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Black Cilice doet me aan Ash Borer denken (en een heel klein beetje aan Yellow Eyes). Satanic Warmaster doet me aan Hate Forest denken.



Sater
Usericon van Sater
Posted 23-06-2026 19:28 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2026 19:11 schreef Dirge for november het volgende:
Black Cilice doet me aan Ash Borer denken (en een heel klein beetje aan Yellow Eyes).


Interessante constatering. Voor mijn gevoel zijn dat twee totaal andere bands, maar dat heeft misschien meer met teksten/imago/concept/geografie en andere randzaken te maken, want ik snap qua geluid wel wat je bedoelt.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 23-06-2026 20:15 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Ik hoor de vergelijkingen ook niet.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 23-06-2026 20:16 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Ash Borer en Yellow Eyes overigens wel.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2026 Stichting ZwareMetalen