![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Oprecht verbaasd dat we dat niet hebben, eigenlijk. NP: ![]() Mithotyn - King of the Distant Forest Viking/black uit Zweden vol toffe gitaardingetjes. Gitarist Stefan Weinerhall zou later Falconer oprichten. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
![]() My Dying Bride - The Dreadful Hours. |
|||||||||
|
Eén van de beste MDB platen wat mij betreft! Vígljós - Tome I: apidae one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote: Hey, die heb ik vroeger nog gehad. Best een geinig bandje. quote: 100% mee eens. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote: Top 5 haalt ie wel. Het eerste album dat ik van ze hoorde, dus sowieso een speciaal album voor mij. |
|||||||||
|
quote: Dat is vreemd, laat vooral. Bij mij heeft deze nooit geklikt. NP: Kringa - Feast Upon the Gleam en daarna All Stillborn Fires, Lick My Heart |
|||||||||
|
quote: Sorry, ik luister pas sinds 2002/2003 naar zware metalen NP: ![]() |
|||||||||
|
quote: Openuh! |
|||||||||
|
quote: Ik herinner me In The Sign of the Ravens, dat was toch niet al te best. NP: ![]() Voorbereiding voor zaterdag, ik denk dat deze old school black thrash hier wel door een aantal gesmaakt zou worden. |
|||||||||
|
Heel gave band is dat, vond het live zeer sterk. Een aantal leden spelen ook in Dikasterion, nóg beter. |
|||||||||
|
quote:Dat was voor mij The Angel and the Dark River. Ik zal 15 zijn geweest, dus dan was dat rond 2000. Wet & Wild op TMF zond soms de clips van The Cry of Mankind en For You uit. Ik heb wel wat (oude(re)) CD's in de kast staan, maar ik draai MDB écht nooit meer. Ik denk dat TAatDR wel als mijn favoriet geldt. Indd omdat dat mijn kennismaking met de band was; maar als ik nu een CD zou aanzetten, dan wordt dat denk ik Trinity, of wellicht Turn Loose the Swans. Ik was wel erg fan van The Light at the End of the World toen die uitkwam. Vooral van She is the Dark. Ik had destijds een MDB-(wegwerp)aansteker waarop The Lighter at the End of the World stond. Maar dat album heeft achteraf volgens mij toch wat weinig substantie. Heb ze daarna verder ook niet meer gevolgd. Wellicht 34.788%... Complete eens draaien. M'n vriendin heeft die staan. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Ik dacht dat Trinity een nieuwer album was - de titel komt me niet bekend voor en volg het allemaal niet meer zo. Maar blijkt dus een compilatie met de oude EPs te zijn. Gaaf. Heb wel het e.e.a. van dat spul op de Meisterwerk verzamelaars, maar die draai ik eigenlijk nooit meer. MDB is voor mij één van de weinige bands die ik voor mijn doen vrij vroeg al ontdekte, middelbare school ergens, en waar ik nog steeds echt veel naar luister. NP: The Other Sun - Daimon, Devil, Dawn |
|||||||||
|
![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote:Ik heb nog wel een Trinity over, volgens mij. Toevallig nog interesse in de DVD? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: De clip van The Cry of Mankind, ik vind dat overigens nog altijd een van de saaiste nummers van MDB, heb ik ook zeker wel eens voorbij zien komen op TMF, maar The Dreadful Hours is het eerste album dat ik in zijn geheel heb gehoord. Ik leerde dat album kennen tijdens Metalfest 2003 in 013, daar werd het tussen de bands door gedraaid. Ik ging die dag naar het festival voor Opeth, maar leerde daar Cathedral, Paradise Lost (beide speelden toen ook) en dus ook MDB kennen. Stuk voor stuk zeer belangrijke bands voor mij. De liefde voor MDB is inmiddels sinds vorig jaar wel ernstig bekoeld door het buiten zetten van Aaron Stainthorpe. Eerste CD die ik kocht van ze was Turn Loose the Swans en dat is nog altijd mijn favoriet, gevolgd door As the Flower Withers en The Angel and the Dark River. |
|||||||||
|
O dat zou heel mooi zijn! DVD hoeft niet. |
|||||||||
|
quote: Hier volgens mij ook. Kreeg de cd van een vriendin die toch niet zoveel met metal bleek te hebben. Daarna denk ik de eerste twee en wellich ook Dreadful Hours gekocht. Vanaf Songs of Darkness het nog één of twee albums bijgehouden en daarna afgehaakt. Draai tegenwoordig vooral As the Flower Withers en Trinity vaak. Denk dat ik Turn Loose the Swans de beste vind en daarna misschien toch wel Dreadful Hours. Die aansteker had ik ook. Gekocht bij hun optreden in Tivoli in 2003. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote:Ik vind dat volgens mij juist een van hun betere nummers. Met die moeilijk langgerekte outro met viool.. quote:Mooi is dat! quote:Ik zal even zoeken, maar ben 98% zeker. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Ik heb die clip nooit op TV gezien, ben net wat jonger dan jullie geloof ik. Maar stond ook als bonusmateriaal op de eerste Meisterwerk compilatie, daar ken ik het van. Ik vond dat als veertienjarige uit een katholiek nest het ruigste ooit, Aaron als Jezus met die doornenkroon. Die CD is zonder ironie één van de belangrijkste in mijn leven geweest. |
|||||||||
|
quote: Die had ik ook al heel vroeg! Helemaal vergeten. Hoe jong ben jij dan? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote:Jij bent getrouwd en hebt kinderen. Duidelijk dat Sater en ik jonger zijn. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: quote: Ik heb eerdere berichten over dit album gemist geloof ik. Beter opletten, want dit is wel in mijn straatje. Flinke The Devil's Blood invloeden ook. Zie dat Tommie E. van Saturnalia Temple er ook iets mee te maken heeft. Dit moet ik echt vaker luisteren. |
|||||||||
|
quote: 38. |
|||||||||
|
quote: Gast, dat is een mega-nummer. Hypnotisch, beklijvend, begeesterend - MDB in de overtreffende trap quote: 1. TA&TDR 2. TLTS 3. ATFW daarna % of Like Gods of the Sun - die worden te vaak over het hoofd gezien [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 24-02-2026 16:10] |
|||||||||
| Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
| Index / Muziek algemeen |