IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Dierenmishandeling Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 16:58 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Daarnaast, ik ben volgens mij zeer duidelijk in wat voor mij de 2 hoofdredenen zijn om tegen dierproeven te zijn toch? Ik geef andere punten slechts ter overweging, omdat veel voorstanders van dierproeven die wat minder bekend zijn met de concordantie van diermodelen en het menselijk lichaam zich daar eens wat meer in zouden moeten verdiepen voordat ze zich een mening vormen.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-09-2010 16:59 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2010 16:56 schreef Fusion het volgende:
Welke punten haal ik er bij die niet kloppen?

Bijvoorbeeld een foto van een hond die in een hondengevecht gebruikt was. Althans, daar vind ik nu die foto weer terug (ik dacht eerst dat het van een hedgehog-attack was, maar dat was een andere foto).

Of er onderzoek van lang geleden bijhalen. Dat is net zoiets als de RK kerk willen verbieden wegens de inquisitie, terwijl er ook zat dingen in het heden zijn om ze op aan te spreken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-09-2010 17:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2010 16:58 schreef Fusion het volgende:
Daarnaast, ik ben volgens mij zeer duidelijk in wat voor mij de 2 hoofdredenen zijn om tegen dierproeven te zijn toch? Ik geef andere punten slechts ter overweging, omdat veel voorstanders van dierproeven die wat minder bekend zijn met de concordantie van diermodelen en het menselijk lichaam zich daar eens wat meer in zouden moeten verdiepen voordat ze zich een mening vormen.

Klopt.

Maar als iemand instemt met dierproeven onder bepaalde voorwaarden en jij komt daar overheen walsen met dingen die buiten die voorwaarden vallen (zoals in minder ethisch landen), jaag je diegene denk ik alleen meer tegen je in het harnas en bereik je minder dan je wil


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 17:29 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 september 2010 16:59 schreef ZelThoR het volgende:
Bijvoorbeeld een foto van een hond die in een hondengevecht gebruikt was. Althans, daar vind ik nu die foto weer terug (ik dacht eerst dat het van een hedgehog-attack was, maar dat was een andere foto).
Goed, mocht die foto niet kloppen, mea culpa (nou eigenlijk echt niet mea, maar goed). Maar je doet nu alsof ik dat bewust doe ('erbij halen' schrijf je), dit is gewoon een fout in bronmateriaal en dat kan iedereen gebeuren.

quote:
Op 20 september 2010 16:59 schreef ZelThoR het volgende:
Of er onderzoek van lang geleden bijhalen. Dat is net zoiets als de RK kerk willen verbieden wegens de inquisitie, terwijl er ook zat dingen in het heden zijn om ze op aan te spreken
Volgens mij had ik al eerder gevraagd (aan jou?) 'waar haal ik onderzoeken van lang geleden erbij?


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-09-2010 17:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2010 17:29 schreef Fusion het volgende:
Goed, mocht die foto niet kloppen, mea culpa (nou eigenlijk echt niet mea, maar goed). Maar je doet nu alsof ik dat bewust doe ('erbij halen' schrijf je), dit is gewoon een fout in bronmateriaal en dat kan iedereen gebeuren.

Klopt! Ik bedoelde eigenlijk inderdaad niet dat jij het expres deed, wilde het alleen een beetje chargeren (vandaar ook de om het scherpe randje er weer af te halen!).
quote:
Volgens mij had ik al eerder gevraagd (aan jou?) 'waar haal ik onderzoeken van lang geleden erbij?

Aan ElitE, geloof ik.

Deze, toch? http://img227.imageshack.us/img227/7665/pic5jz.jpg En ja, daarna zeg je wel dat er nog steeds zulk onderzoek plaats vindt, maar volgens mij is die foto toch echt van langer geleden. In principe heb je dan misschien wel gelijk, maar door dat soort dingen allemaal maar door elkaar te gebruiken boet je wel wat aan geloofwaardigheid in. En dat is, omdat het onterecht is, ook zonde!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 18:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Mmmm ik vind je kritiek maar magertjes sorry. De foto zou oud kunnen zijn, het onderzoek is nog wel degelijk actueel hoor. Een paar maanden geleden was China opeens weer even actueel in 'dit circuit' omdat ze honden levend verbranden voor allerlei wetenschappelijke tests.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-09-2010 18:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2010 18:17 schreef Fusion het volgende:
Mmmm ik vind je kritiek maar magertjes sorry. De foto zou oud kunnen zijn, het onderzoek is nog wel degelijk actueel hoor. Een paar maanden geleden was China opeens weer even actueel in 'dit circuit' omdat ze honden levend verbranden voor allerlei wetenschappelijke tests.

Whatever, ik leg uit waarom ik zeg wat ik zeg, als je dat anders ziet hoor ik het graag en anders houdt je er maar over op.

Het was, nogmaals, allemaal niet bedoeld als kritiek op wat je probeert te verkondigen.

En haal ook vooral China er weer bij, ja


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 18:28 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Hier hoor http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19159601 tussen neus en lippen door "Eighteen male Beagle dogs were surgically prepared for measurement, subjected to 50% total body surface area (TBSA) full-thickness flame injury 24 hours later" in mooie wetenscappelijke woorden. Bah. Echt bah.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 18:29 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wat wil je nou? Je beschuldigt me van oude experimenten en ik bewijs nota bene met een wetenschappelijk artikel je ongelijk en je klaagt over in welk land dat plaats vond?


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-09-2010 18:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik ontken toch ook niet dat er nog steeds verkeerde dingen plaatsvinden waarmee je je argumentatie kan opzetten?
quote:
Op 20 september 2010 16:59 schreef ZelThoR het volgende:
Of er onderzoek van lang geleden bijhalen. Dat is net zoiets als de RK kerk willen verbieden wegens de inquisitie, terwijl er ook zat dingen in het heden zijn om ze op aan te spreken


En over andere landen, et cetera:
quote:
Op 20 september 2010 17:00 schreef ZelThoR het volgende:
Maar als iemand instemt met dierproeven onder bepaalde voorwaarden en jij komt daar overheen walsen met dingen die buiten die voorwaarden vallen (zoals in minder ethisch landen), jaag je diegene denk ik alleen meer tegen je in het harnas en bereik je minder dan je wil

quote:
Op 20 september 2010 16:31 schreef ZelThoR het volgende:
Mensen reageren er slecht op als je ze aanvalt met dingen waar ze toch niet mee ingestemd hebben. Dat jij er dus dingen van over de hele wereld bijhaalt om aan te tonen dat dierproeven slecht zijn, doet mij juist meer in de verdediging schieten omdat ik onterecht 'aangevallen' word.

Dus, zolang je mij blijft aanvallen met dingen waar ik het toch al niet mee eens was of die tig jaar geleden gebeurd zijn raak ik alleen maar meer vastgeroest in m'n standpunt

Ik neem aan dat je wil dat er dingen in NL/EU veranderen, focus daar dan alsjeblieft op. Wat je nu weleens/vaak doet is gewoon propagande. Ik weet niet meer of het weleens of vaak is, maar ik word er een beetje moe van dus dat interesseert me ook niet meer


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 19:21 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik denk dat t misverstand een beetje komt omdat jij aanneemt dat ik (alleen maar) wil dat in NL/EU dingen veranderen. Ik vind dat persoonlijk nogal onzinnig. Zo van 'hier is het goed, geen nare laboratoriums met allemaal nare proeven' en dan lekker de kop in t zand steken ofzo? Buiten dat ik t onzinnig vind, werken de EU overheden zo DIRECT een verschuiving naar Oostblok-landen en Azie in de hand. Dus waarom ik dan China 'er niet mag bijhalen' is me een raadsel.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 19:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 september 2010 18:43 schreef ZelThoR het volgende:
Dus, zolang je mij blijft aanvallen met dingen waar ik het toch al niet mee eens was of die tig jaar geleden gebeurd zijn raak ik alleen maar meer vastgeroest in m'n standpunt
Ten eerste val ik niet aan, en ten tweede hou nou toch eens op met je "tig jaar geleden" waarom kijk je alleen naar NL of EU? En what about de VS, daar doen ze dit soort dingen ook nog steeds hoor.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-09-2010 19:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2010 19:21 schreef Fusion het volgende:
Ik denk dat t misverstand een beetje komt omdat jij aanneemt dat ik (alleen maar) wil dat in NL/EU dingen veranderen. Ik vind dat persoonlijk nogal onzinnig. Zo van 'hier is het goed, geen nare laboratoriums met allemaal nare proeven' en dan lekker de kop in t zand steken ofzo? Buiten dat ik t onzinnig vind, werken de EU overheden zo DIRECT een verschuiving naar Oostblok-landen en Azie in de hand. Dus waarom ik dan China 'er niet mag bijhalen' is me een raadsel.

...

Nogmaals, ik vind ook dat we zo'n verschuiving tegen moeten gaan.
quote:
Op 20 september 2010 19:23 schreef Fusion het volgende:
Ten eerste val ik niet aan, en ten tweede hou nou toch eens op met je "tig jaar geleden" waarom kijk je alleen naar NL of EU? En what about de VS, daar doen ze dit soort dingen ook nog steeds hoor.

Als er op een moment gesproken wordt over hoe het in NL/EU geregeld is en of dat wel niet/goed is, en iemand komt dan aan met allemaal gruwelijkheden die niet over NL/EU gaan VOEL ik me in ieder geval onheus aangevallen (nou ja, omdat ik het goedkeurde dan). Misschien had je het niet door, of wilde je graag je paradepaardje even etaleren, maar jij trok het opeens veel verder dan waar het op dat moment over ging.

Dat is wel te begrijpen, toch? Jij vindt het ook niet leuk als we (indirect of direct) jouw geloof in Jezus afzeiken omdat de Paus rare dingen zegt over ontucht


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 19:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zei al eerder, ik denk dat ik een paar pagina;s heb gemist Ik viel eigenlijk binnen een pagina of wat terug en heb niets van ervoor gelezen. En nogmaals, ik val jou niet aan. Ik snap je argument hoor, alleen wil *ik* persoonlijk het niet alleen bij de EU laten.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-09-2010 19:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2010 19:32 schreef Fusion het volgende:
Ik zei al eerder, ik denk dat ik een paar pagina;s heb gemist Ik viel eigenlijk binnen een pagina of wat terug en heb niets van ervoor gelezen. En nogmaals, ik val jou niet aan. Ik snap je argument hoor, alleen wil *ik* persoonlijk het niet alleen bij de EU laten.

Ja, dat begrijp ik.

Ik denk wel dat vrijwel iedereen hier die gepost heeft voor dierproeven naar NL/EU-maatstaven te zijn het ook met je eens is voor wat betreft de dierproeven buiten NL/EU. Dus, wat dat betreft vind ik het toch echt een beetje verspilde moeite

Maar, ga vooral verder zo, is nu wel duidelijk hoe je insteekt! (En kunnen we je voor een deel rustig negeren )


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-09-2010 20:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

'we'? :-) Je bent officieel spreekbuis voor ZM? :-P


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-09-2010 20:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Get a room please...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 0:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2010 20:16 schreef Fusion het volgende:
'we'? :-) Je bent officieel spreekbuis voor ZM? :-P

Pluralis majestatis

Maar nee, dat ben ik zeker niet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 22-09-2010 10:05 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Oja, hier om ben ik ook tegen dierproeven.

Het onderstaande filmpje is een paar dagen geleden uit gebracht door Peta. Peta heeft een undercover onderzoek gedaan in een lab in Noord-Carolina. In het filmpje kun je zien hoe de werknemers om gaan met de dieren in het lab. Het lab heeft zijn deuren moeten sluiten. Dit is al de zoveelste keer dat er bewijs naar buiten komt dat dierproefnemers niks meer dan dierenbeulen zijn.
Trouwens ik vind iedereen een dierenbeul die dieren op sluit en testen er op uitvoert.





american psycho


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 22-09-2010 10:14 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Oja, en voor de mensen die antwoord wouden hebben waar ik mijn cijfers van dan had (zie een paar pagina's geleden). Mijn cijfers haal ik over algemeen van de website's van het ministerie van vws, economische zaken, consumentenbond etc etc. Lees bijvoorbeeld het jaarverslag 2008 Zo Doende op de website het vws eens. Dan kun je lezen hoeveel proefdieren er jaarlijks worden gebruikt.


american psycho


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-09-2010 10:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2010 10:14 schreef peer het volgende:
wouden

lol

Onzinnig trouwens, 'ik haal meestal cijfers van...'. Niet altijd dus, en we weten niet welk cijfer waarvandaan komt of van wanneer het is. Niet te verifiëren en in principe sowieso vaag, dus.

Verder heb je ongeveer tien miljoen wél relevante vragen nog niet beantwoord.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2010 12:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 september 2010 10:05 schreef peer het volgende:
Dit is al de zoveelste keer dat er bewijs naar buiten komt dat dierproefnemers niks meer dan dierenbeulen zijn.
Trouwens ik vind iedereen een dierenbeul die dieren op sluit en testen er op uitvoert.





En bedankt!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BVT
Usericon van BVT
Posted 22-09-2010 12:49 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 22 september 2010 12:06 schreef ElitE het volgende:
En bedankt!


Tsja, je vind dat toch niet heel vreemd mag ik hopen?



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2010 12:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 september 2010 12:49 schreef BVT het volgende:
Tsja, je vind dat toch niet heel vreemd mag ik hopen?


Nouja er wordt aardig gegeneraliseerd niet alle proefdieren worden zo behandeld.

Ik wil verwijzen naar het onderzoek wat ik zelf heb uitgevoerd op zebravinken, het enige wat daar gebeurt is dat de dieren opgesloten zitten in normale kooien zoals ze ook als huisdier gehouden worden. En dan worden er alleen wat gedragsonderzoekjes aan gedaan. Het ergste wat gebeurt is dat ze enkele uren zonder eten zitten als ze een taak niet begrijpen. Ook worden dieren aan het einde van de rit niet afgemaakt en worden ze gewoon verkocht. Als je dat dierenmishandeling noemt mag je huisdieren ook wel afschaffen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-09-2010 13:25 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Menig huisdier wordt minder behandeld.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen