IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Dierenmishandeling Vorige pagina | Volgende pagina
Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-07-2002 21:03 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

nog even een aanvulling op het dumpen van huisdieren:

dit fotootje staat bij het artikel:



daar word ik nou verdrietig van.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 21:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 20:51 schreef Dwaallicht het volgende:


Ik geloof dan ook niet in de wilsvrijheid van de (gemiddelde) mens; die heeft nl. geen wil, zoals ik elke dag weer zie.


ik wel, maar de meeste gebruiken hem gewoon niet, dat is veel te moeilijk .


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 21:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik begrijp dat dumpen van huisdieren echt niet. ik hou ontzettend veel van mijn katten. ik moet er niet aan denken die achter te laten. mensen die hun dier dumpen houden niet van hun beesten en hadden er zowiezo niet een moeten hebben. zou je niet iets moeten verzinnen waarin het niet voor iedereen mogelijk is om een beest aan te schaffen?


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-07-2002 21:22 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 1 juli 2002 21:19 schreef attila_de_hun het volgende:
ik begrijp dat dumpen van huisdieren echt niet. ik hou ontzettend veel van mijn katten. ik moet er niet aan denken die achter te laten. mensen die hun dier dumpen houden niet van hun beesten en hadden er zowiezo niet een moeten hebben. zou je niet iets moeten verzinnen waarin het niet voor iedereen mogelijk is om een beest aan te schaffen?


Tja... da's een mooie en idealistische gedachte. Maar helaas werkt het niet; waarom bestaan er bijvoorbeeld ook hele volksstammen die ze beter preventief hadden kunnen steriliseren, omdat ze niet voor kinderen kunnen zorgen... dat zijn vaak dus ook de mensen die dit soort dingen flikken; die hebben geen normen en waarden in hun flikker. Brandmerken moeten ze die mensen. En wat dat aangaat: dan bestaat er wel de dierenbescherming, maar mensen zijn (schijnbaar) nog altijd belangrijker dan een dier.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 21:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 21:22 schreef Sarjenka het volgende:
dan bestaat er wel de dierenbescherming, maar mensen zijn (schijnbaar) nog altijd belangrijker dan een dier.


als ik moest kiezen tussen een groot deel van de mensheid of mijn twee katten zou het slecht aflopen met de mensheid.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 21:26 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

In België worden honden tegenwoordig van een chip (? of iets anders?) voorzien met registratiegegevens, zodat de eigenaar steeds kan gevonden worden, en dus bestraft als hij z'n hond ergens dumpt.

Een hond is dus hetzelfde als een auto Het is erg dat het zo moet gebeuren, maar nu denken mensen misschien 2x na voor ze een huisdier kopen (het kost nu ook meer enzovoort..)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 21:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

[quote]Op 1 juli 2002 21:26 schreef mislyd het volgende:
In België worden honden tegenwoordig van een chip (? of iets anders?) voorzien met registratiegegevens, zodat de eigenaar steeds kan gevonden worden, en dus bestraft als hij z'n hond ergens dumpt.

[quote]
zeer goed!

zeg, wat was een tijdje geleden nou precies aan de hand op die veemarkten in belgie? er waren opnames gemaakt met een verorgen camera die er niet om logen had ik begrepen. heeft de agrarische sector zijn leven hier reeds verbeterd?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 21:59 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 juli 2002 21:48 schreef attila_de_hun het volgende:
zeg, wat was een tijdje geleden nou precies aan de hand op die veemarkten in belgie? er waren opnames gemaakt met een verorgen camera die er niet om logen had ik begrepen. heeft de agrarische sector zijn leven hier reeds verbeterd?

Alle veemarkten zijn een tijdje gesloten geweest, maar nu gaat alles weer z'n gewone gangetje, nu de publieke opinie weer in slaap gevallen is..
Volgens het gerecht waren die videobeelden niet geldig als bewijs, want ze waren een 'inbreuk op de privacy van de veehandelaars' (op een publieke veemarkt!! Je moet het maar durven zeggen!) Maffia..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


SQT
Usericon van SQT
Posted 01-07-2002 22:00 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 1 juli 2002 20:44 schreef Sarjenka het volgende:
Natuurlijk heeft iedereen het recht of hij/zij dieren eet.


Maar waarom heeft een mens dan wel het recht die keuze te maken (als je kijkt naar de bio-industrie dan), terwijl een dier niet eens een keuze heeft?


SQT
Usericon van SQT
Posted 01-07-2002 22:01 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 1 juli 2002 21:59 schreef mislyd het volgende:
Alle veemarkten zijn een tijdje gesloten geweest, maar nu gaat alles weer z'n gewone gangetje, nu de publieke opinie weer in slaap gevallen is..
Volgens het gerecht waren die videobeelden niet geldig als bewijs, want ze waren een 'inbreuk op de privacy van de veehandelaars' (op een publieke veemarkt!! Je moet het maar durven zeggen!) Maffia..


Wat is er nou godverdomme erger, inbreuk op privacy of mishandeling??

ter illustratie van de legbatterij:


[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 01-07-2002 22:05]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 22:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 22:00 schreef SQT het volgende:
Maar waarom heeft een mens dan wel het recht die keuze te maken (als je kijkt naar de bio-industrie dan), terwijl een dier niet eens een keuze heeft?
Het is geen zaak van 'recht'... het is een zaak van MACHT.

Welkom in de wereld.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 22:07 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 juli 2002 22:01 schreef SQT het volgende:
Wat is er nou godverdomme erger, inbreuk op privacy of mishandeling??

Indd..
Ach het komt altijd op hetzelfde neer: geld. Er zijn honderden verschillende manieren om die zaken anders aan te pakken, maar mensen willen geen moeite doen. Ik word er ziek van als ik eraan denk..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


SQT
Usericon van SQT
Posted 01-07-2002 22:08 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 1 juli 2002 22:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is geen zaak van 'recht'... het is een zaak van MACHT.

Welkom in de wereld.


ik weet er alles van


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 22:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 22:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is geen zaak van 'recht'... het is een zaak van MACHT.

Welkom in de wereld.


maar in iedere supermarkt liggen tegenwoordig ecologische producten. dus het is vooral een zaak van:

niet te moeite willen nemen om verder te kijken dan je vertrouwde produkt

of

niet willen (of kunnen) betalen.

ik vrees dat vooral het laatste met de nadruk op niet willen een belangrijke factor is.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 22:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Sure, tuurlijk. Maar dan nog loop je rond in je leren of stoffen kleren etc. De mensheid is wat dat betreft een parasiet die zich tegoed doet aan snel opdrogende natuurlijke hulpbronnen.

Bij mij is het overigens een zaak van niet kunnen betalen, ik word daar wel eens moe van, altijd goed opletten met boodschappen doen enzo... maar snel werk vinden, dan kan ik tenminste weer biologisch kopen en ook lekkere dingen, en dan biologische mozzarella bij de kaasboer ipv die plastic uit de supermarkt. Etc .


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 22:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Keuze... Ik vind dat we niet de keuze mogen hebben. Als eieren van legbatterijen in de supermarkt liggen, is het te laat.
Als er geen legbatterijen waren, dan zouden alle eieren even duur zijn, en zou niemand klagen. Het is toch ook niet fair dat mensen met meer geld meer ecologisch verantwoorde producten kunnen kopen?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


SQT
Usericon van SQT
Posted 01-07-2002 22:14 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 1 juli 2002 22:11 schreef attila_de_hun het volgende:
maar in iedere supermarkt liggen tegenwoordig ecologische producten. dus het is vooral een zaak van:

niet te moeite willen nemen om verder te kijken dan je vertrouwde produkt

of

niet willen (of kunnen) betalen.

ik vrees dat vooral het laatste met de nadruk op niet willen een belangrijke factor is.



Ook, plus, wat jij eigenlijk ook zegt, de luxe die wij hebben met al dat vlees. Vlees is lekker en het ligt in pakjes bitterballen in de vriezer. Snackie?
Kijk en zoiets geven de mensen (volgens mij) niet zo snel op, die makkelijkheid en die luxe..


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 01-07-2002 22:15 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Welvaart maakt laks, idd.


SQT
Usericon van SQT
Posted 01-07-2002 22:15 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 1 juli 2002 22:14 schreef mislyd het volgende:
Keuze... Ik vind dat we niet de keuze mogen hebben. Als eieren van legbatterijen in de supermarkt liggen, is het te laat.
Als er geen legbatterijen waren, dan zouden alle eieren even duur zijn, en zou niemand klagen. Het is toch ook niet fair dat mensen met meer geld meer ecologisch verantwoorde producten kunnen kopen?


woohoo


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 22:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 22:13 schreef Dwaallicht het volgende:
De mensheid is wat dat betreft een parasiet die zich tegoed doet aan snel opdrogende natuurlijke hulpbronnen.




en daar zijn we weer bij HET probleem, overbevolking.


iemand kan het zich niet kwalijk nemen als je het gewoon niet kan betalen. maar ik heb het wel moeilijk met die zeikerds die denken dat biologisch eten vol vieze beestjes zitten. ach, ik wou dat de mens eens een zintuig had die gifstoffen etc deed waarnemen. dan zouden ze geen hap meer van de reguliere groenten/fruit etc meer eten.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-07-2002 22:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dieren zijn lief liever dan de meeste mensen

aargh ik ga ff een ander topic bekijken want ik kan dus totaal niet tegen dierenmishandeling

net zoiets als een blinde een mep geven en zeggen: 'die zag je niet aankomen he'


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 22:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 22:20 schreef karnivoor het volgende:


net zoiets als een blinde een mep geven en zeggen: 'die zag je niet aankomen he'


foei, karnivoor. dat is niet pc. om zo een grap kan ik eh niet eh lachen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-12-2002 11:18 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Jacht met pitbulls op wild in Limburgs park

In de bossen van Nationaal Park de Meinweg bij het Limburgse plaatsje Herkenbosch wordt met pitbulls gejaagd op reeën en wilde zwijnen. Volgens de Nederlandse Vereniging van Natuurtoezicht (NVN) gaat het om georganiseerde criminaliteit, die draait om weddenschappen om grof geld.

De eigenaren van de pitbulls zouden in cafés weddenschappen afsluiten over wiens hond het eerst een ree of zwijn te pakken heeft. De gewonde of gedode dieren zouden daarna meestal gewoon worden achtergelaten. "Het is de criminelen louter om de kick van het doden te doen'', aldus voorzitter Croll van de NVN.

Volgens de NVN wordt op de reeën ook gejaagd met pijlen waaraan scheermesjes zijn bevestigd. Die pijlen worden afgeschoten met een speciale boog, waardoor het wild geraakt wordt met een snelheid van 400 kilometer per uur. De stropers zouden het voornamelijk gemunt hebben op drachtige reeën. Wanneer zij een dier geraakt hebben, zouden zij de foetus eruit snijden om deze vervolgens op te zetten. Dit zou niet alleen bij Herkenbosch gebeuren, maar ook in andere natuurgebieden in Limburg en Brabant.

Om de stroperij in te dammen, pleit de NVN ervoor dat boswachters en jachtopzichters net als politiemensen de bevoegdheid krijgen om verdachten op te pakken. Voorzitter Croll heeft weinig vertrouwen in de politie, omdat het buitengebied voor de politie onbekend terrein is. "Ze kennen er de weg niet eens'', zo zei hij.

De politie Limburg Noord heeft in een reactie laten weten dat er incidenteel meldingen binnenkomen van stroperij met pitbulls. Een aantal weken geleden trof de politie in Nationaal Park de Meinweg een zwaargewond zwijn aan. Er werd een verdachte aangehouden, maar deze moest wegens gebrek aan bewijs weer worden vrijgelaten. De politie overlegt met onder andere Staatsbosbeheer over te nemen maatregelen.

(Bron: NOS Nieuws)



I'm not being rude. You're just insignificant.


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-12-2002 21:59 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

ik kijk er niet eens meer van op.
die mensen moet je betrappen, oppakken en naar het lab brengen om er daar vervolgens proeven op te doen. maarja dat mag toch niet, want dat is niet etisch verantwoord


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 18-12-2002 22:00 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2002 21:59 schreef SQT het volgende:
ik kijk er niet eens meer van op.
die mensen moet je betrappen, oppakken en naar het lab brengen om er daar vervolgens proeven op te doen. maarja dat mag toch niet, want dat is niet etisch verantwoord


Hier ben ik het ook mee eens !!!

Mensen die zomaar op dieren of andere mensen testen, die moeten zelf eens als proef dier al die shit mee maken.


Wiegen Meister !


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen