|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Phoe... iets met stoom geloof ik... zou ik nog eens na moeten lezen Zenial |
|
quote: Heers Hier een stel vanop de grond, bij Tilburg. Verdwenen exemplaren kunnen, indien ze omringd waren door een gracht, een soort "graancirkels" vormen: de gewassen boven de oude gracht kleuren in droge periodes groener. Maar da's natuurlijk iets anders dan die platgetrapte cirkels. |
|
quote: O wist ik nog niet. Effe offtopic, is dat Cernunos niet in je icon? The Horned god van de Kelten? Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Graancirkels? Met de cirkelzeis, natuurlijk! ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
quote: Weer een heel slimme reactie van een KHBO student , zo kennen we ze Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Zo min of meer ... Het is een fragment van de Gündestrup-ketel uit de 2de/1ste eeuw v.C. Er bestaat nogal wat discussie over die plaatjes en wie/wat ze voorstellen, maar voor mij is het Cernunnos. |
|
quote: Kun je herkennen aan de horens en dat ding dat hij in zijn rechterhand hout, dat droegen de Kelten nog steeds rond hun nek terwijl ze door de Romeinen werden gevangen genomen. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
zullen we anders een topic beginnen over kelten, vikingen, romeinen en andere volkeren? (pre-christelijk dan wel:D ) |
|
quote: lijkt mij geen slecht gedacht. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Prima idee ! |
|
quote: we kunnen daar verder gaan: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=743 Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Graancirkels, wat een fucking onzin! |
|
Foto gevonden van oude structuren (grachten) uit de Ijzertijd, die patronen in de gewassen hebben nagelaten. Hier gaat het niet om cirkels (wijzen meestal op grafheuvels), daar vind ik momenteel geen foto's van. |
|
http://plantclinic.cornell.edu/FactSheets/fairyring/fairyring.htm een fairy ring is een paddestoel die meestal onder de grond groeit maar in de herfst naar boven groeit als paddestoel, dit gebeurt alleen aan de uiteinden dus hierdoor onstaat een ring. dit is wel een hele goede verklaring voor graancirkels, de cirkels zijn erg rond, en kunnen gras harder laten groeien of dood laten gaan. neem je meerdere en tjakka mooie figuren. ik geloof niet dat de huidige graancirkels hierdoor ontstaan, maar dat het duizenden jaren geleden aangezien werd door iets goddelijks en dat daarom mensen het na zijn gaan apen, en bv stonehenge hebben gemaakt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:O ja joh? Hoe precies kunnen cirkels gras harder laten groeien of dood gaan? |
|
quote: Schimmels kunnen parasiteren, waardoor het gras minder hard groeit, of misschien wel doodgaat. Wat ook een mogelijkheid is is dat de betreffende schimmel een symbiose met het gras aangaat, wat dus kan resulteren in harder groeiend gras. Als de schimmel netjes de vorm van een cirkel heeft groeit het gras dus harder, danwel minder hard boven deze cirkel. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote:Resulterende in ingewikkelde graancirkels waarbij de halmen gewoon omgebogen zijn? Don't think so. Een paar mensen + nacht + touw&plank + verveel = graancirkel. |
|
quote:dat zijn de moderne graancirkels, ik denk dat mensen vroeger dat vroeger na zijn gaan maken nu als grap vroeger als`ritueel oid. Er zijn veel tekenen dat er vroeger ook graancircels waren stonehenge zou bv op een graancirkel/fairy ring kunnen staan. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: de mensen die dat geloven, geloven ook in sprookjes, één of andere god, et cetera. |
|
Dat is jouw interpretatie. Mensen die zo kortzichtig denken missen een teelbal! Dat vind ik dan he Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Mensen die geloven in de sociale heilstaat geloven in sprookjes. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Mensen die geloven in Geert Wilders............ www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Mr. wilders heeft haar cirkels. Efijn heeft iemand toevallig dat stukje in het programma van jack spijker man gezien over de cirkels met zand met verschillende "energie". (talpa) |
|
klinkt wel interessant. op discovery zag ik pas iets over een door studenten gemaakte graancirkel. toen er een helicopter over de graancirkel vloog viel de motor uit. best bizar, toch wel erg veel toeval. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |