|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Je hebt gelijk Helmet. Mjah ze schamen zich voor wicca's. |
|
Ik hou me al anderhalf jaar meej bezig (wicca), en der is zon gast waar ik mee naar school fietst die me helemaal voor lul verklaart, en waarschijnlijk anderen op dit forum ook, mja daar heb ik boodschap aan...... en als mensen christen willen zijn laat ze toch.......Die Osama is dus ook gewon een lul meej zijn jihad enzo.... Do or do not. There is no try. |
|
Ik denk dat je hier ook niet veel christenen en moslims zal vinden |
|
tja,dan is iedereen hier dus atheist Of heidens,... Maar zelfs de meest overtuigde atheist kan niet zeggen , dat hij nooit iets onverklaarbaars heeft meegemaakt,... true disco chick |
|
Atheïsme wil niet zeggen dat je gelooft dat alles verklaarbaar is... het is geen determinisme! |
|
Wel ik geloof ook niet in een god,maar wel in een soort energie,die door alles stroomt,een soort levenskracht true disco chick |
|
En hoe heet die energie? |
|
ik heb vrij weinig zin om me in het gesprek t bemoeien, ik zou me veelste veel ergeren aan de mensen die het nodig vinden om in een olijke manier te vertellen dat ze mensen die er wel in geloven naive vinden, en het onzin vinden. maar zelf doe ik nu al bijna een jaar aan chaos magic. en ben er zelf ook redelijk vaak mee bezig. een hoop informatie hierover kan gevonden worden op http://www.chaosmagic.com en zelf heb ik eens een stuk erover geschreven wat hier te vinden is http://www.chaosmagic.com/archives/magic/chaosmagiciscrap/chaosmagiciscrap.htm (de titel is misleidend) mijn eigen opvattingen over wicca zijn ook niet echt positief. maar dat heeft niks te maken met het feit of het werkt of niet. veelste meer met het commercieele gat in de mart wat er mee gevonden is. en wat voor onzekere en naive mensen er vooral op toe stromen. de echte ware wiccans zijn niet vaak meer te vinden ook. |
|
Dat dacht ik ook al, dat die niet meer zo snel te vinden zijn. Tegenwoordig heel veel meelopers. En van die jonge kinders. |
|
quote: Ik heb er geen naam voor,maar ik kan het wel voelen,... true disco chick |
|
quote: Pantheistisch? |
|
hmmm,... Ik weet niet precies wat pantheisme inhoudt,maar pan is toch de god van de muziek met die hoorns en geitenpoten en een panfluit,... Toch? true disco chick |
|
Pan is inderdaad die godheid ja, maar 'pantheisme' komt van het griekse pan = alles en theos = god. Alles is god dus, alles is vervuld van een bepaalde energie of warmte of liefde of whatever, een beetje verwant met wat jij geschreven hebt. Tenminste, dat is één interpretatie van pantheisme, aangezien daar ook weer nuanceverschillen in schijnen te bestaan. |
|
idd een bepaald soort omschrijving van energien... |
|
*meld zich* Wie men liefheeft kastijdt men! |
|
quote: Dan sluit ik mij bij deze interpretatie aan true disco chick |
|
quote: =Manon (of zo)??? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: jawel ikke. lang leve de wetenschap |
|
jammer, dat de wetenschap veel heeft kapot gemaakt.. maar on-topic ofzoiets.. |
|
Ik haat wicca ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK |
|
quote:NEEEEEE niet citeren uit die crapfilm. |
|
juist!! the craft true disco chick |
|
quote: lolololololololololololololol ik ben wicaa want ik kijk naar charmed en the craft My madness, my sadness |
|
on topic |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |