IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wicca Vorige pagina | Volgende pagina
IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 17-09-2002 11:11 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

iedereen denkt tegenwoordig dat als ze een pentagram-hangertje aandoen dat ze wicca zijn...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-09-2002 11:15 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

En ik wordt moe van al die pubers die the Craft en Charmed hebben gezien en opeens heksje zijn..treurig....Heel cu2 staat vol met spells!

Een echte wiccan geeft zijn /haar spreuken niet zomaar weg


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 17-09-2002 11:18 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 11:15 schreef Vampie het volgende:
En ik wordt moe van al die pubers die the Craft en Charmed hebben gezien en opeens heksje zijn..treurig....Heel cu2 staat vol met spells!

Een echte wiccan geeft zijn /haar spreuken niet zomaar weg


helemaal met je eens!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2002 12:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Één spreuk mag iedereen van mij hebben:
quote:

Niets zo charmant,
Als een spreuk aan de wand!



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-09-2002 14:24 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 september 2002 11:15 schreef Vampie het volgende:
Een echte wiccan geeft zijn /haar spreuken niet zomaar weg
Binnen de gebruiken van de Wiccan zijn spreuken ook helemaal niet weg te geven. Een spreuk is iets wat je voor jezelf ontwikkelt en dat is niet over te brengen aan iemand anders zonder afbreuk te doen aan het geheel, zeker vanwege de poetische invulling die velen geven aan hun spreuken. Iemand die alleen de woordjes opratelt zal nooit de essentie van de spreuk snappen en hem derhalve nooit met (volledig) succes uit kunnen voeren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 18-09-2002 14:24 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Nu heb ik wel zo'n pentagram hangertje,...
Maar ik zal nooit beweren dat ik wiccan ben
Het pentagram heeft veel betekenissen,zoals de seizoenen en de elementen


true disco chick


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 18-09-2002 18:44 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

hmmm....haha hallo ik ben Evy, ik ben wicca (dat kun je zien aan mijn pentagram) en mijn lievelings film is The Craft. zoiets? Ja das irritant. moet je eens op kinderlines.nl kijken. is wel lachen.(off-topic) Ik moet The Craft toch wel eens zien......leuke film?


Do or do not. There is no try.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 19-09-2002 11:23 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 18:44 schreef ---Spike--- het volgende:
hmmm....haha hallo ik ben Evy, ik ben wicca (dat kun je zien aan mijn pentagram) en mijn lievelings film is The Craft. zoiets? Ja das irritant. moet je eens op kinderlines.nl kijken. is wel lachen.(off-topic) Ik moet The Craft toch wel eens zien......leuke film?


euh...best doenbaar als je het met een grove korrel zout neemt!!!!

offtopic...Spike... Buffy-fan,zeker?Da's ook al zo'n programma waar vele tieners naar kijken en daarna beweren dat ze wicca zijn.Niet dat jij zo bent!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 19-09-2002 17:23 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 18:44 schreef ---Spike--- het volgende:
hmmm....haha hallo ik ben Evy, ik ben wicca (dat kun je zien aan mijn pentagram) en mijn lievelings film is The Craft. zoiets? Ja das irritant. moet je eens op kinderlines.nl kijken. is wel lachen.(off-topic) Ik moet The Craft toch wel eens zien......leuke film?
Hmm?Fe betekenis die ik aan mijn pentagram geef is die van de 4 elementen en ether,en daar leef ik gewoon bij,...


true disco chick


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 20-09-2002 15:26 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 17:23 schreef pale enchantress het volgende:
Hmm?Fe betekenis die ik aan mijn pentagram geef is die van de 4 elementen en ether,en daar leef ik gewoon bij,...


Nou,zo hoort het????


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 20-09-2002 16:38 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2002 15:26 schreef IceQueen het volgende:
Nou,zo hoort het????
inderdaad


true disco chick


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 20-09-2002 17:12 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 11:15 schreef Vampie het volgende:
En ik wordt moe van al die pubers die the Craft en Charmed hebben gezien en opeens heksje zijn..treurig....Heel cu2 staat vol met spells!

Een echte wiccan geeft zijn /haar spreuken niet zomaar weg





SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 21-09-2002 13:06 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

Weet iemand goede sites over meditatie (puur interresse) ? Aangezien haast elk paranormaal iets wat te maken heeft met je geest wel begint met vormen van meditatie.

bij voorbaat dank,

Azrael


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 24-09-2002 19:41 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

ik ga es op cu2 kijken wat er dan wel niet allemaal in staat, haha..........(ik vind Buffy wel lachen...en ik kan die naam niet veranderen.... )


Do or do not. There is no try.


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 24-09-2002 22:51 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 21 september 2002 13:06 schreef Azrael het volgende:
Weet iemand goede sites over meditatie (puur interresse) ? Aangezien haast elk paranormaal iets wat te maken heeft met je geest wel begint met vormen van meditatie.

bij voorbaat dank,

Azrael

Ik weet zo geen sites maar wel wat over meditatie. Mail me anders eens.


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


hexxor
Usericon van hexxor
Posted 26-09-2002 22:45 by hexxor Wijzig reactieProfiel van hexxorQuote dit bericht

Visualisatie oefeningen zijn ook heel belangrijk. Als je een beetje rondzoekt op het net kun je van alles vinden, maar ik geef je hier vast een begin adres

http://heksen.pagina.nl/

In the cave, in utrecht in de kelders van de oudgracht 94 geloof ik, daar zijn wel wat interessante boeken te vinden over o.a. wicca.


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 27-09-2002 23:49 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 22:51 schreef Ooypunk het volgende:
Ik weet zo geen sites maar wel wat over meditatie. Mail me anders eens.


MSN mij maar eens op trunks_carracho@hotmail.com. Op het moment doet mijn MSN het niet. Als het het weer doet spreek ik je op MSN wel op dit e-mail address.


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 30-09-2002 16:57 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

quote:
Op 17 september 2002 11:15 schreef Vampie het volgende:
En ik wordt moe van al die pubers die the Craft en Charmed hebben gezien en opeens heksje zijn..treurig....Heel cu2 staat vol met spells!

Een echte wiccan geeft zijn /haar spreuken niet zomaar weg


you've said it! [off-topic] (ik heb the Craft gister gezien....kan me wel voorstellen dat er zon hype van komt...)


Do or do not. There is no try.


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 12:01 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 20:25 schreef wladimir het volgende:
En hoe heet die energie?

chi


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 12:31 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ik ben overtuigd van het feit dat wicca werkt, maar ik doe er niets aan... wicca vind ik zo eenzeidig, ze willen dat alles goed is, en dat als iets voor een slecht doel wordt gebruikt, dat je 't drievoudig terugkrijgt... sjah, als je dat denkt, dan is dat zo he!

ik geloof er in dat er een soort aardse spirit is een soort Gaia (zie final fantasy, the spirits within, dat lijkt er een beetje op vind ik)
waarom denk je dat er dit onder mijn naam staat *lees* het brengt je in contact met de grote ziel, of Gaia (hoe je zelf wilt, het heeft geen naam) en maakt je bewust, brengt je innerlijke vrede, rust. daarom: HET WERKT!!!

één waar we allen aan toebehoren, en dat is ook die levenskracht die je voelt stromen.
kennen jullie de ley lijnen? ik weet dat dat er mee ta maken heeft, met als stonehenge (erg popi), en andere van die magische plaatsen.

ik geloof daarom in de natuur, en niet in goden of zo. maar witchcraft doe ik wel. op mijn eigen manier dan, ik vind 't niet leuk om in hokjes te worden geplaatst. en ik heb de pest aan al dat commerciële... stelletje MEELOPERS!!! en nou iedereen ook al gothic, en niemand weet wat het werkelijk betekent...
stom van Within Temptation zo commerciëel is geworden
ja, die eerste CD's van hun zijn wel okee, maar mother earth kan in het rekje: nooit luisteren...


trouwens, een aanrader: ga niet alleen boeken lezen over een onderwerp, maar lees ook eens wat over oosterse filosofie, en spiritualiteit, en meer van dat soort dingen...
je zult zien hoeveel je er van leert... (en je zult je eigen geloof er uit trekken, want jij weet welke dingen je kunt en wilt geloven, en niet wat een ander je vertelt heeft om te geloven


nou ja, ik denk dat de mensen die weten wat ik bedoel, het ook echt weten. en als je 't niet precies weet, lees de hele topic, en dit nog een keer

groeten! Mordon


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-11-2002 14:19 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 17 september 2002 11:15 schreef Vampie het volgende:
En ik wordt moe van al die pubers die the Craft en Charmed hebben gezien en opeens heksje zijn..treurig....Heel cu2 staat vol met spells!

Een echte wiccan geeft zijn /haar spreuken niet zomaar weg

goed geazegd Vampie, heb er ook al mijn buik van vol van die meisies die zichzelf wicca noemen maar er eigenlijk niets vanaf weten.

Wat wel klopte in The Craft is het oproepen van de vier windstreken, dat klopt maar al de rest is gewoon hollywoodbullshit erond.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-11-2002 14:51 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 11:15 schreef Vampie het volgende:
En ik wordt moe van al die pubers die the Craft en Charmed hebben gezien en opeens heksje zijn..treurig....Heel cu2 staat vol met spells!

Een echte wiccan geeft zijn /haar spreuken niet zomaar weg
En dan zeggen dat dat true gebeuren van blackmetal triest is...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 05-11-2002 16:38 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Wicca is een mengsel van allemaal dingen.
Runen gejat + noorse magie gejat + keltische + oosterse alles door elkaar heen.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 07-11-2002 19:20 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 16:38 schreef wladimir het volgende:
Wicca is een mengsel van allemaal dingen.
Runen gejat + noorse magie gejat + keltische + oosterse alles door elkaar heen.

Ja, het is gewoon het verzinsel van ene Gardner geweest die wicca heeft uitgevonden in de jaren 60 en deed alsof die godsdienst al eeuwen underground bestond wat zo niet was natuurlijk.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet werkt


true disco chick


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 07-11-2002 19:21 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

wigger?


Trieste gast


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen