|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
is dat niet tin cup met cotser? signature |
|
Zo, ik heb ze allemaal, score staat op 72 nu Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
jij cheat. je trekt gewoon de formules uit elkaar, en zo zie je het juiste antwoord Bruce Banner |
|
quote: idd zelf wist ik er amper 10 Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Cultuur barbaar SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: tja, van films ken ik niet veel, van veel van di films heb ik zelfs nog nooit gehoord. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
29 is Eyes Wide Shut! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Valt wel op dat je nu net die weet. Maar Thanks. Bazzio Attacks!!! |
|
Tering jantje, ik wist er in totaal maar 8 of zo. Ik vind het echt moeilijk, zo zonder gezichten. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Haha, ik stond er eigenlijk van te kijken hoeveel nutteloze informatie ik nog had opgeslagen. Bazzio Attacks!!! |
|
Zie volgende plaatje: Bereken A en B. Ik weet hem zelf niet (heb er ook nog niet echt lang naar gekeken). [Dit bericht is gewijzigd door M. op 13-09-2005 23:15] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
pythagorasje op los laten lijkt me ... Kijk nu effe snel ... |
|
Doe jij es ff Pythagoras dan. Volgens mij kom je uit bij een vierdegraads polynoom in A (of B, dat maakt niet uit). Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Mensen ik ben net wakker, nou niet meteen te ingewikkeld it ain't so bad to be a psychopath |
|
quote: Rare vraag Je hebt gewoon te weinig info iets concreets op te lossen. Na pythagoras heb je dit: a^2 + b^2 + 2a + 2b - 7 = 0 a en b zijn afhankelijk van elkaar Zenial |
|
Da's Pythagoras ja. Je hebt ook: opp. grote driehoek = opp. A + opp. B + 1 Uiteindelijk krijg je een polynoom met één onbekende. Volgens mij zijn vierdegraads polynomen op te lossen, maar hoe? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Zoals Zenial al zei: a^2 + b^2 + 2a + 2b = 7 Met de oppervlakte van de drie delen apart: Opp: 1*1 + 0.5*1*a + 0.5*1*b = 1 + 0.5a + 0.5b Met de oppervlakte van het geheel: Opp: 0.5(1+a)(1+b) = 0.5 + 0.5a + 0.5b + 0.5ab Die twee oppervlaktes zijn gelijk, wegstrepen geeft: a*b = 1 dus b = 1/a Dat invullen bij het deel van Pythagoras a^2 + (1/a)^2 + 2a + 2/a = 7 (1/a)^2 = (a^-1)^2 = a^(-1*2) = 1/(a^2) a^2 + 1/(a^2) + 2a + 2/a = 7 Geen idee hoe je dit dan verder oplost //edit: geheel omzetten naar iets=0 en dat vermenigvuldigen met a^2 geeft: a^4+2a^3-7a^2+2a=0 Vervolgens gegoogled, kwam ik op deze pagina, uitwerken gaf de volgende formule: 25z^2 - 32z + 37 = 0 De discriminant hierbij is -2676, dus dat zou betekenen dat er geen reele oplossingen zijn. Benaderen met rekenmachine van de vierdemachtsvergelijking was het hier niet mee eens, dus lekker een rekenfout gemaakt. [Dit bericht is gewijzigd door Hades op 14-09-2005 11:01] |
|
quote: Je vergeet hier een factor, moet zijn: a^4 + 2a^3 - 7a^2 + 2a + 1 = 0 EDIT: Als ik het goed heb kan je bovenstaande factorizeren als: (a^2 + (1 - sqrt(10))a + 1) (a^2 + (1 + sqrt(10))a + 1) = 0 Nog twee keer de abc-formule, en je krijgt vieze, maar volgens mij kloppende antwoorden... Edit2: Welke volgens mij zijn: a = -1 + sqrt(10)) - sqrt(7 - 2sqrt(10)) / 2 of a = -1 + sqrt(10)) + sqrt(7 - 2sqrt(10)) / 2 of a = -1 - sqrt(10)) - sqrt(7 + 2sqrt(10)) / 2 of a = -1 - sqrt(10)) + sqrt(7 + 2sqrt(10)) / 2 [Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 14-09-2005 11:24] Zenial |
|
quote: Daar heb je gelijk in. Ik heb met een rekenmachine eens de antwoorden opgezocht, en toen viel mij het volgende op: a - 1 = 1/a dus a = (1 + sqrt(5))/2 of a = (1 - sqrt(5))/2 (als ik niet weer dingen vergeet natuurlijk) //edit: na uitwerken krijg ik 16*sqrt(5) = 0, lijkt me onwaarschijnlijk //edit 2: rekenmachine deed nogal raar, vergeet deze post [Dit bericht is gewijzigd door Hades op 14-09-2005 11:42] |
|
quote: Ik heb de abc-formule niet doorgerekend, maar volgens mij is die polynoom wel goed in factoren ontbonden! Hoe heb je dat gedaan? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Omdat de trappen tot de 14e verdieping onbeschut of aan de buitenkant van de torenflat zitten en dat hij dan zeiknat wordt Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Eerst de krokodil, dan het krop sla en dan de geit.... Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Schaam je! Eerst de krop!!! eh nee, toch niet... eerst de geit [Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 14-09-2005 11:52] mvg wk10 |
|
quote: Nouja een polynoom van vorm ax^4 + bx^3 + cx^2 + dx + e = 0 kan je natuurlijk ontbinden in de vorm (fx^2 + gx + h) (ix^2 + jx + k) = 0 en dan maak je wat aannamen, bijv. omdat hier a en e = 1 zijn, stel je dat f, h, i, en k ook 1 zijn... dan hou je nog over: g + j = 2 gj + 2 = -7 en dan wederom een abc-formule... Zenial |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |