|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Je bent pagan als je dus de karakteristieken en de gebruiken aanvaard. Dit klopt dus niet, dat is net zoiets als zeggen dat je christen bent en nooit naar de kerk gaan. Wat ik bedoelde was dat Wicca en Pagan (en Pantheïsme) veel met elkaar overeenkomen, maar Wicca is wat verder doorgevoerd, ze gaan verder dan Paganisme. [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 21-05-2002 15:01] |
|
Alle hekserij heeft een oorsprong, namelijk de metaphysische wereld. Jij bepaald alleen zelf de stroming en gebruiken. |
|
Niet waar..zeer veel pagans geloven niet in de karakteristieken van dit geloof..De natuur is het enige waar we in geloven..Deze stroming van het paganisme ligt boven het officiele..het aanbidden van goden ligt te dicht bij het christendom.. ik zal nu mijn antichristelijke gedachtengang maar voor me houden.. |
|
quote: Hah! wat een ondoordachte uitspraak. Goden werden altijd vereerd, en dat heeft niets met het christendom te maken. Het ligt zelfs in de natuur van de mens iets tot een god te maken. |
|
dat maakt me niet menselijk |
|
quote: Scherpe maar niet bevredigend |
|
Psah, mens zijn heerscht! Tenminste... als je weet wat het betekent om mens te zijn. Niets menselijks is mij vreemd! On-topic: is hekserij niet vreselijk vrijblijvend tegenwoordig en gewoon een synoniem om bewust met je dag en je leven om te gaan? Die indruk kreeg ik van wat artikelen die ik erover gelezen heb in ieder geval. |
|
De term word idd tegenwoordig anders gebruikt dan eigenlijk de bedoeling er van is/was. |
|
over hekserij gesproken... had ik tot voor 10 jaar geleden de grootst mogelijke moeite om Nederlandstalige boeken over Wicca e.d. te vinden, tegenwoordig word je letterlijk doodgegooid... En ik heb geen zin meer om over Wicca te lezen... Nou ja... Nu is het dan denk ik weer meer een soort hype (no offence aan het adres van mensen die zich er echt mee bezighouden trouwens) If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Ik ben ook ooit eens op zoek gegaan naar boeken die over wicca gaan of het uitleggen. Ik kon alleen wat oud duitse boekjes vinden die haast onleesbaar waren. Die boekjes van tegenwoordig missen in mijn ogen de uitgangspunten en zijn meer berust op de populariteit. Een vriendin van mij heeft ook eens bij zo'n wicca gebeuren gezeten.. Het enige wat ze deden was mediteren en kletsen onder het genot van 1 of ander kruiden theetje.. vage shit. zowiezo vind ik de moderne wicca bewegingen ook net zo erg als bij een gewone kerk. je heb bij die wicca bewegingen ook verschillende statussen. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
[quote]Op 21 mei 2002 18:23 schreef Sarjenka het volgende: over hekserij gesproken... had ik tot voor 10 jaar geleden de grootst mogelijke moeite om Nederlandstalige boeken over Wicca e.d. te vinden, tegenwoordig word je letterlijk doodgegooid... [quote] Ik hoorde laatst op de radio over een " meiden" blad, * Witch * . Met zo'n praatje erbij " alles over magie enz" I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Mwuahaha, gratis je eigen glazen bolletje !!! |
|
quote: toverstokje I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
hmmm, mijn vriendin claimt wicca te zijn. Weet er niet veel van af, alleen dat ze aarde, lucht, vuur enzo vereren.... |
|
quote: Geen zak waard,tried it!!! Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
wicca is hype.. gemiddelde leefdtijd van wicca menske 14 á 15 jaar.. en over het algemeen alleen maar meiskes.. |
|
quote:Ja klopt, datgene wat je tegenwoordig in de winkels ziet liggen is allemaal populaire inhoudsloze troep. En als je bij antiquariaten of iets als de Slegte gaat kijken liggen er alleen maar Franse en Duitse boeken in met een dergelijk niveau dat ze behoorlijk onleesbaar zijn. Ik heb het toen opgelost door op een aantal (gesloten) Wicca/Magick messageboards te kijken welke boeken ze konden aanraden en die via een online boekenwinkels te bestellen. Dan weet je beter of je iets fatsoenlijks in huis haalt. quote:Been there, done that. Die zogenaamde bijeenkomsten gaan altijd over koetjes en kalfjes en hoe hun week is geweest. Het hele gebeuren is qua niveau behoorlijk gedaald sinds de populariteit. Ik heb wel eens zitten praten met een oprichtster van zo'n groep en die wist ook niet hoe ze 't niveau terug kon krijgen. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Hekserij is de grootste zever |
|
quote: die zat zeker de hele dag te blowen of niet? No meat is sweater |
|
Humor... Wéér eentje die geen flauw idee heeft waar die het over heeft... Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
Mijn excuses... [Dit bericht is gewijzigd door ---Spike--- op 23-08-2004 18:30] Do or do not. There is no try. |
|
quote:ga even Nederlands leren Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Klopt, bij ons op school is het ook zo'n hype. Gaan ze in de pauze naar buiten " om geesten op te roepen" Er bestaad toch ook al een week/maand blad, dat over "hekserij" gaat? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Hmmz als mensen het leuk vinden om draadjes boven een kaart te houden met kristalletjes eraan, of in een kring gaan zetten met vage kruiden en rare rituelen uitvoerend....tja dat moeten hun weten, maar ik kan er niet in geloven... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |