IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Hekserij Vorige pagina | Volgende pagina
Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 21-05-2002 14:54 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 9:54 schreef Jenje het volgende:
Pagan is een zwakkere vorm van Wicca.
Verering van natuur staat centraal.


Ok..dit is dus NIET waar! Pagan is geen vorm van wicca..het paganisme was er namelijk eerder..en ja, de verering van de natuur staat centraal, maar ik geloof dus NIET in al die goddess, god troep...dat is meer iets voor het christendom..

~~~~~~~~~
Paganism is the ancestral religion of the whole of humanity. This ancient religious outlook remains active throughout much of the world today, both in complex civilisations such as Japan and India, and in less complex tribal societies world-wide. It was the outlook of the European religions of classical antiquity - Persia, Egypt, Greece and Rome - as well as of their "barbarian" neighbours on the northern fringes, and its European form is re-emerging into explicit awareness in the modern West as the articulation of urgent contemporary religious priorities.
~~~~~~~~~

Ik ben wel pagan, maar geloof niet in de karakteristieken ervan..ik geloof dat de natuur boven alles staat..niks kan de natuur overheersen.. Ook accepteer ik andere geloven gewoon vrijdheid van godsdienst.. Ik ben niet zoiemand die alle satanisten over een kam gaat scheren etc. Ik vind zelfs sommige argumenten van het satanisme zeer goed!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2002 14:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 14:54 schreef Morgil het volgende:
Ik ben wel pagan, maar geloof niet in de karakteristieken ervan..


Je bent pagan als je dus de karakteristieken en de gebruiken aanvaard.
Dit klopt dus niet, dat is net zoiets als zeggen dat je christen bent en nooit naar de kerk gaan.

Wat ik bedoelde was dat Wicca en Pagan (en Pantheïsme) veel met elkaar overeenkomen, maar Wicca is wat verder doorgevoerd, ze gaan verder dan Paganisme.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 21-05-2002 15:01]


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 21-05-2002 15:01 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Alle hekserij heeft een oorsprong, namelijk de metaphysische wereld. Jij bepaald alleen zelf de stroming en gebruiken.



Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 21-05-2002 15:08 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Niet waar..zeer veel pagans geloven niet in de karakteristieken van dit geloof..De natuur is het enige waar we in geloven..Deze stroming van het paganisme ligt boven het officiele..het aanbidden van goden ligt te dicht bij het christendom.. ik zal nu mijn antichristelijke gedachtengang maar voor me houden..


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 21-05-2002 15:32 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 21 mei 2002 14:54 schreef Morgil het volgende:
Ok..dit is dus NIET waar! Pagan is geen vorm van wicca..het paganisme was er namelijk eerder..en ja, de verering van de natuur staat centraal, maar ik geloof dus NIET in al die goddess, god troep...dat is meer iets voor het christendom..



Hah! wat een ondoordachte uitspraak. Goden werden altijd vereerd, en dat heeft niets met het christendom te maken. Het ligt zelfs in de natuur van de mens iets tot een god te maken.



Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 21-05-2002 15:37 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

dat maakt me niet menselijk


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 21-05-2002 15:38 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 21 mei 2002 15:37 schreef Morgil het volgende:
dat maakt me niet menselijk


Scherpe maar niet bevredigend



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-05-2002 15:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Psah, mens zijn heerscht! Tenminste... als je weet wat het betekent om mens te zijn. Niets menselijks is mij vreemd!

On-topic: is hekserij niet vreselijk vrijblijvend tegenwoordig en gewoon een synoniem om bewust met je dag en je leven om te gaan? Die indruk kreeg ik van wat artikelen die ik erover gelezen heb in ieder geval.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2002 15:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De term word idd tegenwoordig anders gebruikt dan eigenlijk de bedoeling er van is/was.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 21-05-2002 18:23 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

over hekserij gesproken... had ik tot voor 10 jaar geleden de grootst mogelijke moeite om Nederlandstalige boeken over Wicca e.d. te vinden, tegenwoordig word je letterlijk doodgegooid...

En ik heb geen zin meer om over Wicca te lezen... Nou ja... Nu is het dan denk ik weer meer een soort hype (no offence aan het adres van mensen die zich er echt mee bezighouden trouwens)


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-05-2002 18:55 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik ben ook ooit eens op zoek gegaan naar boeken die over wicca gaan of het uitleggen. Ik kon alleen wat oud duitse boekjes vinden die haast onleesbaar waren. Die boekjes van tegenwoordig missen in mijn ogen de uitgangspunten en zijn meer berust op de populariteit.

Een vriendin van mij heeft ook eens bij zo'n wicca gebeuren gezeten.. Het enige wat ze deden was mediteren en kletsen onder het genot van 1 of ander kruiden theetje.. vage shit.
zowiezo vind ik de moderne wicca bewegingen ook net zo erg als bij een gewone kerk. je heb bij die wicca bewegingen ook verschillende statussen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nix
Usericon van Nix
Posted 21-05-2002 21:08 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

[quote]Op 21 mei 2002 18:23 schreef Sarjenka het volgende:
over hekserij gesproken... had ik tot voor 10 jaar geleden de grootst mogelijke moeite om Nederlandstalige boeken over Wicca e.d. te vinden, tegenwoordig word je letterlijk doodgegooid...

[quote]

Ik hoorde laatst op de radio over een " meiden" blad, * Witch * .
Met zo'n praatje erbij " alles over magie enz"


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2002 21:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 21:08 schreef Nix het volgende:
Op 21 mei 2002 18:23 schreef Sarjenka het volgende:
over hekserij gesproken... had ik tot voor 10 jaar geleden de grootst mogelijke moeite om Nederlandstalige boeken over Wicca e.d. te vinden, tegenwoordig word je letterlijk doodgegooid...



Ik hoorde laatst op de radio over een " meiden" blad, * Witch * .
Met zo'n praatje erbij " alles over magie enz"



Mwuahaha, gratis je eigen glazen bolletje !!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 21-05-2002 21:20 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 21:14 schreef Jenje het volgende:
Mwuahaha, gratis je eigen glazen bolletje !!!



toverstokje



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-05-2002 21:32 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

hmmm, mijn vriendin claimt wicca te zijn.
Weet er niet veel van af, alleen dat ze aarde, lucht, vuur enzo vereren....


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 10-06-2002 17:36 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2001 1:49 schreef Errorx het volgende:
ik heb trouwens wel een interresant boek voor de leken van hekserij. abracadabra heet het. soort encyplodedie over heksen van nu


Geen zak waard,tried it!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-06-2002 18:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

wicca is hype..
gemiddelde leefdtijd van wicca menske
14 á 15 jaar.. en over het algemeen alleen maar meiskes..



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-06-2002 18:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 mei 2002 18:55 schreef Cadaveria het volgende:
Ik ben ook ooit eens op zoek gegaan naar boeken die over wicca gaan of het uitleggen. Ik kon alleen wat oud duitse boekjes vinden die haast onleesbaar waren. Die boekjes van tegenwoordig missen in mijn ogen de uitgangspunten en zijn meer berust op de populariteit.
Ja klopt, datgene wat je tegenwoordig in de winkels ziet liggen is allemaal populaire inhoudsloze troep. En als je bij antiquariaten of iets als de Slegte gaat kijken liggen er alleen maar Franse en Duitse boeken in met een dergelijk niveau dat ze behoorlijk onleesbaar zijn. Ik heb het toen opgelost door op een aantal (gesloten) Wicca/Magick messageboards te kijken welke boeken ze konden aanraden en die via een online boekenwinkels te bestellen. Dan weet je beter of je iets fatsoenlijks in huis haalt.

quote:
Een vriendin van mij heeft ook eens bij zo'n wicca gebeuren gezeten.. Het enige wat ze deden was mediteren en kletsen onder het genot van 1 of ander kruiden theetje..
Been there, done that. Die zogenaamde bijeenkomsten gaan altijd over koetjes en kalfjes en hoe hun week is geweest. Het hele gebeuren is qua niveau behoorlijk gedaald sinds de populariteit. Ik heb wel eens zitten praten met een oprichtster van zo'n groep en die wist ook niet hoe ze 't niveau terug kon krijgen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 10-06-2002 19:09 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Hekserij is de grootste zever



Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 10-06-2002 19:22 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2001 3:11 schreef Volthor Kahn het volgende:
mn ex-vriendin deed aan wicca dingen en reiki enzo
en hield zich bezig met kruiden





die zat zeker de hele dag te blowen of niet?


No meat is sweater


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 11-06-2002 13:25 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Humor...
Wéér eentje die geen flauw idee heeft waar die het over heeft...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 15-06-2002 19:51 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Mijn excuses...

[Dit bericht is gewijzigd door ---Spike--- op 23-08-2004 18:30]


Do or do not. There is no try.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-06-2002 19:54 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 19:51 schreef ---Spike--- het volgende:
ja, daz dus ni humor.........
eerst un bietjuh lere snotneus!

ga even Nederlands leren


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nix
Usericon van Nix
Posted 15-06-2002 20:17 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 18:17 schreef wladimir het volgende:
wicca is hype..
gemiddelde leefdtijd van wicca menske
14 á 15 jaar.. en over het algemeen alleen maar meiskes..




Klopt, bij ons op school is het ook zo'n hype. Gaan ze in de pauze naar buiten " om geesten op te roepen"

Er bestaad toch ook al een week/maand blad, dat over "hekserij" gaat?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-06-2002 20:21 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hmmz als mensen het leuk vinden om draadjes boven een kaart te houden met kristalletjes eraan, of in een kring gaan zetten met vage kruiden en rare rituelen uitvoerend....tja dat moeten hun weten, maar ik kan er niet in geloven...



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen