IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Hekserij Vorige pagina | Volgende pagina
Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 21-06-2002 11:27 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 19 juni 2002 23:37 schreef Dwaallicht het volgende:
'Do what thou wilt, shalt be the whole of the law' bedoel je .




Crowly



Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-06-2002 11:35 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Hoe bedoel je? Heb je t over de Rule of 3 ofzo?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 24-06-2002 19:44 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Van behekst zijn gesproken...gisteren iemand naar Canvas gekeken?Over mensen die ineens visioenen kregen van wilde dieren,bloed en vuur.Ze hadden ook stuiptrekkingen en helse pijnen...destijds een goeie reden volgens de lokale inquisitoren om onschuldige mensen te verbranden of te folteren...de slachtoffers waren gewoon vergiftigd door moederkoren,een schimmel die rogge aantast...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 24-06-2002 20:28 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2002 19:44 schreef madeline usher het volgende:
Van behekst zijn gesproken...gisteren iemand naar Canvas gekeken?Over mensen die ineens visioenen kregen van wilde dieren,bloed en vuur.Ze hadden ook stuiptrekkingen en helse pijnen...destijds een goeie reden volgens de lokale inquisitoren om onschuldige mensen te verbranden of te folteren...de slachtoffers waren gewoon vergiftigd door moederkoren,een schimmel die rogge aantast...


Gaaf he, ik heb het ook gezien, moederkoren was het. Was wel een gaaf programma.


I spy with my little and verrry evil eye.....


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-06-2002 20:32 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Heheh.. Ja, plots een LSD-trip meemaken, in de 16de eeuw.. Het is niet niks.. Met de weinige medische kennis die de mensen toen hadden, is het op zich wel begrijpelijk dat men daar hekserij in zag...


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 25-06-2002 8:55 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

ik zou mezelf geen heks noemen
maar ben wel aanhanger van een paganisties iets.

en over paganisme umm zover ik weet is gewoon elk ongeregistreerd geloof een pagan geloof. maar weet dan niet waar je de cult en de secte moet plaatjsen.

iig
mijn gebeuren gaat totaal niet over de natuur en de natuur laat mij voor de rest ook best wel dood. niet intresant.
het gaat meer over het psychologiesche ervan.

als in een soort
'het werkt alleen als je erin gelooft'
en uiteraard als je er in gelooft zul je vanzelf wel resultaten zien. of die er nu echt zijn of niet. en das ook best wel inrelevant.
zolang je zelf weet (en niet denkt maar weet) dat jij er wat mee kan.
dan kun je er ook wat mee.

je zou het een soort ver doorgetrokken placebo kunnen noemen.



Jade
Usericon van Jade
Posted 25-06-2002 13:42 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2002 19:44 schreef madeline usher het volgende:
Van behekst zijn gesproken...gisteren iemand naar Canvas gekeken?Over mensen die ineens visioenen kregen van wilde dieren,bloed en vuur.Ze hadden ook stuiptrekkingen en helse pijnen...destijds een goeie reden volgens de lokale inquisitoren om onschuldige mensen te verbranden of te folteren...de slachtoffers waren gewoon vergiftigd door moederkoren,een schimmel die rogge aantast...


Ja ik heb het ook gezien. Het was voor Arthur Miller de aanleiding om het script voor the Crucible te schrijven, later verfilmd met Winona Ryder en Daniel Day-Lewis. (Slechte film overigens). Wel ironisch om te zien dat een plaatsje als Salem ,waar de heksenjacht zo welig tierde, nu Het Heksenstadje is geworden.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 11-08-2002 16:04 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

EEn goed boek over satanisme is 'het ritueel misbruiken van kinderen' waar er zeel veel verschillende dingen aan bod komen.



Egregius
Usericon van Egregius
Posted 15-06-2003 22:14 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2001 12:19 schreef WickedKimmie het volgende:
Neeneenee.......Satan en Wicca hebben geen %$&()*&$$@#$ met elkaar te maken...iedereen haalt, als ik het over Heksen heb, altijd de duivel erbij: HEEFT ER NIX MEE TE MAKEN!!!!!!!!!


Das niet helemaal waar overigens. Nergens staat dat Satanvereerders die aan zwarte magie doen zichzelf geen heks mogen noemen (behalve in de boeken van al die new-age wiccans die *later* kwamen dan de zwarte magie stromingen in het Satanisme)

quote:
Op 21 mei 2002 15:41 schreef Dwaallicht het volgende:

On-topic: is hekserij niet vreselijk vrijblijvend tegenwoordig en gewoon een synoniem om bewust met je dag en je leven om te gaan? Die indruk kreeg ik van wat artikelen die ik erover gelezen heb in ieder geval.


Nou ja religie moet toch vrijblijvend zijn? Niets mis met de huidige vormen van hekserij.

quote:
Op 20 juni 2002 12:01 schreef helmet het volgende:
En ik heb het helaas nog nooit zelf mogen aanschouwen en de vraag is natuurlijk in hoeverre het geloofwaardig is maar er schijnen mensen te zijn die een dergelijke staat van concentratie hebben bereikt dat ze dingen kunnen als spontaan kaarsen laten ontbranden of vlammetjes in hun handen laten dansen.



Ik ken zo iemand via het internet die ik wel geloof; zat in trance voor een vuur, en volgens een vriend kwam er een slangvormige vlam die links en rechts langs z'n hoofd danste. Maar ja wat wil je na 20 jaar occultisme en yoga.
Maar aan de andere kant claimt hij ergens in de jaren 70 ook een Necronomicon van een adres in Engeland gekocht te hebben, die telkens uit z'n boeken kast sprong en opensloeg op de bladzijde waar hij gebleven was, ook zette hij er zware boeken voor.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-06-2003 14:27 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 22:14 schreef Egregius het volgende:


Ik ken zo iemand via het internet die ik wel geloof; zat in trance voor een vuur, en volgens een vriend kwam er een slangvormige vlam die links en rechts langs z'n hoofd danste. Maar ja wat wil je na 20 jaar occultisme en yoga.
Maar aan de andere kant claimt hij ergens in de jaren 70 ook een Necronomicon van een adres in Engeland gekocht te hebben, die telkens uit z'n boeken kast sprong en opensloeg op de bladzijde waar hij gebleven was, ook zette hij er zware boeken voor.


Wat eng


true disco chick


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 16-06-2003 14:29 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 16 juni 2003 14:27 schreef pale enchantress het volgende:


Wat eng


Wat een bullshit


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 16-06-2003 14:30 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 15 juni 2003 22:14 schreef Egregius het volgende:
Ik ken zo iemand via het internet die ik wel geloof; zat in trance voor een vuur, en volgens een vriend kwam er een slangvormige vlam die links en rechts langs z'n hoofd danste. Maar ja wat wil je na 20 jaar occultisme en yoga.
Maar aan de andere kant claimt hij ergens in de jaren 70 ook een Necronomicon van een adres in Engeland gekocht te hebben, die telkens uit z'n boeken kast sprong en opensloeg op de bladzijde waar hij gebleven was, ook zette hij er zware boeken voor.


Ik geloof er niks van.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-06-2003 14:30 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

ALs dat regelmatig gebeurde van die boek daar (wist zelfs niet dat de necronomicon gevonden was?) dat moest ie dat gefilmd hebben. strange indeed.


[Dit bericht is gewijzigd door Metal op 16-06-2003 14:31]


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-06-2003 14:30 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 14:29 schreef Claw het volgende:
Wat een bullshit
dat kan ook natuurlijk...

ik zou het iig wel es willen zien


true disco chick


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-06-2003 14:32 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 14:30 schreef Metal het volgende:
ALs dat regelmatig geneurde van die boek daar (wist zelfs niet dat de necronomicon gevonden was?) dat moest ie dat gefilmd hebben. strange indeed.

ow ja en de necronomicon bestaat niet echt, is geschreven door Aleister Crowley (geloof ik he..)


true disco chick


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 16-06-2003 14:32 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Als het begint met "Ik ken zo iemand via het internet ..." dan weet je dat het bullshit is. Als het zo niet begint weet je nog dat het bullshit is, maar dat is een ander verhaal.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 16-06-2003 14:33 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

Ja idd lekker vaag allemaal geloof er ook niet zo in


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 14:36 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 22:14 schreef Egregius het volgende:

Ik ken zo iemand ...


Die mensen fantaseren gewoon zo hard dat ze de onzin zelf gaan geloven. Waarschijnlijk loopt die idoot gewoon elke dag met z'n zatte kloten tegen de boekenkast omhoog.
Ik geloof er geen hol van.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-06-2003 16:59 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Een hele hoop kindertjes die vandaag de dag wicca zeggen te beoefenen hebben geen flauw idee van waar ze uberhaupt mee bezig zijn of welke krachten ze mee aan het sollen zijn.

Sommige dingen mag je niet onderschatten


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 16-06-2003 17:02 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 14:29 schreef Claw het volgende:
Wat een bullshit


Wat...jij wil.

Nou ja tig replies verder met veel ongeloof, dat was op zich wel te verwachtten.

Het kan best zijn dat die verhalen onzinnig zijn, maar hij weet genoeg van mysticisme af om er credibiliteit aan te geven. Nou ja dat necronomicon-verhaal twijfel ik zelf ook aan, al gaf het feit dat hij vermeldde het gekocht te hebben via de occulte boekenwinkel van Jimmy Page in London (jaja dat was ergens in begin '70) wel extra geloofwaardigheid. En dan hoeft het feit dat het van z'n boekenplank viel nog niet per se door het boek zelf komen. (hij heeft het boek overigens uiteindelijk verbrandt toen het naar eigen zeggen iets te gortig werd...hij was toen ook nog iets van 15).


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-06-2003 17:34 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Heb ook wel eens iets 'eigenaardigs' meegemaakt:
Was toen 17j en op skikamp in Zwitserland, we zaten met een groepje van 5 op kamer over meisjes te praten en verliefdheid, de vijde was verliefd maar wilde de naam niet zeggen, niemand van ons wist wie het was...toen krag iemand het lumineus idee om geesten op de roepen (glas op tafel, elk zijn wijsvinger erop en rondom het glas in een grote cirkel alle leters van het alfabet en de getallen van 0 tem 9)...we gingen dus een 'geest' oproepen om te weten te komen wie het was. Die jongen zelf wou niet meedoen en is dan vertrokken. Na een korte tijd begon er beweging in het glas te komen en het was nogal heftig...alles werd van tafel geveegd behalve de letters P T E A en J...we konden dus geen naam maken met deze letters en vroegen of hij een ander teken kon geven...toen viel het licht uit (heel toevallig lamp gesprongen). We hebben daar nog lang over gepraat en iedereen lachtte dit weg (wat ik in eerste instantie ook zou doen) MAAR enkele maanden later kwamen we te weten dat die gast vaak uitging met een meisje die PETJA noemt (die naam hadden we nog nooit gehoord)
Mja ik denk daar nu en dan nog aan...


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


666666
I wait,too shy,love dies,I m alone to cry
Usericon van 666666
Posted 22-07-2003 10:47 by 666666 Wijzig reactieProfiel van 666666Quote dit berichthttp://users.pandora.be/hard-knox

quote:
Op 31 juli 2001 22:58 schreef AltMazter het volgende:
Gezien het feit dat de Wicca's hun 'eeuwenoude' geloof fout hebben voel ik me er niet toe aangetrokken...


only the good die young,all the evil seem to live forever


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 22-07-2003 10:50 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 14:32 schreef pale enchantress het volgende:
ow ja en de necronomicon bestaat niet echt, is geschreven door Aleister Crowley (geloof ik he..)


Ehhhh, het Arabische boek van de dood, de necronomocon, bestaat volgens mij wel echt. Lag dat niet in een Engels museum/bibliotheek?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 22-07-2003 13:29 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Necronomicon bestaat wel, als t de tijd heeft overleefd tenminste. Het is een echt boek, maar bij alle soorten magie geldt: t werkt als jij wil dat t werkt.

En dat van die kindjes die nou met wicca bezig zijn, geef ik je helemaal gelijk in: je hebt geen flauw idee waar je mee bezig bent, en in de puberteit is magie al helamaal niks waar je je mee bezig moet houden (vanwege je mentale instabiliteit).


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 24-07-2003 19:14 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

Ik ben het er mee eens dat veel mensen die zgn. "magie bedrijven", niet weten waar ze mee bezig zijn. Het idee bestaat (voornamelijk in de Noordelijke magische stromingen) dat niks in een vacuum kan bestaan en dat dus energie die d.m.v. magie wordt verbruikt, door andere energie gecompenseerd moet worden. Magie begint in de geest van de magier en als er dus ergens energie onttrokken wordt, moet het "Zelf" van de magier dat compenseren met levensenergie (dit gegeven wordt in oosterse tradities "karma" genoemd). Het is tenslotte ook het "Zelf", de geest van de magier, waar de werking van magie de oorsprong vindt, want alle magie vindt zijn oorsprong in de geest.

Lastige materie.


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen