IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Buma Stemra Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-04-2010 23:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 April 2010 20:36 schreef herrie het volgende:
niemand?


Ray krijgt netjes betaald hoor.


Boeiender


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 21-04-2010 18:41 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

A.B.S.

Buma Stemra claim to protect musician’s rights,
in that case they deserve this fight.
They just fill their pockets, based on greed,
it’s obvious Buma Stemra we don’t need!

Fuck them!
Anti-Buma Stemra!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-04-2010 18:52 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Uit de Televaag:
quote:

wo 21 apr 2010,


Buma/Stemra pleit voor internetlicenties

door Thijs Kaagman

AMSTERDAM - Auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra wil extra geld gaan heffen op het internetabonnement van mensen die muziek willen downloaden. De organisatie hoopt hiermee het downloaden van muziek uit de illegaliteit te halen.


Buma/Stemra zegt al jarenlang op zoek te zijn naar een manier waarop het internet geld kan opleveren voor muzikanten. “Artiesten zijn dagen of weken bezig met een nummer en door illegaal downloaden lopen zij inkomsten mis”, aldus een woordvoerster van de organisatie. Het is belangrijk dat er maatregelen worden getroffen om deze muzikanten toch te voorzien van een reële vergoeding.

De organisatie denkt deze te hebben gevonden in de vorm van een internetlicentie. Internetgebruikers die muziek willen downloaden moeten volgens Buma/Stemra extra betalen voor hun internetverbinding. De internetprovider verrekent de licentie en speelt die door naar Buma/Stemra. Die verdeelt het vervolgens over artiesten die zijn aangesloten bij de organisatie. Volgens de woordvoerster blijkt uit onderzoek dat mensen bereid zijn hier vijf tot tien euro per maand voor neer te leggen.

Het idee voor een downloadlicentie is niet nieuw. Afgelopen januari kwam het FNV met een soortgelijk voorstel. "Met een 'license to download' kun je het downloadprobleem oplossen", zei voorzitter Agnes Jongerius destijds.

Buma/Stemra benadrukt wel dat het hier gaat om particulieren en niet om commerciële gebruikers. “Gebruikers die op commerciële schaal muziek downloaden vallen buiten deze regeling, ook al is er geen commercieel doel”, aldus de organisatie. Waar de grens wordt getrokken tussen een particulier en een commerciële gebruiker weet de organisatie nog niet. “Dit is iets waar we nog uitvoerig onderzoek naar moeten doen, op dit moment ligt er alleen een idee.”

De controle op het downloaden moet volgens Buma/Stemra liggen bij de provider. “Wij kunnen dat niet in de gaten houden, die verantwoordelijkheid ligt bij de aanbieder van de internetverbinding.” Hoe het downloadgedrag van gebruikers precies in de gaten moet worden gehouden kon de woordvoerster ook niet zeggen. “Naar dat soort dingen moet allemaal nog onderzoek worden gedaan. Dit is slechts een idee, we gaan nu kijken of het haalbaar is.”

De overheid heeft werkgroep Gerkens aangesteld om onderzoek te doen naar de toekomst van auteursrechten. Die werkgroep heeft vorige week woensdag overleg gehad met de Tweede Kamer waarbij zij advies uitbrachten. Volgens Buma/Stemra is er positief gereageerd op het plan. Gerkens is geen voorstander van het downloadverbod, maar vindt wel dat er vanuit de muziekindustrie iets moet gebeuren, anders is zij ten dode opgeschreven



"ten dode opgeschreven".... Lekkere overdrijving weer. Internet zorgt er juist voor dat muziek met weinig hobbels overal ter wereld beluisterd kan worden, lijkt mij een positief gegeven.

De vraag is of men als men dit invoert, de heffing op cd's dan laat vallen, anders betalen veel mensen dubbelop.


Boeiender


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 21-04-2010 19:28 by krisiunizer Wijzig reactieProfiel van krisiunizerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Natuurlijk betaal je niet dubbel.
Als je hem downloadt, dan koop je hem toch niet?





Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 21-04-2010 19:32 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat als je eerst de cd download en hem daarna koopt? Zijn blijkbaar toch nog redelijk wat mensen die dan doen.
Althans, dat zeggen ze soms als ze cd's downloaden



GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 21-04-2010 19:33 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

slechte gequote, maar toch:

De controle op het downloaden moet volgens Buma/Stemra liggen bij de provider. “Wij kunnen dat niet in de gaten houden, die verantwoordelijkheid ligt bij de aanbieder van de internetverbinding.” Hoe het downloadgedrag van gebruikers precies in de gaten moet worden gehouden kon de woordvoerster ook niet zeggen. “Naar dat soort dingen moet allemaal nog onderzoek worden gedaan. Dit is slechts een idee, we gaan nu kijken of het haalbaar is.”

nou, dat is dan precies mijn moeite met B.S. Overal wat van vinden, overal plukken, maar ZELF iets ondernemen... nee, dat niet...


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 21-04-2010 19:35 by krisiunizer Wijzig reactieProfiel van krisiunizerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Dan zou je in theorie wel dubbel betalen. Een keer aan Buma voor gebruik. En een keer aan Stemra voor je tastbare kopie.

Ander praktisch probleem: de gratis download die je tegenwoordig bij veel vinyl krijgt. Als een provider gaat filteren op extensies, dan zul je daar ook ten onrechte nogmaals betalen.

Het is sowieso lastig uitvoerbaar, want hoe controleer je of data muziek is?



GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 21-04-2010 19:40 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

...en hoe werkt het met bands die gratis iets te downloaden aanbieden? volgens mij zijn het alleen maar bliksemafleiders van een organisatie die in de 21ste eeuw allang zijn tijd voorbij is...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-04-2010 20:08 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 april 2010 19:28 schreef krisiunizer het volgende:
Natuurlijk betaal je niet dubbel.
Als je hem downloadt, dan koop je hem toch niet?




Is al aangegeven, ken zelf wel veel mensen die eerst downloaden en dan eventueel kopen. Ik zelf ook als ik de cd erg gaaf vind.

Oh, en ik download ook redelijk vaak rereleases van cd's die ik al heb, beter geluid vaak.

En ik ben lui, ik download ook cd's die ik al lang heb, voor in den auto.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 21-04-2010 20:10]


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2011 20:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Geweldig!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2011 20:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nu maar hopen dat ook andere onderdelen van deze Nederlandse tak van de Cosa Nostra omver gaan vallen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-12-2011 21:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

mooi dat die maffia bende nu eindelijk eens ontmaskerd wordt ja


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-12-2011 18:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Buma/Stemrabestuurslid neemt ontslag
Laatste update: 5 december 2011 18:46 info
HOOFDDORP - Buma/Stemrabestuurslid Jochem Gerrits heeft maandag ontslag genomen.

Dat heeft de auteursrechtenorganisatie maandag bekendgemaakt. Gerrits legde eerder zijn functie al tijdelijk neer.

Het bestuurslid raakte in opspraak door een uitzending van PowNews.

In een opgenomen telefoongesprek (geluidsfragment) met componist Melchior Rietveldt was te horen dat Gerrits hem aanbood werk te maken van een door hem aangedragen zaak als hijzelf een derde van het uitbetaalde geld zou krijgen.

Buma/Stemra laat weten op korte termijn een nieuwe interim-voorzitter te benoemen en volledig te zullen meewerken aan het onderzoek naar de kwestie rond Gerrits en Rietveldt.

De organisatie wil voor de afronding van het onderzoek door het College van Toezicht collectieve beheersorganisaties Auteurs- en naburige rechten niet inhoudelijk op de zaak ingaan.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 05-12-2011 21:10 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Erg goed nieuws, ben bang dat dit het topje van de spreekwoordelijke ijsberg is.


Why doesn't my music get me all the chicks?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-12-2011 21:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Dat weet ik wel zeker. In mijn directe omgeving hoor ik steeds meer verhalen over deze instantie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 05-12-2011 21:15 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2011 21:12 schreef bastianus het volgende:
In mijn directe omgeving

^^


Subtiel kamerolifantje


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-12-2011 21:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2011 21:15 schreef stigma het volgende:
^^
Toch is het zo.. Ik spreek nogal eens muzikanten en programmeurs.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-12-2011 22:24 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 december 2011 21:17 schreef bastianus het volgende:
Toch is het zo.. Ik spreek nogal eens muzikanten en programmeurs.


Het is gewoon gajes, snap niet dat er nog nooit is ingegrepen door gezaghebbers.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-12-2011 22:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2011 22:24 schreef MR. N het volgende:
Het is gewoon gajes, snap niet dat er nog nooit is ingegrepen door gezaghebbers.
Er zullen wel wat dubbele belangen spelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-12-2011 22:27 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2011 21:17 schreef bastianus het volgende:
Toch is het zo.. Ik spreek nogal eens muzikanten en programmeurs.
Na een post hierover op facebook kwamen er ontzettend veel berichten van muzikanten, boekers en programmeurs binnen, iedereen had wel iets met Buma meegemaakt wat niet in de haak was.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-12-2011 20:14 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Mooi stukje op geenstijl.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/bumastemra_hackers_spoofen_onz.html

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 12-12-2011 20:14]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-12-2011 22:04 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Kamer wil grondig onderzoek naar Buma/Stemra
Laatste update: 22 december 2011 21:50

DEN HAAG - Er moet een grondig onderzoek komen naar het functioneren van muziekrechtenorganisatie Buma/Stemra.

Dat vindt de Tweede Kamer die daar donderdagavond een motie van de SP over aannam.

Volgens de Kamer is door de recente commotie over het handelen van een bestuurslid het vertrouwen in het functioneren van Buma/Stemra ernstig beschadigd.

Zo nodig moet het kabinet maatregelen nemen, aldus de Kamer.

Opspraak

Buma/Stemra raakte onlangs in opspraak doordat naar buiten kwam dat een bestuurslid de componist Melchior Rietveldt hulp had aangeboden om misgelopen auteursgelden te innen, in ruil voor een derde van het bedrag.

© ANP / Nu.nl


Als ze dan toch bezig gaan laat ze dan ook even in de materie van Stichting Brein(loos) duiken.


 


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 22-12-2011 22:18 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Nu maar hopen dat de staatssecretaris niet teveel dwars gaat liggen. Tot op heden is Fred Teeven namelijk wel erg op de hand van Buma Stemra en Brein geweest en heeft hij ze geen strobreed in de weg willen leggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 22-12-2011 22:30]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2011 22:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Beste prutser, die Teeven. Net als zijn vriend en collega-bloedhond Opstelten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 15-05-2012 23:35 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 5 december 2011 18:52 schreef XXL het volgende:
In een opgenomen telefoongesprek (geluidsfragment) met componist Melchior Rietveldt was te horen dat Gerrits hem aanbood werk te maken van een door hem aangedragen zaak als hijzelf een derde van het uitbetaalde geld zou krijgen.

Buma/Stemra laat weten op korte termijn een nieuwe interim-voorzitter te benoemen en volledig te zullen meewerken aan het onderzoek naar de kwestie rond Gerrits en Rietveldt.




Dit is gewoon toegestaan blijkbaar. Las ik vanmiddag, maar alle berichten zijn nu weer van de reguliere nieuwssites verwijderd.

De opgestapte Buma/Stemrabestuurder Jochem Gerrits is niet over de schreef gegaan toen hij aanbood een componist te helpen om misgelopen auteursgelden te innen in ruil voor een derde van het bedrag. .....


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen