|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ray krijgt netjes betaald hoor. Boeiender |
|
Uit de Televaag: quote: "ten dode opgeschreven".... Lekkere overdrijving weer. Internet zorgt er juist voor dat muziek met weinig hobbels overal ter wereld beluisterd kan worden, lijkt mij een positief gegeven. De vraag is of men als men dit invoert, de heffing op cd's dan laat vallen, anders betalen veel mensen dubbelop. Boeiender |
|
Natuurlijk betaal je niet dubbel. Als je hem downloadt, dan koop je hem toch niet? |
|
Wat als je eerst de cd download en hem daarna koopt? Zijn blijkbaar toch nog redelijk wat mensen die dan doen. Althans, dat zeggen ze soms als ze cd's downloaden |
|
slechte gequote, maar toch: De controle op het downloaden moet volgens Buma/Stemra liggen bij de provider. “Wij kunnen dat niet in de gaten houden, die verantwoordelijkheid ligt bij de aanbieder van de internetverbinding.” Hoe het downloadgedrag van gebruikers precies in de gaten moet worden gehouden kon de woordvoerster ook niet zeggen. “Naar dat soort dingen moet allemaal nog onderzoek worden gedaan. Dit is slechts een idee, we gaan nu kijken of het haalbaar is.” nou, dat is dan precies mijn moeite met B.S. Overal wat van vinden, overal plukken, maar ZELF iets ondernemen... nee, dat niet... |
|
Dan zou je in theorie wel dubbel betalen. Een keer aan Buma voor gebruik. En een keer aan Stemra voor je tastbare kopie. Ander praktisch probleem: de gratis download die je tegenwoordig bij veel vinyl krijgt. Als een provider gaat filteren op extensies, dan zul je daar ook ten onrechte nogmaals betalen. Het is sowieso lastig uitvoerbaar, want hoe controleer je of data muziek is? |
|
...en hoe werkt het met bands die gratis iets te downloaden aanbieden? volgens mij zijn het alleen maar bliksemafleiders van een organisatie die in de 21ste eeuw allang zijn tijd voorbij is... |
|
quote: Is al aangegeven, ken zelf wel veel mensen die eerst downloaden en dan eventueel kopen. Ik zelf ook als ik de cd erg gaaf vind. Oh, en ik download ook redelijk vaak rereleases van cd's die ik al heb, beter geluid vaak. En ik ben lui, ik download ook cd's die ik al lang heb, voor in den auto. [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 21-04-2010 20:10] Boeiender |
|
Geweldig! Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Nu maar hopen dat ook andere onderdelen van deze Nederlandse tak van de Cosa Nostra omver gaan vallen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
mooi dat die maffia bende nu eindelijk eens ontmaskerd wordt ja ... hoe de hazen lopen ... |
|
Buma/Stemrabestuurslid neemt ontslag Laatste update: 5 december 2011 18:46 info HOOFDDORP - Buma/Stemrabestuurslid Jochem Gerrits heeft maandag ontslag genomen. Dat heeft de auteursrechtenorganisatie maandag bekendgemaakt. Gerrits legde eerder zijn functie al tijdelijk neer. Het bestuurslid raakte in opspraak door een uitzending van PowNews. In een opgenomen telefoongesprek (geluidsfragment) met componist Melchior Rietveldt was te horen dat Gerrits hem aanbood werk te maken van een door hem aangedragen zaak als hijzelf een derde van het uitbetaalde geld zou krijgen. Buma/Stemra laat weten op korte termijn een nieuwe interim-voorzitter te benoemen en volledig te zullen meewerken aan het onderzoek naar de kwestie rond Gerrits en Rietveldt. De organisatie wil voor de afronding van het onderzoek door het College van Toezicht collectieve beheersorganisaties Auteurs- en naburige rechten niet inhoudelijk op de zaak ingaan. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Erg goed nieuws, ben bang dat dit het topje van de spreekwoordelijke ijsberg is. Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Dat weet ik wel zeker. In mijn directe omgeving hoor ik steeds meer verhalen over deze instantie. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: ^^ Subtiel kamerolifantje |
|
quote:Toch is het zo.. Ik spreek nogal eens muzikanten en programmeurs. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Het is gewoon gajes, snap niet dat er nog nooit is ingegrepen door gezaghebbers. Boeiender |
|
quote:Er zullen wel wat dubbele belangen spelen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Na een post hierover op facebook kwamen er ontzettend veel berichten van muzikanten, boekers en programmeurs binnen, iedereen had wel iets met Buma meegemaakt wat niet in de haak was. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Mooi stukje op geenstijl. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/bumastemra_hackers_spoofen_onz.html [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 12-12-2011 20:14] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Kamer wil grondig onderzoek naar Buma/Stemra Laatste update: 22 december 2011 21:50 DEN HAAG - Er moet een grondig onderzoek komen naar het functioneren van muziekrechtenorganisatie Buma/Stemra. Dat vindt de Tweede Kamer die daar donderdagavond een motie van de SP over aannam. Volgens de Kamer is door de recente commotie over het handelen van een bestuurslid het vertrouwen in het functioneren van Buma/Stemra ernstig beschadigd. Zo nodig moet het kabinet maatregelen nemen, aldus de Kamer. Opspraak Buma/Stemra raakte onlangs in opspraak doordat naar buiten kwam dat een bestuurslid de componist Melchior Rietveldt hulp had aangeboden om misgelopen auteursgelden te innen, in ruil voor een derde van het bedrag. © ANP / Nu.nl Als ze dan toch bezig gaan laat ze dan ook even in de materie van Stichting Brein(loos) duiken. |
|
Nu maar hopen dat de staatssecretaris niet teveel dwars gaat liggen. Tot op heden is Fred Teeven namelijk wel erg op de hand van Buma Stemra en Brein geweest en heeft hij ze geen strobreed in de weg willen leggen. [Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 22-12-2011 22:30] |
|
Beste prutser, die Teeven. Net als zijn vriend en collega-bloedhond Opstelten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Dit is gewoon toegestaan blijkbaar. Las ik vanmiddag, maar alle berichten zijn nu weer van de reguliere nieuwssites verwijderd. De opgestapte Buma/Stemrabestuurder Jochem Gerrits is niet over de schreef gegaan toen hij aanbood een componist te helpen om misgelopen auteursgelden te innen in ruil voor een derde van het bedrag. ..... |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |