|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
jaja, de mantel der onwetendheid is een warme mantel. ik heb niet gestudeerd, maar ik ken het gevoel wel, heb veel gereisd, geleerd etc. zelf wou ik, dat ik geen journaal keek, of de krant las. maar ik moet het weten, wat is er gebeurd? je kunt niet genoeg info hebben, lijkt de media te zeggen. het leek fijner, die tijd dat het je niet zoveel nieuws naar ja haren geslingerd kreeg. veelsteveel stof tot nadenken, aargh. Oud Vuil. |
|
bier is hiervoor de oplossing |
|
quote: hmmm, ik rook wiet en drink bier, elke dag. zou dit iets zeggen? Oud Vuil. |
|
quote:misschien, maar laten we het zinnig houden inplaats van onzinnig. Maar ik denk dat je vanzelf toch dingen vergeet, maar ik ben nog een jong jochie. Dus ik weet er nog niet zoveel van. Maar er komt tegenwoordig wel veel informatie op ons af. Internet, tv etc. Misschien is dit toch niet al te goed voor ons. |
|
"Hoe meer je weet, hoe minder je weet" zei diene van Nederlands vroeger altijd (allez hij zei ook veel andere dingen), maar dit klopt dus wel En teveel weten, ook al gehad, dan moet je je bek hoduen tegen iemand terwijl je weet dat hij heel anders zou gaan reageren als je zegt wat jij weet en hij neit Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
"je kan nooit genoeg weten." Kan dat ook? |
|
Geinig, heb ik ook gehad (ik studeer psychologie, 2 richtingen). Ik ben er nu wel 'overheen'. Kwestie van 'integratie' van alles wat je weet. In de wetenschapsfilosofie en trouwens de gehele Westerse filosofie kom je uiteindelijk uit op dat soort relativerende opmerkingen. Maar deze filosofie staat geheel buiten de praktijk, en vergeet emoties te betrekken in het geheel. Uiteindelijk is een bepaalde filosofie een bepaald wereldbeeld van een mens, dus daar zouden emoties in verwerkt moeten zijn. Het is het beste te beseffen dat kennis relatief is, maar tegelijkertijd praktische kennis te gebruiken, en je emoties als deel van een werkelijkheid te beschouwen. |
|
quote: jep, da's een beetje mijn gedachtengang. 't zal de tijd wel zijn, maar als ik nu 16 zou zijn, ipv in 1985. er kwam ook bijna nix op teevee, 't leek wel of er nix gebeurde in die tijd. en nu, elke vermoorde man zo ongeveer word op het journaal vermeld, liefst met beelden. Oud Vuil. |
|
quote: Welk journaal kijk jij dan? |
|
edit [Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 09-01-2003 0:24] Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Nooit last gehad van dit soort existentiële crises... en dat zal ook niet meer gebeuren denk ik zo. Onthoud, dat nihilisme slechts een deur is, op weg naar grotere, mooiere, betere zaken... |
|
quote: flauwe |
|
quote: Dan moet je die echt dringend eens uitleggen Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Ik vond mijn antwoord te zielig en tegelijk te pretentieus. Te persoonlijk dus Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: hehe, wat ambetant |
|
quote: Oopz, vlad heeft je al gequote.. |
|
quote: Ge zijt nen echten ambetanterik ja.. Ok goed.. dat was dus wat ik zei. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Grappig onderwerp. In mijn gedachtengang wens ik al tijden dat ik gewoon dom ben. Maar ik ben het niet, ik wil gewoon weten wat er allemaal gebeurd en is gebeurd en gaat gebeuren. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
"The art of forgetting is the key to happiness" Ben ik het wel mee eens. Wat ik interessant vind onthoud ik, en de rest vergeet ik weer vrij snel. Hierdoor heb ik vrij weinig 'feitenkennis' maar ik vind ik ook niet dat ik die nodig heb. Kan ik niet meepraten over politiek enzo, nou jammer dan... Zenial |
|
quote: Je maakt hier anders een hele domme spelfout. '....ik wil gewoon weten wat er allemaal gebeurT...' |
|
quote: Pleidooi voor Alzheimer... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: tiebvaud... ik ben ook nog steeds maar een mens. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
iemand die denkt dat hij teveel weet weet vast heel veel van 1 onderwerp. beetje arrogant om te denken dat je alles weet, tevens dom. als je echt slim zou zijn weet je dat je niet alles weet en dat er meer te weten valt. als je denkt dat je alles of teveel weet dan ben je naar mijn mening eerder kortzittig en zelfgecentreert |
|
Wat een ongelooflijk arrogant gezwets hier! Teveel weten m'n naad! Hoe kun je nou teveel weten, of "wensen dat je dom bent"? Het is juist, hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt hoe weinig je nog weet en hoe dom je eigenlijk nog bent. En over voorbeelden van teveel weten een moord op televisie! Flikker toch op, duik de bieb in en leer wat nuttigs! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
jeuh! een medestander edit: psychologie blijft btw een domme dozen studie. en geschiedenis is niet vaag [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 09-01-2003 9:43] |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |