|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik gebruik ongeveer 2 setjes per maand, dit komty omdat ik redelijk veel last heb van transiprerende vingers. Sowieso heb je na het spelen allemaal vuil op de snaren, zoals transipratie vocht,nogal finest voor je snaren en fretboard. Daardoor klinken ze na een tijdje vaak "dof" of niet echt meer helder. Wil je zolang mogelijk van je snaren genieten, dan raad ik je aan om ze na elke keer gespeeld te hebben even schoon te maken met een doekje. Ik raad je ook aan om altijd een extra setje snaren bij de hand te hebben. Zodra er een snaar breekt veranderd de spanning op je hals, en je hals raakt gewend aan de spanning. Dus zo snel mogelijk weer de snaar vervangen. Dit is misschien belangrijker naar mate de gitaar ook wat beter is... maar alsnog... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik vervang ze idd ook ongeveer om de week, hierna klinken ze gewoon minder (dof!) en ik vind de snaren dan niet fijn meer bespeelbaar.. Ik gebruik trouwens Fast Fret, een soort "smeermiddel" voor je snaren. Opbrengen voor en na het spelen, het glijdt beter en je snaren gaan minder snel roesten door het zweet.. Ik speel btw ongeveer 2 uur per dag. |
|
gitaar spele heerscht "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
Gitaar spelen heerscht zeker! De vrije tijd die ik heb besteed ik er zoveel mogelijk aan |
|
vraagje, hoe funest is het voor je gitaar als je die met iets van autolak ofzo verft? Ik wil mijn oude gitaar ook zwart hebben. En als je dat dan met autolak oid doet, moet je dan eerst schuren, of kan je dat er meteen opspuiten? |
|
Het kan wel maar: -ik heb geen idee wat het effect ervan op de klank van je gitaar is.. -Je moet je gitaar zeeeeer goed voorbehandelen. Huidige lak er helemaal af schuren, primer erop en übergoed schuren natuurlijk. (met waterproof en daarna met op siliconen gebaseerd papier, nog fijner) Hou er wel rekening mee dat je het in zo'n 5 kleurlagen dekkend moet maken en dat er daarna nog 2-3 blanke laklagen overheen moeten die je allemaal moet polijsten.. Veeeeeeeeel werk!! |
|
hmm....van mijn part zit het er maar tijdelijk op... Ik heb eigenlijk een oude zwarte gitaar 1 avondje nodig voor een 'verkleed-party"... |
|
sja... waar maak je je dan druk om.. mollen dat ding (auw!!!) |
|
quote: zou het wel tijdelijk blijven zitten? Als ik alleen die gitaar ontvet en dan die autolak erop spuit? Als het er na een paar dagen afbladerd maakt me dat geen kont uit. |
|
quote: Ik zou hem ontvetten, lichtjes opschuren en dan spuiten.. BLijft prima zitten hoor! Maar wat heb je voor gay verkleedfeest dan |
|
Dead Celebrities Party: |
|
ik zou als Elvis gaan |
|
ja, en dan mn haar afknippen Dit is veel makkelijker. Gewoon in het zwart met gitaar om je nek. Alleen die paint is wat lastig, maar daar heb ik een huisgenoot voor, die is bodypainter. |
|
quote: Als je je gitaar terug in z'n case stopt na gebruik dan kun je de duur toch wat verlengen. Ik doe wat langer dan een maand toch met een setje Ernie balls 0.09. Als de hoge tonen niet meer 'vloeien' dan vind ik het tijd om ze te veranderen. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
Ik heb vandaag ff een song idea opgenomen het is nog een test versie dus het kan wat ''aan elkaar geplakt'' klinken en het nr is nog niet af maar hier alvast een voorproefje http://members.lycos.nl/shakeel2001/cloudstrife.mp3 laat me weten wat jullie ervan vinden |
|
Ik vind het te doen vooral dat rap stukje maar de begeleidende gitaar daar kan volgens mij toch wat aan gesleuteld worden. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
rap stukje ??? |
|
Je zit er wel een paar keer behoorlijk naast... Tum podem extulit horridulum... |
|
Als je dat stukje met die synth bedoelt, dat is expres gedaan, om precies die synth op elke noot te volgen is maar saai, der voor en erna geeft een mooier effect |
|
Beetje geknoei... http://us.f1.yahoofs.com/users/b57d96d3/bc/Mail+Attachments/git1.mp3?bc00Vk.A.Y9fSz2M Tum podem extulit horridulum... |
|
Hoorde ik daar een rip off stukje van racer x - technical difficulties en een paar troy stetina oefeningen? |
|
Hehehehe... Men moet toch ergens zijn isnpiratie halen Tum podem extulit horridulum... |
|
quote: Ja dat begint al na een paar seconden..dat vind ik wel goed ... naar het einde toe volgt dan weer een rapper stuk maar daar loopt de begeleiding spaak. Klinkt zenuwachtig gespeeld, maar er zit wat in. Ik lees hier ook dat je enkele stukjes ript. Als ik me niet vergis spreekt men van plagiaat als er acht opeenvolgende noten gebruikt worden van een geregistreerd muziekstuk (ben ik nu niet helemaal zeker). [Dit bericht is gewijzigd door Metal op 07-04-2003 13:41] After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
En als ik die noten een halve toon lager of hoger speel? is dat ook plagiaat? En las de drum of begelding wel anders is, maar de lead 9 dezelfde noten heeft? [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 07-04-2003 13:54] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |