|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Dat kan toch nooit een reden zijn om zo'n gitaar niet te gebruiken |
|
Die 11 snarige bas die in "de ultieme metal bas" gepost was staat trouwens helemaal belachelijk laag gestemd, de dikste snaar is een C-0 op 11 Hz geloof ik |
|
quote: Aars enemy speelt sommige nummers in A en die klonken prima!! |
|
Ik speel zelf "gewoon" in C maar ik heb al een 010-062 setje nodig, (set voor een ymaha drop 6 baritone) grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
Ik speel altijd in E. En die stemming bevalt me nog steeds het beste. Hier kan je al behoorlijk lage tonen mee krijgen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Toch vind ik een bas in D of zelfs C veel mooier klinken! |
|
Kan je misschien iets minder smileys posten? danku! |
|
"This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Mikjn 7 snaar in Bb ook hoor |
|
Hej, ik ben net begonnen met gitaar spelen. Nu na een weekje niet eens zo intensief oefenen krijg ik erg last van mijn rechterhand. Probleem is dat ik vroeger met die hand erg veel last van RSI heb gehad. En het gevoel is nu weer het zelfde. Heeft iedereen dit gehad in het begin of heb ik nu een probleem? I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Al dat omlaag gestem...vind het niets, wordt vaak een modderige knoeiboel...vaak alleen maar omdat het makkelijker speelt...en kunstmatig heavy klinkt. Ik ga nog wel eens naar D maar dan heb je het wel gehad. |
|
quote: Dat ligt eraan hoe je je gitaar afstelt en hoe je je geluid afstelt. Het heeft in mijn geval niks met makkelijk spelen te maken, want kwa spanning op de snaren merk ik daar niks van. Hoezo kunstmatig heavy? Het geluid alleen maakt naar mijn idee iets niet per definitie heavy. Het ligt allemaal aan degene die erop speelt en hoe diegene erop speelt. Wat mij persoonlijk aanspreekt aan 7 snaren is het grote bereik. We stemmen in Bb omdat onze zanger eenvrij lage stem heeft en het dus beter bij zijn bereik past. |
|
quote: Al dat omlaag gestem...vind het niets, wordt vaak een modderige knoeiboel...vaak alleen maar omdat het makkelijker speelt...en kunstmatig heavy klinkt. |
|
quote: Dat is toch juist een van de mooiste dingen van een gitaar, het is zo makkelijk om een alternatieve stemming te kiezen, ik vind dat juist een van de grootste voordelen van dit instrument. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Anybody??? |
|
quote: Volgens mij speelt Patrick van Angel's Decay met die dingen (7-snaar ESp). Klinkt ok, maar niet zo vet als z'n Conklin met standaardelementen (heeft dezelfde als ik). |
|
quote: Hmm.. Ik weet dat de ESP LTD standaard de passieve EMG707's heeft, de EMG Hz 707.. Die dingen klinken niet echt fantastisch.. Ik neem aan dat je die bedoeld? |
|
Ben ook nog op zoek naar de goede humbucker voor mijn ESP ltd 7 string. Standaard Duncans klinken best goed maar het kan nog wel wat beter. Die Emg 707 actieve hoor ik goede verhalen over alsmede de Blaze 7 van Dimarzio. Iemand anders nog ideeen ervaringen mbt humbuckers voor een 7 snaar? But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Dat zou ik eigenlijk niet weten. |
|
quote: Dimarzio Evolution. Heb ik in mijn RG7620 gezet. Blaze eruit gehaald. Evolution heeft meer defenitie en meer output. |
|
Ik wacht met smart op de OLP versie vd MM Petrucci.... ik heb er al fotookes van gezien, maar de gitaar is nog nie geintroduceerd op de markt!!! |
|
quote: Dat zijn niet zo'n geweldige elementen nee....... de org.van EMG voor 7 snaar gitaren zijn wel tegek !!! Actieve elementen |
|
quote: Haha, wat is die gast aan het doen? Zelfs ik kan nog beter spelen en dat zegt enorm veel! Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Fuck dat. Ik kan beter spelen... "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |