|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Kwam hier om ook Loma Prieta aan te raden. Net als Tristan Tzara, Crocus en In First Person. Allemaal lekker botte screamo. |
|
quote: Vette cover ja. En binnenkort een nieuwe plaat geloof ik. Erg benieuwd naar, als het een beetje bij IV in de buurt komt wordt die weer erg gaaf. |
|
Hot Cross is wat meer "jazzy". Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Zoals Saetia, maar dan alle noten uit een Saetia-nummer in één track van anderhalve minuut gepropt. quote: Die gaan dan wel erg lang mee voor dit genre. Leuk. |
|
Pijn is fijn |
|
Ja, harde plaat! De rest van de discografie staat hier ook al klaar, toch een goed uur aan muziek. Kanshebber op een jaarlijstnotatie. |
|
Bedankt voor de tips. Zit heel vet spul tussen! |
|
quote: Dat vind ik weer een fantastische band. Misschien omdat het wat minder chaotisch is voor screamobegrippen. |
|
'Minder chaotisch' is een term die ik niet op Tristan Tzara zou willen plakken. Veel bands a la Raien, latere Loma en Touché Amoré zijn een stuk meer rechttoe rechtaan. |
|
Ik vind het juist heel erg dichtgeplamuurd, waardoor het rammelende te veel ontbreekt. Had de laatste Ampere ook, maar die trok ik dan wel erg goed. |
|
Ik vind de meeste post-pg.99 bands trouwens ook wel de moeite (ook al is het buiten City of caterpillar geen screamo meer): Haram, Malady, Verse en coma, Ghastly city sleep en het geniale Pygmy lush. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Wow, Verse komt voort uit Pg. 99? Pygmy Lush trek ik voorlopig nog niet zo, maar ik laat het even bezinken. |
|
Ik vind Pygmy Lush prachtig, vooral de laatste twee platen. |
|
zijn er nog fans trouwens van de duitse screamo scene? Er komt ook best wel wat gaafs daar vandaan. Bands zoals Akephal, Linsay en Zeroid. |
|
Was dit trouwens al genoemd hier (vast wel maar te vet om te laten) |
|
quote: Nee, Verse En Coma heet de band http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
|
Verdorie :') |
|
Niet zeker of het echt onder screamo valt; maar dit vind ik nog steeds heel vet: |
|
quote: Ik trapte er ook in Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Die discografie staat hier ook klaar. Schijnt een heel belangrijke emo-band geweest te zijn. Nu keihard naar Swing Kids aan het luisteren. De band van de zanger van The Locust voor hij zanger was van The Locust. |
|
quote: Mijn hart maakte even een slagspurt. |
|
quote: Is die jaren 90 band Acme al genoemd? Dat blijft voor mij toch de band in dat genre. Ook echt een te vreemde band. Wel echt irritante lui, superarrogant. Wilden nooit interviews doen en eigenlijk ook nooit spelen. In het midden van een tour kapte ze ermee om Monster Magnet te zien. En uiteindelijk is ongeveer de hele band(behalve de bassist die in Systral ging spelen)van de radar verdwenen. Ze weten volgens mij niet wat voor impact ze hebben gehad op bands als Converge enzo. Volgens verhalen van de bassist is de rest van de band harddrugs gegaan, weer in rehab gegaan en een gezin gesticht. [Dit bericht is gewijzigd door slavearc op 09-03-2015 16:04] The writing's on the wall and the penmanship sucks |
|
ja acme is super gaaf ook. Er is niet veel over meer van die scene. Morser heeft net wel een nieuw album klaar al lijkt die wat meer traditioneel hardcore beinvloed te zijn. |
|
Acme is pure kvlt. En nu gaan we vegen |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |